SL: AGF vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SL: AGF vs. Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

UlvenFraNord skrev:En lille kommentar mere. Da jeg så startopstillingen med hele fire ændringer, tænkte jeg allerede at nu gør Thorup det igen. Altså sætter kontinuiteten over spil med alle de ændringer på holdkortet. Det er jo desværre meget typisk Thorup. Banggaard var selvfølgelig i karantæne, men alligevel fire mand ud af elleve, det synes jeg er mange og kan være lidt af årsagen til at vi slet ikke kan finde hinanden på banen?
Jeg synes at det er meget nødvendigt at rotere i et sammenpresset program, men jeg ville foretrække 1-2 markspillere fra kamp til kamp og aldrig 2 fra samme kæde. Det burde være muligt at få til at fungere ellers har træneren da et problem. Vi har en bænk med kvalitetsspillere for at de skal bruges. Det er også sundt for en trup at man får brugt spillerne. En udskiftning på 4 mand forekommer at være voldsomt, men Rafa skulle have pause, Banggaard karantæne, Duelund skadet og Paul har spillet sig af. Så er der vel ikke så meget at gøre ??
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Reelt kunne vi godt have spillet med Rafa og Paul fra start, hvis det er dem som vi mener er vores bedste på pladserne. Så havde det kun været to udskiftninger. Men ja, det er en afvejning..

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

EnSurUlv skrev:undskyldning undskyldninger!
Tiden under Thorup er jo ikke andet en undskyldninger!
Så mangler den ene spiller og den anden spiller.
Ja undskyld mig ;)
Men bla bla bla bla

Er vi en middelmådig klub eller en topklub!?

Hvis vi mener at vi er en topklub, jamen så er det altså ikke en undskyldning at vi mangler spillere!

Og flere af de spillere som du/i nævner havde Thorup jo slet ikke til rådighed eller anelse om at han ville få til rådighed for 1 mdr siden og derfor er det jo ikke en
' undskyldning' at de nu ikke kan spille pga manglende fitness nu.
Jeg mener derimod at vi ikke kommer til at se dem 'shine' da spillestilen i FCM under Thorup er ' kaos' og rotation.
ja det kan du have ret i, men virkeligheden i det her vindue er som følger, man har anskaffet nogle spillere som Halsti, VDV, wickheim, Bruninho som alle var og er ikke i form, hertil Dahlin der havde været væk i 1 år, og selv siger i aften at han stadig mangler et stykke fra topformen.

En Sparv går i stykker oveni, det kan ske, men han er motoren på den defensive midt. Halsti når slet ikke det niveau.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Helt ærligt..... Det er en skændsel hvad Thorup gør ved det her hold og vores klub... Som det er tradition til hver eneste f...ng kamp, så skal 1. halvleg skylles ud i toilettet. Thorup, det er ikke godtnok. Hvad du laver!!!

Vi bør jo tabe idag efter spil og chancer.... Til et hold der taber 0-7 hjemme imod Brøndby og som lige er blevet slået af oprykkerne.

Og så lader han vdv varme op og undlader så at sætte ham ind, i en kamp, hvor vi absolut intet viser offensivt!! Det er en hån og øjensynligt er han uvidende om hvad vdv kan bruges til! Simpelthen en gyselig fodboldkamp vi spiller idag.

Jeg er færdig med FCM på tv indtil videre sålænge vi spiller sådan en gang lort eller så længe vores chef hedder Thorup. Stadion bliver da højst en tur til gratis spisning. Det bliver ikke for fodboldens skyld ihvertfald.....

Det er helt til rotterne den rodede gang kluddermor vi viser i hver eneste kamp!!!!!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Tudekiks. Vi spiller mod Agf som har Friis og Riddersholm som trænere. De kender spillestilen og vores spilleres svagheder. Vi har mange spillere ude med: skader, karantæne, og på skånekost og en del nye spillere som endnu ikke helt er på 100% endnu. Derudover er vi ved at spille et halvt u-19 hold ind på vores første hold. Thorup reagerer hurtigt og indsætter Paul istedet for Olsson hvilket stille og roligt ændrer kampen så vi kommer bedre med i 1 halvleg og 2 halvleg er det vel 50/50 for begge holds vedkommende. Nej vi er ikke et tophold endnu, men der arbejdes på det. Synes at nogle kommentarerne herinde er helt ude i hampen, især HKP's som ikke vil se Fcm på tv mere, men vil gerne til gratis spisning. Undskyld mig men spis din mad derhjemme og sluk for tv'et så får du ro i sjælen.

EnSurUlv

Indlæg af EnSurUlv »

Nåååååå for søren !!

De har Friis og Riddersholm som trænere!!!!

Jamen så må vi jo give fortabt!!

Og igen skal man høre undskyldningen at ´vi mangler spillere´ og ´de er nye´ og ´bare vent næste kamp SÅ bliver det vildt´. Du skal bare møde op
( hvilket jeg 100% synes man skal!!!) og så holde kæft og ikke være kritisk og forlange noget af holdet og træneren!

Men hey ho hør nu!!!!???

Manglede AGF ikke nogle bærende spillere og er flere af deres spillere ikke tidligere FCM spillere og er trænerstaben og mentaltrærenen ikke fra FCM og spiller Glen R og Hr. Friis ikke på fuldstændig samme måde som i FCM!!!????

Joooooo det gør de og er de vidst nok. Så burde den ikke stå lige på den konto så?
For så kan de vel forhelvede ( undskyld mit sprog) ikke komme som en overraskelse hvordan GF ville komme ud til kampen !?
Hvis det gjorde det, jamen så er FCM jo sat for dårligt op til kampen og hvis det ikke gjorde det, ja så er spøgsmålet hvorfor fanden (igen) så hvordan vi kunne blive ydmyget af ,et på dagen, spiller for spiller dårligere hold end os!!

Så igen kommer vi tilbage til at FCM lige nu ikke er ved at bygge noget op, men er ved langsomt og pinefuldt at lade alt det gode sive ud!

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

som mod OB en dårlig præstation, men med point som ingen kan tage fra os. I relation til Ankersens expected points og actual point, så burde de sidste 4 actual point nok max have været 1 point i Odense.

4-5-1, 4-4-2 og 4-3-3 forsøgt i går uden at noget af det fungerede, måske GFs fortjeneste men under alle omstændigheder ufortjent, at vi får noget med hjem.

Herligt at se hvordan Thorup prøver at piske lidt gejst i spillerne fra sin faste plads med røven i plasticsædet....

EnSurUlv

Indlæg af EnSurUlv »

:evil:

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

He-he, du har godt nok valgt dit nick med omhu, en virkelig sur ulv ;-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

b skrev:som mod OB en dårlig præstation, men med point som ingen kan tage fra os. I relation til Ankersens expected points og actual point, så burde de sidste 4 actual point nok max have været 1 point i Odense.

4-5-1, 4-4-2 og 4-3-3 forsøgt i går uden at noget af det fungerede, måske GFs fortjeneste men under alle omstændigheder ufortjent, at vi får noget med hjem.

Herligt at se hvordan Thorup prøver at piske lidt gejst i spillerne fra sin faste plads med røven i plasticsædet....
Hvis du ikke mener det var en 100% fortjent sejr i Odense så burde du måske finde et glas lykkepiller. Selv OB's fan forum mente at 3-0 havde været mere retvisende. Vi burde ikke have fået point mod AGF det er lige så åbenlyst.
TrueWolfMidt skrev:Tudekiks. Vi spiller mod Agf som har Friis og Riddersholm som trænere. De kender spillestilen og vores spilleres svagheder. Vi har mange spillere ude med: skader, karantæne, og på skånekost og en del nye spillere som endnu ikke helt er på 100% endnu. Derudover er vi ved at spille et halvt u-19 hold ind på vores første hold. Thorup reagerer hurtigt og indsætter Paul istedet for Olsson hvilket stille og roligt ændrer kampen så vi kommer bedre med i 1 halvleg og 2 halvleg er det vel 50/50 for begge holds vedkommende. Nej vi er ikke et tophold endnu, men der arbejdes på det. Synes at nogle kommentarerne herinde er helt ude i hampen, især HKP's som ikke vil se Fcm på tv mere, men vil gerne til gratis spisning. Undskyld mig men spis din mad derhjemme og sluk for tv'et så får du ro i sjælen.
Jeg vil sgu skide på om modstandernes trænere har trænet vores hold for over et år siden. De ved måske hvad de enkelte spilleres børn eller vovser hedder, men de har ikke lige et kendskab til noget brugbart om nogle af vores spillere som ikke allerede er kendt af samtlige trænerteams i superligaen. Vi havde Banggaard ude (svækkelse) og Duelund (ligegyldigt da han hverken står meget bedre eller svagere end de andre han er i konkurrence med). At vi mangler Sparv er en stor svækkelse men det burde holdet have vænnet sig til - det skete jo ikke ligefrem i sidste uge - eller måned.

Til gengæld manglede AGF deres formodentlig to vigtigste midtbanespillere, som var med så sent som i sidste kamp. Så er det altså decideret ynkeligt at høre på alle de undskyldninger. Vi har en meget bedre og bredere trup end AGF - MEGET - og det skal kunne ses hvis man vil være med hvor det er sjovt. Alle hold kan have en dårlig dag, og vi kan sagtens tabe fodboldkampe til hold som AGF, men vi må aldrig komme til at se så dårlige ud mod et så meget svagere hold som AGFs opstilling var i aftes.

Til slut ifht dommerkendelser.

Vores scoring skulle have været annulleret. Halsti skubber med hånden bolden over til Novak, men meget svært at se for dommerne midt i klumpspillet. Video hjælp til den slags, tak!

Rilwan Hassans "friløber" var tykt offside - jeg sad med en fin vinkel ud for og allerede inden Onuachu header videre kunne jeg se at Rilwans timing i løbet var galt.

Jacob Poulsen har et frisparksforsøg på kanten af feltet. Et frispark der var yderst tvivlsomt dømt. Jeg synes personligt slet ikke det var der.

Så set med mine øjne var det ikke meget vi kom frem til uden lidt hjælp fra dommeren.

Apropos dommeren! Var jeg den eneste der var irriteret over hans trøjefarve, den skilte sig ikke meget ud fra vores trøjer efter min mening - kunne han ikke have valgt en rød trøje, eksempelvis?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

[/quote]Så set med mine øjne var det ikke meget vi kom frem til uden lidt hjælp fra dommeren.[/quote]

Er du blind ? Vi fik stort set ingen kendelser, alle kendelser gik til Agf også dem de ikke skulle have haft, så flere dårlige /u rigtige kendelser.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Der er så mange ting omkring kampen i går jeg er undrende over at jeg næsten ikke ved hvor jeg skal begynde... Suk!
Hvad laver Borring på det hold?? mage til elendig alibispiller finder man ikke..
Hvorfor skifter man Olsson ud i stedet for Halsti?-som var fornærmende ringe i de første 35 min. Olsson viste noget offensivt og det gjorde Halsti på ingen måder.
Hvorfor bruger han ikke VdV??-specielt efter han har sat ham til at varme op, han så bestemt heller ikke tilfreds ud. Flot af Thorup at pisse to spillere mere af..
Thorup kunne kun undvære Poul i 30 min, suk. Han spillede én af sine bedre kampe i går men igen som indskifter og igen brænder han for meget i feltet.
Taktik, gad vide om det er noget man diskutere i truppen?-i såfald skal man vist snart prøve en ny. For det er efterhånden mere reglen end undtagelsen at vi spiller elendigt i 1.halvleg.
Så skifter man Rilwan med NK for så at tage Rømer ud bagefter. Havde været bedre at skifte NK med Rømer direkte og fået en kantspiller ind som Gustav. Bruninho skal bruges i angrebet og ikke på fløjen. Hvad med Thycosen hvornår får han chancen?-jeg er i hvertfald blevet træt af at se på Borring.
Eddermame også frustrerende at se på hvordan Thorup bare sidder på sin havestol og kigger fodbold i stedet for at piske holdet fremad fra sidelinjen, han er ALT for passiv i min optik.

Til næste kamp vil jeg gerne se følgende opstilling:

-------Dahlin---------
NK-Kian-Riis-Novak
-------Rømer------
---Poulsen-VdV---
Rilwan---------Gustav
-------Bruninho------

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Ankersens "expected points" rager mig godtnok en høstblomst, når vores hold ikke er i stand til at spille noget der ligner en fodboldkamp og smider 1. halvleg i hver eneste kamp!! Ja, det kan være svært at spille poleret fodbold med ALLE de problemer stakkels thorup er udsat for... Men at vi i hver eneste kamo skal bruge 45 minutter til at spille os ind, det vidner om at træneren gør noget fundamentalt forkert! Føj, hvor er vi blevet en skændsel at se på!!

Er spændt på om sponsorerne bakker op om at man ikke bruger vdv i en kamp hvor intet lykkedes.... Tror der er nogle donorer, der gerne ser en verdensklasse i det mindste gør et forsøg i en kamp, hvor vi bliver nærmest nedspillet. Kender ikke nøjagtige stats, men tror nu nok vi taber i de fleste stats.... specielt forsøg på mål...

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Jeg er ikke overrasket over at FCM havde det svært i denne kamp og det er der flere årsager til.
1. FCM og Thorup aner ikke hvordan man skal spille, og der er tydeligt uro i truppen. VdV, Olsson og Pusic viser det på hver deres måde over de sidste kampe, og Borring kan trods sin store erfaring slet ikke præstere som han gjorde i Randers. FCM spiller ikke som man gjorde under Glen Riddersholm da man ikke længere har power spillere som Izunna, Sviatchenko, Igboun og Bak, og mange af de teknisk stærke spillere som holdet skal bygges på nu er ikke i form (Wikheim, Bruninho, VdV, Olsson).
2. FCM har ingen ledere på banen hvis ikke Poulsen rammer sit niveau.
3. AGF gør det godt på dagen, de har et tydeligt udtryk, da de vil spille fysisk og med højt pres. Olsson og Rømer som skulle være det tekniske modsvar falder helt igennem.
4. Duncan er pt. bedre end alle de angribere FCM har.

Jeg kan faktisk overhovedet ikke forstå at nogen er overrasket, når man ser startopstillingen i går og når AGF lykkedes på dagen. Af samme årsag bliver det rigtig vanskeligt mod Randers og FCK hvis ikke nogle af de tekniske spillere kommer i form hurtigt.

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

"Hvis du ikke mener det var en 100% fortjent sejr i Odense så burde du måske finde et glas lykkepiller. Selv OB's fan forum mente at 3-0 havde været mere retvisende. Vi burde ikke have fået point mod AGF det er lige så åbenlyst."

Den kamp var så elendig fra begge sider, at 0-0 havde været retvisende. At OBs fans var bitre og klar til at sende holdet hen hvor peberet gror, det tror jeg gerne, men at FCM bare styrede den kamp og fortjente sikker sejr, den får du godt nok ikke mig med på. På lykkepiller...fortsat nej, med skyklapper...måske ja.

Besvar