SL: OB vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: SL: OB vs. Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Fik desværre ikke set så meget af kampen, men fik lige set nogle high-lights.

Hold da op hvor er der mange chancer, flest til os, men synes da egentlig også OB får nogle ok chancer.
Men giver vel også lidt mening i forhold til Ankersens melding om de 2 hold i forhold til expectec-actual points.

Rilwan og VdV ser giftige ud sammen :D
Nogle meldinger på hvor slemt det gik for Duelund
og evt. nogle ord på Halsti, Borring og Olssons indhop?

Christian

Indlæg af Christian »

Meget meget vigtigt med de 3 point. Ikke nogen flot spillet kamp, men alligevel en del store chancer og en helt fortjent sejr som jeg så det.

Ting jeg lagde mærke til:
- jeg er generelt positivt indstillet over for Olsson, og udover målet synes jeg han bidrager med en gejst og energi, som i høj grad manglede på midtbanen før han kom ind. Han holder for længe på bolden ind i mellem, men de kvaliteter han har synes jeg klart retfærdiggør en startplads. Jeg læste et sted at han overgik VDV på alle parametre og det er jeg ikke enig i, men han har et særligt blik for den chanceskabende aflevering og så er han selv i stand til at tage en masse meter via sine hurtige ryk, og kan også gå forbi sin mand.
- En lidt usynlig VDV i 1. halvleg, der alligevel får skabt et par chancer der bør give mål. Håber snart han kan spille en hel kamp
- En rigtig god kamp af Dahlin
- Igen igen en uheldig Duelund, der vist næsten bliver skadet hver eneste gang har får chancen. Håber han er klar til næste kamp.
- Morten Bruun (måske den bedste kommentator på dansk tv) som kommenterede kampen, nævnte flere gange den kæmpe forskel der er på Pauls bundniveau og hans niveau når han er bedst. Han kan nogle ting som ingen andre af de spillere vi har, men han kikser også fuldstændig i flere situationer som sjældent set i superligaen. Jeg ved ikke om løsningen er pause eller flere minutter, men det er lidt frustrerende at han ikke er mere stabil og træfsikker end han er.

Og så lige en stor tak til Viborg for at nedlægge Brøndby :shock: :D

Sahl

Indlæg af Sahl »

Det var dejligt, at det blev til en sejr og 3 point. Men jeg må erkende at jeg var skuffet over den taktik der var og det har måske noget med hvad jeg så i sidste kamp.

Da RA skrev til os gjorde han det jo offentlig, at det FCM taktisk skulle stå for var. "FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold" Det var også det jeg så i mod Esbjerg, men det var ikke det jeg så i går og jeg mener faktisk godt jeg kan se hvorfor.

De gange hvor vi har valgt et defensivt udtryk 4-1-4-1 har det ofte endt med, at alt vores spil foregår på vores banehalvdel og ofte ender det med lange bolde op i mod intetheden. Det er tydeligt, at Paul ikke magter den svære opgave med, at være alene i front (det synes jeg er helt ok) Derudover virker det ofte til, at man hellere ville spille til siden eller bagud i denne taktik.

Når vi stiller med "2" i front, ala da det var med VdF som offensiv midt, så er der bare mere fokus på, at få bolden frem og det virker til Paul f.eks. stråler når der er en der kan hjælpe ham eller som han kan afspille til. Det virker også til, at bolden ofte er væk fra vores banehalvdel og at spiller foregår over på modstanderens side af banen og ofte ret langt fremme.

Jeg var ikke særlig bekymret for ikke, at vinde i går. Mest fordi at jeg ligesom sidste gang mener modstander holdet er for dårligt til, at vinde over us ligegyldigt hvad taktik der blev valgt. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så vil jeg hellere se noget bedre fodbold og så tabe en kamp eller 2, fremfor at vinde få og stå lige en masse. smag og behag.

Jeg synes også det er synd for Paul, at han skal starte inde. Han er slet ikke klar til, at være fast mand og han ville være super god som en joker senere i kampe, fordi han har potentiale! Jeg forstår ikke Pusic ikke startede inde i dag. Personlig synes jeg også der mangler lidt kreativ frihed i vores spil, det virker meget lukket.

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

Pæn ringe kamp, men herligt resultat.

Synes man spilder samtlige 60 VdV minutter ved at have Paul inde, de to er bare et elendigt match. Bruninho køb er forhåbentlig beviset på, at man godt er klar over det, men han må jo være i en elendig forfatning. Bliver spændende når han kommer op i omdrejninger.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sahl skrev:Det var dejligt, at det blev til en sejr og 3 point. Men jeg må erkende at jeg var skuffet over den taktik der var og det har måske noget med hvad jeg så i sidste kamp.

Da RA skrev til os gjorde han det jo offentlig, at det FCM taktisk skulle stå for var. "FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold" Det var også det jeg så i mod Esbjerg, men det var ikke det jeg så i går og jeg mener faktisk godt jeg kan se hvorfor.

De gange hvor vi har valgt et defensivt udtryk 4-1-4-1 har det ofte endt med, at alt vores spil foregår på vores banehalvdel og ofte ender det med lange bolde op i mod intetheden. Det er tydeligt, at Paul ikke magter den svære opgave med, at være alene i front (det synes jeg er helt ok) Derudover virker det ofte til, at man hellere ville spille til siden eller bagud i denne taktik.

Når vi stiller med "2" i front, ala da det var med VdF som offensiv midt, så er der bare mere fokus på, at få bolden frem og det virker til Paul f.eks. stråler når der er en der kan hjælpe ham eller som han kan afspille til. Det virker også til, at bolden ofte er væk fra vores banehalvdel og at spiller foregår over på modstanderens side af banen og ofte ret langt fremme.

Jeg var ikke særlig bekymret for ikke, at vinde i går. Mest fordi at jeg ligesom sidste gang mener modstander holdet er for dårligt til, at vinde over us ligegyldigt hvad taktik der blev valgt. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så vil jeg hellere se noget bedre fodbold og så tabe en kamp eller 2, fremfor at vinde få og stå lige en masse. smag og behag.
Vi bliver også nødt til at erkende at fodbold er et spil med to hold på banen med modstridende interesser. Vi spiller afgjort en skidt første halvleg, men OB brugte også en fandens masse kræfter på at gøre det svært for os - og så bliver det bare svært. Efter de første 20 minutter gik gassen lidt af dem og vi får os arbejdet bedre ind i kampen, uden det var godt. Selvom OB kom ud med klart mere gejst fra start så fik vi to rigtig gode muligheder for en scoring. Begge til Paul som desværre ikke formår at ramme bolden på nogen af dem. Så selvom vi så skidt ud de første 20-25 minutter specielt, så var det ikke lig med at vi burde have været bagud. I første halvleg mister både Rafa og Poulsen en nem bold på midten af banen som gav OB en omstilling med overtal. Mod bedre hold havde det kostet eller i det mindste givet en stor afslutningsmulighed.

Paul var absolut et fejlvalg og jeg er enig i at man ikke længere gør ham en tjeneste ved at spille fra start. Specielt ikke mod OB som havde en 2 meter fyr til at matche ham på fysikken. Han kan tanke noget selvtillid som indskifter hvor han kan komme ind frisk og med sin fysik være ubehagelig for modstandernes forsvar. Han er bare slet slet ikke klar til at svære starter endnu.

Anden halvleg var bedre og selvom vi ikke var i nærheden af at være så overlegne som i første halvleg mod Esbjerg forleden, så fik vi skabt flere og mere åbne chancer, uden at give noget væk. På den baggrund var det en meget fortjent sejr som burde have været i hvert fald et mål større. Desværre har vi et stykke tid manglet skarphed i vores afslutninger og vores indlæg fra kanterne. Det er positivt at vi skal dybt ind i anden halvleg før OB har en afslutning inden for målrammen, så dårlige er OB trods alt ikke.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sahl

Indlæg af Sahl »

mousebreaker skrev:
Sahl skrev:Det var dejligt, at det blev til en sejr og 3 point. Men jeg må erkende at jeg var skuffet over den taktik der var og det har måske noget med hvad jeg så i sidste kamp.

Vi bliver også nødt til at erkende at fodbold er et spil med to hold på banen med modstridende interesser. Vi spiller afgjort en skidt første halvleg, men OB brugte også en fandens masse kræfter på at gøre det svært for os - og så bliver det bare svært. Efter de første 20 minutter gik gassen lidt af dem og vi får os arbejdet bedre ind i kampen, uden det var godt. Selvom OB kom ud med klart mere gejst fra start så fik vi to rigtig gode muligheder for en scoring. Begge til Paul som desværre ikke formår at ramme bolden på nogen af dem. Så selvom vi så skidt ud de første 20-25 minutter specielt, så var det ikke lig med at vi burde have været bagud. I første halvleg mister både Rafa og Poulsen en nem bold på midten af banen som gav OB en omstilling med overtal. Mod bedre hold havde det kostet eller i det mindste givet en stor afslutningsmulighed.

Paul var absolut et fejlvalg og jeg er enig i at man ikke længere gør ham en tjeneste ved at spille fra start. Specielt ikke mod OB som havde en 2 meter fyr til at matche ham på fysikken. Han kan tanke noget selvtillid som indskifter hvor han kan komme ind frisk og med sin fysik være ubehagelig for modstandernes forsvar. Han er bare slet slet ikke klar til at svære starter endnu.

Anden halvleg var bedre og selvom vi ikke var i nærheden af at være så overlegne som i første halvleg mod Esbjerg forleden, så fik vi skabt flere og mere åbne chancer, uden at give noget væk. På den baggrund var det en meget fortjent sejr som burde have været i hvert fald et mål større. Desværre har vi et stykke tid manglet skarphed i vores afslutninger og vores indlæg fra kanterne. Det er positivt at vi skal dybt ind i anden halvleg før OB har en afslutning inden for målrammen, så dårlige er OB trods alt ikke.
Det er ikke fordi jeg ikke erkender, at nogle gange så kan man ikke spille som man vil. Men Thorup vælger altså ofte den defensive tilgang og ofte formår han ikke, at sætte holdet til denne tilgang (som du også er enig med ihh til Paul) At jeg hellere ser noget andet er vel ligegyldigt, fordi vi kan sikkert sagtens spille flot og underholdende fodbold med en 4-1-4-1. Men det kræver altså en anden opstilling og fokus hvis du spørger mig.

Du har ret i at der bliver arbejdet og faktisk er jeg meget imponeret over Olson, som jeg synes kommer med viljestyrke! han går ind i tacklingerne 100% og så var hans pasninger faktisk gode i går. Det var også derfor jeg skrev ham på i mit bud på en opstilling. Alle laver fejl også VdF og Poulsen. Det der er vigtig for mig er, at holdet kæmper og viser de vil vinde, så kan jeg egentlig godt overleve vi ikke vinder alle kampe og at vi har en træner jeg er meget uenig med iht taktik.

Jeg kan se rigtig mange er af samme holdning som os mht Paul og jeg håber virkelig han bliver brugt som indskifter i næste kamp medmindre, der er 2 i front.

Besvar