SL: OB vs. Midtjylland
-
Jesper BW1100
Re: OT Halsti
Det her skrives med al mulig respekt for samtlige af de nævnte spillere. Men vi har vel svært ved at komme udenom at Halsti indtil videre har været en gedigen skuffelse. At han ikke formår at spille sig foran Banggaard i det centrale forsvar eller Rømer på den defensive midtbane kan vel ikke være tilfredsstillende for en 31-årige spiller hentet ind i sommers. Både Banggaard og Rømer er dygtige spillere og især Rømer har imponeret mig det seneste stykke tid, men nøgternt set er ingen af dem i nærheden af at være i toppen af Superligaen på deres respektive positioner.
Sådanne spillere forventer jeg altså at en 31-årlige spiller man vælger at hente ind bør kunne spille sig foran.
Sådanne spillere forventer jeg altså at en 31-årlige spiller man vælger at hente ind bør kunne spille sig foran.
Re: SL: OB vs. Midtjylland
Som udgangspunkt kan jeg godt følge din logik Jesper, men Halsti har vel aldrig været købt som mere end gardering til forsvaret. I forhold til Rømer på den defensive, tror jeg ærlig talt, at det også spiller ind, at Rømer er egenavl og derfor tæller i vores "homegrown spilletidsprocent". Når forskelle ikke er markant, er det mange "nemme" minutter, til den statistik - som særligt Steinlein vil elske at fremhæve igen og igen, enten som en understregning af en fantastisk sæson, eller som forklaring på en miserabel..
Hvad angår kampen i dag skal den give tre point. OB har været ringe og dårligere end længe, og samtidig er vi i en anelse fremgang. Hvis ellers Thorup fatter at bænke Paul, ser jeg dog også os hente en sejr på 2-3 mål..
Hvad angår kampen i dag skal den give tre point. OB har været ringe og dårligere end længe, og samtidig er vi i en anelse fremgang. Hvis ellers Thorup fatter at bænke Paul, ser jeg dog også os hente en sejr på 2-3 mål..
Jeg tror du har ret i, at Halsi ikke blev hentet ind til center forsvaret, men det betyder ikke at han ikke kan dække pladsen (det har han jo gjort før) Derudover har jeg den holdning, at han ville være bedre der og måske også bedre end Banggaard (igen jeg vil ikke tage Banggaards gode præstationer fra ham, jeg er ikke utilfreds)Lund7400 skrev:Som udgangspunkt kan jeg godt følge din logik Jesper, men Halsti har vel aldrig været købt som mere end gardering til forsvaret. I forhold til Rømer på den defensive, tror jeg ærlig talt, at det også spiller ind, at Rømer er egenavl og derfor tæller i vores "homegrown spilletidsprocent". Når forskelle ikke er markant, er det mange "nemme" minutter, til den statistik - som særligt Steinlein vil elske at fremhæve igen og igen, enten som en understregning af en fantastisk sæson, eller som forklaring på en miserabel..
Jeg tror du har ret i forhold til Rømer og jeg synes han har spillet helt fint der, at jeg så hellere ville bruge andre spillere er noget helt andet. Jeg synes heller ikke Halsi har nogen plads i vores formation pt (hvis Thorup altså holder ved den fra sidst) andet end i center forsvaret, hvis man ikke mener han kan bruges der, burde han vel sælges? vi har ret mange der kan spille centralt midt som det er.
Jeg tror også på vi hiver en sejr hjem idag ligegyldigt om vi spiller som sidst eller Thorup laver noget tosset, jeg tror dog ikke det bliver ligeså nemt som sidst.
Det stämmer ju inte helt att Halsti inte spelat i försvaret på länge. I finska landslaget spelar han i försvaret, som det sett ut senaste matcherna har det varit som en av tre centralt i en fembackslinje. Han har spelat lite mittfält där också men främst i försvaret. Så det är långt ifrån en främmande position för honom.Sahl skrev:Jacob skrev:Hvorfor vil du bænke Banggaard for en spiller, som endnu intet har vist i klubben? Halsti har endda ikke spillet i centerforsvaret årevis.
Riis kan jeg se mere potentiale i. han er dog langt fra, at være god nok til en starter endnu. Dermed ikke sagt at Banggaard ikke skal have chancen og at han ikke har spillet nogle gode kampe. Det er bare hvad jeg godt kunne tænke mig, at se. På sin vis kunne du have ret i, at Halsi ikke har spillet der i lang tid og derfor er et dårlig valg. Men igen personlig ser jeg ham hellere der, da han i "min" optik er kommet i klemme i den system jeg gerne ser der bliver spillet med VdF.
Sparv tror jeg sagtens kan go ind ved siden af Poulsen på midten og gøre en forskel.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.
Halsti er med på den defensive idag. Men er jeg den eneste der tænker at den plads ville være fin for Olsson?-jeg synes ikke han kreere nok som offensivmidt, men han er stærk i genpresset og en del bedre på bolden end både Rømer og Halsti??
Men han kan jo ikke erobre en bold og bringer ingen fysik. Der er brug for en spiller, der kan dække af defensivt for Rafa.Sniper skrev:Halsti er med på den defensive idag. Men er jeg den eneste der tænker at den plads ville være fin for Olsson?-jeg synes ikke han kreere nok som offensivmidt, men han er stærk i genpresset og en del bedre på bolden end både Rømer og Halsti??
-
mousebreaker
I det mindste er Pusic ikke på tribunen......
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
Steffen am
- I forhold til "home-grown minutter"
Er det et mål fra sportsdirektøren og bestyrelsen, ikke noget træneren har eller skal have med i sine overvejelser.
Rømer har været god til at tackle igennem og også tage de nødvendige gule kort, som er det vi i nogen kampe har savnet, som jeg også tror er derfor han har fået stabilt med spilletid.
- Tror vi skal passe på at undervurdere OB.
De er lidt ligesom inde i en periode med fornuftig fodbold men er uden marginaler og med meget stolpe ud.
Se også Ankersens kommentar om forskellen på expected points (baseret på performance) og actual points. Der er OB nr. 1. og vi er nr. 2.
- Opstillingen nu ingen andre har nævnt den. NK ude, Rømer på backen og Halsti på 6'eren. Ikke meget defensivt på bænken, lad os håbe det heller ikke bliver nødvendigt.
Johan Dahlin, André Rømer, Patrick Banggaard, Kian Hansen, Filip Novák, Markus Halsti, Jakob Poulsen, Rafael van der Vaart, Mikkel Duelund, Rilwan Hassan, Paul Onuachu.
Bænken: Andreas Raahauge, Kristian Riis, Kristoffer Olsson, Gustav Wikheim, Jonas Borring, Bruninho, Martin Pusic.
Er det et mål fra sportsdirektøren og bestyrelsen, ikke noget træneren har eller skal have med i sine overvejelser.
Rømer har været god til at tackle igennem og også tage de nødvendige gule kort, som er det vi i nogen kampe har savnet, som jeg også tror er derfor han har fået stabilt med spilletid.
- Tror vi skal passe på at undervurdere OB.
De er lidt ligesom inde i en periode med fornuftig fodbold men er uden marginaler og med meget stolpe ud.
Se også Ankersens kommentar om forskellen på expected points (baseret på performance) og actual points. Der er OB nr. 1. og vi er nr. 2.
- Opstillingen nu ingen andre har nævnt den. NK ude, Rømer på backen og Halsti på 6'eren. Ikke meget defensivt på bænken, lad os håbe det heller ikke bliver nødvendigt.
Johan Dahlin, André Rømer, Patrick Banggaard, Kian Hansen, Filip Novák, Markus Halsti, Jakob Poulsen, Rafael van der Vaart, Mikkel Duelund, Rilwan Hassan, Paul Onuachu.
Bænken: Andreas Raahauge, Kristian Riis, Kristoffer Olsson, Gustav Wikheim, Jonas Borring, Bruninho, Martin Pusic.
-
mousebreaker
Vi er ikke kommet specielt godt ud synes jeg. Stor del af grunden til det er den aggressivitet OB er startet ud med. De virker toptændte fynboerne
Skuffende start igen og igen, men hvad laver vi MF Paul på banen
-
mousebreaker
Jeg er træt af at se på Onuachus utilstrækkeligheder kamp efter kamp. Jeg håber virkelig han får det vendt i dag. Vigtigt at han får noget selvtillid når nu Thorup ubegribeligt insisterer på at spille med ham fra start igen og igen
Igen har Thorup smidt en halvleg imod et hold som vi helt klart skal dominere..... Øv hvor er det håbløst!! Få nu onachu ud!
Hvor er det dog håbløst at se på onuachu. Han taber næsten hver eneste duel. Han har har haft 2 gigant-chancer, dog et meget godt hovedstød som var tæt på at gå i mål. Det er det samme hver gang. Tag ham ud i pausen, der skal ske noget!
Hele holdet sover for det mest af første halvleg.. Dybe skuffet over Poulsen og big Paul.. De kan ikke holde på bold. Kian, lad nu være med at sparke lange bold....
Paul med 2 gode og 100 dårlige aktioner. Igen en kæmpe afbrænder, igen en helt ufattelig dårlig disposition af Thorup.
Pusic ind hurtigt så har vi chancen..
Pusic ind hurtigt så har vi chancen..