Jeg forstår ikke hvad du mener.JBT skrev:Helt korrekt - du skal bare huske, at enig- og uenigheden går begge veje.Fenris skrev:Man skal passe på med at udtale sig for andre. Jeg er langt hen ad vejen enig med Kent.JBT skrev:
Kent. Du er godt nok farvet, alt for selvtilfreds og håber, ellers nærmere kun ser, det bedste. Det er fair nok, men undskyld jeg siger det. Du er i undertal, og tror ikke folk som sådan ændre meningen. Enhver idiot kan sgu da se at vi var boldflyttere i dag og slutproduktet var helt hen i skoven. Kampen kunne nem være gået anderledes på trods at godt spil. Ros er en selvfølge herinde. Jeg er sgu træt af hvis folk lugter guld og grønne skove efter denne ene kamp. Nej ved du hvad, Jess har blot købt sig en smule mere tid. Også selvom det måske er Steinlein og co der er medskyldige i, at due - drengen og Poul absolut skal spille.
SL: Midtjylland vs. Esbjerg
Re: SL: Midtjylland vs. Esbjerg
Nuvel hvis jeg husker kampen i går havde Fcm 3 på stolpen.
Jeg er spændt på om VdV kommer på ugens hold i Tipsbladet mv.. det vil da være at lukke munden på ikke mindst de kritikere, der har været af VdV i Danmark.
Om opstillingen ja man kan undre sig over Paul i front, men at en Rømer er foretrukket frem for Olsson ? og at man ikke sætter Olsson ind for VDV ved udskiftningen ?
Hassan synes jeg var dårlig i går, synes ikke han er kommet alt for godt i gang i efteråret her, og der er for få mål i ham.
Man kan sige at JT bestemt udfordre sig selv med sine valg, men jeg håber ikke at man sætter akademiet over FCM mht. til startopstilling på banen.
Jeg er spændt på om VdV kommer på ugens hold i Tipsbladet mv.. det vil da være at lukke munden på ikke mindst de kritikere, der har været af VdV i Danmark.
Om opstillingen ja man kan undre sig over Paul i front, men at en Rømer er foretrukket frem for Olsson ? og at man ikke sætter Olsson ind for VDV ved udskiftningen ?
Hassan synes jeg var dårlig i går, synes ikke han er kommet alt for godt i gang i efteråret her, og der er for få mål i ham.
Man kan sige at JT bestemt udfordre sig selv med sine valg, men jeg håber ikke at man sætter akademiet over FCM mht. til startopstilling på banen.
At holdningerne er spredte, og blot fordi du er enig hen ad vejen, er det ikke nok til, at det så er sådan det skal være (ikke at du hverken siger eller mener det). Du vil som minimum bare gerne fortælle det til alle herinde.Fenris skrev:Jeg forstår ikke hvad du mener.JBT skrev:Helt korrekt - du skal bare huske, at enig- og uenigheden går begge veje.Fenris skrev:
Man skal passe på med at udtale sig for andre. Jeg er langt hen ad vejen enig med Kent.
Men det er blevet lidt for meget en sandhed, at Pusic aldrig spiller, fordi Jess ikke kan lide ham. Det savner jeg simpelthen dokumentation for. Jess har været her lidt over 1 år. I starten af sidste sæson vekslede Thorup mellem Pusic og Duncan (ligesom Glen gjorde). Pusic lavede så en scene, fordi han ikke spillede mod Southampton. Det kostede ham en intern karrantænedag. Derefter starter han inde i runde 7-9, hvor han så desværre bliver skadet i den sidste kamp efter et voldsomt sammenstød med David Jensen. Den skade har han svært ved at komme sig helt over, og derfor får han blot indhop i resten af efteråret (hvor han ikke viser noget)- hvor man også har en Duncan, der spiller pladsen.mousebreaker skrev:Ikke alle de ting du skriver i det markerede er da tilsvininger. Noget af det er endda korrekt hvis du spørger mig - det betændte forhold til Pusic.
I vinterpausen bliver Duncan solgt. I foråret er Pusic indskifter i de første to kampe, hvorefter han er i start-11 i de resterende kampe. Dvs han er med i samtlige SL-kampe i foråret og i start-11 i 13 kampe i træk. http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2015/2016
Lyder det som en spiller, som ryger ind og ud af holdet? Det synes jeg sgu ikke.
I starten af denne sæson var Pusic også starter, men brækkede en tå i en af de første EL-kampe, og har derfor ikke været med i en periode. Da han var skadesfri begyndte han så at få nogle indskiftninger, men har samtidig været på vej ud af klubben (hvilket man har vist længe), hvilket gjorde at han fx ikke var med mod Viborg.
Hvis man kigger på det - altså den reelle spilletid Pusic har fået, og hvad årsagerne til hans fravær har været, så synes jeg simpelthen det er useriøst at mene, at Jess ikke vil bruge ham. Når Pusic har været klar (skadesfri og i form), har han spillet og efter Duncan forlod klubben, har han været klart førstevalg.
Som jeg også tidligere har skrevet, så mener jeg også, at Pusic er klart bedre end Paul og forventer, at han starter inde mod OB fordi han nu er skadesfri og i form (med mindre straffesagen ikke er lukket ned).
Man kan jo altid diskutere, hvad udvikling er, og hvornår det sker. Men NK er vel en spiller, der har udviklet sig. Det samme kan siges om Duelund og Paul (selvom de begge har lang vej endnu - men de har trods alt flyttet sig over det sidste år). Betingelserne for udvikling synes jeg dog heller ikke har været gode, med den store udskiftning både på og udenfor banen.mousebreaker skrev:Mit største problem med Thorup er at jeg ikke synes der er spillere der udvikler sig, snarere tværtimod. På positiv siden så synes jeg han er fremragende i medierne.
Vi manglede en skarp angriber - det har vi imo gjort hele sæsonen (fordi Pusic har været skadet).mousebreaker skrev:Vi spiller markant bedre end Esbjerg, men det fortæller også lidt at Højbjerg kun havde een god redning i kampen. Af chancer i første halvleg har vi en monster chance efter 1 minut som der SKAL scores på, en fin chance til Paul hvor han flot får brugt sin krop i feltet, vendt og afsluttet fladt - uheldigvis lige på Højbjerg samt super afslutning på stolpen af Nissen i en situation som man sjældent vil score på.
Forskellen på boldflytteriet igår og tidligere var tempoet og retningen af afleveringerne. Igår var der tempo og mange afleveringer fremad, ihvertfald i første halvleg. Tidligere var det boldflytteri omkring midterlinjen og i langsomt tempo.
Hvor mange gange lagde vdv og Poulsen ikke en dybdebold fremad langs jorden til en fremadstormende Nissen? De havde en stor indflydelse på at Nissen spillede så godt igår.
For mig så det ud som om der varen klar ændring i taktikken om at få mere tempo i spillet. Flere gange undlod de også det lange indkast og tog det hurtigt.
Hvis vi havde haft tur i den havde vi ført 2-0 ved pausen og sagt at det langsommere tempo i 2. halvleg var professionelt for at lukke kampen ned.
Rømer istedet for Olsson - Olsson har ikke været god i år. Samtidig er der også nødt til at være balance på midten imellem offensiv og defensiv. Men Olsson kunne godt være manden der skal afløse vdv når han skal udskiftes.
Hvor mange gange lagde vdv og Poulsen ikke en dybdebold fremad langs jorden til en fremadstormende Nissen? De havde en stor indflydelse på at Nissen spillede så godt igår.
For mig så det ud som om der varen klar ændring i taktikken om at få mere tempo i spillet. Flere gange undlod de også det lange indkast og tog det hurtigt.
Hvis vi havde haft tur i den havde vi ført 2-0 ved pausen og sagt at det langsommere tempo i 2. halvleg var professionelt for at lukke kampen ned.
Rømer istedet for Olsson - Olsson har ikke været god i år. Samtidig er der også nødt til at være balance på midten imellem offensiv og defensiv. Men Olsson kunne godt være manden der skal afløse vdv når han skal udskiftes.
Det er da en no-brainer. Rrømer dækkede 6'eren og lavede et stort defensivt arbejde, der lukkede huller for VdV. Tror aldrig jeg har set Olsson tackle. Så den rolle kan han på ingen måde udfylde.FCM2000 skrev: at en Rømer er foretrukket frem for Olsson ?
FCM2000 skrev: og at man ikke sætter Olsson ind for VDV ved udskiftningen ?
Man valgte vel at give Duelund chancen på sin favoritplads som 8'er. Man ville måske gerne have en anden spillertype ind og satte derfor Borring ind. Men man kunne godt have smidt Olsson ind i stedet.
Helt enig. Jeg var meget imponeret over hvordan VdV hele tiden tænkte fremadrettet og afleverede fremad i banen. Man kunne tydeligt se, at han så nogle rum, som andre ikke gør, samt har teknikken til at lægge afleveringerne præcist, så de ikke ryger ud over baglinjen mv. Tror også VdV på den måde var med til at skabe plads til Polle, som pludselig ikke var den, som de andre havde fokus på.Vijen skrev:Forskellen på boldflytteriet igår og tidligere var tempoet og retningen af afleveringerne. Igår var der tempo og mange afleveringer fremad, ihvertfald i første halvleg. Tidligere var det boldflytteri omkring midterlinjen og i langsomt tempo.
Når Sparv kommer tilbage på et tidspunkt, så får vi et uhyggeligt trekløver derinde.
At et hold vinder 3-0 på 3 mål i det sidste kvarter kan vel bare være et udtryk for, at resten af holdet har været i stand til at gøre modstanderne møre i de første 75 min. ?
Så er det vel næsten lige meget hvem der er startet inde og ude?
Har desværre ikke set kampen selv - men tankerne opstår i forhold til om det er rigtigt eller forkert at starte med Paul inde, Pusic ude osv
Altså en 3-0 sejr er vel for pokker da ret godt ikk?
Så er det vel næsten lige meget hvem der er startet inde og ude?
Har desværre ikke set kampen selv - men tankerne opstår i forhold til om det er rigtigt eller forkert at starte med Paul inde, Pusic ude osv
Altså en 3-0 sejr er vel for pokker da ret godt ikk?
Jeg var lige ved at skrive noget spydigt om debatten herinde, men det ville nok ikke have bidraget konstruktivt.974 skrev: Altså en 3-0 sejr er vel for pokker da ret godt ikk?
I stedet vil jeg læne mig tilbage, nyde solen og en overbevisende sejr, og glæde mig til at se FCM med VdV næste gang. Han er ikke bare den bedste spiller vi nogensinde har haft, han gør også sine medspillere bedre. Nyd det, så længe det varer.
-
mousebreaker
Det kan du godt have ret i, men jeg tror også det mest stammer fra Pusic som ikke i samme grad som da han var under Glen udviser respekt for sin træner. Under Glen var han måske ikke ligefrem tilfreds i de perioder Duncan var førstevalg. Jeg tror Glen var langt bedre i sin mandskabsbehandling, i hvert fald ifht Pusic. Den reaktion vi så i går ved straffesparket og efter scoringen var i den grad indestængte frustrationer der blev frigivet.Kent skrev:Men det er blevet lidt for meget en sandhed, at Pusic aldrig spiller, fordi Jess ikke kan lide ham.mousebreaker skrev:Ikke alle de ting du skriver i det markerede er da tilsvininger. Noget af det er endda korrekt hvis du spørger mig - det betændte forhold til Pusic.
Ja NK har bestemt været et lyspunkt, jeg ved dog ikke hvor meget det skal tilskrives Thorup da jeg ikke aner hvor lang tid Nissen har været under Thorups vinger før han fik debut. Men lad os da bare give den til Thorup. Jeg er spændt på at se hvordan han specielt udvikler sig defensivt resten af sæsonen.Kent skrev:Man kan jo altid diskutere, hvad udvikling er, og hvornår det sker. Men NK er vel en spiller, der har udviklet sig. Det samme kan siges om Duelund og Paul (selvom de begge har lang vej endnu - men de har trods alt flyttet sig over det sidste år). Betingelserne for udvikling synes jeg dog heller ikke har været gode, med den store udskiftning både på og udenfor banen.mousebreaker skrev:Mit største problem med Thorup er at jeg ikke synes der er spillere der udvikler sig, snarere tværtimod. På positiv siden så synes jeg han er fremragende i medierne.
Paul og Duelund, hmm jeg ved sgu ikke lige om jeg vil give et plus der. Måske de er blevet bedre det sidste års tid, men for mig at se er det under en forventet udviklingskurve. Det er unge spillere og udsving vil naturligvis forekomme.
Så på bundlinjen kigger vi altså på 3 spillere som der muligvis har vist udvikling under Thorup og de kan vel alle diskuteres. Jeg vil egentlig tage Novak med som en 4. spiller.
Jeg er enig i af gang i svingdøren ikke hjælper på kontinuiteten som også har indflydelse på spillernes udvikling. Det hjælper dog heller ikke når spillet foregår i anden sals højde en pæn del af tiden. Det er fint at spille med lange bolde men hvis det er plan A, B og C hver gang så har det sgu lange udsigter for de spillere som helst vil spille med bolden langs jorden.
Jeg håber og tror på at hvis vi kan holde Rafael skadesfri så vil han hjælpe meget på det problem. Håber virkelig at han kan få en spiller som Olsson til at blomstre. Han er en af de spillere som virkelig stagnerer. Olsson er en spiller som jeg ellers er vild med, da han startede hos FCM viste han flere gange at han har blik for alle de stikninger som splitter forsvaret som Rafael glimrer med lige nu. De er bare forsvundet stille og roligt ud af hans spil.
Jeg mener heller ikke at indlæggene har kvalitet nok i åbent spil, hvilket ikke gør det nemmere for angriberne. Der kommer gode indlæg ind i mellem det er ikke det, og der vil også altid være dårlige af slagsen. Men gennemsnitligt set så synes jeg ikke indlæggene er gode nok. Ikke noget jeg kan dokumentere men det er min fornemmelse.Kent skrev:Vi manglede en skarp angriber - det har vi imo gjort hele sæsonen (fordi Pusic har været skadet).mousebreaker skrev:Vi spiller markant bedre end Esbjerg, men det fortæller også lidt at Højbjerg kun havde een god redning i kampen. Af chancer i første halvleg har vi en monster chance efter 1 minut som der SKAL scores på, en fin chance til Paul hvor han flot får brugt sin krop i feltet, vendt og afsluttet fladt - uheldigvis lige på Højbjerg samt super afslutning på stolpen af Nissen i en situation som man sjældent vil score på.
Iøvrigt mener jeg ikke at Pusics tåskade har holdt ham ude af ret mange kampe i denne sæson, men jeg kan da huske forkert. Jeg har været meget frustreret over at han ikke har fået mere spilletid. Til Thorups forsvar vil jeg sige at Pusic startede de første kampe i Europa og var ca ligeså skarp som et plastik sværd til en 5 årig knægt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Pusic brækkede tåen mod Vaduz før Randers-kampen og var først tilbage i truppen mod Videoton, hvorefter han sad Brøndby-kampen (4. runde) over (han var udtaget men var ikke med i den endelige). Derefter var han i truppen mod FCK i 5. runde og 6 runde mod SE (begge kampe fik han indhop). Så var han på salgsturne mod Viborg og så med igen i går. http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2016/2017
Så han har haft en ujævn opstart grundet skade og planlagt skifte, der nok har taget noget fokus. Jeg så ham og en agent tale sammen over en middag allerede nogle dage før Randers-kampen, så allerede dengang arbejdede man på et salg (det kom også i medierne et par dage efter).
Det vi så i går ifm jublen handler for mig at se ikke om frustrationer ift Thorup, men om Pusic, der bliver nødt til at vise, at han vil FCM og har noget at bidrage med. Det er frustrerende for ham, at han ikke er blevet solgt, men det har intet med Thorup at gøre (bare tjek Pusic klub-historik).
Forresten enig vedr. indlæggene. NK og Rilwan er syndere på den konto.
Så han har haft en ujævn opstart grundet skade og planlagt skifte, der nok har taget noget fokus. Jeg så ham og en agent tale sammen over en middag allerede nogle dage før Randers-kampen, så allerede dengang arbejdede man på et salg (det kom også i medierne et par dage efter).
Det vi så i går ifm jublen handler for mig at se ikke om frustrationer ift Thorup, men om Pusic, der bliver nødt til at vise, at han vil FCM og har noget at bidrage med. Det er frustrerende for ham, at han ikke er blevet solgt, men det har intet med Thorup at gøre (bare tjek Pusic klub-historik).
Forresten enig vedr. indlæggene. NK og Rilwan er syndere på den konto.
Det er netop det VdV gør, medspillerne bliver bedre med ham, og alle de skeptikere der var i starten herinde inkl. KentNoe skrev:Jeg var lige ved at skrive noget spydigt om debatten herinde, men det ville nok ikke have bidraget konstruktivt.974 skrev: Altså en 3-0 sejr er vel for pokker da ret godt ikk?
I stedet vil jeg læne mig tilbage, nyde solen og en overbevisende sejr, og glæde mig til at se FCM med VdV næste gang. Han er ikke bare den bedste spiller vi nogensinde har haft, han gør også sine medspillere bedre. Nyd det, så længe det varer.
tænk sig at en mand der ikke har spillet ret meget de seneste 2 år, kan gå ind og gøre en sådan forskel, det viser bare at det har været en verdensklassespiller FCM har fået, og ja bedre er den danske liga altså ikke, til at han ikke kan gøre en forskel stadig
Jeg er enig i, at Olsson er stagneret. Men må også indrømme, at jeg har lidt svært ved at se, hvad hans spidskompetence er. Hvad er det, som han kan? Han er ikke hurtig. Han er ikke fysisk stærk. Han er ikke målfarlig. Han laver ingen assist. Ej heller sætter han speciel tempo i spiller eller laver lange sideskift mv. Han er lidt en kønsløs boldflytter, med gode vendinger, der har en tendens til at tage for mange boldberøringer.mousebreaker skrev: Håber virkelig at han kan få en spiller som Olsson til at blomstre. Han er en af de spillere som virkelig stagnerer. Olsson er en spiller som jeg ellers er vild med, da han startede hos FCM viste han flere gange at han har blik for alle de stikninger som splitter forsvaret som Rafael glimrer med lige nu. De er bare forsvundet stille og roligt ud af hans spil.
Duelund kan man se noget målfarlig i og noget vision i spillet. Med Olsson har jeg lidt svært ved at se, hvad han bringer - selv på sine gode dage. Det er helt sikkert Olsson, der skal steppe op nu hvor VdV er kommer. For der er hans plads VdV kommer til at tage.
nejj ikke mig - det er jeg alt for gammel til..4904 skrev:Som altid Henker er du knivskarphenker skrev:Jeg har set hele kampen igår aftes. Og er chokeret over at thorup stadigvæk er blinde over Poulsen.. Han viser rigtig svage lederskab og han spiller også dårligt igår. Og forstå simpelthen ikke hvorfor han udskrift rafa.. Ja fordi han er gamle og ikke er topform. Fair nok. Men prøv se på Poulsen!! Desuden bliver thorup ved med at bruge big Paul. da han kan KUN hovedstød. Ikke anden.. Man kan nu begynder tydeligt at se at han bruger samme filosofi hele tid.. Han er rokker fast på at ikke ændre sig.. Det holder ikke..
Bestyrelsens formand beskriver fcm skal spille direkte og fremad.. Sand nok kan du vel ikke se at thorup bruger forkert stilling til holdet. Holdet blomster bestemt ikke siden riddersholm smuttede. Tværtimod, det har bliver værre. Poulsens skud og levering har bliv væsentlig dårligere. Meget dårligere.. Man kan også se på rafas reaktioner om spilleres dårlig levering plus dårlig overblik.. Man må også sige ærlig at vi vinder ganske heldig!! Det hjælper meget på at have vinderinsket og vindermentalitet med på banen af pusic.... Kort sagt damn man.. Hvad laver du thorup!!!Havde alle bare den indsigt som du har, så ville FCM give Poulsen væk og i stedet spiller med Henker på midten
men hvorfor benytte ikke olsson på midt i stedet? eller en som kan spiller på midt - og bevis mig at jeg tager fejl.. tage Poulsen nu en pause og se hvad der sker..
det er jeg ikke enig i din mening - men fred være med det jeg synes nu at rafa kan godt overtage poulsen´s rolle for han gør sin arbejder FOR Poulsen som han ikke tager ansvar i defensiv.. lukke øjne op!!SimonH skrev:Ej nu må du stoppehenker skrev:Jeg har set hele kampen igår aftes. Og er chokeret over at thorup stadigvæk er blinde over Poulsen.. Han viser rigtig svage lederskab og han spiller også dårligt igår. Og forstå simpelthen ikke hvorfor han udskrift rafa.. Ja fordi han er gamle og ikke er topform. Fair nok. Men prøv se på Poulsen!! Desuden bliver thorup ved med at bruge big Paul. da han kan KUN hovedstød. Ikke anden.. Man kan nu begynder tydeligt at se at han bruger samme filosofi hele tid.. Han er rokker fast på at ikke ændre sig.. Det holder ikke..
Bestyrelsens formand beskriver fcm skal spille direkte og fremad.. Sand nok kan du vel ikke se at thorup bruger forkert stilling til holdet. Holdet blomster bestemt ikke siden riddersholm smuttede. Tværtimod, det har bliver værre. Poulsens skud og levering har bliv væsentlig dårligere. Meget dårligere.. Man kan også se på rafas reaktioner om spilleres dårlig levering plus dårlig overblik.. Man må også sige ærlig at vi vinder ganske heldig!! Det hjælper meget på at have vinderinsket og vindermentalitet med på banen af pusic.... Kort sagt damn man.. Hvad laver du thorup!!!
Poulsen og van der vaart spiller fremragende igår og det der holder ikke.
Desuden hvis van der vaart skal være på banen, så skal poulsen også være der. Hvem skulle ellers løbe de manglende van der vaart-meter?
jeg tør godt at udpeger rafa som den defensiv playmaker for han skaber flere chance end Poulsen turde gør.. og jeg synes selv personlig at han er faldende blade fra træ. og har lave MANGE uskrape levering og spark, det holder bare ikke i nuværende sæson..