mousebreaker skrev:Kvaliteten med bolden har været sygeligt ringe. De må jo også selv føle det sådan når de til hvert post match interview samstemmende står og siger at de ikke har kvalitet nok på bolden. Jeg ved ikke om jeg er enige i at viljen har været manglende og attituden skidt. Jeg så dog i sidste kamp mod Viborg at vores anfører lader en mand med bolden løbe forbi sig og opgiver at tage det defensive løb, hvilken giver Viborgspilleren en god skud chance. Den ene situation støtter i hvert fald dit postulat så det kan godt være du har ret. For mig at se er det dog ikke viljen eller attituden som sådan der er problemet. Det er manglende aggressivitet som måske kommer af manglende selvtillid, som de ret beset ikke burde mangle.
Jeg er enig i, at kvaliteten har været elendig både offensivt og i pres og genpres - det er der slet ikke nogen tvivl om. Jeg er enig med dig i, at aggressiviteten i den grad har manglet, og det forbinder jeg med attituden. VIlje har måske været der til en vis grænse, men de har set handlingslammet ud. For mig er viljen lige så meget viljen til at løbe de ekstra meter for sidekammeraten, tage de sure meter når vi taber bolden eller at vise sine holdkammerater hvordan det skal gøres. Den situation du nævner fra Viborg-kampen er et godt eksempel, for det er fair nok at der er en modstandere du ikke kan løbe fra, men så skal han bare nedlægges - vis hvem der bestemmer, og det kræver et hårdt frispark af og til.
mousebreaker skrev:Rafael er formodentlig ikke en hjælp i presspillet, nok nærmere en hæmsko. Nu må vi se. Til gengæld er det sikkert at han vil give os mere kvalitet med bolden og en helt ny dimension i spillet. Jeg tror at Paul starter men jeg ser ham ikke som en angribertype der direkte vil få gavn af Rafael, som jeg tror at en Pusic eller Bruninho vil få, men det bedre flow i spillet som Rafael må kunne skabe vil forhåbentlig give flere indlæg fra baglinjen, som Paul så må udnytte. Med Rafael i en Pirlo rolle giver det slet ikke mening at søge Paul i samme grad som tidligere, det skal holdet måske lige vænne sig til. Jeg håber ikke at nummer 8 udgår med hold i nakken....
Det jeg har set i denne uges træning har været ganske fornuftigt, også fra Rafa's side ift. presspillet. Han er ikke den hurtigste, men bare det at han på træningsbanen (som den store stjerne) viser, at han også følger trænerens instrukser, og løber de sure meter for holdet skulle meget gerne smitte af på alle andre også.
Er enig i din analyse af Paul og VDV, hvis vi snakker det direkte link mellem de to. Jeg ser dog, at vi kan få en fordel ift. at Rafa kan slå de afleveringer der gør ondt på modstanderen, som kan bringe vores kantspillere og/eller backs i nogle gode situationer til indlæg, som dermed kan blive en gavn for Paul. Men er enig med dig i, at der er bedre muligheder mellem Rafa og Pusic/Bruninho - specielt fordi begge to er gode til de dybe løb, og dem har Rafa allerede vist han kan time og temperere perfekt.