hvem skal være den næste cheftræner efter thorup?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: hvem skal være den næste cheftræner efter thorup?

Indlæg af tatoo »

Arff skrev:
Jeg synes, at det kunne være mere spændende at høre, hvad folk mener en træner i FCM skal kunne?
Personligt synes jeg truppen mangler lederskab, både på og udenfor banen, så derfor skal vi have en træner som fra dag ét sætter sig i respekt, og samtidig kan motivere folk. Spillerne skal vide, at der er konsekvenser, hvis de render rundt og spiller på 80%, som ikke er nok. Han skal kunne motivere folk, guide og coache dem, og vigtigst af alt, så skal han være i stand til at gøre vores nuværende spillere bedre.

Jeg siger ikke, at vi skal have en ny træner ind, men det er de parametre jeg mener der skal ledes efter når vi engang skal have en ny chef.
Fuldstændig enig. Jeg ved ikke hvor mange røvfulde han har givet i omklædningsrummet, men han virker bare for flink. Engang kan blive meget snart.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

tatoo skrev:
Arff skrev:
Jeg synes, at det kunne være mere spændende at høre, hvad folk mener en træner i FCM skal kunne?
Personligt synes jeg truppen mangler lederskab, både på og udenfor banen, så derfor skal vi have en træner som fra dag ét sætter sig i respekt, og samtidig kan motivere folk. Spillerne skal vide, at der er konsekvenser, hvis de render rundt og spiller på 80%, som ikke er nok. Han skal kunne motivere folk, guide og coache dem, og vigtigst af alt, så skal han være i stand til at gøre vores nuværende spillere bedre.

Jeg siger ikke, at vi skal have en ny træner ind, men det er de parametre jeg mener der skal ledes efter når vi engang skal have en ny chef.
Fuldstændig enig. Jeg ved ikke hvor mange røvfulde han har givet i omklædningsrummet, men han virker bare for flink. Engang kan blive meget snart.
Det er hans ledelsesstil. Ifølge ham virker man svag, hvis man "taber hovedet" og går fuldstændig amok. Spørger du mig, viser det bare vilje, hvis man en gang imellem går helt grassat, råber og skriger og kaster med ting - der skal sgu være konsekvenser når man nosser i det og ikke giver sig 110%.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Jeg bliver nød til at høre om dette også er den ledelsesstil i gerne ser på Jeres job.
Altså blive skreget ind i hovedet, hvis ikke i yder 100%, hver dag?
Mvh.
Peder Poulsgaard
--------------------------------------------
Festbyen - Alt til din børnefødselsdag

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Poulsgaard skrev:Jeg bliver nød til at høre om dette også er den ledelsesstil i gerne ser på Jeres job.
Altså blive skreget ind i hovedet, hvis ikke i yder 100%, hver dag?
Nu kan man ikke helt sammenligne et normalt job med at være fodboldspiller, hvor det kun handler om præstationerne hver søndag, så det svarer lidt til at sammenligne æbler og bananer.

Men personligt foretrækker jeg da altid en leder, som kalder en skovl for en skovl, og en spade for en spade, det respekterer jeg langt mere end en som ikke tør at træffe de hårde og svære beslutninger. Der er mange måder at være en konsekvent leder på, og jeg siger ikke at det nødvendigvis er en der råber og skriger konstant der er den rigtige mand, men der er brug for en som tager konsekvens, hvis man ikke udfører sit arbejde ordentligt.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Altså..... jeg vil meget nødigt have en leder over mig, der står og kigger på at min kollega på grund af manglende form, kunnen eller vilje totalt ødelægger teamets resultater og bringer hele virksomheden i vanskeligheder og som så gør absolut intet ved det, men lader vedkommende spille videre....!

Eller en leder, der først begynder at motivere, NÅR vi er røget i et stort underskud... hvilket vi jo ofte ser hos fcm, der først begynder at spille fodbold, eller løbe mere, eller presse, når vi kommer bagud - som regel efter ikke at være kommet tændte ud til kampen og have smidt de første 45 minutter på gulvet... det er efterhånden blevet helt accepteret at holdet kan smide en halvleg....

974

Indlæg af 974 »

Nu gik spørgsmålet fra Poulsgaard ret beset vel mest ud på om man ville have en chef der råbte en ind i hovedet...

Jeg har prøvet at have en chef der af og til mistede besindelsen - tro mig det er ikke særligt motiverende for en flok ansatte!

Moderne ledelse bygger 100% ikke på at chefen råber af sine ansatte...
Nogle teorier bygger endda på at det på en måde er de ansatte der leder lederen - forstået på den måde at lederen skal forstå at dyrke de forcer, som den ansatte ønsker at bruge i sit arbejdsvirke.

Om cheftræneren i FCM gør det ene eller andet skal være usagt!
Jeg mener at Glen har taget noget uddannelse i ledelse - det kan jeg i hvert fald kun bifalde :-)
Måske Jess kunne komme på noget lignende - det skal jeg ikke kunne udtale mig om

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

974 skrev: Jeg mener at Glen har taget noget uddannelse i ledelse - det kan jeg i hvert fald kun bifalde :-)
Måske Jess kunne komme på noget lignende - det skal jeg ikke kunne udtale mig om
Glen mener jeg er uddannet (bil)sælger og pædagog, mener primært det var handikappede, og har helt sikkert brugt en masse fra den erfaring.

Hvad Thorup har ved jeg ikke, i og med at han har baggrund som professionel fodboldspiller, har han selvfølgelig knap så meget anden erhvervserfaring.
De har dog begge UEFA's pro-licens træneruddannelse, der trods alt må besidde en eller anden mængde ledelse.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
974 skrev: Jeg mener at Glen har taget noget uddannelse i ledelse - det kan jeg i hvert fald kun bifalde :-)
Glen mener jeg er uddannet (bil)sælger og pædagog, mener primært det var handikappede, og har helt sikkert brugt en masse fra den erfaring.

Hvad Thorup har ved jeg ikke, i og med at han har baggrund som professionel fodboldspiller, har han selvfølgelig knap så meget anden erhvervserfaring.
De har dog begge UEFA's pro-licens træneruddannelse, der trods alt må besidde en eller anden mængde ledelse.
Jeg tror, at vi fans skal undlade at spekulere i uddannelses- og erhvervsbaggrund. Vi bliver ikke klogere. Fodbold er en unik verden, hvor mange forskellige usandsynlige typer har overrasket og mange andre oplagte typer har fejlet. I forlængelse heraf - fodbold som noget unikt - synes jeg også det er meget forkert, at benytte sig af egne erfaringer med ledelse eller egne erfaringer med at blive ledet, medmindre disse erfaringer stammer fra top idræt ala fodbold.

Jeg har kun nogle generelle forhåbninger:

- Ikke kun udskiftning af træner, men også udskiftning af den sportslige ledelse. Jeg tænker på Steinlein.: CS har gjort det godt, men hvis klubben skal tage de næste skridt vi håber på, i.e. deltage relativt fast i europæisk gruppespil, så tror jeg, at vi mangler en sportslig ledelse med erfaring fra en større liga, hvor man år ud og år ind har været deltager. Jeg kan ikke se en selvstændig plan hos CS. Han bygger bare videre på det DNA, som vi alle kender, men han virker ikke til at have en klar forestilling om hvordan de luftige tanker skal blive til konkret handling.

- Udlænding: Jeg tror, at klubben har brug for at hæve blikket og få noget internationalt perspektiv ind. En træner som kan sige fra overfor de mange små forstyrrelser, som man i en dansk klub tror betyder noget som helst. I øjeblikket er al hypen rettet mod Zorniger - vi må se hvordan han udvikler sig. Jeg tror, der er fornuft i en nordeuropæer qua en vis lighed i kultur. Men jeg tænker, at der må findes mange spændende emner i Spanien, hvor man klarer sig godt for meget få midler. Eller hvad med øst europa, hvor der er mange dygtige klubber med stort pres. Der ligger altså også heri, at jeg ikke synes træneren nødvendigvis skal have erfaring med europæisk fodbold, hvis ledelsen har.

- Fast spilkoncept: Jeg synes vi er blevet identitetsløse under Thorup. Og når vi gerne vil være en klub, som i høj grad benytter unge spillere, så har jeg svært ved at se at en fleksibel taktisk tilgang er hensigtsmæssig. De taktiske dyder vi som fans forbinder med FCM er jo også så brede, at de ikke reelt har et indhold. Så jeg ser ikke et problem i at finde en træner ind, som har et fast taktisk koncept, der så skal stemme overens med vores forventinger.

Besvar