levis skrev:Så en eventuelt ny cheftræner skal: 1. Være karismatisk, 2. Råbe og 3. Forlange noget af spillerne. Det er godt nok en rimelig åben jobbeskrivelse.
Jeg tror at man kan finde rigtig mange trænere der opfylder de kriterier, men det er jo ikke ensbetydende med at man er en god en af slagsen. Og hvad med spillestil; skal vi til at spille possession eller skal vi fortsat tyre lange bolde op på Paul? Det må trods alt også være ret relevant.
Maciej Skorza? Altså hvem er han og hvad kan han? Hvorfor ikke Ove Christensen - han opfylder da de kriterier du stiller op?
Jeg syntes den her Thorup debat en anelse er lidt unuanceret.
Noget af det jeg savner ved Thorup er, at han i modsætning til Glen, har svært ved at markere sig som en stærk leder udadtil. Det handler jo til dels om karisma, som du påpeger, men også en form for stålsat tro på at det vi har gang i er det rigtige - det kan vi kalde selvsikkerhed. De verbale kampe Glenn tog med Ståle, var jo ofte noget medierne gejlede op, men jeg syntes også at de havde en relevans i forhold til signalværdi og selvforståelse. Bare fordi FCK økonomisk og sportsligt har store muskler at spille med, betyder det jo ikke at vi skal lægge os ned på forhånd. Lige netop på det punkt, syntes jeg at Glen er af de eneste personer i dansk fodbold, som indenfor de seneste år rent faktisk har turde at slå hånden i bordet. Hvordan Jess Thorup markerer sig som leder indadtil, har jeg intet belæg for at udtale mig om.
Men at holdet pt. leverer dårlige resultater kan vi altså ikke kunne bebrejde Thorup. Op til denne sæson har vi mistet markante skikkelser som Petter, Jim, Bak og Pione, samt Royer, Urena og Bodurov. Af tilgange har vi fået Borring, Halsti og Van der Vaart(som jo ikke har haft indflydelse endnu). Derudover har vi hevet en håndfuldt 97'ere op i truppen. Det er også fint, og jeg bifalder virkelig tanken om at dyrke akademiet, men man kan godt nok heller ikke forvente, at man erstatter så mange profiler/lederskikkelser med talenter, og så gå ud fra at resultaterne er lige gode.
Jeg går ikke ind for at Thorup skal fyres, sålænge at spillertruppen stadig har tillid til ham. At Thorup ikke står og råber på sidelinjen eller sender stikpiller afsted mod Ståle, det er jo ikke noget han skal klandres for, sådan er han nu engang som person og det vidste man også godt dengang man ansatte ham. At spillet på banen halter, det tilskriver jeg i lige så høj grad en manglende investering i nye spillere og især fraværet af lederskikkelser. Og netop de to punkter falder tilbage på den sportslige ledelse i form af Ankersen og Steinlein.
Kære Levis: den der med at det er spillermaterialets skyld, at vi ikke er i stand til at sætte 3-4 afleveringer fremad banen i et hug, den køber jeg altså ikke. Vi har vel det næstbedste spillermateriale i ligaen og ALLE HOLD i ligaen undtaget FCM er i stand til at køre gennemspillede angreb.
Synes det er usagligt at mene at FCM's spillermateriale ikke er godtnok til at man kan score på et gennemspillet angreb. Det kunne vi iøvrigt næsten heller ikk dengang Sisto, Sviatchenko og Petter, Duncan og Bach Bak stadig var en del af holdet...
Det er simpelthen monster uambiøst at mene at fordi der spiller et par 97-årgange med, kan man ikke spille fodbold. Kom nu ind i kampen....