Jeg håber, vi ryster posen og smider Rafael van der Vaart ind fra start. Hvem ved, måske kan han huske, hvordan man spiller fodbold?
EL: Osmanlispor FK vs. FC Midtjylland
Re: EL: Osmanlispor FK vs. FC Midtjylland
Niveauet er virkelig lavt herinde pt. Stop nu det fnidder!
Jeg håber, vi ryster posen og smider Rafael van der Vaart ind fra start. Hvem ved, måske kan han huske, hvordan man spiller fodbold?
Kør på fra start, vi skal jo score. Hvis han går død, så må han jo pilles ud, men han kan lige så godt få så lang tid, som lungerne holder til. En indskiftning i det sidste kvarter kan vise sig at være for sent.
Men det kan også være at modstanderne er så trætte til sidst, at Rafa får lidt mere plads end han ville få i starten. Den tyrkiske liga er jo ikke startet endnu.
Vi er nødt til at spille aggressivt, højt pres. Vi skal score uanset hvad. Uanset hvor defensivt vi end står så er det svært at holde nullet, så hellere satse på at score 2-3 kasser og håbe vi kan nøjes med at indkassere et enkelt

Vi er nødt til at spille aggressivt, højt pres. Vi skal score uanset hvad. Uanset hvor defensivt vi end står så er det svært at holde nullet, så hellere satse på at score 2-3 kasser og håbe vi kan nøjes med at indkassere et enkelt
Meldingen er, at han har luft til 15 min. Nok bedst det er de sidste 15 i stedet for de førsteAcebone skrev:Niveauet er virkelig lavt herinde pt. Stop nu det fnidder!
Jeg håber, vi ryster posen og smider Rafael van der Vaart ind fra start. Hvem ved, måske kan han huske, hvordan man spiller fodbold?Kør på fra start, vi skal jo score. Hvis han går død, så må han jo pilles ud, men han kan lige så godt få så lang tid, som lungerne holder til. En indskiftning i det sidste kvarter kan vise sig at være for sent.
Vi skal huske, at vi kun er bagud med 1. Om vi scorer i første eller sidste minut er ikke så vigtig. Så det skal ikke være all-in fra start. Vi skal først og fremmest sørge for, at de ikke får scoret yderligere.
Lol.. Men jeg er bare såå skuffet og rimelig oprøret over at det går ned ad bakken for øjeblikket. Det kan jeg ikke lide.. Alting peger kun på cheftræner, det kunne også godt være Poulsens ansvar som anfører at holde holdet opmuntrende.. Men det kunne jeg ikke se ved dem begge som har indflydelse / påvirker holdet. Derfor tror jeg ikke at de får den vende idag mod osmanilspor.. Bare jeg tager fejl..
-
Jesper BW1100
Den almene FCM-fan er én af de mest snotforkælede i hele Superligaen. Der er ikke det FCM ikke kan når det går godt. Men så snart det går skidt skal hele holdet sælges, trænere og sportschefer fyres. Vis nu for helvede lidt loyalitet, så vi kan forsøge at komme af med det ry som plasticklub, som de inkarnerede og stemningsskabende fans så ihærdigt forsøger på.
Nej jeg er ikke jubelidiot der roser alt hvad vi laver.
Ja vi er ringe for tiden.
Nej jeg er ikke tilfreds med vores pointhøst og spil.
Ja jeg synes Thorup har en del mangler og jeg er langt fra mandens største fan.
Men at man som FCM-fan håber på et stort nederlag er bare så tåkrummende pinligt at det er til at kaste op over...
Nej jeg er ikke jubelidiot der roser alt hvad vi laver.
Ja vi er ringe for tiden.
Nej jeg er ikke tilfreds med vores pointhøst og spil.
Ja jeg synes Thorup har en del mangler og jeg er langt fra mandens største fan.
Men at man som FCM-fan håber på et stort nederlag er bare så tåkrummende pinligt at det er til at kaste op over...
-
Steffen am
Jeg så et Manchester United forum med samme spørgsmål under LvG.O skrev:Steffen - En sand fan, som ønsker noget godt for holdet, ønsker samtidig Thorup langt væk fra klubben! Hver gang vi vinder, eller spiller en god kamp er det som at pisse i bukserne. Det føles sgu ret godt i starten, men på sigt knap så godt, da det blot forlænger Thorups tid i sædet.
Jeg må tilslutte mig JBT på denne - skal vi tabe, kan vi lige så godt få så nederdrægtige stryg, at Thorup bliver sat under pres, og hvis der får bægeret til at flyde over er et nederlag til Viborg, så æder jeg gerne den også, når vi er nået hertil.
Der blev dog opnået noget der lignede enighed om at en fan altid ønsker det bedste for ens klub. Tror da også de fleste United fans var tilfredse med at de vandt over os, selvom det var LvG der stod i spidsen.
En sejr vil kunne betyde liv og glade dage, 30+ millioner i tanken, formentlig en forstærkning i truppen, 6 spændende kampe samt koefficient point der kan gøre det en anelse nemmere i fremtiden også at spille europæisk.
Det håber jeg alle fans håber på og kan bakke op omkring uanset hvad så træneren hedder.
Tror ligesom Kent også han maks er i spil til de sidste 15 min. Og det er måske også hans chance når han ikke er 100 % i form, når de forhåbentlig er ved at være trætte. Men spændende at se, hvis den går i forlænget kan han også ende med at skulle spille 45 min. selvom det kun var meningen han skulle have 15.Dondinho skrev: Back to kampen:
Jeg håber Thorup tør spille med højt pres, gerne med to angribere Kadlec og Pusic på top fra starten, og så ved jeg ikke med VDV, er han klar til 45 min?
Det kunne måske skabe lidt chock effekt hos Tyrkerne hvis han var i start 11.
Jeg håber på en super god kamp fra vores side, kvaliteten er i holdet og på trænerbænken hvis du spørg mig!.
Det kunne være en løsning at stille op i 4-4-2,
hvis det er 4-1-4-1 håber jeg det er Pusic på toppen, med baggrund i at de formentlig kommer til at stå lavt hvor jeg ser Pusic være stærkere og måske også skarpere.
Der er godt nok en dårlig stemning herinde og de personlige angreb burde ikke høre til herinde.
Jeg har slet ikke samme forventning som mange andre herinde og det er måske fordi vi har haft vundet meget og så stiger forventningerne! I mesterskabs sæsonen spillede vi godt og der var også et nogen lunde sammenspillet hold! Det ser jeg slet ikke idag faktisk vil jeg gå så langt, at sige at vi er i gang med en opbygningsfase! Derudover har jeg kigget rigtig meget på de små marginaler og dem har vi slet ikke haft med os i denne sæson. Jeg kan i flere tilfælde finde forkerte frispark eller manglende dømt i mod os, som så leder direkte til mål i mod os! (i mesterskabs sæsonen havde vi tit de marginaler med os) Sådan er fodbold nu engang.
Men jeg vil nu hellere snakke omkring den kommende kamp i aften og jeg er ligesom rigtig mange herinde ikke fan af Thorup! mest fordi vi på træner posten har 2 forskellige filosofier! Men alt dette er også ret lige meget! jeg ville heller ikke kunne spille den måde jeg helst vil på med de FCM hold vi har nu! dertil har vi ikke de rigtige spillere og det samme synes jeg faktisk er gældende med Thorups!!
Jeg håber vi spiller en 4-4-2 eller endda overvejer, at lave en 4-4-3 (den er ikke øvet men man burde faktisk have den på tavlen) Hvorfor så det?
Altså med 4-4-2 for vi ikke bare bredde men vi kan også stå både defensivt eller offensivt i løbet af kampens faser (det er ret nemt, at justere) At der er 2 angribere vil også give mening for os! Personlig synes jeg Kadlec har god teknik og løber rigtig godt i dybden! Det suppleres rigtig godt sammen med Pusic i front synes jeg!! I alle kampe hvor vi har skiftet til 4-4-2 synes jeg faktisk vi har mere plads oppe i front uden, at der er mere lukket op defensivt! om det er 4-4-2 eller 4-1-4-1 er der plads til vores backs i begge men! ja men.. i sidste synes jeg ofte bliver så defensivt og ikke kan holde på bolden i front, at det gøre mere ondt end godt.
Bud på opstilling.

I 4-4-3 tror jeg faktisk vi kunne se noget mere potentiale hos et par af vores spillere og det er altså ikke fordi vi ikke har midt og angrebspillere nok! tværtimod.
Hvis vi virkelig vil have en god defensiv spiller kan vi ligeså godt gøre det i et 4-4-3 frem for 4-1-4-1 hvis du spørger mig! 2 centrale midtbane spillere og en defensiv til, at tage boldene! Jeg tror en sådan formation kunne gøre underværker for FCM med vores spillere pt! Både Pusics og Paul vil kunne spille central i angrebet her og jeg tror på Kadlec ville være rigtig god på angrebs siden i denne formation.
Jeg kunne godt gå i detalje med hvad jeg ser af forcer vi denne opstilling, men det er jo hvad de fleste ved i forvejen og ikke noget jeg har sat og opfundet. Dog vil jeg sige at denne formation faktisk måske kan løse nogle af vores problemer med, at Nissen f.eks kommer for højt frem og mister bolden han ikke vil blive så isoleret.
Bud på opstilling

Mine forventninger til kampen er at der bliver kæmpet som var det liv og død! Så længe at jeg kan se en vilje til, at vinde i den her kamp kan jeg sagtens leve med hvis vi skulle være uheldige og ryge ud! Det jeg har manglet i mange kampe er netop motivation og lyst.
Jeg er også af den holdning at ligegyldigt om vi vinder eller taber så skal vi have en ny spiller til forsvaret. Jeg tror på at vi overrasker nede i Tyrkiet og vinder 2-1 på mål af Kadlec der endelig for lidt medvind.
Jeg har slet ikke samme forventning som mange andre herinde og det er måske fordi vi har haft vundet meget og så stiger forventningerne! I mesterskabs sæsonen spillede vi godt og der var også et nogen lunde sammenspillet hold! Det ser jeg slet ikke idag faktisk vil jeg gå så langt, at sige at vi er i gang med en opbygningsfase! Derudover har jeg kigget rigtig meget på de små marginaler og dem har vi slet ikke haft med os i denne sæson. Jeg kan i flere tilfælde finde forkerte frispark eller manglende dømt i mod os, som så leder direkte til mål i mod os! (i mesterskabs sæsonen havde vi tit de marginaler med os) Sådan er fodbold nu engang.
Men jeg vil nu hellere snakke omkring den kommende kamp i aften og jeg er ligesom rigtig mange herinde ikke fan af Thorup! mest fordi vi på træner posten har 2 forskellige filosofier! Men alt dette er også ret lige meget! jeg ville heller ikke kunne spille den måde jeg helst vil på med de FCM hold vi har nu! dertil har vi ikke de rigtige spillere og det samme synes jeg faktisk er gældende med Thorups!!
Jeg håber vi spiller en 4-4-2 eller endda overvejer, at lave en 4-4-3 (den er ikke øvet men man burde faktisk have den på tavlen) Hvorfor så det?
Altså med 4-4-2 for vi ikke bare bredde men vi kan også stå både defensivt eller offensivt i løbet af kampens faser (det er ret nemt, at justere) At der er 2 angribere vil også give mening for os! Personlig synes jeg Kadlec har god teknik og løber rigtig godt i dybden! Det suppleres rigtig godt sammen med Pusic i front synes jeg!! I alle kampe hvor vi har skiftet til 4-4-2 synes jeg faktisk vi har mere plads oppe i front uden, at der er mere lukket op defensivt! om det er 4-4-2 eller 4-1-4-1 er der plads til vores backs i begge men! ja men.. i sidste synes jeg ofte bliver så defensivt og ikke kan holde på bolden i front, at det gøre mere ondt end godt.
Bud på opstilling.

I 4-4-3 tror jeg faktisk vi kunne se noget mere potentiale hos et par af vores spillere og det er altså ikke fordi vi ikke har midt og angrebspillere nok! tværtimod.
Hvis vi virkelig vil have en god defensiv spiller kan vi ligeså godt gøre det i et 4-4-3 frem for 4-1-4-1 hvis du spørger mig! 2 centrale midtbane spillere og en defensiv til, at tage boldene! Jeg tror en sådan formation kunne gøre underværker for FCM med vores spillere pt! Både Pusics og Paul vil kunne spille central i angrebet her og jeg tror på Kadlec ville være rigtig god på angrebs siden i denne formation.
Jeg kunne godt gå i detalje med hvad jeg ser af forcer vi denne opstilling, men det er jo hvad de fleste ved i forvejen og ikke noget jeg har sat og opfundet. Dog vil jeg sige at denne formation faktisk måske kan løse nogle af vores problemer med, at Nissen f.eks kommer for højt frem og mister bolden han ikke vil blive så isoleret.
Bud på opstilling

Mine forventninger til kampen er at der bliver kæmpet som var det liv og død! Så længe at jeg kan se en vilje til, at vinde i den her kamp kan jeg sagtens leve med hvis vi skulle være uheldige og ryge ud! Det jeg har manglet i mange kampe er netop motivation og lyst.
Jeg er også af den holdning at ligegyldigt om vi vinder eller taber så skal vi have en ny spiller til forsvaret. Jeg tror på at vi overrasker nede i Tyrkiet og vinder 2-1 på mål af Kadlec der endelig for lidt medvind.
Går ud fra, du mener 4-3-3 og ikke 4-4-3. 
For så vidt kan det, nogen kalder en 4-5-1 lige så godt være en 4-3-3 for andre. Det handler om indstillingen hos fløjene. Den rene 4-4-2 med to angribere er spændende, men hold op hvor er det lang tid siden, det har fungeret i FCM. Ureña havde været god til et tomandsangreb, tror jeg, men sådan skulle det ikke være.
For så vidt kan det, nogen kalder en 4-5-1 lige så godt være en 4-3-3 for andre. Det handler om indstillingen hos fløjene. Den rene 4-4-2 med to angribere er spændende, men hold op hvor er det lang tid siden, det har fungeret i FCM. Ureña havde været god til et tomandsangreb, tror jeg, men sådan skulle det ikke være.
Lige for at afmontere dig Jesper BW1100: Er det med vilje, at du vælger at negligere dele af indlægget, som du skaber dig over? Der står tydeligt, at hvis vi skal slås ud, så ser jeg intet problem i, at det bliver på en vis som medfører, at vi kan komme af med Thorup. Thorup er i mine øjne, ganske subjektivt, den største fejl FCM har begået siden Borring blev hentet for 22 mio. Efter han er kommet til, kan jeg simpelthen ikke kende FCM, og det kunne bevirke, at jeg eksempelvis kunne ende med ondt i maven, brækfornemmelse og hvad dette forums hypokondere i øvrigt døjer med, når nogle har et andet synspunkt end dem selv.
Steffen Am læste og forstod, hvad der blev ytret - tak for det. Vinder vi så er det rigtigt fint, men det burde være overflødigt at sige på et fanforum. Jeg er blot af den overbevisning, at vi er nødt til at komme af med Thorup, før vi vil opleve nogen form for udvikling i vores spilkoncept. Vi spiller så hamrende kedsommeligt og primitivt, at jeg personligt knap kan holde mig vågen til vores kampe. Dermed ikke sagt, at det ikke skal stå alle andre frit for, om de ynder at ta' ham til roden, eller hvad det ellers måtte være, mens jeg ligeledes vil påberåbe mig retten til at ytre mig om lige præcis hvad jeg vil, på lige akkurat den facon jeg ønsker. Så må jer der får det dårligt se en læge eller forbi apoteket.
Steffen Am læste og forstod, hvad der blev ytret - tak for det. Vinder vi så er det rigtigt fint, men det burde være overflødigt at sige på et fanforum. Jeg er blot af den overbevisning, at vi er nødt til at komme af med Thorup, før vi vil opleve nogen form for udvikling i vores spilkoncept. Vi spiller så hamrende kedsommeligt og primitivt, at jeg personligt knap kan holde mig vågen til vores kampe. Dermed ikke sagt, at det ikke skal stå alle andre frit for, om de ynder at ta' ham til roden, eller hvad det ellers måtte være, mens jeg ligeledes vil påberåbe mig retten til at ytre mig om lige præcis hvad jeg vil, på lige akkurat den facon jeg ønsker. Så må jer der får det dårligt se en læge eller forbi apoteket.
Senest rettet af O 25. aug 2016, 15:05, rettet i alt 1 gang.
Ja det er rigtig. det gik lidt hurtig med, at skrive. (det fremgår jo også af den opstilling jeg har vist)Acebone skrev:Går ud fra, du mener 4-3-3 og ikke 4-4-3.
Jeg tror faktisk sagtens Kadlec og Pusic kan løfte opgaven sammen men det må tiden jo vise. Jeg tror bare ikke på at 4-1-4-1 er en god løsning.
Jeg tror ikke, at vi starter med 2 angribere, af den simple grund, at vi ikke har mere end to kvalificerede angribere i truppen. Hvis vi på nogen måde skal have mulighed for at jagte noget i kampens slutfase, bliver vi nødt til at have noget offensivt at skyde med fra bænken. Hvis vi spiller 4-4-2 med Kadlec og Pusic på toppen fra starten, så har vi ingen muligeder for at tilføre ekstra offensivt pondus udefra, ligesom det næsten er garanteret at Pusic ikke kan gå 90 min endnu. Så tror vi starter i 4-1-4-1 med Kadlec på toppen. Så kan vi med først Pusic efter 60 min og VdV efter 75 min jagte en afgørelse.
- Administrator
Admins har arbejde der skal passes, der skal kroner på kontoen.
Tråden skal STRAKS finde tibage til en bedre tone, ellers lukkes den.
Der skal dog altid være plads til en debat hvor der er uenighed, men det kan altså godt foregå i en bedre tone.
Tråden skal STRAKS finde tibage til en bedre tone, ellers lukkes den.
Der skal dog altid være plads til en debat hvor der er uenighed, men det kan altså godt foregå i en bedre tone.
Kent skrev:Jeg tror ikke, at vi starter med 2 angribere, af den simple grund, at vi ikke har mere end to kvalificerede angribere i truppen. Hvis vi på nogen måde skal have mulighed for at jagte noget i kampens slutfase, bliver vi nødt til at have noget offensivt at skyde med fra bænken. Hvis vi spiller 4-4-2 med Kadlec og Pusic på toppen fra starten, så har vi ingen muligeder for at tilføre ekstra offensivt pondus udefra, ligesom det næsten er garanteret at Pusic ikke kan gå 90 min endnu. Så tror vi starter i 4-1-4-1 med Kadlec på toppen. Så kan vi med først Pusic efter 60 min og VdV efter 75 min jagte en afgørelse.
Jeg tror desværre du får ret i at det bliver en 4-1-4-1 og det er altså ikke fordi jeg ikke kan forstå din point for den giver god nok mening. Men jeg tror bare ikke det gør noget godt for os og jeg vil hellere, at vi spiller aggressivt frem for defensivt! vi skal altså have lavet nogle mål dernede.
Jeg kunne sagtens se noget komme ind fra bænken selvom vi spiller 4-4-2 det bliver bare på kanten i stedet for og på midtbanen med VDF. Hvis Pusic ikke kan 90 min har du en pointe. Men jeg håber ikke det er tilfældet og det er ligefør jeg hellere så duelund lige bagved Kadlec i starten så.
Enig. Fokus må i første omgang være at holde nullet, og så håbe på en scoring efter standarder eller kontra.Kent skrev:Jeg tror ikke, at vi starter med 2 angribere, af den simple grund, at vi ikke har mere end to kvalificerede angribere i truppen. Hvis vi på nogen måde skal have mulighed for at jagte noget i kampens slutfase, bliver vi nødt til at have noget offensivt at skyde med fra bænken. Hvis vi spiller 4-4-2 med Kadlec og Pusic på toppen fra starten, så har vi ingen muligeder for at tilføre ekstra offensivt pondus udefra, ligesom det næsten er garanteret at Pusic ikke kan gå 90 min endnu. Så tror vi starter i 4-1-4-1 med Kadlec på toppen. Så kan vi med først Pusic efter 60 min og VdV efter 75 min jagte en afgørelse.
Så længe vi kan holde tyrkerne på 0 mål, så har vi et lille håb om at Polle eller VDV kan krølle et frispark i mål eller vi kan score på en dødbold, hvor de så svage ud i første kamp. Lykkedes det ikke, så må vi satse offensivt det sidste kvarter (ærgerligt at Paul er i karantæne for han kunne have været et godt våben her) og åbne op for en række giftige kontraer. Jeg tror dette er vores taktik.
Jeg vil være glad, hvis vi kan holde 0-0 eller måske 1-1 indtil de sidste 15. min., men tror desværre det bliver svært at holde dem helt fra scoring...
-
Steffen am
Med reglen om udebanemål, er det jo også ok hvis det bliver en målrig kamp.
2-1 til os, er bedre end 1-0.
Har det en lille smule omvendt, hvis vi kan få scoret en pind eller to, tror jeg på vi har rimelig chancer og vinde med bare en overskydende.
2-1 til os, er bedre end 1-0.
Har det en lille smule omvendt, hvis vi kan få scoret en pind eller to, tror jeg på vi har rimelig chancer og vinde med bare en overskydende.