Europe League kampagnen 16/17

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Europe League kampagnen 16/17

Indlæg af JBT »

.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

pr0j3ct skrev:Jeg vil sige at den ligger 50/50. De er oprykkere og endte 5`er og vel kun fik den mulighed grundet nogle af de større tyrkiske hold spillede under niveau. Deres vej hertil har vel heller ikke været prangende.
De har ikke nogle "store" spillere, men spillere med en del rutine og så er de selvfølgeligt lidt en ubekendt, men det var der flere af de mulige modstandere der var. Jeg ved ikke hvorfor de vurderes så højt på Transfermarkt for deres hold er altså ikke prangende.

Det der gør det besværligt:
Er at vi starter hjemme først. Det er altid en ulempe efter min bedste overbevisning, da man ofte har en tendens til at fokusere mere på at modstanderen ikke får det udebanemål end at spille sit eget spil og prøve at vinde.

Vores lidt kleine bredde. Vores start 11 er god plus et par stykker, men derud over er vi altså ikke ret stærkt besat og det hjælper så ikke at vi har sendt flere spillere videre uden at få erstatninger samt skader, karantæner (Poulsen kommer dog muligvis med igen). Vi er uhyre sårbare.

Dertil vores svingende niveau. Spiller vi som eks. mod Silkeborg kan jeg ikke se at vi skulle få de store problemer, men leverer vi som igår, så bliver vi kørt rundt på røv og albuer og kan vinke farvel til europa, det er helt sikkert.

Dertil er Osmanlispor også lidt en ubekendt, et hold der måske kan blive svær at blive helt klog på, så den første kamp vil meget sandsynligt blive med håndbremsen trukket og vi lige skal se dem an og det er til deres fordel.
Transfermarkt brugte jeg tidligere som vurdering af holdene jeg ikke kender noget til. Når jeg tænker lidt over det så har det sin store svaghed. Ligaer der er meget pengestærke, såsom den tyrkiske, vil få højere vurderinger på deres nationale spillere, fordi de betaler mere for dem i interne handler. Hvis vi tager Premier League som eksempel så bliver engelske spillere handlet til priser der er langt større end de berettiger til, fordi engelske klubber selvfølgelig gerne ser et par englændere på deres eget hold.

Derfor formoder jeg også at de tyrkiske spillere per auto bliver meget højere prissat automatisk på transfermarkt. Så forskellen i niveau kan ikke bare lige gøres op i de skillinger trupperne er vurderet til.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Husum

Indlæg af Husum »

Efter lidt hurtig internet research så skulle Osmanlispor være et dygtigt kontrahold med nogle hurtige afrikanske angribere - navnligt nigerianske Amino Umar og sengalesiske Badou Ndiayes (som har en fortid i den norske tippeliga). Til gengæld skulle deres defensiv være relativ svag, men de har til denne sæson hentet den litauiske landsholdmålmand Karčemarskas som skulle være en dygtig målmand samt den tjekkiske centerforsvarer Procházka, som er en erfaren herre med en fortid i Mlada Boleslav og Viktoria Plzen samt 15 landskampe for Tjekkiet. Derudover har de som andre tidligere har nævnt den aldrende Cameroon profil Pierre Webo, som dog angiveligt har set bedre tider.

ThomasJ

Indlæg af ThomasJ »

Danske Spil holder os som favoritter 57/43 ca.

974

Indlæg af 974 »

Synes transfermarkt er fin nok som en lille retningspil

Når vores vurdering ligger som den gør, så har de naturligvis også gjort sig nogle tanker
I den vurdering som vi har nu er Sisto jo ikke med da han er solgt

Kigger man så på vurderingen fra sidste sæson (som jo lige er slut stort set) så står Sisto vurderet til 15 millioner kroner - vi solgte ham som bekendt til en pris på minimum 45 millioner kroner :-)

Så blandt andet derfor synes jeg at der er nogle forbehold ved at bruge siden entydigt

+
Kadlec er henover sommerpausen gået fra en værdi på 3 millioner Euro til nu 2 millioner :-)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

mousebreaker skrev:Transfermarkt brugte jeg tidligere som vurdering af holdene jeg ikke kender noget til.
Gør jeg også selv. Det er fint at bruge til at få en ide om et hold, en spiller osv. som man ikke kender ret meget til og Osmanlispor er da også lidt en ubekendt størrelse.
974 skrev:Synes transfermarkt er fin nok som en lille retningspil
Helt enig.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Til info så havde Osmanlispor følgende stats imod top 10 sidste sæson.

H 4-0-6 (Nederlag til top 4)
U 2-5-2

De har omkring 4500 tilskuere, så det er ikke en heksekedel.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Jeg så lidt af Osmanlispors kamp i går mod Nomme Kalju, et hold her fra Tallinn. Tyrkerne vandt den første kamp hjemme med kun 1-0, så der var spænding til returkampen, som de så vandt 2-0 efter et par hurtige scoringer i første halvleg.
Det var et ganske godt hold med et par hurtige folk oppe foran, men defensivt var de noget shaky. De gav en del chancer væk til esterne, som altså ikke er noget specielt godt hold.
Man kan se højdepunkter fra kampen her (starter efter 4:20):
http://sport.err.ee/v/rubriigid/spordis ... e-4-august

henker

Indlæg af henker »

hvornår skal spillere registrere sig til næste europæiske kamp inden vi kan får (VDV) på plads??

SimonH

Indlæg af SimonH »

10 August
24.00 CET

henker

Indlæg af henker »

ser ud til at vi ikke kan får VDV med til europæiske i denne omgang.. :-(

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

For dem der ikke har noget imod at det bliver lidt kompliceret.
Der er en lille chance for Midtjylland kan ende i pot 3 i gruppespillet.
Der er dog 3 ting der skal være opfyldt

- Vi skal naturligvis vinde og gå videre i vores egen kamp mod Osmanlispor.

- Få eller ingen overraskelser i CL.
Celtic, Legia og Ajax må gerne hive deres sejere hjem.

Celtic (Sco) 5- 2 H. Beer Sheva (Isr)
Dundalk (Irl) 0 - 2 Legia (Pol)
Ajax (Ned) 1 - 1 FK Rostov (Rus)

- Mange (mindst 4) overraskelser i en af disse 19 EL kampe.
De der er markeret med fed er højere seedet end Midtjylland, og vil derfor hjælpe ved at ryge ud.

B. Jerusalem (Isr) 1 - 2 St. Etienne (Fra)
FC Astana (Kaz) 0 - 0 BATE (Blr)
Din. Tbilisi (Geo) 0 - 0 PAOK (Gre)
SønderjyskE (Den) 0 - 0 Sparta Prag (Cze)
Krasnodar (Rus) 0 - 0 Partizani (Alb)
AEK Larnaca (Cyp) 0 - 0 Liberec (Cze)
Austria Wien (Aut) 0 - 0 Rosenborg (Nor)
Gabala (Aze) 0 - 0 Maribor (Slo)
M. Tel Aviv (Isr) 0 - 0 Hajduk Split (Cro)
Slavia Prag (Cze) 0 - 0 Anderlecht (Bel)
Basaksehir (Tur) 0 - 0 Shakhtar (Ukr)
Fenerbahce (Tur) 0 - 0 Grasshoppers (Sui)
Lok. Zagreb (Cro) 0 - 0 Genk (Bel)
Panathinaikos (Gre) 0 - 0 Brøndby (Den)
Vojvodina (Srb) 0 - 0 Alkmaar (Ned)
Astra (Rou) 0 - 0 West Ham (Eng)
Gent (Bel) 0 - 0 Shkendija (Mac)
Arouca (Por) 0 - 0 Olympiakos (Gre)
Trencin (Svk) 0 - 0 Rapid Wien (Aut)

Forza Midtjylland, Brøndby og SønderjyskE

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Kunne godt ønske mig Trencin nu.

Øv, hvor var Osmanlispor gode. Godt nok en uheldig lodtrækning.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det koster åbenbart ikke for FCK, men det gjorde det jo heller ikke for os for et år siden. Men se bare Sønderjyske, de har det rigtig svært i ligaen samtidig med at spille EL. Så det er formentlig også det som koster os i øjeblikket?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:Det koster åbenbart ikke for FCK, men det gjorde det jo heller ikke for os for et år siden. Men se bare Sønderjyske, de har det rigtig svært i ligaen samtidig med at spille EL. Så det er formentlig også det som koster os i øjeblikket?
Sønderjyske præsterer i Europa - det gør vi ikke. Vi var morderligt heldige med at komme videre mod Videoton på trods af en 1-0 føring og 75 minutter inkl forlængelse med en mand i overtal. Det var i virkeligheden den kamp der væltede læsset for indtil da havde vi spillet godt både i Europa og i ligaen. Godt nok også mod middelmådig modstand. Da vi begyndte at møde bare en smule kvalitet så faldt vi sammen.

FCK plejer også at præstere i ligaen. I hvert fald i de år hvor de har et meget stort kvalitetsmæssigt spring ifht alle andre hold i ligaen. Sidst var det i 10/11 sæsonen og nu i denne. De mellemliggende sæsoner underpræsterede de enten i Europa eller i ligaen (eller begge) simpelthen fordi deres trup var tættere på de andre hold i ligaen og i vores mesterskabssæson havde de ikke engang den bedste trup.

Du skriver at det ikke kostede os sidste år at deltage i Europa - jeg formoder at du mener på et tilsvarende tidspunkt. For så har du ret. Det kostede os ikke fordi vi lukkede kun 3 mål ind i de første 11 kampe, men spillede med lige så lidt kvalitet som vi gør i øjeblikket. Senere på sæsonen da vi spillede Europa league fik vi 0,63 point i snit (iirc) over en periode på 8 kampe. Resten af sæsonen havde vi over 2 point i snit.

Det var svært at leve med sidste år under krisen i ligaen, men man må så også konstatere at man som klub typisk skal lære at spille to så krævende turneringer på samme tid. Pokalen er en biting i den sammenhæng, men giver jo også en kamp undervejs.

Jeg ved ikke hvad de putter i vandet i Herning/Ikast og omegn, men det lader til at være noget andet end det de har i grundvandet i Ålborg (smerter mig at skrive) - de kan som regel sætte to afleveringer sammen. Så er der så andre ting de ikke kan, men fodbold er underholdning og den gammel kendte kick and rush model fra den engelske anden division vi ofte praktiserer tiltaler mig ikke - hvis jeg skal sætte det lidt på spidsen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar