Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af HKP »

Jeg synes det er ok at vi er lidt kritiske.... Men helt ærligt så har vi ikke et komplet uovervindeligt hold som vi står lige nu...

Efter min mening mangler vi noget rutine og så kan det være godt med en spiller der har masser af rutine, selvtillid og fandenivoldskhed og som har prøvet en masse.... Husk på, at der kommer tider, hvor holdet skal trækkes op med hårene og det er der ingen bak Bach til at gøre længere ude på grønsværen... Husk også at Van der Vaart kommer med en masse international rutine... Det tror jeg altså godt vi kan bruge..... Synes også folk glemmer hvad det kan betyde for profileringen af klubben internationalt... Det kan indirekte hæve prisen på mange af de øvrige.....

Få nu ja-hatten på!

THenry

Indlæg af THenry »

Et par betragtninger vedr. VDV

Der er ingen tvivl om, at FCM på ingen måde kan matche den løn han kan få andre steder. Han kan sikkert få mere end de nuværende 30 mio., hvis han tager til Kina, Dubai eller måske USA. Alle steder der bringer ham endnu længere væk fra kæresten og sønnen. Så det afhænger af, hvad der betyder noget for VDV pt. Nærvær med kæresten eller penge. Dette er udelukkende VDVs valg.

Formålet med at "showcase" VDV på stadion var også en mulighed for at vise potentielle medinvestorer, at der er en mulighed for at hente en sand verdensstjerne til Heden, hvis nogen vil være med til at lægge de ekstra mio. for at dette sker(I øvrigt er dagens Grønkjær citater en fin måde at holde gryden i kog overfor potentielle pengemænd). Deres return on investment er en markant større profilering af FCM og af dem som sponsorer eller "venner af klubben". De såkaldte "Vejle Købmænd" er eksempelvis blevet eksponeret meget for de penge, der bragte Preben Elkjær til Vejle.

En investering i VDV vil være en meget omkostningstung i FCMs budgetter, men han vil kunne generere betydelige nye kommercielle indtægter. Nogen i klubben må sidde og regne på, hvor mange ekstra tilskuere, sponsorer og trøjesalg m.v. han må forventes at kunne generere. Derudover vil hans tilstedeværelse kunne sætte FCM yderligere på fodboldkortet, og det kan bestemt have en tiltrækningskraft ift. at tilknytte andre spillere(herunder store talenter) i fremtiden, hvis man kan spille kortet, at "det er VDVs klub". Han kan formentlig være med til at blåstemple klubben, som ambitiøs og det har værdi i rekrutteringsøjemed, men hvor mange penge er dette værd? (det kan ikke prisfastsættes).

Jeg har ingen ide om hans spillemæssige niveau i dag som 33 årig, men jeg forstår, at Betis gav ham en 3 årig kontrakt sidste sommer sammen med 30 mio. kr. om året. Det er tegn på, at de måtte tro på, at han har flere år i sig. Han var også udtaget i VM 2014, men måtte melde afbud pga. en skade. Hans seneste periode i HSV sluttede mindre vellykket, men han spillede alligevel 79 kampe fra 2012-2015, så det er ikke tegn på, at han konsekvent var sat af. Grønkjærs kommentarer om, at han er fit og har sult er interessant, da det netop vil være nogle meget centrale spørgsmålstegn(sammen med om skaderne efterhånden begynder at indhente ham) man kan have ift. at en så stor spiller skulle vælge Suppen.

På en del måder tænker jeg, at denne potentielle transfer kan minde om(dog mediemæssigt langt større pga. et langt finere CV), da Brøndby hentede "Kannibalen" til Vestegnen. Han var en 31-32 år, i slutningen af karrieren og et væsentligt formål med hans skifte var hans barn i Hamburg. På mange måder ligner det samme historie. Spillemæssigt husker jeg hans niveau som værende ganske fint. Han var dog rigtig meget skadet, og opnåede ikke ret mange kampe for BIF, hvorfor han ikke fik forlænget kontrakten, og sikkert endte med at være en dyr engangs-fornøjelse for dem.

Som udgangspunkt passer han næppe til vores presspil, men jeg kan ikke forstå, hvorfor ikke skulle kunne spille en en "ægte 10er" bagved vores enlige angriber. VDV er næppe den hurtigste i dag, men hans tilstedeværelse vil skubbe Rilwan på kanten og med Kadlec eller Borring har vi masser af fart og spillere, der vil kunne løbe sig fri og nyde godt hans tekniske og pasningsmæssige kunnen. Spiller vi med Kadlec på toppen(f.eks. i kampe mod hold der pakker sig) vil han kunne levere de skarpe pasninger i de små rum til Kadlec. I andre kampe kan jeg også sagtens se en lang bold op på Paul, der ligger den af til VDV, der sætter spillet derfra og sætter vores hurtige kanter op.

Endelig har vi behov for en ny offensiv profil efter Piones afgang. Det kan i min optik både være en kant, 8er eller 10er alt efter, hvordan Rilwan og Kadlec anvendes. Det spørgsmål, som man også bør overveje er, hvad kan vi i stedet for få for de penge, som man pt. overvejer at bruge på VDV?

Er alternativet f.eks., at vi kan købe en spiller i Kian Hansen eller Kadlec-kategorien for en 12-15 mio. kr(inklusiv løn)., som vi kan have i flere sæsoner som en profil og med mulighed for videresalg med profit til følge, eller er det i stedet for i Urena-størrelsen (4,5 mio kr. i transfer samt løn)?

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Steffen am skrev:
SorteUlve skrev: Nu har Steinlein jo også være sportsdirektør i en periode, hvor der absolut ingen penge har været at bruge - selvfølgelig med undtagelse af perioden med Benham. Det ændrer dog ikke på, at Steinlein er Ørgaards lærling og som person meget excentrisk. Personlig er jeg ret glad for, at Benham er der til at holde ham i kort snor.
Det er dog også ligegyldigt for min pointe med opslaget, som er, at jeg tvivler på at Van der Vaart bliver et uforsvarligt dyrt bekendtskab...
Hold da op, det er ikke nem at være sportsdirektør og få ros, det er lige før Lyd og Lys folk skal være glade for den ros de før, sammenlignet med.

Det er Steinlein der har forhandlet den hjem, flot aftale.
Desuden var det også Steinlein som fik forhandlet 3 mio. hjem for Lauridsen og sagde nej til Bodurov, fordi det økonomisk ikke kunne hænge sammen. Hvis man skal kunne svine manden, bør mand også kunne lette på hatten, når han har gjort noget fornuftigt eller i det mindste ikke helt ude i hampen.
Nu sidder jeg ikke ligefrem og vejer mine indlæg for ris og ros og sørger for at jeg ikke kritiserer uden at rose. Sådan fungerer et debatforum ikke, så lad os lige skrue ned for børnehavepædagogikken.

Hvilken specifik aftale henviser du til som værende flot? Jeg referer i hvert fald ikke til nogle konkrete aftaler i mine indlæg, som Steinlein skulle have bistået. I hvert fald ikke udover Van der Vaart forhandlingerne, som jo ikke har udmyntet sig i en reel aftale endnu, hvorfor jeg ikke kan bedømme en sådan.

Når det så er sagt, så har Steinlein bestemt lavet nogle fine aftaler i sin tid som SD, og min overordnet vurdering af ham er positiv. Steinlein har dog alle dage lidt af en hvis grad af storhedsvanvid, hvilket jeg mener har været holdt i skak, først af de blødende regnskaber, og sidenhen af Benham. Men igen var dette en indskudt bemærkning til Van der Vaart flirten, uden specifik relevans, som I så vælger at dissekere til ligegyldighed.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis det ikke var din pointe, kan vi for min skyld godt lade den ligge.
Den specifikke aftale jeg hentyder til er selvfølgelig prisen for Sisto, som jeg mener er en flot pris.

Omkring VdV er det selvfølgelig tidligt at sige noget om ja, og som det er blevet nævnt et par gange kender vi ikke hans forfatning.
Dog må man sige at en tidligere nomineret til Ballon d'Or er i spil til for at spille for Midtjylland og stadig ikke er fyldt 35, lyder ret vanvittigt.
At det hovedet er aktuelt er vel på en eller anden måde også lidt imponerende.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg ved ikke, om der er nogen, der er mere spanskkyndig, eller nogen der kender troværdigheden af denne lokalavis fra Sevilla?

Jeg forstår, at RVV skulle have afvist et første tilbud fra os, men stadigvæk forhandler med FCM, og at hans store kontrakt i Betis komplicerer hans afgang fra klubben (hørte Alan Hvedehave sige det samme mellem linjerne i et interview med TV3 sport 1) samt at der er flere interesserede klubber.

http://www.diariodesevilla.es/article/d ... vaart.html

henker

Indlæg af henker »

man må nu også pas på at størrelse med van der vaart kan dominerer omkring i omklæringsrum og intern.. hvor der riskerer at skabe splidet i gruppen.. som der ofte foregår i real Madrid - konurrencerer de altid om postion og magt... det MÅ ALDRIG sker her hos os..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

SorteUlve skrev: Når det så er sagt, så har Steinlein bestemt lavet nogle fine aftaler i sin tid som SD, og min overordnet vurdering af ham er positiv. Steinlein har dog alle dage lidt af en hvis grad af storhedsvanvid, hvilket jeg mener har været holdt i skak, først af de blødende regnskaber, og sidenhen af Benham. Men igen var dette en indskudt bemærkning til Van der Vaart flirten, uden specifik relevans, som I så vælger at dissekere til ligegyldighed.
Jeg kan slet nikke genkendende til et billede af Steinlein med storhedvanvid. Til gengæld er han trofast når det kommer til optimisme som ofte kammer over og får ham fremstillet som en jubeloptimist. Det er sket mange gange at jeg har krummet tæer til udtalelser fra Claus når realiteterne bliver malet lidt for rosenrøde. Derudover hader jeg at de samme floskler bliver brugt igen og igen og igen og igen... "det er vi stolte over i FC Midtjylland" eksempelvis. Jess Thorup er også hoppet med på den vogn, så det er nok ikke nogen tilfældighed.

På ingen måde kan jeg se at Claus Steinlein er blevet holdt i skak. Bag disse ord lægger jo at får han frie tøjler så går han helt bananas. Det har jeg svært ved at finde belæg for. Godt nok er manden oplært af "ødslens mester himself", men derfor behøver Steinlein jo ikke være garant for det samme.

Nu har jeg savet Ørgaard over nogle gange ifbm Fagerberg og Borring handlerne. Ørgaard var bestemt en kompetent sportsdirektør, det skal vi ikke glemme. Vi skal heller ikke glemme at handler som disse stensikkert har været igennem en bestyrelse for at blive godkendt. Når man sammenholder det faktum med alle de regnskaber som årelange perioder med vildt overforbrug gav store underskud trods pengegaver aktieemissioner etc, så er det måske i virkeligheden blot en fortælling om en bestyrelse som slet ikke har været deres opgave voksen på noget tidspunkt.

Hvis Steinlein SKULLE gå hen og få storhedsvanvid så må vi håbe at bestyrelsen agerer anderledes end hvad den historisk har gjort
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

polars

Indlæg af polars »

El Diario de Sevilla er byens primære avis. Den skriver at der er 6 spillere der ikke er i Gustavo Poyet's planer (ny træner) og man arbejder hårdt på at få frigivet midler til at danne ny trup efter trænerens ønske. Deriblandt RVV, som er den mest løntunge af de 6. Der har været 2 forsøg fra klubber som, har villet betale RVV en højere løn end den han får i Betis, men RVV har ikke ønsket at forlade Europa.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ingen tvivl om at Betis er den helt store knast.

Hvis VdV søger kompensation for at ophæve sin kontrakt nu, hvad jeg vil mene er meget naturligt, så sidder der på den anden side af bordet en klub som har modtaget fine bud fra Kina og måske også USA og Mellemøsten, så de rent faktisk kunne tjene en fin skilling på ham. I en situation som denne er det svært at nå hinanden.

Så overfor Betis skal VdV sandsynligvis sluge en stor kamel og rive sin store kontrakt itu gratis eller for en meget lille skilling og der vil han gerne have FCM til at hjælpe ved at vi kompenserer ham lidt for det, hvad vi naturligvis ikke har midler til. Så der kan vel sagtens gå noget tid endnu før der kommer afklaring. Jeg tror at knasten er i Betis og at den er svær at løse. Bliver Betis problemet løst så spiller VdV i FCM, det tør jeg godt sige.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

En Dansk storklub skal kunne rumme RVV og det skal fansene ogsaa.

Jeg kan se saa mange perspektiver i det her, bl.a. PR, kommercielt, brand building, spillerudvikling osv, som kan gavne langsigtet.

Flemse

Indlæg af Flemse »

Er jeg den eneste, der er gammel nok til at tænke "Bobby Moore"?

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Man kan jo slet ikke sammenligne det her med Bobby Moore. Dengang var man jo lige startet med professionel fodbold i Danmark, og Herning Fremad spillede i 3. division. Han var desuden 37 år på det tidspunkt.
Her er det jo van der Vaart, der er interesseret i at spille i Danmark på grund af private forhold, og FC Midtjylland er en topprofessionel klub, der ser ud til at komme i Europa League.

Tror i øvrigt, at knasten for FCM er, om vi kommer i Europa League-gruppespil eller ej. Derfor vil vi nok ikke signe ham, før vi ved om vi er med. Van der Vaart vil næppe kunne bidrage med det helt store i play-off-kampene, da han jo ikke har spillet kampe i et stykke tid.

Christian

Indlæg af Christian »

Den omtale sagen med Van der Vaart allerede har fået, er jo guld værd for klubben.
- Vi har vundet en kamp mod Manchester City
- Vi har vundet en kamp mod Manchester United
- En (tidligere) verdensklassespiller viser interesse og forhandler med klubben

Det giver omtale og har betydning for hvordan klubben ses af andre, måske mest i DK, men også hos udenlandske spillere. Nu skal vi lige i det gruppespil igen, og så kan vi tage diskussionen om storklub en gang til :) ;)

Jeg ved ikke hvor stor indflydelse han vil få i omklædningsrummet, men mon ikke benovelsen hos de andre spillere hurtigt vil falde til et ikke forstyrrende niveau.

Hvis vi kan købe en spiller som Kadlec eller Kian, som THenry skriver, for de penge det vil koste at have VdV i klubben, vil jeg klart og uden tøven foretrække det fremfor VdV.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Flemse skrev:Er jeg den eneste, der er gammel nok til at tænke "Bobby Moore"?
Han var vist ogsaa 36-36

RVV og Poulsen er jaevnaldrende :o :lol:

Dyb respect for Poulsen, men RVV kommer fra en Anden hylde.

Poulsen kunne som 30 aarig end ikke slaa til i Monaco

Flemse

Indlæg af Flemse »

hviid skrev:Man kan jo slet ikke sammenligne det her med Bobby Moore. Dengang var man jo lige startet med professionel fodbold i Danmark, og Herning Fremad spillede i 3. division. Han var desuden 37 år på det tidspunkt.
Booby Moore var ganske rigtigt ældre end RvV er, men skulle trods alt også kun forstærke et hold i den meget lidt imponerende danske 3. division, og ikke et hold der for et halvt år siden var en halv time at kvalificere sig til 1/8-finalen i Europa League på bekostning af Manchester United.

Nuvel, der er selvfølgelig en hel del ting, der er anderledes i dag i forhold til dengang. Bl.a. kan RvV jo ikke nøjes med at blive fløjet ind til kampene, men til gengæld kan klubben jo nok heller ikke nøjes med at betale ham 5000 kr. pr. kamp ...

Bobby Moore, som jo mildest talt havde toppet fodboldmæssigt, var ikke primært hyret for at forstærke holdet (man kunne uden tvivl have fået meget mere kvalitet for pengene for de 5000 kr./kamp dengang), men for at skabe opmærksomhed omkring Herning Fremad. Det lykkedes til fulde, men det sportslige udbytte levede så, af flere forskellige grunde, på ingen måde op til PR-udbyttet.

Man skal på ingen måde undervurdere PR-effekten af en evt. RvV-signing. Men hvis han ikke er over the hill, så har han været ualmindelig god til at skjule det de sidste par sæsoner. Og det kræver altså noget mere at kunne gøre en forskel imod FCK, Brøndby og de internationale topklubber, som vi forhåbentlig skal måle os i Europa League i løbet af efteråret, end det gjorde, når modstanderen hed Aalborg Freja eller Aabenraa i den danske 3. division i sluthalvfjerdserne ...

Og i modsætning til Bobby Moore, som om nogen var indbegrebet af en engelsk gentleman, så er RvV's generalieblad jo ikke ligefrem pletfrit, hvilket jo muligvis ville kunne gå ud over stemningen i omklædningsrummet.

Jeg siger ikke, det er en dårlig idé. Men om det rent sportsligt vil være en fordel, kunne jeg godt have min tvivl om.

Låst