SL: Midtjylland vs. Silkeborg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SL: Midtjylland vs. Silkeborg

Indlæg af mousebreaker »

Saemala skrev:
Kent skrev:Dejligt, at der er nogle idioter, der igen skal gøre sig bemærket: http://ekstrabladet.dk/112/aggressive-f ... et/6216035
Nu varer det naturligvis ikke længe, inden vi skal høre på historier om, at det slet ikke var sådan det foregik, at det var politiet/de andre/stemmerne i hovedet der begyndte og alt muligt andet umodent ævl.
Forhåbentlig går der rigtig længe inden disse folk kommer stadion igen. Jeg ville ikke savne dem, hvis de helt blev væk.
Jeg kan så fortælle dig, at de eneste der brugte kasteskyts og krudt, var Silkeborg. Desuden så var der sgu ikke nogen børnefamilier, på nogen som helst måde!, der blev angrebet.
Og det ved du fordi??
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

mousebreaker skrev: De skriver at antallet var mellem 20-30 mennesker fra hver side. Silkeborgs fans der blev angrebet havde børn med!
Der står også at flere fra "den angribende part" bar tandbeskyttere!! Den angribende part var altså FCM tilskuere, bar tandbeskyttere og antallet var 20-30 mennesker. Det er bestemt ikke noget lille problem.

De der bar tandbeskyttere skal i min verden have livstidskarantæne. Andre kan nøjes med et par år op til livstid afhængig af grovhed og tidligere episoder de evt har deltaget i.

Karantæne hjælper dog ikke meget på begivenheder uden for stadion. Hvis de har karantæne og vil skabe slåskampe med andre fodboldfans så er det jo ikke svært. Det er hooliganisme og jeg synes antallet er meget bekymrende. Havde det været 3-4 mand så var det sandsynligvis "bare" nogle tosser, men når man kommer op i et større antal ligner det mere en gruppering som har et potentiale for at vokse.

Jeg ved ikke om der er lavet en særlovgivning for den slags ting efter alle de problemer de har haft i København, men jeg håber der juridisk kan findes skærpende omstændigheder. Har man tandbeskyttere med signalerer det at man har planlagt det på forhånd og kan man finde på at angriber tilskuere med børn, så er der vist ikke nogen man ikke kan finde på at angribe. Det blødsødne danske retsystem er her et problem for de respekterer det jo nok ikke. 30-60 dage i brummen, hvis de er meget uheldige, er vel nærmest et skulderklap for dem internt.
Jeg skriver ikke at det er et lille problem. Jeg informerer blot om min observation af Silkeborgs fans, da jeg sad tæt på dem under kampen. Flere af dem virkede meget aggressive og dagsordenen var helt klar provokation. Derfor stiller jeg mig bare lidt tvivlende overfor den udlægning jeg har læst på eb.dk.

Jeg har ikke noget i mod at fcm har kant, men det skal helt sikkert ikke være på den måde vi promoverer klubben. Som skrevet håber jeg man forhindrer dem i at komme på stadion lang tid fremover.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

De skal bare fjernes de som gør sådan noget ediotisk

Andro

Indlæg af Andro »

Kent skrev:Dejligt, at der er nogle idioter, der igen skal gøre sig bemærket: http://ekstrabladet.dk/112/aggressive-f ... et/6216035
Nu varer det naturligvis ikke længe, inden vi skal høre på historier om, at det slet ikke var sådan det foregik, at det var politiet/de andre/stemmerne i hovedet der begyndte og alt muligt andet umodent ævl.
Forhåbentlig går der rigtig længe inden disse folk kommer stadion igen. Jeg ville ikke savne dem, hvis de helt blev væk.
Eh. Selvfølgelig kommer der historier om, at det ikke var sådan det foregik, når 80 % af indholdet i nyhedsartiklerne er decideret løgn. Ville du ikke forsvare dig, hvis nyhedsmedier skrev usande historier om dig?
mousebreaker skrev: De der bar tandbeskyttere skal i min verden have livstidskarantæne. Andre kan nøjes med et par år op til livstid afhængig af grovhed og tidligere episoder de evt har deltaget i.
Okay, så lad os give livstidkarantæne til alle, der bar tandbeskyttere ved episoden. Det drejer sig om lige præcis 0 mennesker.

Jøsses hvor ville jeg elske, at Hr og Fru Danmark en dag ville stoppe med at danne hele sit verdensbillede ud fra Ekstrabladet-artikler, men det er nok for meget forlangt.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Andro skrev:
Eh. Selvfølgelig kommer der historier om, at det ikke var sådan det foregik, når 80 % af indholdet i nyhedsartiklerne er decideret løgn. Ville du ikke forsvare dig, hvis nyhedsmedier skrev usande historier om dig?
mousebreaker skrev: De der bar tandbeskyttere skal i min verden have livstidskarantæne. Andre kan nøjes med et par år op til livstid afhængig af grovhed og tidligere episoder de evt har deltaget i.
Okay, så lad os give livstidkarantæne til alle, der bar tandbeskyttere ved episoden. Det drejer sig om lige præcis 0 mennesker.

Jøsses hvor ville jeg elske, at Hr og Fru Danmark en dag ville stoppe med at danne hele sit verdensbillede ud fra Ekstrabladet-artikler, men det er nok for meget forlangt.
Well der går sjældent røg af en brand uden der er ild i den.. Selvom det er eb.dk så er det jo nok ikke noget de bare har fundet på fra ende til anden...

Andro

Indlæg af Andro »

Selvfølgelig er der sket en episode. Det er der ingen, der benægter. Men det er langt fra sket, som nyhedsmedierne fortæller. Hele den der "børnefamilier angrebet, kasteskyts overalt" vinkel er fuldstændig latterlig sensationsjournalistik.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Andro skrev:Selvfølgelig er der sket en episode. Det er der ingen, der benægter. Men det er langt fra sket, som nyhedsmedierne fortæller. Hele den der "børnefamilier angrebet, kasteskyts overalt" vinkel er fuldstændig latterlig sensationsjournalistik.
Medierne beskriver det jo ud fra de oplysninger, som de får af politiets vagthavende. Og politiets vagthavende beskriver historien ud fra det, hans kolleger på stedet har indberettet. Jeg kan helt ærligt ikke se, hvilken interesse politiet skulle have i at opdigte det med tandbeskyttere og børnefamilier.
Her i øvrigt Herning Folkeblads historie, hvor de har snakket med politikommisæren, der siger det samme som i EBs udgave:
http://aoh.dk/artikel/hooligans-angreb- ... re-med-brn

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Andro skrev:Selvfølgelig er der sket en episode. Det er der ingen, der benægter. Men det er langt fra sket, som nyhedsmedierne fortæller. Hele den der "børnefamilier angrebet, kasteskyts overalt" vinkel er fuldstændig latterlig sensationsjournalistik.
Iflg artiklen har de oplysningerne fra en navngiven vagtchef hos politiet. Jeg har svært ved at forestille mig at journalisten pynter på den historie når han direkte citerer en navngiven kilde hos politiet. Der står "iflg vagtchefen var det helt almindelige Silkeborg fans med FLERE børn iblandt, der blev udsat for angrebet". Det er muligt at de måske "bare" været et uheldigt sted og blevet fanget i "krydsilden". Uanset hvad noget der ikke burde være sket.

Samme artikel nævner også at 11 er blevet sigtet. Det med tandbeskyttere er dog mere uklart/rygtebaseret i artiklen og det kan sagtens være et falsum - det håber jeg da det er og vil jeg også godt tro på at det er.

Antallet på 20-30 personer i hver lejr er også et løst estimat, men siden politiet har sigtet 11 personer er det nok ikke helt skævt.

Du skriver "kasteskyts overalt" - nu er det dig der overdramatiserer og ikke hr og fru Danmark eller sensationshungrende journalister. Der står blot at der blev brugt kasteskyts og at der ikke er meldinger om nogen der kom til skade. Det kan altså være alt fra 1 genstand til mange der er blevet kastet.

Jeg er dog med på at journalister har det med at give den en tand ekstra i deres historier og det gør denne journalist da også når han til sidst kalder det et "bagholdsangreb"

Du var åbenlyst impliceret når du skriver:
<Ville du ikke forsvare dig, hvis nyhedsmedier skrev usande historier om dig?>

Hvorfor indlader du dig på den slags i det hele taget? Det er muligt for tusindvis af mennesker at gå til fodbold hver weekend uden at blive impliceret i den slags. Ingen journalister har nogensinde haft trang til at skrive en artikel med "80% løgn" om mig ifbm vold. Hvorfor sker det for dig?

Du kan stave og sætte to sætninger sammen, så du er formodentlig ikke helt dum. Hvorfor kommer du og dine kammerater i situationer som denne? Det synes jeg du skulle bruge energi på at tænke på, fremfor at forsvare gårsdagens hændelser uanset om disse hændelser er blevet overdramatiseret eller ej.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Sniper

Indlæg af Sniper »

Nu skal man være ualmindelig blåøjet hvis ikke man er klar over at langt de fleste klubber har en skyggeside i form af "firms". Og det er ofte folk der i forvejen har karantæne fra stadion der er impliceret i disse "firms". Det er en del af fodboldens skyggeside og noget der findes i næsten alle lande. I mine øjne må disse personer gøre som de har lyst til så længe de ikke bringer klubben i miskredit og ikke implicerer familier og børn. De kan slåsse med andre grupperinger med samme formål. Det sker iøvrigt ofte at disse grupperinger eller "firms" mødes på afsides steder og har deres opgør.
Jeg sad med min 3 årige søn på langsiden og han var ret skræmt af Sif tilhængerne og de virkede i mine øjne også ret aggressive. Jeg skal ikke forsvarer vores fans der var indblandet men jeg tror nu der er blevet givet og taget fra begge sider.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sniper skrev:Nu skal man være ualmindelig blåøjet hvis ikke man er klar over at langt de fleste klubber har en skyggeside i form af "firms". Og det er ofte folk der i forvejen har karantæne fra stadion der er impliceret i disse "firms". Det er en del af fodboldens skyggeside og noget der findes i næsten alle lande. I mine øjne må disse personer gøre som de har lyst til så længe de ikke bringer klubben i miskredit og ikke implicerer familier og børn. De kan slåsse med andre grupperinger med samme formål. Det sker iøvrigt ofte at disse grupperinger eller "firms" mødes på afsides steder og har deres opgør.
Jeg sad med min 3 årige søn på langsiden og han var ret skræmt af Sif tilhængerne og de virkede i mine øjne også ret aggressive. Jeg skal ikke forsvarer vores fans der var indblandet men jeg tror nu der er blevet givet og taget fra begge sider.
Enig i det hele. Dog med den tilføjelse at de ikke skal implicere nogen som helst som ikke ønsker at være en del af del. Det indbefatter også en erklæret stesolidhungrende nynazist med hagekors tatoveret i ansigtet.

Lad dem bare mødes på en mark og gøre kål på hinanden. Det har jeg ingen problemer med. Så gør de nærmest samfundet en tjeneste

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg undrer mig over at der formås at finde (mindst) 3 forskellige stats for kampen.

http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-midt ... /12786174/
http://www.superstats.dk/kampe/4913
http://www.superliga.dk/kamp/2016-2017/ ... lkeborg-if

Boldbesiddelse er de vist rimelig enige om, men så stopper det også. Skudforsøg er da lidt i øst og vest.

Andro

Indlæg af Andro »

mousebreaker skrev: Iflg artiklen har de oplysningerne fra en navngiven vagtchef hos politiet. Jeg har svært ved at forestille mig at journalisten pynter på den historie når han direkte citerer en navngiven kilde hos politiet. Der står "iflg vagtchefen var det helt almindelige Silkeborg fans med FLERE børn iblandt, der blev udsat for angrebet". Det er muligt at de måske "bare" været et uheldigt sted og blevet fanget i "krydsilden". Uanset hvad noget der ikke burde være sket.

Samme artikel nævner også at 11 er blevet sigtet. Det med tandbeskyttere er dog mere uklart/rygtebaseret i artiklen og det kan sagtens være et falsum - det håber jeg da det er og vil jeg også godt tro på at det er.
Det er selvfølgelig også problematisk, at der sidder en vagtchef fra politiet og fyrer diverse løgne af. Systemet er dog desværre indrettet således, at han i praksis har carte blanche til at lyve så meget han vil.

Men for lige at slå fast:
Der var 0 personer, der bar tandbeskytter.
Der var INGEN kanonslag på noget tidspunkt i episoden (selvom den fine vagtchef sidder og påstår det modsatte).
Omfanget af kasteskyts var ÉN øldåse kastet fra Midtjylland-flokken mod Silkeborg-flokken, hvorimod Silkeborg-flokken fik sendt både et romerlys og et par flasker den anden vej.
Ingen børn eller familier blev udsat for noget angreb.
mousebreaker skrev:Du skriver "kasteskyts overalt" - nu er det dig der overdramatiserer og ikke hr og fru Danmark eller sensationshungrende journalister. Der står blot at der blev brugt kasteskyts og at der ikke er meldinger om nogen der kom til skade. Det kan altså være alt fra 1 genstand til mange der er blevet kastet. .
Korrekt, men det billede, medierne forsøger at danne, er ikke ligefrem et billede af, at der blev kastet en enkelt øldåse.

Dog nævner du selv korrekt, at ingen kom til skade. Der var ingen, der fik nogen skrammer. Så kan man så selv vurdere ud fra det, hvor alvorlig episoden kan have været.
mousebreaker skrev:Jeg er dog med på at journalister har det med at give den en tand ekstra i deres historier og det gør denne journalist da også når han til sidst kalder det et "bagholdsangreb"
Ligeledes kan man på TV2 læse, at Midtjylland-fans har "omringet" Silkeborg-fans'ne, hvilket er en spøjs definition af "omringer", når 20-25 mand, der kommer gående i en relativt samlet flok, åbenbart har formået at omringe en flok på 100 Silkeborg-fans. Alle artiklerne om episoden er fyldt med den slags overdrivelser og løgne.

Og så har jeg ikke mere at sige om den sag. Fortsat god mandag.

Besvar