Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Kent »

Noerum skrev: Men hensyn til spiller køb, så tror jeg faktisk ikke vi henter nogen erstatning for Sisto, desværre. Vi har jo rigtig mange kantspillere i truppen. Jeg synes i øvrigt også vi er mere sårbare på stopper positionen. Jeg har utallige gange slået på tromme for et køb af enten Mads Fenger eller Pirre Kanstrup. Det virker dog ikke til, at Steinlein mener vi mangler kvalitet i midterforsvaret. Men Forestil jer følgende 4 kæde:

Nissen - Kian - Fenger/Kanstrup - Novak

Det ville godt nok været et klasse forsvar.
Inden en af EL-kampene udtalte Steinlein noget i stil med, at hvos Pione blev solgt, så ville man nok kunne bruge pengene på andre positioner. Så tror du har helt ret ift kanterne.

For mig at se, er der flere mangler:
- En centerforsvarer. Gerne en ledertype. Mads Fenger er oplagt her
- En garderingsspiller til Halsti. Det kan evt være en 1/2-årig lejekontrakt indtil Sparv er klar
- En målfarlig 8'er. Jeg synes ikke Olsson bringer nok offensivt og Duelund er ikke klar endnu.
- Såfremt Pusic ryger skal der hentes en angrebsprofil ind

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fin handel af Steinlein. Marcos er en meget sympatisk fyr, men han var desværre ikke god nok. Måske fik han ikke chancer nok, men han greb ikke dem han fik.

Borring var i mine øjne en klassespiller for os i fire år. Presset på ham var ude af proportioner grundet transfersummen, men han leverede godt og stabilt. Han har også været Randers klart bedste spiller. Han kommer med noget erfaring. Jeg hilser ham med glæde tilbage :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Borring-Urena byttehandlen var der ikke mange, der havde set komme. Men lad os lige tage et blik på både det økonomiske og sportlige ved den handel:

Økonomi
Kan se nogle skriver, at vi har betalt næste 5 mio for Urena. Det mener jeg ikke er korrekt. Ifm handlen blev der talt om en klausul på ca 0.5 mio € altså ca. 3.5 mio kr: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... cm/5320158
Da Tipsbladet for en uge siden ifm med en artikel listede vores indkøb under Benham, blev Marcos sat til 3 mio kr. Jeg har ikke set kilder, der har angivet 5 mio.

Hvis vi på den baggrund sætter prisen på 3.5 mio kr, så kan vi vel godt blive enige om, at hans værdi ikke er steget, mens han har spillet for os. Han er aldrig blevet fast mand og ofte endda ude af truppen. Han har godt nok spillet sig mere ind på det Costa Ricanske landshold, men det kan vist ikke alene trække prisen op.

Vi har så angiveligt fået 1 mio + Borring for ham. Det ubekendte her, er naturligvis Borrings værdi. Vi må formode, at Brøndby ønsker at holde sig skadesfri på den handel, altså få de penge ind, som de har betalt Borring i sign-on. Det understøttes af, at Troels Bech udtalte i går, at såfremt Borring var en fejl, så havde han været en gratis fejl.

Så hvad er Borrings sign-on fee? Det er naturligvis gætværk. At han er transferfri presser prisen op, mens hans alder og akutte klubmangel presser prisen ned. Så vidt jeg ved, er et typisk signon fee i størrelsesordnen en årsløn. Ud fra lønniveauet i BIF og Borrings status som en profil superligaen, vil jeg gætte på, at han har fået et sign-on fee i størrelsesordnen 1,5-2 mio kr.

Dermed er den pris vi har fået for Urena 2,5-3 mio kr. Der synes jeg egentlig ikke er så galt - og så er der jo ikke nogen, der har sagt, at vi Ikke har en videresalgsklausul på ham.

Sportsligt
Jeg synes faktisk at Urena har præsteret rimelig fornuftigt for os, når han er kommet ind. 5 mål og 4 assist på knap 700 spilleminutter i ligaen er altså flot. Problemet har været, at han har været bedst som indhopper og kun har fået meget få startere. Desuden hentede vi jo Pusic som andenangriber lidt ud af det blå (fordi vi fandt ud af, at han havde en frikøbsklausul) kort efter vi havde signet Urena som andenangriber. Med Pusic og Duncan foran sig, er det sgu svært at få spilletid.

Vi har så forsøgt ham på kanten, men det har han slet ikke teknik eller dribleevner til. Jeg har egentlig stor sympati for Marcos, men må også erkende at han max var tredjeangriber for os. Han var altså ret langt fra en startplads og jeg tror ikke, at han havde fået mange flere minutter i år end sidste år.

I stedet for ham, får vi så Borring ind, som er en erfaren superligaprofil (ikke en af de helt store, men i laget lige under). Han er decideret kantspiller, hvilket vi savner i øjeblikket, hvor vi i sidste sæson jo brugte både Olsson, Duelund og Urena som kantspillere, i manglen på bedre. Jeg ser hverken David eller Awer have kvaliteten til at starte inde endnu. Borring vil derfor være 3-4 valg som kantspiller, og såfremt enten Pione sælges eller Kadlec rykkes frem i angrebet, for at lukke hullet efter Marcos, så er han faktisk meget tæt på spilletid. Jeg vil forvente, at Borring får en hel del spilletid, vekslende mellem indskiftninger og startpladser. Hvis vi antager, at Borring får det samme i løn som Urena, så er jeg sikker på, at vi får mere spilletid for vores lønkroner med Borring end Urena. Så kan det godt være, at Urena ender med at få succes i Brøndby, men det var der altså ikke noget, der tydede på, at han ville få for os.

Konklusion
Jeg synes sådan set, at det er en fin handel. Det har i et stykke tid været klart, at Urena skulle videre. Hvis vi havde solgt ham i en selvstændig handel for 2,5-3 mio kr ville jeg synes det var ok. Ligeledes synes jeg også det giver mening at hente Borring ind transferfrit (som så koster en sign-on på 1,5-2 mio). At de to handler så foregår oveni hinanden skal ikke forplumre billedet af, at det er fornuftigt nok.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Tror vi kan købe hvis den rette spiller er der og prisen er realistisk CS arbejder med et løn budget som lige nu skal tilpasses efter vi flere sæsoner har haft løntunge spiller som nu er væk. Så mon ikke vi ser flere afgange af løntunge spillere som er på vej væk, tænker på Royer og Mabil samt Marco for at gøre plads til de unge.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Svært at sige synes jeg.
Men bestemt spændende at se hvad der kommer til at ske med flere spillere bl.a. Marco, Mabil og David.
Ligesom Royer ser ud til at være gledet lidt (længere ud), men måske det kan forklares med en mindre skade?

Af de spillere er jeg umiddelbart mest sikker på at Marco Larsen bliver, baseret på intet andet end mavefornemelse.
Til gengæld tror jeg ikke han er løn tung.

Hvem er de mest løntunge?
2 af hver nationalitet?
Danskere: Poulsen og Kian
Østrigere: Pusic og Royer
Svenskere: Dahlin og Olsson
Tjekkere: Novak og Kadlec
Finne(re): Sparv (og Halsti)

Ud fra det, kan det selvfølgelig give mening med Royer ud,
nyder ellers at se hans arbejdsraseri.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Royer har skuffet mega især træner og ledelse samt hans agent som snakker om han mangler 20 procent i hans niveau, så der søges efter muligheder for ham

Brugeravatar
PH1978

Re: RE: Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af PH1978 »

mnm123 skrev:Royer har skuffet mega især træner og ledelse samt hans agent som snakker om han mangler 20 procent i hans niveau, så der søges efter muligheder for ham
Hvor har du det fra?

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Fra Rene ANdersen og Daniel selv

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ærgeligt med Royer. Jeg synes han er en rigtig god spiller. Hurtige fødder, rigtig god i småspillet også når han er helt presset. Arbejder stenhårdt overalt på banen og solid defensivt. Så mangler vi bare lige det offensive som desværre har været "lige ved og næsten" for ham hele tiden. Kunne han dog bare have fået en god stime der. Paradoksalt nok, da det er det offensive han blev købt på. Som kantspiller er det bare offensiven der vægtes højest og sådan skal det også være
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Spicker

Indlæg af Spicker »

mousebreaker skrev:Ærgeligt med Royer. Jeg synes han er en rigtig god spiller. Hurtige fødder, rigtig god i småspillet også når han er helt presset. Arbejder stenhårdt overalt på banen og solid defensivt. Så mangler vi bare lige det offensive som desværre har været "lige ved og næsten" for ham hele tiden. Kunne han dog bare have fået en god stime der. Paradoksalt nok, da det er det offensive han blev købt på. Som kantspiller er det bare offensiven der vægtes højest og sådan skal det også være
Ja det kan undre at Royer aldrig er blevet testet som back, jeg tror han ville have gjort det godt der.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Jeg kan ellers godt lide Royer og hans fighter instinkt. men når han skal tage over efter en spiller som Sly, der både leverede mål og assists samt tiltræk sig så meget opmærksomhed fra modstanderne som han gjorde, så mangler Royer desværre meget for at komme i nærheden af det Sly gav holdet.
Spicker skrev:Ja det kan undre at Royer aldrig er blevet testet som back, jeg tror han ville have gjort det godt der.
Ja tror også godt at han kunne blive en særdeles spændende offensiv back.

madsom

Indlæg af madsom »

Så skulle Sisto have de personlige betingelser på plads med Celta Vigo

https://twitter.com/ViasatVeland/status ... 0781761536

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

madsom skrev:Så skulle Sisto have de personlige betingelser på plads med Celta Vigo

Interessant. Tror også at Celta vil være et godt match til Pione. De svinger dog noget i deres gæt på prisen.

WBW

Indlæg af WBW »

madsom skrev:Så skulle Sisto have de personlige betingelser på plads med Celta Vigo

Det skal du ikke være så sikker på.. Hele den historie er et klart eksempel på transfervinduets mange rygter og journalisternes lidt for hurtige og sløsede tilgang til at smide rygter ud.

Kilden som alle de spanske medier bruger til denne historie er Daniel Ortveds (kommentator ved tv3sport) Tweet og blog om at Sisto skal slå til og skifte hvis Celta kommer på banen.

Tweet: https://mobile.twitter.com/DanielOrtved ... 5341662208

Blog:
http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... ione-sisto

Ortved har dog ingen reel viden omkring et forestående skifte.

Kildekritik fra danske, udenlandske og graven-brugere ønskes!

Dermed ikke sagt at et skifte ikke kan ske. Og jeg håber da at det sker for Sisto's skyld. Ville være et fint skifte

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

WBW skrev: Kilden som alle de spanske medier bruger til denne historie er Daniel Ortveds (kommentator ved tv3sport) Tweet og blog om at Sisto skal slå til og skifte hvis Celta kommer på banen.

Tweet: https://mobile.twitter.com/DanielOrtved ... 5341662208

Blog:
http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... ione-sisto

Ortved har dog ingen reel viden omkring et forestående skifte.

Kildekritik fra danske, udenlandske og graven-brugere ønskes!

Dermed ikke sagt at et skifte ikke kan ske. Og jeg håber da at det sker for Sisto's skyld. Ville være et fint skifte
Har også forsøgt at jagte det rygte lidt rundt på twitter mv og er kommet til samme konklusion som dig. Der kan sagtens være noget om det, men der er ikke nogen kilder, der udtaler sig konkret. Forhåbentlig er skiftet et par uger væk, selvom Celta har en interesse i at svække os, da Pione ikke vil være spilleberettiget for dem i EL, hvis vi kvalificerer os til gruppespillet.

Låst