Transfer sommer 2016
Re: Transfer sommer 2016
På twitter melder Francis Dickoh og Søren Sorgenfri om, at Borring er et varmt emne i FCM. SS plejer at være rimelig troværdig.
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
Det må simpelthen være en and, med mindre både Sisto og Royer er på vej væk. Kan slet ikke se hvad Borring dog skulle kunne tilføre?! IMO har vi den bredeste midtbane i superligaen så for min del må det blive nej tak til Borring.Kent skrev:På twitter melder Francis Dickoh og Søren Sorgenfri om, at Borring er et varmt emne i FCM. SS plejer at være rimelig troværdig.
-
Densestar7430
Hvis man begynder at satse på Paul, kan jeg godt se meningen med det. Han kan komme til baglinjen og smække indlæg. Han kan gå med i feltet og true på hovedstød. Ryger Sisto vil man stadig være dækket fint ind, og pengene kunne bruges på konkurrence til midterforsvaret og en 8'er.
-
Steffen am
Såfremt Sisto bliver solgt kan det vel give god mening.
Og kan jo være Borring vil være med i "hade Viborg" klubben igen.
Når han bor i Odense kan det dog naturligvis også give god mening.
Hvis han skriver med FCM må det forventes at han flytter.
Jeg er lidt nysgerrig på Dickoh, har han med noget at gøre, vejleder, kammerat, fantasifuld eller store øre?
Og kan jo være Borring vil være med i "hade Viborg" klubben igen.
Når han bor i Odense kan det dog naturligvis også give god mening.
Hvis han skriver med FCM må det forventes at han flytter.
Jeg er lidt nysgerrig på Dickoh, har han med noget at gøre, vejleder, kammerat, fantasifuld eller store øre?
Det giver jo absolut INGEN mening at hente en Borring på 31, når man allerede har Sisto, Kadlec, Duelund, Royer, Mabil og David til kanten. Der er dels den allerede store konkurrencesituation, men også hele 'talentklub' aspektet. Hvis vi signer Borring, må man for alvor betvivle ledelsens kompetencer.
Hvis det er korrekt, at Borring er på vej retur, så må det betyde, at en (eller flere) kantspillere er på vej ud. Borring var klar i spyttet i et interview efter BIFs kamp, hvor han klart sagde, at han er kantspiller og ikke angriber. Han lød klart som en spillere, der er på vej videre. Jeg troede det var OB, der var hans næste destination.
Duelund, Mabil og Royer ønsker vist alle mere spilletid, og jeg vil gætte på, at Mads Døhr Tychosen er en der skal forlænges med. Derudover har vi i forvejen masser af kantspillere, så det virker overraskende(ved mindre vi er ved at skibe andre videre), hvis vi er ved at signe ham nu. Hvorfor var vi ikke efter ham(hørte ingen rygter herom) for et halvt år siden, da han var kontraktfri?
Anyway det virker som troværdige kilder, og Borrings børn bor vel i Randers eller Viborg, og det kan også tale for FCM fremfor OB udover de sportslige ambitioner. Hvis denne handel går igennem, så bliver det spændende at se, hvem der skal videre i karrieren.
Duelund, Mabil og Royer ønsker vist alle mere spilletid, og jeg vil gætte på, at Mads Døhr Tychosen er en der skal forlænges med. Derudover har vi i forvejen masser af kantspillere, så det virker overraskende(ved mindre vi er ved at skibe andre videre), hvis vi er ved at signe ham nu. Hvorfor var vi ikke efter ham(hørte ingen rygter herom) for et halvt år siden, da han var kontraktfri?
Anyway det virker som troværdige kilder, og Borrings børn bor vel i Randers eller Viborg, og det kan også tale for FCM fremfor OB udover de sportslige ambitioner. Hvis denne handel går igennem, så bliver det spændende at se, hvem der skal videre i karrieren.
-
mousebreaker
Og Rilwan Hassan.....SorteUlve skrev:Det giver jo absolut INGEN mening at hente en Borring på 31, når man allerede har Sisto, Kadlec, Duelund, Royer, Mabil og David til kanten. Der er dels den allerede store konkurrencesituation, men også hele 'talentklub' aspektet. Hvis vi signer Borring, må man for alvor betvivle ledelsens kompetencer.
Borring er over 30 år. Han skal spille hver gang hvor han nu kommer hen. Det vil han ikke komme til i FCM. Er Ørgaard kommet tilbage ??
Jeg kan ikke forestille mig andet end at det er en and. Vi er crowded med kvalitet og talent på kanterne. Borring ville give noget tiltrængt i hovedspillet på dødbolde dog. Der er andre steder på banen hvor en transfer er mere berettiget
Senest rettet af mousebreaker 18. jul 2016, 08:20, rettet i alt 1 gang.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Borring vil i hvert fald være en anden type end vores andre kanter. Han duer ikke i små rum, men har god fart og en hovedstødsstyrke, som vi savner lige nu. Desuden har han noget rutine, som truppen også savner. Ift andre kanter, så er det vel kun Sisto og Rilwan, der er gode nok. Duelund skal spille centralt (og er måske på vej ud), Kadlec er heller ikke bedst som kant, Royer er måske på vej ud, Mabil og David er heller ikke gode nok lige nu (og bør udlejes). Sidste sæson forsøgte man også med Urena på kanten, men det duede ikke.
Så hvis man sælger Pione i dette vindue, så ser det altså tyndt ud - ikke antalsmæssigt, men kvalitetsmæssigt. Hvis man kan hente Borring meget billigt og han er indstillet på ikke nødvendigvis at være førstevalg, så vil man få meget kvalitet for pengene. Desuden vil opgørene mod Viborg få en ekstra dimension
Borring rygtes også til OB, men kan ikke se, at han passer ind i Kent Nielsens stil.
Så hvis man sælger Pione i dette vindue, så ser det altså tyndt ud - ikke antalsmæssigt, men kvalitetsmæssigt. Hvis man kan hente Borring meget billigt og han er indstillet på ikke nødvendigvis at være førstevalg, så vil man få meget kvalitet for pengene. Desuden vil opgørene mod Viborg få en ekstra dimension
Borring rygtes også til OB, men kan ikke se, at han passer ind i Kent Nielsens stil.
-
mousebreaker
Pusic sat til salg for 5 mio 
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Ja og lige som vores offensive spil begynder at ligne noget med fremtid i. Rigtig skidt hvis vi skal af med ham, for en så god angriber bliver svær at erstatte.mousebreaker skrev:Pusic sat til salg for 5 mio
Jeg håber der ligger en tanke bag i form at en ny top angriber. Respekt for vores unge nye kuld, men vi pisser jo på os selv og Europa ved ikke at tage action. Vi score slet ikke mål nok, og alle ved vi skal have noget andet end Poul og kadlec, som helst spiller lige bag. Kanten sejler han på.
Jeg ser frem til rygterne den kommende tid. Bedste køb indtil nu må være Nissen (vores backs skaber nærmest mest, angrebs mæssigt), hvilket er skræmmende i sig selv hvis vi går efter slutspillet og møder både FCK og Brøndby 4 gange i alt. Og ja, 3 heste (turneringer) for den sags skyld, som Jess satser på.
Kom i sving, fedtede Steinlein.
Jeg ser frem til rygterne den kommende tid. Bedste køb indtil nu må være Nissen (vores backs skaber nærmest mest, angrebs mæssigt), hvilket er skræmmende i sig selv hvis vi går efter slutspillet og møder både FCK og Brøndby 4 gange i alt. Og ja, 3 heste (turneringer) for den sags skyld, som Jess satser på.
Kom i sving, fedtede Steinlein.
-
Steffen am
Virker mærkeligt.
Sorgenfri (og Dickoh) der plejer at være velinformeret fortæller om Borring til FCM.
og nu historie om Pusic er til salg, der virker meget sikrer. Men er vel delvis eller helt afkræftet af Steinlein, eller hvad?
Virker mærkeligt, kan dog tildels give mening hvis man forventer et salg på fløjen og vil have rykket Kadlec frem.
Hvorfor skulle man sælge sin 1. valg, Pusic, på toppen, har været ok varm, gjort det godt i fitness test osv.
Og så 2,5 mio. under indkøbsprisen med 1,5 år tilbage af kontrakten. (hvis de tal der er kommet frem er korrekte).
Passer han 'pludslig' ikke ind i kulturen alligevel? Både Duncan og Pusic væk inden for kort tid.
Jo, de andre angribere er gode men....
Uréna virker til ikke at passe ind, Paul kæmpe talent, men har indtil videre kun gjort det godt i indhop og aldrig fra start (af hvad jeg husker af) og så Kadlec der virker til at være uden selvtillid. (Kan selvfølgelig være han får)
Thomsen og Thycosen forventer jeg naturligvis også meget af, men går nok ikke lige ind som 1. valg, dog.
Sorgenfri (og Dickoh) der plejer at være velinformeret fortæller om Borring til FCM.
og nu historie om Pusic er til salg, der virker meget sikrer. Men er vel delvis eller helt afkræftet af Steinlein, eller hvad?
Virker mærkeligt, kan dog tildels give mening hvis man forventer et salg på fløjen og vil have rykket Kadlec frem.
Hvorfor skulle man sælge sin 1. valg, Pusic, på toppen, har været ok varm, gjort det godt i fitness test osv.
Og så 2,5 mio. under indkøbsprisen med 1,5 år tilbage af kontrakten. (hvis de tal der er kommet frem er korrekte).
Passer han 'pludslig' ikke ind i kulturen alligevel? Både Duncan og Pusic væk inden for kort tid.
Jo, de andre angribere er gode men....
Uréna virker til ikke at passe ind, Paul kæmpe talent, men har indtil videre kun gjort det godt i indhop og aldrig fra start (af hvad jeg husker af) og så Kadlec der virker til at være uden selvtillid. (Kan selvfølgelig være han får)
Thomsen og Thycosen forventer jeg naturligvis også meget af, men går nok ikke lige ind som 1. valg, dog.
jeg syntes at han gjorde et ihærdigt forsøg, men fejlede til sidst, efter at han bliver spurgt om Pusic så ville kunne sølges hvis budet var dobbelt så stort (10 mill) og der får han mumlet noget med at alle spillere vel er på salgslisten og at alt er muligt uanset hvor han skal hen. ?Steffen am skrev:Men er vel delvis eller helt afkræftet af Steinlein, eller hvad?
Godt du siger men.... For jeg er slet ikke enig i at vores andre angribere er gode og da slet ikke hvis vi ville spille med i toppen og europæisk, så vel er det generelle mål.Jo, de andre angribere er gode men....
Men ellers er jeg stort set enig i din beskrivelse af vores angribere, hvis jeg pakker min mening lidt ind.
Mener nu at CS sagde, at det kom an på hvor han skal hen. Det er klart, at Pusic ikke er til salg for hverken 5 eller 10 mio, hvis der er tale om en dansk klub. Hvis der kommer et bud på 10 mio fra en spansk klub, kan det måske godt være, at han er til salg.pr0j3ct skrev:jeg syntes at han gjorde et ihærdigt forsøg, men fejlede til sidst, efter at han bliver spurgt om Pusic så ville kunne sølges hvis budet var dobbelt så stort (10 mill) og der får han mumlet noget med at alle spillere vel er på salgslisten og at alt er muligt uanset hvor han skal hen. ?Steffen am skrev:Men er vel delvis eller helt afkræftet af Steinlein, eller hvad?
Jeg er lidt splittet i dette. Pusic har været en god angriber for os, og hans statistik er rigtig fin. Vi ved dog, at han er en nomade, der sjældent er mere end 1-2 sæsoner det samme sted. Han har også en alder, hvor det er nu, hvis han skal score en sidste stor kontrakt. Så kan godt forstå, at han vil afsted.
På den anden side, så kan han jo ikke være blevet mindre værd, end da vi hentede ham til lavpris i EfB. Jeg vil mene, at en realistisk pris burde ligge på 10-15 mio.
På den sportslige front er det for mig at se også et problem. Med afgangen af Duncan og evt Pusic har vi mistet 15-20 mål per sæson fra vores frontangriber. Hvem skal erstatte dem? Paul er kommet godt igang, men har svært ved at se ham være langtidsholdbar. Kadlec tror jeg på nok skal komme, men leverer han 10-15 mål? Mål er lig med point, og vi har i forvejen mistet rigtig mange mål med Petter, Jim, Erik og Bak. Hvis Pusic også ryger, så har vi altså ikke ret mange målfarlige spillere tilbage på holdet.
Desuden er der også det signalmæssige i at afskibbe Pusic. Det emmer ikke ligefrem af ambitioner, hvis han fx erstattes af Borring (som så kan skubbe Kadlec frem i front).
Jeg er dog ret overbevist om, at man forsøger at afskibbe Pusic. Men så håber jeg også, at der kommer en profil ind den anden vej.
-
Steffen am
Som jeg har forstået CS's udmeldinger,
er der blevet lovet mindst en ny spiller hvis det kommer til gruppespil.
Tænkte at det ville være mest oplagt på midt-midt eller det centrale forsvar.
Hvis Pusic skulle ske at blive solgt, kan det være det er angrebet der kunne være den foretrukne position i stedet til indkøb?
Hvis det ikke hedder gruppespil. Tja... pas.
er der blevet lovet mindst en ny spiller hvis det kommer til gruppespil.
Tænkte at det ville være mest oplagt på midt-midt eller det centrale forsvar.
Hvis Pusic skulle ske at blive solgt, kan det være det er angrebet der kunne være den foretrukne position i stedet til indkøb?
Hvis det ikke hedder gruppespil. Tja... pas.