EL - FCM - FC Vaduz

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker

Re: EL - FCM - FC Vaduz

Indlæg af henker »

En stykke vej fra at være topform.. Sælg pusic. Og finder en ersat for ham.. Vi kan da ikke bruge ham hvis han fortsætter derfra i superligaen

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Rigtig god kamp med mange store præstationer.

Hele defensiven inkl Halsti, Olsson og MOM Sisto med top præstationer. Polle, Rilwan absolut godkendt. Faktisk kun Pusic der faldt helt af på den. Han må på bænken i superligapremieren, hvor jeg vil foretrække at spille med Kadlec på top.

Trænerteamet skal have stor ros for oplægget til kampen. Det eneste minus jeg kan sætte på dem er at de gav Pusic for lang snor. Mindst 10 minutter for lang snor - specielt fordi vi fra det 50. - 70 minut var helt væk. For lang tid at give Pusic 70 minutter.

I returen håber jeg at Royer får en start plads. Han skal have noget kamptræning. Starter Kadlec ikke i superliga premieren så bør han også starte i returkampen. Duelund også. Spar Sisto og Rilwan fra start. Flasker returen sig, eks vi kommer foran 1-0 så skift Halsti ud i halvlegen. Han må simpelthen ikke få en skade og det bliver et hårdt efterår for ham
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Imponerende

15. juni 19.00 Sunds IF - FC Midtjylland 2-10
22. juni 17.30 FC Midtjylland - Esbjerg fB 2-1
25. juni 12.00 FC Midtjylland - Randers FC 1-0
30. juni 19.00 (EL) FC Midtjylland – Suduva 1 – 0
3. juli 14.00 Skive IK - FC Midtjylland 0 - 4
7. juli 19.00 (EL) Suduva - FC Midtjylland 0-1
10. juli 13.00 AC Horsens - FC Midtjylland 0-2
14. juli 18.30 (EL) FC Midtjylland - FC Vaduz 3-0
18. juli 19.00 (Sup) FC Midtjylland - Randers FC

Jeg tæller en målscorer der hedder
24 - 3
14 - 1, hvis man ikke tæller Sunds kampen med. Eller
0 - 5 hvis det er gældende kampen.

Kunne måske godt score flere mål og lidt mere styr på offensiven, men når vi ikke giver mål væk,
gør det lige det lidt nemmere :)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

henker skrev:En stykke vej fra at være topform.. Sælg pusic. Og finder en ersat for ham.. Vi kan da ikke bruge ham hvis han fortsætter derfra i superligaen
Stop nu det ævl med at ville sælge en mand pga én dårlig kamp. Pusic var fantastisk mange gange i foråret. Eng han var dårlig i dag. Men det er useriøst at ævle om at sælge ham pga. det

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

En eller anden forklar mig lige hvad Rilwan gjorde godt i dag? Jeg synes han fejlede nærmest alle første berøringer, ligesom jeg heller ikke mindes han havde nogle succesfulde udfordringer. Han var for mig langt fra den form han viste i foråret.

Jeg håber på enten Kadlec eller Duelund på højrekanten og Kadlec eller Onuachu på toppen mod Randers.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

henker skrev:Tror nok at han får bedre overblik af at sidde op i tribunen. Men come on.. Sælg nu den pusic.. Han kan ikke holde på bold og han taber den hele tiden.

Og være nu mere tålmodighed med bold og mere kollektive
Er nu glad for du ikke er sportsdirektør, det er da noget af en navnekarussel vi kan få med alle de salg og fyrringer du vil have ;)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

SorteUlve skrev:En eller anden forklar mig lige hvad Rilwan gjorde godt i dag? Jeg synes han fejlede nærmest alle første berøringer, ligesom jeg heller ikke mindes han havde nogle succesfulde udfordringer. Han var for mig langt fra den form han viste i foråret.

Jeg håber på enten Kadlec eller Duelund på højrekanten og Kadlec eller Onuachu på toppen mod Randers.
Rilwan var ikke specielt god på bolden i dag og dermed en af årsagerne til at det haltede i offensiven. Hvorfor jeg stadig synes at Rilwans indsats bestemt er godkendt, er fordi at han er super dygtig i pres spillet. Han er hurtig og effektiv på den front og tager som oftest de rigtige defensive løb. Det er noget som jeg synes han efterhånden er garant for i hver kamp ham spiller.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

En meget meget langsom og temmelig frustrerende start på kampen. Jeg går ud fra det var planen, men jeg forstod det ikke.
Men til gengæld stor klasse at vi scorer 3 mål mod et hold som jeg troede kunne matche os. Denne kamp har virkelig givet mig en god fornemmelse og tro på noget stort i denne sæson.
Optur:
-hastighed som gjorde det rigtig godt efter en lidt nervøs start. Og uden alt for mange frispark som jeg husker det.
-Olsson. Hvor er han bare god og helt vildt vigtig for holdet, når det kører for ham som i aften.
-Nissen. Styrke, fart og energi. Og så kan han sætte sin mand.
-Sisto. Han er på vej mod sin topform, og vi kommer virkelig til at mangle ham når han er væk.

Som flere skriver havde Pusic ikke sin bedste aften. Måske er rollen som ene angriber ikke det bedste for ham.
Men resten af holdet fungerede rigtig godt, og mon ikke vi er videre til næste runde.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

mousebreaker skrev:
SorteUlve skrev:En eller anden forklar mig lige hvad Rilwan gjorde godt i dag? Jeg synes han fejlede nærmest alle første berøringer, ligesom jeg heller ikke mindes han havde nogle succesfulde udfordringer. Han var for mig langt fra den form han viste i foråret.

Rilwan var ikke specielt god på bolden i dag og dermed en af årsagerne til at det haltede i offensiven. Hvorfor jeg stadig synes at Rilwans indsats bestemt er godkendt, er fordi at han er super dygtig i pres spillet. Han er hurtig og effektiv på den front og tager som oftest de rigtige defensive løb. Det er noget som jeg synes han efterhånden er garant for i hver kamp ham spiller.
Du har sådan set ret i, at man ikke kan beklage hans løbearbejde. Om det er nok til en godkendt kamp er måske en smagssag. Personligt synes jeg det ikke, i en kamp hvor vi styrer spillet så meget og han konsekvent ødelægger offensiven gang på gang.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jeg synes der var mange positive elementer i kampen men også et par negative.
Forsvaret ser rigtig stabilt ud og de eneste gange vi kommer lidt på hælene er pga af vores meget offensive wingbacks mangler, jeg er dog rigtig tilfreds med Novak og især NK. Hvor længe har den knægt tænkt sig at levere assists?-jeg ser helt sikkert et kæmpe salg i ham hvis han fortsætter. Kian og Banggaard er bundsolide idag og Kians indkast er et dejligt våben at have. Halsti gjorde det rigtig godt og ser ud som en fin erstatning for Tim. Polle spillede en solid kamp. Olsson spillede hans bedste kamp i længe som jeg så det, han var rigtig god idag. Pione var bare fantastisk helt klart MoM og han ligner mere og mere den Pione vi håber på at se, spørgsmålet er så om vi kan beholde ham. Jeg kunne da godt se et scenarie hvor Pione spiller fantastisk og hjælper os i gruppespillet for så at blive solgt én af de sidste dage i vinduet for et monster beløb :-)
Eneste skuffelser må være Rilwan, som arbejder fint defensivt men mister for mange bolde offensivt. Og så Pusic som jeg synes har været en kæmpe skuffelse her i starten. Ville gerne se Kadlec på toppen . Synes vi blev farligere da vi skiftede Poul og Kadlec ind. Men alt i alt en fin kamp imod en ok modstander.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Det var i øvrigt fedt at se, hvordan vores høje, aggressive gegenpressing satte os i rigtigt mange gode situationer. De blev desværre ikke rigtigt udnyttet, men det er da en start.
Jeg bed også mærke i, at selv når det lykkedes Vaduz at spille sig igennem det første pres fra den offensive midtbane og fløje, blev der fulgt vildt aggressivt op af backs og den centrale midt.
Det er lidt risky, men det er fedt fodbold, og sætter virkeligt modstanderne under pres, med mindre de bare slår en lang bold i relativt blinde, fordi de er under pres. Og det er altså guf for midterforsvaret at skulle forsvare lange bolde, der er lagt under pres.

Defensivt var det sgu mere eller mindre til UG med kryds og slange

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nogen der kan se om Vaduz' træner siger noget fornuftigt?
http://aoh.dk/artikel/vaduztrner-roser-fcm

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Han siger, at de godt vidste vi var en hård modstander. Derudover nævner han, at vi var et hold af internationalt kaliber og gav dem erfaring de kan bruge senere. Han siger vi er teknisk stærke på bolden og vi presser overalt på banen. Derudover synes han 3-0 er et fair resultat.
Han siger også, at de vil forsøge at få et godt resultat på torsdag for at komme positivt ind i deres liga-premerie, da ligaen er deres største mål.
FCM!
FCM!
FCM!

henker

Indlæg af henker »

Jesper BW1100 skrev:
henker skrev:En stykke vej fra at være topform.. Sælg pusic. Og finder en ersat for ham.. Vi kan da ikke bruge ham hvis han fortsætter derfra i superligaen
Stop nu det ævl med at ville sælge en mand pga én dårlig kamp. Pusic var fantastisk mange gange i foråret. Eng han var dårlig i dag. Men det er useriøst at ævle om at sælge ham pga. det
Nu har du svaret på at pusic er sat til salg - som jeg ønsker ;-)

Brugeravatar
PH1978

Re: RE: Re: EL - FCM - FC Vaduz

Indlæg af PH1978 »

henker skrev:
Jesper BW1100 skrev:
Nu har du svaret på at pusic er sat til salg - som jeg ønsker ;-)
Det er skidt for klubben, hvis det er dine råde de følger.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

Besvar