Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Umiddelbart er jeg egentlig ikke så bekymret omkring offensiven.
Jo, den manglede noget slutprodukt i går, men bredden er god.
Forsvaret er jeg lidt mere i tvivl om med Sparv ude,
Spørgsmålet kan vel næsten koges ned til,

- Hvor mange kampe regner man med Halsti kan spille på en sæson, nok ikke 50?

- Riis, Nicolaisen, Rutikanga (og evt. Munksgaard i midterforsvaret), er de klar til at spille i superligaen eller hvor meget mangler de for at være klar?

Umiddelbart tænker jeg spillerne er der, men det er ikke erfaring der holder dem nede.

4096

Indlæg af 4096 »

Kadlec allerede på vej videre?

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... idtjylland

Synes vi bør holde ham lidt endnu, tror han kan blive vild for os, når først han får kontinuerlig spilletid! :)

mnm123

Indlæg af mnm123 »

4096 skrev:Kadlec allerede på vej videre?

Synes vi bør holde ham lidt endnu, tror han kan blive vild for os, når først han får kontinuerlig spilletid! :)
Kan et salg mon ikke bane vej for et comeback tli Sly til Fcm ? men ja besynderligt hvis han selv ønsker at komme hjem allerede i nu.
Han har noget i sit spil som vil kunne overraske mange i superligaen og gøre vores spil mere uforudsigelig ind det er i øjeblikket.

THenry

Indlæg af THenry »

mnm123 skrev:

Kan et salg mon ikke bane vej for et comeback tli Sly til Fcm ? men ja besynderligt hvis han selv ønsker at komme hjem allerede i nu.
Han har noget i sit spil som vil kunne overraske mange i superligaen og gøre vores spil mere uforudsigelig ind det er i øjeblikket.
Det giver ikke meget mening at sælge Kadlec nu. Han er købt som nøglespiller, og skal hjælpe os videre til europæisk succes. Jeg vil være dybt skuffet, hvis det sker med mindre vi får et vanvigtigt stort bud.

Historiens bærende element er, at Prag ønsker at købe ham. En avis kunne lige så godt bringe nyheden om, at "FCM gerne vil købe Sly tilbage". Det er langt fra ensbetydende med at det er det, der sker.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:Umiddelbart er jeg egentlig ikke så bekymret omkring offensiven.
Jo, den manglede noget slutprodukt i går, men bredden er god.
Forsvaret er jeg lidt mere i tvivl om med Sparv ude,
Spørgsmålet kan vel næsten koges ned til,

- Hvor mange kampe regner man med Halsti kan spille på en sæson, nok ikke 50?

- Riis, Nicolaisen, Rutikanga (og evt. Munksgaard i midterforsvaret), er de klar til at spille i superligaen eller hvor meget mangler de for at være klar?

Umiddelbart tænker jeg spillerne er der, men det er ikke erfaring der holder dem nede.
Meget enig i, at offensiven ser fin ud. Jeg kunne godt se en opstilling med Kadlec (eller evt Rilwan som mod Man U) centralt bag Pusic. Det kan skabe mere dynamik, kreativitet og dybdeløb omkring en enlig angriber.

Tilgengæld er jeg bekymret for defensiven. Jeg tror Halsti kan gøre et fornuftigt job på sekseren, men med hans skadeshistorik kan vi ikke forvente, at han kan spille den samme mængde kampe som Sparv over en forhåbentligt tætpakket halvsæson. Det vil ikke være en optimal løsning at flytte vores bedste midtforsvarer (Kian) til sekseren, men Rømer eller NK kan dække positionen. Ligesom Polle eller Olsson kan spille der til nød, hvis hverken Kaan eller Gloire er klar til opgaven.

Dog er det største problem, at Halsti bliver bundet til den defensive midtbane, og vi dermed mister en værdifuld starter eller gardering i midterforsvaret. Jeg er ikke i tvivl om, at Riis, Nicolaisen og Munksgaard alle besidder et uomtvisteligt talent, men tilsammen har de ikke spillet mere end 5 førsteholdskampe, og en af dem vil skulle i spil ved en skade til Kian eller Banggaard. Bliver begge skadet eller ramt af karantæne, så bliver det et rent lotteri ift. kvaliteten af vores forsvar, hvilket virker for tyndt med klubbens ambitioner om europæisk fodbold og dermed mange kampe i efteråret.

Derudover er jeg bekymret for, om Banggaards manglende fart vil blive udstillet. Både Novak og NK er meget offensive, hvilket betyder at vores midterforsvarer får mange løbedueller og skal dække store rum. Jeg frygter for, at Patrick ikke har nok fart i stængerne ift. den måde vi gerne vil spille på.

Jeg håber derfor på en rutineret stopper med fart i fødderne - gerne på en lejekontrakt. Tilgang af en evt. ny starter afhænger sikkert af, hvordan det går i EL, og det er meget muligt at det først er i slutningen af vinduet at vi slår til, hvis det sker, som vi så med bl.a. Bodurov, Olsson og Urena.

Det eneste positive ved Sparvs ulykkelige skade er, at det sker tidligt i transfervinduet, så vi kan nå at handle på det, og man kan naturligvis altid håbe på, at hans pause bliver kortere end 6 måneder...

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Der er vel så også den mulighed der hedder 4-4-2 med Olsson og Poulsen centralt. Så bliver Halsti fri til forsvaret?

mnm123

Indlæg af mnm123 »

THenry skrev:
mnm123 skrev:

Det giver ikke meget mening at sælge Kadlec nu. Han er købt som nøglespiller, og skal hjælpe os videre til europæisk succes. Jeg vil være dybt skuffet, hvis det sker med mindre vi får et vanvigtigt stort bud.

Historiens bærende element er, at Prag ønsker at købe ham. En avis kunne lige så godt bringe nyheden om, at "FCM gerne vil købe Sly tilbage". Det er langt fra ensbetydende med at det er det, der sker.
Nu er det vel også hans agent der udtaler sig om interessen fra klubben.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:Der er vel så også den mulighed der hedder 4-4-2 med Olsson og Poulsen centralt. Så bliver Halsti fri til forsvaret?
Jeg tror ikke i praksis, at det er en option som idealopstilling. Jeg kan se den mod mindre gode hold, der står kompakt(eller i kampe, hvor der skal satses til sidst), men jeg tror det bliver for offensivt til JTs smag som idealopstilling med to deciderede angribere, når vores kanter og backs ligeledes er meget offensive. Denne spillestil kræver en defensiv midt, der kan erobre nogle bolde og beskytte midterforsvaret, hvilket netop er nogle af Sparvs styrker. Halsti passer meget bedre i denne rolle end Olsson og Poulsen.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mnm123 skrev:
THenry skrev:
mnm123 skrev:

Nu er det vel også hans agent der udtaler sig om interessen fra klubben.
Hvorfor skulle FCM sælge ham ?

- Tja der skulle da gerne være en fortjeneste ud over det FCM har givet for ham. ?

- FCM i pengenød ?

- Eller FCM ønsker penge til defensiven som virker presset med Sparv ude ?

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Steffen am skrev:Så den vidst på plads.
http://www.fcm.dk/nyheder/fcm-tv/rilwan ... er-med-fcm

Ved godt Steinlein har været meget udskældt blandt os fans, men her synes jeg alligevel han fortjener et anerkendende nik, for at have is i maven og sikrer Rilwan på noget der formentlig er noget bedre kontraktvilkår. :D
Nu er det ikke for at virke provokerende - men på en udenforstående virker det som om at Rilwan skriver ny kontrakt med FCM fordi han ikke kunne få den løn han regnede med i GF - jeg ser det ikke som godt arbejde af Steinlein fordi han skriver kontrakt med en spiller der absolut ikke havde FCM som førstevalg! Tværtimod :shock:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

974

Indlæg af 974 »

ThygeM skrev:

Ved godt Steinlein har været meget udskældt blandt os fans, men her synes jeg alligevel han fortjener et anerkendende nik, for at have is i maven og sikrer Rilwan på noget der formentlig er noget bedre kontraktvilkår. :D
Nu er det ikke for at virke provokerende - men på en udenforstående virker det som om at Rilwan skriver ny kontrakt med FCM fordi han ikke kunne få den løn han regnede med i GF - jeg ser det ikke som godt arbejde af Steinlein fordi han skriver kontrakt med en spiller der absolut ikke havde FCM som førstevalg! Tværtimod :shock:

Principielt aner du jo ikke en skid om hvordan forhandlingerne har været....

Det vigtigste er dog at Rilwan stadig spiller i FCM!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ThygeM skrev:

Tror måske også lidt det er en medie/fan historie.

Steinlein er kommet med et løntilbud, som Rilwan og hans agent afviste.
Rilwan og agenten kommer med et krav om en højere løn, som Steinlein afviser.

Rilwan går i tænkeboks.

Rilwan skriver med Midtjylland.

Det er mere eller mindre hvad vi ved. At man kan udlede ud fra det, at han hellere vil være i AGF må være op til fortolkningen, jeg tror dog på at Rilwan har overvejet hvilke kort han har på hånden og sagt "ja tak" til Steinleins første tilbud.

(måske efter han måske har fundet ud af at han ikke kunne få mere løn andre steder, kombineret med hans sportslige ambitioner og muligheden for at få passet.)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

ThygeM skrev:

Sikke da noget crap at skrive.

Så kunne jeg jo lige så let postulere at Steinlein var genial. Han havde givet et tilbud som han formodede de andre interesserede danske klubber ikke kunne matche og afviste at åbne lønposen yderligere på trods af pres fra Rilwans agent. Han gik ud i pressen med ytringer om at Rilwan formodentlig var tabt for FCM. Så var bolden ligesom spillet over til Rilwan og han kom krybende tilbage.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Synes den her er lidt interessant.
Trupstørrelsen på superligaklubberne.
http://www.transfermarkt.co.uk/jumplist ... bewerb/DK1

Man må sige FCM er klar til mange kampe med 33 spillere i truppen :D
Men der er Razak og Musehiru selvfølgelig også med, som må forventes at være på vej væk.

Men at der er under en uge til første kamp og Randers på 19 og Silkeborg på 17 er ikke mange.
Horsens er på 20 og melder de gerne vil have mindst 2 spillere mere.

Borring kommer så formentlig til enten Esbjerg, OB eller Randers, og der er et lille udvalg af spillere der mangler klubber.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -er-gratis

Men hvis det frygtlige skulle ske at vi ikke kommer i gruppespil, kan det da være der er en chance for at kunne leje en enkelt spiller ud eller to.

FC Midtjylland 33
FC Copenhagen 27
Aalborg BK 26
Nordsjaelland 26
Lyngby BK 26
Bröndby IF 26 (25 uden Borring)
Odense BK 24
Esbjerg fB 24
SönderjyskE 23
Viborg FF 23
Aarhus GF 22
AC Horsens 20
Randers FC 19
Silkeborg IF 17

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Inter budt på Sisto.
FCM siger for lavt et bud, agenten siger Frankrig er mere interessant.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avis ... one-sisto/

Nok ikke det sidste vi har hørt om Sisto i dette transfervindue, er dog ikke så sikker på om han bliver skudt afsted.

Naturligvis også lidt afhængig af de næste par kampe, SIsto plejer at være god i Europa kampene, som der gerne skulle være 5 mere af inden vinduet lukker.

Låst