Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Kent »

I dagens EB anføres det, at der arbejdes på at forlænge med Duelund, men at det kniber, da han er utilfreds med spilletiden.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Jeg krydser fingre for en forlængelse. Han er utroligt matchafgørende på et meget tidligt tidspunkt i karrieren, det tegner godt.
Kan de ikke blive enige om en ny kontrakt skal han modsat sælges med det samme. Med så relativt kort tid tilbage af kontrakten falder prisen nærmest uge for uge.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er den ikke rimelig ligetil?

Der er 1,5 år tilbage af hans kontrakt. Nu er Rilwan væk, og forhåbentlig kommer der ikke nogen nye ind til midten.

Med de kampe og Rilwan væk, kan Duelund nærmest ikke undgå at få flere kampe.
Så om et halvt år hvor han forhåbentlig er tilfreds, forlænges der.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:I dagens EB anføres det, at der arbejdes på at forlænge med Duelund, men at det kniber, da han er utilfreds med spilletiden.
Så må han jo steppe op. Det andet er en forkælet indstilling. Selvfølgelig er han fri til at søge andre græsgange, men bryder mig ikke om indstillingen, Der kunne han lære noget af Mabil, som udtalte noget i retning af: "Det er i den første tid ikke gået som jeg havde håbet, men jeg bliver og kæmper for gennembruddet..."

I min optik er Duleund helt sikkert talentfuld, men han har så sandelig også mangler såsom manglende fysik, overblik samt output, så forstår egentlig ikke hvorfor han selv synes, han er berrettiget til en plads i startelveren.

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
Kent skrev:I dagens EB anføres det, at der arbejdes på at forlænge med Duelund, men at det kniber, da han er utilfreds med spilletiden.
Så må han jo steppe op. Det andet er en forkælet indstilling. Selvfølgelig er han fri til at søge andre græsgange, men bryder mig ikke om indstillingen, Der kunne han lære noget af Mabil, som udtalte noget i retning af: "Det er i den første tid ikke gået som jeg havde håbet, men jeg bliver og kæmper for gennembruddet..."

I min optik er Duleund helt sikkert talentfuld, men han har så sandelig også mangler såsom manglende fysik, overblik samt output, så forstår egentlig ikke hvorfor han selv synes, han er berrettiget til en plads i startelveren.

/Cortez
Jeg er er meget uenig. Han har netop steppet op, når han har spillet en smule kontinuerligt, men Thorup har ikke givet ham en reel chance med nok spilletid fra start eller i det mindste som en tidlig indskifter. Jeg kan ikke se hvordan han har opført sig forkælet - det er naivt at forestille sig, at dygtige spillere ikke værner om egne interesser. Duelund har ikke været ugidelig eller åbenmundet (der var lige en undtagelse, men se nedenfor.).

Mabil er jo ydmyg netop fordi han ikke har bedre muligheder. Det har Duelund så afgjort og det har FCM muligvis formøblet. Det er under al kritik - Duelund er et talent der kan blive ligeså meget værd som Sisto.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:Jeg er er meget uenig. Han har netop steppet op, når han har spillet en smule kontinuerligt, men Thorup har ikke givet ham en reel chance med nok spilletid fra start eller i det mindste som en tidlig indskifter. Jeg kan ikke se hvordan han har opført sig forkælet - det er naivt at forestille sig, at dygtige spillere ikke værner om egne interesser. Duelund har ikke været ugidelig eller åbenmundet (der var lige en undtagelse, men se nedenfor.).

Mabil er jo ydmyg netop fordi han ikke har bedre muligheder. Det har Duelund så afgjort og det har FCM muligvis formøblet. Det er under al kritik - Duelund er et talent der kan blive ligeså meget værd som Sisto.
Det er helt fair, at du er uenig. De gange jeg har set Duelund i aktion, har han ikke - efter min mening - 100% grebet chancen qua de mangler, jeg nævner. Og man kan mene meget om Thorups dispositioner, men med det program vi havde sidste efterår samt til dels her i foråret, har der ikke været tid til at spille lovende spillere igang. Jeg skriver til dels i foråret, hvor der var mere tid, men på det tidspunkt var Duelund vist ikke helt på toppen - hvorfor erindrer jeg ikke.

Vi kan håbe på, at der med den nye struktur samt det nye fokus på ungdomsspillere bliver bedre tid og længere snor til talenterne, for jeg ønsker da ligesom dig, at Duelund når samme højder som da Sisto var på sit højeste. Men det må være en svær balance for en træner at have presset og forventningerne om en topplacering samt opgaven med at føre lovende spillere frem.

/Cortez

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Er der nogen med insiderviden der ved om man forventer der er en reel chance for at forlænge eller om man i stedet arbejder på at få skudt ham afsted?

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jeg tror meget afhænger af hvad der sker med Rilwan. Hvis han forsvinder vil der automatisk blive mere plads til Due . Men forlænger Rilwan så tror jeg godt der kunne komme et salg nu da man ikke kan garantere Due den spilletid han forlanger og har brug for.
Jeg tror personligt at Rilwan smutter, tror hans agent er sat på arbejde.
Kunne godt tænke mig at se Due i klubben i næste sæson også, han er utrolig matchafgørende og som jeg ser det står han på tærsklen til et gennembrud. Han er altså kun 18 år og har allerede spillet mange 1.holds kampe samt euro-league, tror han kan blive mere værd end Sisto hvis han shiner i den nye sæson. Hans fysik bliver også bedre og bedre. Men hvis han skal blive så skal man også have forlænget, det går bare ikke at have et stortalent rendende med kun et ½år tilbage af kontrakten næste sommer. Håber de finder sammen og han signer en 5årig ;-) men hvis man sælger hvad tror I så vi kan få for ham p.t??

henker

Indlæg af henker »

hvorfor siger alle at Duelund er kantspillere - og det er han IKKE.. han er mest til central midtbane..

4096

Indlæg af 4096 »

henker skrev:hvorfor siger alle at Duelund er kantspillere - og det er han IKKE.. han er mest til central midtbane..
Hvem siger at han er kantspiller, og ligeså interessant - hvorfor mener du han er central midtbanespiller?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis man skal tage ud fra hans egne ord, ser han sig selv som værende en central spiller, men at det er/var nemmere at gå ind på holdet og bidrage på kanten.

Nu må han betegnes som ved at være en fast del af truppen og er vel pt 3. valg på de to 8'er-positioner, så mon ikke han får nogle kampe der fremover.
Så kan Sisto, Kadlec, Uréna, Royer, Mabil, David, Thycosen og Anderson kæmpe om fløjene.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Cortez skrev:

/Cortez
Lige mine ord. Jeg er helt enig. Duelund er kun 18 så jeg ved ikke hvorfor han taler sig selv op. Jeg synes han skulle prøve at udvise noget mere energi, ligesom NK for så ville han nok få flere chancer.
Det jeg har set til Duelund i kampene er en meget sløv, og til tider ligegyldig attitude. Han må se på sig selv og så må han kæmpe for en fast plads. Når Thorup ikke bruger ham må han jo ganske enkelt ikke være god nok.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Cortez skrev:

/Cortez
Fuldstændig enig i betragtningerne omkring Duelund. Er han et talent, javist. Men det er såmænd heller ikke større end at man kan se store mangler som man ikke lige kan træne sig til. Primært overblikket. Han er et fint talent, men han har ikke imponeret mig. Jeg håber dog helt sikkert på en forlængelse
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
Cortez skrev:

/Cortez
Jeg er er meget uenig. Han har netop steppet op, når han har spillet en smule kontinuerligt, men Thorup har ikke givet ham en reel chance med nok spilletid fra start eller i det mindste som en tidlig indskifter. Jeg kan ikke se hvordan han har opført sig forkælet - det er naivt at forestille sig, at dygtige spillere ikke værner om egne interesser. Duelund har ikke været ugidelig eller åbenmundet (der var lige en undtagelse, men se nedenfor.).

Jeg er helt enig i at Duelund kan blive lige så meget værd som Sisto, men kun fordi Sistos værdi er kraftigt nedadgående.

Duelund kan sagtens blive en rigtig rigtig god spiller. Slet ikke noget tvivl om det - og lad os da håbe at han bliver det i FCM inden han skydes afsted til udlandet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Jeg gad godt se Duelund i Ajax om 1½ år og kun 7-8 kampe som indskifter.

Vil han så også søge væk?

Han er på vej frem, det kræver sgu hårdt arbejde, og han har kun været et reelt alternativ i førsteholdstruppen i et sølle år. Jeg synes han har fået al den spillletid hans talent fordrer, og han har kun i glimt vist sit potentiale.

Han har overpræsteret på målcoringsfronten, så flet næbbet knægt og stram røvballerne. Hvis du så er i samme situation næste år, så har du måske lov til at pive.

(Min egen personlige holdning)

Låst