Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Ulvefar skrev:
Lupus1999 skrev:
Ulvefar skrev:Fordi han er et billigt alternativ. Der er ikke råd til at agere, som man tidligere har gjort. Ifølge mine oplysninger har man jagtet større og yngre profiler, men økonomien har spændt ben. Men derfor kan ham her da være en fin spiller.
Billigt alternativ til hvad?

Hvorfor bruge 6-14 millioner på en spiller, når man kan få det man mangler for mindre?

For mig at se, så får vi en spiller med top niveau de næste 1-3 år - indtil vores nye akademi spillere er Superliga klar. Det har hele tiden været vores strategi at vores unge spillere skulle have chancen.
Vi har været på grænsen til at vinke farvel til vores ungdomskultur med indkøbene denne sæson. Vi kan og skal ikke købe os til succes.
Billigt alternativ til dem, man i virkeligheden helst ville have...
Ud fra det, giver det bare ikke nogen mening nu. Normalt ville man så vælge at gøre sådan noget, altså vælge 3. eller 4. valg, i slutningen af transfervinduet når mulighederne begynder at blive udtømt for spillerne også.

Der kan naturligvis være det har en forbindelse til Europa kampene, der kommer inden da, og sikrer imod karantæne og skader.
Som tidligere nævnt ska spillerne til at være på plads for at være med til kvalifikationsrunderne.
Hvordan med alternativerne. Nogen der ved noget om status på Nicolaisens skade, om han træner med bold?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
Ulvefar skrev:
Lupus1999 skrev:
Billigt alternativ til hvad?

Hvorfor bruge 6-14 millioner på en spiller, når man kan få det man mangler for mindre?

For mig at se, så får vi en spiller med top niveau de næste 1-3 år - indtil vores nye akademi spillere er Superliga klar. Det har hele tiden været vores strategi at vores unge spillere skulle have chancen.
Vi har været på grænsen til at vinke farvel til vores ungdomskultur med indkøbene denne sæson. Vi kan og skal ikke købe os til succes.
Billigt alternativ til dem, man i virkeligheden helst ville have...
Ud fra det, giver det bare ikke nogen mening nu. Normalt ville man så vælge at gøre sådan noget, altså vælge 3. eller 4. valg, i slutningen af transfervinduet når mulighederne begynder at blive udtømt for spillerne også.

Der kan naturligvis være det har en forbindelse til Europa kampene, der kommer inden da, og sikrer imod karantæne og skader.
Som tidligere nævnt ska spillerne til at være på plads for at være med til kvalifikationsrunderne.
Hvordan med alternativerne. Nogen der ved noget om status på Nicolaisens skade, om han træner med bold?
For mig at er han da en ok spiller, har været med i de 2 sidste kampe for Finland for kort tid siden. Så helt ringe er han vel ikke. Her har man da kunnet veje ham inden et køb.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu skal i da heller ikke gøre ham dårligere ned han er.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

27 landskampe og var fast mand med Malmø da de vandt ligaen og spillede Champions League
Var det ikke også ham Brøndby var ude efter?

EDIT: Enig FCM2000 :)

974

Indlæg af 974 »

Stort velkommen til vores nye Finne !

For mig virker det til en fin signing, og mon ikke Sparv har kunnet hjælpe til med lidt vurdering og info om sin landsholdskollega :-)

Vijen

Indlæg af Vijen »

Alle steder skrives det at han er centralforsvarsspiller, men i 2014 hvor han kom på årets hold i Sverige var det som balancespiller på midtbanen. Jeg tror ikke at man 100% skal se at han er købt som afløser for Bodurov, men ligeså meget som en aflastning til midtbanen/sparv.

I videoen på youtube hvor årets hold udtages siges der, at for at have balance på sin midtbane så behøver man Markus halsti på ethvert hold.

I 2014/15 sæsonen var han med Malmø i Champions league og spillede fuldtid. 3 kampe som central midtbane og 3 kampe som central forsvar, 2 af kampene i forsvaret var 5 mands forsvar imod Juventus og A. Madrid.

Jeg er meget spændt på at se ham i aktion.

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... s-kontrakt

Håber ikke FC Midtjylland henter ham.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

KingJohn skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... s-kontrakt

Der er større chance for du finder en million i din havregryn i morgen end at vi henter Keller

henker

Indlæg af henker »

NOWAY!!!!!!!!!

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jesper BW1100 skrev:

Der er større chance for du finder en million i din havregryn i morgen end at vi henter Keller
Kongekommentar! :D

//Cortez

Ulvefar

Indlæg af Ulvefar »

Steffen am skrev:Nu skal i da heller ikke gøre ham dårligere ned han er.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

27 landskampe og var fast mand med Malmø da de vandt ligaen og spillede Champions League
Var det ikke også ham Brøndby var ude efter?

EDIT: Enig FCM2000 :)
Nej, Brøndby var meldt interesseret i Paulus Arajuuri. Men de henter vist en ung islænding i PSV.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Højt at flyve dybt at falde!!
Hold op hvor er jeg efterhånden træt af det der sker med vores klub. Inden Benham og Ankersen kom til var vi i alvorlige økonomiske problemer, ja, men vi vidste hvad vi havde. Så vinder vi det fantastiske og fortjente mesterskab, men det er med et hold der bygget op igennem flere år og UDEN Smartodds, Benham og især Ankersen. Og med en træner der brændte for klubben og talentudvikling, det vi er gode til.
Siden der kom en rigmand og en person der lever af varm luft til er klubben vendt fuldstændig på hovedet, man havde pludselig penge og fyrer dem af på volddyre spillere (der flopper) a la Ørgaard, vi skal spille om mesterskab og alt er lysegrønt.
Vores supertræner smutter pga af disse nye tiltag om at købe succes, vores nye træner magter ikke at få holdet til at spille sammen og efter en strategi, det mange år siden vi har spillet så dårligt og ideforladt.
Og hvor er Ankersen og Benham egentlig?-nååeh ja de bor i London hvor de sikkert spiser fine brunches sammen og diskutere fremtiden og varm luft.
Og nu er kassen så pludselig tom igen og vi skal til at hente frie transfers og lottokuponer ligesom vi gjorde i de magre år. Jeg havde forventet at man hæv nogle talenter op fra akademiet, for det er vores dna men jeg havde også forventet at man ville hente et par forstærkninger med klasse og internationalt snit, er der nogen der kan sige det om vores nye finne??-nej vel, jeg ser det som en handel a la Dickoh eller O`shaunessy og er det virkelig det vi mangler?
Også ufatteligt at vi nu pludselig skal til at spare igen når vi netop har oplevet en sæson med største indtjening nogensinde både sponsor og præmie mæssigt. Hvad er der blevet af "de penge vi får ind dem geninvistere vi"? Og hvad er det præcist vi har fået ud af det store overophøjede Smartodds som Steinlein utallige gange har stået og talt op på tv?-anyone? Jeg kan ikke komme i tanke om 1 spiller der er fast i start11 som vi har hentet igennem SO. Og hvor meget varm luft er det vi har hørt på fra Ankersen?-hvornår er det han finder nogle no-stats-stars til os?
Det hele var så fedt forrige sæson da de kom til, men ser man bort fra euro eventyret i sidste sæson så var det i min optik en rædderlig sæson hvor spillet var dybt foruroligende ringe. Siden Glens exit er det kun gået 1 vej som jeg ser det. Vores mesterhold er fuldstændig opløst og afløst af dyre lottokuponer som indtil videre absolut ikke har overbevist. Har Benham allerede mistet interessen siden der nu skal skæres ind til benet?-hvor er smartodds gyldne vej? Er Steinlein virkelig den rigtige sportsdirektør? Hvad med Ankersen hvad har han bidraget med ud over sugardaddy? Hvad med Thorup magter han at være træner i en "topklub", i min optik magter han hverken at motivere holdet eller de enkelte, især de unge. Er sq bekymret..

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Tak sniper for at sætte nogen ord på det, som jeg har tænkt.

Personlig holdning

974

Indlæg af 974 »

Jeg synes at de udmeldinger der er meldt ud gennem de sidste par år holder meget fint trit med det der rent faktisk sker, så jeg deler slet ikke dine holdninger!

Er da netop ret glad for at vi ikke bare har en sugardaddy, der vil købe sig til mesterskaber vha penge der bare fosser ud af et stort hul.

Vores nye finne har da spillet en masse for Malmø, som bestemt må betegnes som en klub med et vist internationalt snit, der i hvert fald mindst er et niveau højere end os selv - skal vi hente spillere der har PL-niveau, så bruger vi netop flere penge end vi kan afse.

Thorup kommer ind i en klub hvor der er sket en række markante udskiftninger, og hvor der sandsynligvis er nogle rystelser efter Glens tøsefornærmede exit

Jeg anerkender at du er bekymret, men er slet ikke enig i den bekymring :-)
Og en anden ting; jeg ville da heller ikke være superlykkelig hvis vi bare var en fodboldklub der købte sig til succes via stjernespillere, eller en klub der ikke havde sine up´s and down´s :-)

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

Sniper skrev:Højt at flyve dybt at falde!!
Hold op hvor er jeg efterhånden træt af det der sker med vores klub. Inden Benham og Ankersen kom til var vi i alvorlige økonomiske problemer, ja, men vi vidste hvad vi havde. Så vinder vi det fantastiske og fortjente mesterskab, men det er med et hold der bygget op igennem flere år og UDEN Smartodds, Benham og især Ankersen. Og med en træner der brændte for klubben og talentudvikling, det vi er gode til.
Siden der kom en rigmand og en person der lever af varm luft til er klubben vendt fuldstændig på hovedet, man havde pludselig penge og fyrer dem af på volddyre spillere (der flopper) a la Ørgaard, vi skal spille om mesterskab og alt er lysegrønt.
Vores supertræner smutter pga af disse nye tiltag om at købe succes, vores nye træner magter ikke at få holdet til at spille sammen og efter en strategi, det mange år siden vi har spillet så dårligt og ideforladt.
Og hvor er Ankersen og Benham egentlig?-nååeh ja de bor i London hvor de sikkert spiser fine brunches sammen og diskutere fremtiden og varm luft.
Og nu er kassen så pludselig tom igen og vi skal til at hente frie transfers og lottokuponer ligesom vi gjorde i de magre år. Jeg havde forventet at man hæv nogle talenter op fra akademiet, for det er vores dna men jeg havde også forventet at man ville hente et par forstærkninger med klasse og internationalt snit, er der nogen der kan sige det om vores nye finne??-nej vel, jeg ser det som en handel a la Dickoh eller O`shaunessy og er det virkelig det vi mangler?
Også ufatteligt at vi nu pludselig skal til at spare igen når vi netop har oplevet en sæson med største indtjening nogensinde både sponsor og præmie mæssigt. Hvad er der blevet af "de penge vi får ind dem geninvistere vi"? Og hvad er det præcist vi har fået ud af det store overophøjede Smartodds som Steinlein utallige gange har stået og talt op på tv?-anyone? Jeg kan ikke komme i tanke om 1 spiller der er fast i start11 som vi har hentet igennem SO. Og hvor meget varm luft er det vi har hørt på fra Ankersen?-hvornår er det han finder nogle no-stats-stars til os?
Det hele var så fedt forrige sæson da de kom til, men ser man bort fra euro eventyret i sidste sæson så var det i min optik en rædderlig sæson hvor spillet var dybt foruroligende ringe. Siden Glens exit er det kun gået 1 vej som jeg ser det. Vores mesterhold er fuldstændig opløst og afløst af dyre lottokuponer som indtil videre absolut ikke har overbevist. Har Benham allerede mistet interessen siden der nu skal skæres ind til benet?-hvor er smartodds gyldne vej? Er Steinlein virkelig den rigtige sportsdirektør? Hvad med Ankersen hvad har han bidraget med ud over sugardaddy? Hvad med Thorup magter han at være træner i en "topklub", i min optik magter han hverken at motivere holdet eller de enkelte, især de unge. Er sq bekymret..
Det er lidt ærgeligt at dit indlæg er så fyldt med forargelse. Jeg prøver at skære lidt igennem og se om vi kan diskutere lidt sagligt.

Inden Benham kom, så fik vi et mesterskab, som klubben, fans og hele regionen har skreget efter, nærmest siden 2000, hvor Midtjylland rykkede op. Men hvad var prisen for det? En klub hvis økonomi lå i ruiner. Klubben solgte transferrettigheder for 20 af de største profiler. Solgte de største talenter fra akademiet (Morten Knudsen, Asger Sørensen, Joachim Andersen, Fischer, Lasse Vigen) inden de fik førsteholdskampe. Solgte store profiler og upcoming stjerner for pebernødder til udlandet (Lössl, Albæk, Julle osv).
Så det var heldigt, at mesterskabet kom i hus, for ellers var klubben gået konkurs.

Siden Benham er kommet, er der smidt over 100 mio ind i klubben. Rigtig mange af de millioner er røget ind i akademiet, hvor man prøver at løfte niveauet til Nordens største akademi. Der er købt talenter ind fra forskellige skandinaviske lande.
Derudover er der investeret massivt ind i spillertruppen: Kadlec, Kian, Novac, Mabil, Royer, Mikkel Andersen, Olsson, Pusic, Dahlin, Sparv, Ureña og Jimbo. 6 af dem er store stjerner eller faste spillere på holdet, 1 er et flop (Ureña), 1 er reserve, 2 er langtidsskadede og 1 er et talent. Så der er købt ind med en kæmpestor succesrate.
Derudover er klubbens indtægter via bla. sponsorer forbedret og skal forbedres yderligere, så Midtjylland har en stabil økonomi.

Så hvad er problemet derudover? Ja, Midtjylland har ikke så mange spillere fra egen avl på holdet. Men hvis skyld er det? For at kunne klare sig økonomisk, har den tidligere ledelse været nødsaget til at sælge talenter, inden disse ramte første holdet. Talenter, som lige nu ville have spillet førstehold og måske endda spillet fast. Morten Knudsen (midtbane), Asger Sørensen (forsvar) og Joachim Andersen (forsvar). Lige præcis de to pladser vi lige nu mangler spillere til!! Jeg græmmes hver eneste gang jeg tænker på de her tabte talenter.

Alt i alt har vi kun fået det bedre siden Benham er kommet. Ja, der har været stor omvæltning, men det har været nødvendigt for at kunne udfylde det sorte hul den tidligere ledelse har skabt, ved at æde sig ind i klubbens økonomi, talenter og profiler for at kunne overleve.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Er på linje med 974 her, udmeldingerne omkring økonomien passer faktisk fint i forhold til det, der er sket. Desuden er transfervinduet heller ikke lukket endnu, så mon ikke der kommer flere signinger end Halsti.

Hvis man ser tilbage til tiden før Benham, så var der altså også meget uro på bagsmækken - rod i økonomien, krig i bestyrelsen, dårlig ledelse, uro i truppen osv. De udfordringer vi har nu, vil jeg mene er knapt så store som tidligere, og jeg ønsker mig ikke tilbage til pre-2014. Både Thorup, Steinlein og Ankersen har da mangler, men det er sgu svært at finde en klub, hvor man ikke kan kritisere træneren, sportschefen og bestyrelsesformanden for et eller andet på et eller andet tidspunkt.

Og jo, man kan da godt kritisere Smartodds for endnu ikke at have fundet en guldfugl endnu, men husk også lige på, at det er lidt af et eksperiment fra Benhams side, og en af grundene til at han gik ind i klubben var, at han kunne afprøve det. For hvert transfervindue får de flere erfaringer, som forhåbentlig kan gøre systemet bedre. Desuden ved vi jo ikke, hvilke spillere Smartodds har sorteret fra i vores rekruttering - på nær Lasse Nielsen, som vi jo ikke engang er sikre på var en realistisk mulighed.

Er da helt sikkert en masse ting, som klubben kan optimere, men vel heller ingen grund til at male fanden på væggen bare fordi vi ikke laver en stor signing så tidligt i transfervinduet.

Låst