Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ulvefar

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Ulvefar »

Lupus1999 skrev:FCM præsenterer Markus Halsti i morgen.

32 årig finsk landsholdsspiller. Han er midterforsvarer og har været på årets hold i Sverige for Malmö.
Har været en vigtig spiller for Åge Hareide, da de kvalificerede sig til CL.
Et glimrende bevis på den nye økonomiske virkelighed.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Eller også korrekt og fremragende købmandsskab!

En 32 årig rutineret spiller med lederegenskaber, som unge spillere som Nissen, Rømer, Banggaard og Dirks kan læne sig op ad.

Hvorfor er det, at du kigger så skævt til en transferfri spiller?

Du kunne godt minde lidt om en bitter Jens Ørgaard.

Ulvefar

Indlæg af Ulvefar »

Hvem siger, jeg kigger skævt til ham?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hvorfor er det et bevis på den nye økonomiske virkelighed?

Ulvefar

Indlæg af Ulvefar »

Fordi han er et billigt alternativ. Der er ikke råd til at agere, som man tidligere har gjort. Ifølge mine oplysninger har man jagtet større og yngre profiler, men økonomien har spændt ben. Men derfor kan ham her da være en fin spiller.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Dejligt at få en rutineret midterforsvarer ind i så god tid. Behagelig overraskelse. Så må vi håbe at han har den nødvendige klasse
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hmm, har nu kigget efter info om Halsti. Det er sgu ikke noget imponerende CV må jeg sige. Ifht til hans alder og det faktum at han har nogle få landskampe på bagen, så er det beskedent hvor mange kampe han har spillet - han kan næppe have en slidt krop lad mig sige det sådan. Well, uanset hvad så bliver det spændende at se hvad han kan. En transferfri lottokupon er vel fint nok, hvis han ikke tager en stor bid af lønbudgettet.

Han kan få 10-15 kampe inden transfervinduet lukker. Så kan man jo nå at se om der skal en mere ind. Giver dog anledning til bekymring hvis spillere som ikke kan spille sig på et amerikansk klubhold, er på en hylde hvor vi henter spillere. Men lad os da nu se hvad han kan, man kan jo blive overrasket
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:Dejligt at få en rutineret midterforsvarer ind i så god tid. Behagelig overraskelse. Så må vi håbe at han har den nødvendige klasse
I god tid? ;)

Spillere skal senest være registreret i dag, hvis de skal kunne spille Q1 d. 30./6.

Men selvfølgelig en stor fordel at være med i næsten hele superliga opstarten :D
mousebreaker skrev:Hmm, har nu kigget efter info om Halsti. Det er sgu ikke noget imponerende CV må jeg sige. Ifht til hans alder og det faktum at han har nogle få landskampe på bagen, så er det beskedent hvor mange kampe han har spillet - han kan næppe have en slidt krop lad mig sige det sådan. Well, uanset hvad så bliver det spændende at se hvad han kan. En transferfri lottokupon er vel fint nok, hvis han ikke tager en stor bid af lønbudgettet.

Han kan få 10-15 kampe inden transfervinduet lukker. Så kan man jo nå at se om der skal en mere ind. Giver dog anledning til bekymring hvis spillere som ikke kan spille sig på et amerikansk klubhold, er på en hylde hvor vi henter spillere. Men lad os da nu se hvad han kan, man kan jo blive overrasket
Interessant. Det kan være at det er et rutineret 3. valg der hentes ind, og altså skulder klap og spilletid til Banggaard(?)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ulvefar skrev:Fordi han er et billigt alternativ. Der er ikke råd til at agere, som man tidligere har gjort. Ifølge mine oplysninger har man jagtet større og yngre profiler, men økonomien har spændt ben. Men derfor kan ham her da være en fin spiller.
Billigt alternativ til hvad?

Hvorfor bruge 6-14 millioner på en spiller, når man kan få det man mangler for mindre?

For mig at se, så får vi en spiller med top niveau de næste 1-3 år - indtil vores nye akademi spillere er Superliga klar. Det har hele tiden været vores strategi at vores unge spillere skulle have chancen.
Vi har været på grænsen til at vinke farvel til vores ungdomskultur med indkøbene denne sæson. Vi kan og skal ikke købe os til succes.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Når jeg lige læser på Wiki og Transfermarkt virker det til, at han har spillet mest midtbane de sidste par sæsoner.
Derudover tyder det på, at han har haft en del knæproblemer. Hele denne sæson har han også siddet ude på grund af knæproblemer, ifølge Transfermarkt.

Havde håbet på noget, der på papiret så bedre ud inden vinduet åbnede, men ser da frem til, hvad han kan bringe.
FCM!
FCM!
FCM!

henker

Indlæg af henker »

Interessant. Det kan være at det er et rutineret 3. valg der hentes ind, og altså skulder klap og spilletid til Banggaard(?)[/quote]

håber meget på at banggaard bliver fast mand kommende sæson.. synes simpelthen han fortjener bedre end forrige sæson..

jeg er mere tryg ved banggaard end bodurov.. men så må vi jo se hvordan den nye mand hasti er på bane.. men COME ON 32 år gammel.. !! ganske vist lidt skuffet over den aldrende Hasti... - men fair nok vi har brug for internationale erfaring på midtforsvar..

henker

Indlæg af henker »

tubbe93 skrev:Når jeg lige læser på Wiki og Transfermarkt virker det til, at han har spillet mest midtbane de sidste par sæsoner.
Derudover tyder det på, at han har haft en del knæproblemer. Hele denne sæson har han også siddet ude på grund af knæproblemer, ifølge Transfermarkt.

Havde håbet på noget, der på papiret så bedre ud inden vinduet åbnede, men ser da frem til, hvad han kan bringe.

håber ikke at FCM laver en nye Anderson... :cry:

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

En 32 årig med skadeshistorik, der ikke kan spille sig på holdet i DC United...

Kan kun blive positiv overrasket! For mig ligner det en virkelig sløj transfer. Med mindre han ikke er købt til startopstillingen.

For mig at se er Kian Hansen og Banggaard/Halsti, ikke godt nok til at spille gruppespil og guldkamp i superligaen...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Skadeshistorikken ser ikke god ud for Hastli. Virker til at have haft gentagende længervarende knæproblemer gennem karrieren. Det må da bekymre lidt, lige efter vi har sagt farvel til Jim, Petter og Bak. Til gengæld kommer han med erfaring fra både EL og ChL. Det virker som lidt en lotto-kupon og bestemt ikke som en spiller, der spiller der kommer til at deltage i 50 kampe i den kommende sæson.

Ulvefar

Indlæg af Ulvefar »

Lupus1999 skrev:
Ulvefar skrev:Fordi han er et billigt alternativ. Der er ikke råd til at agere, som man tidligere har gjort. Ifølge mine oplysninger har man jagtet større og yngre profiler, men økonomien har spændt ben. Men derfor kan ham her da være en fin spiller.
Billigt alternativ til hvad?

Hvorfor bruge 6-14 millioner på en spiller, når man kan få det man mangler for mindre?

For mig at se, så får vi en spiller med top niveau de næste 1-3 år - indtil vores nye akademi spillere er Superliga klar. Det har hele tiden været vores strategi at vores unge spillere skulle have chancen.
Vi har været på grænsen til at vinke farvel til vores ungdomskultur med indkøbene denne sæson. Vi kan og skal ikke købe os til succes.
Billigt alternativ til dem, man i virkeligheden helst ville have...

Låst