UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Kent skrev:
Steffen am skrev:Ja har du da ret i, ved ikke lige om jeg har sovet eller min informations side havde en fejl i sig, tak for retttelsen :)

Hvorfor Silkeborg stadion, var Ikast stadion ikke godkendt til UEFA kampe?

Var kampene mod Glentoran, Sporting Lisbon, Varteks Varazdin og Anderlecht også i Silkeborg?
Lige nøjagtig. Den gang havde Silkeborg det bedste stadion i området.....
Glemmer stadig ikke dengang Peter Skov-Jensen brænder straffe i starten af kampen mod Anderlecht, hvor de så scorer til 1-0 lige bagefter og ret beset lukkede den sidste lille mulighed for avancement!
Høvdingen af Herning

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Haha, det kan jeg slet ikke huske. Det lyder da helt vildt skørt at Peter Skov-Jensen skulle sparke straffe? Nogen der kender begrundelsen for det?

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Badcompany skrev:Haha, det kan jeg slet ikke huske. Det lyder da helt vildt skørt at Peter Skov-Jensen skulle sparke straffe? Nogen der kender begrundelsen for det?
Tror bare han var skide skarp på straffespark til træning, og han havde så vidt jeg husker også sparket et par stykker ind på straffesparks konkurrencer inden.
Men Anderlecht kampen var nok hans værste kamp i klubben! Udover det brændte straffe, så han virkelig skidt ud på 2 af målene!
Høvdingen af Herning

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Det var Troels Bechs beslutning. Husker også det var noget med, at han havde været meget sikker til at sparke i træningen, er dog ikke nævnt her:
http://www.bt.dk/sport/peter-flov-jensen
Var ikke Peter Skovs bedste aften...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Var det i den kamp, eller en kamp kort forinden, at modstanderen scorede ved at sparke bolden væk foran PSJ ved et målspark hvor PSJ kastede bolden for at sparke til den?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Var det i den kamp, eller en kamp kort forinden, at modstanderen scorede ved at sparke bolden væk foran PSJ ved et målspark hvor PSJ kastede bolden for at sparke til den?
Det var en hel anden kamp. Det var mod OB på MCH (SAS). Tror det var Højer der lavede den til 0-1. Så vidt jeg husker endte vi med at vinde 2-1 på mål af Zidan og Frank.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tak Kent, husker situationen alt for godt, men hvornår det var, var gledet ud :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Tak Kent, husker situationen alt for godt, men hvornår det var, var gledet ud :-)
http://www.superstats.dk/kampe/2525

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvor er det fantastisk med nogle der kan huske tilbage. Nyder at læse jeres indlæg. :)

Kan selv kun huske 2 kampe fra Ikast stadion, skulle lige være lidt ældre før jeg for alvor begyndte at følge med.
hviid skrev:Det var Troels Bechs beslutning. Husker også det var noget med, at han havde været meget sikker til at sparke i træningen, er dog ikke nævnt her:
http://www.bt.dk/sport/peter-flov-jensen
Var ikke Peter Skovs bedste aften...
Der står det var et tamt forsøg, det kunne ikke være blevet farlig i den anden ende, eller den røg ud af banen?
Kent skrev:
Steffen am skrev:Ja har du da ret i, ved ikke lige om jeg har sovet eller min informations side havde en fejl i sig, tak for retttelsen :)

Hvorfor Silkeborg stadion, var Ikast stadion ikke godkendt til UEFA kampe?

Var kampene mod Glentoran, Sporting Lisbon, Varteks Varazdin og Anderlecht også i Silkeborg?
Lige nøjagtig. Den gang havde Silkeborg det bedste stadion i området.....
Meget sjovt hvordan tingene kan ændrer sig. Jeg husker bedre 25-øren, billedrørsfjernsyn og CD'er end Silkeborg var dominerende i regionen.
Hvis man får 17 år siden havde sagt FC Midtjylland ville kunne vinde over Manchester City og United og være Danmarks 2. bedste hold, ville man da ikke høfligt være ført i en gummicelle?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg husker hvor sjovt det var, at vi skulle spille på sådan et stort stadion (Silkeborg). Det var en fed oplevelse.

Jeg og Dan havde endda lavet Ulvejakker vi fik produceret og solgte op til kampen, "Red is for the blood in me, black is for eternity" stod der på ryggen :mrgreen:
Det var før Ulveshoppen kom på banen man kunne ikke rigtig køb noget med FCM på :-)
(Jeg har selvfølgelig min endnu!)

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

Han forsøgte at chippe den, men det blev fuldstændig forfejlet og målmanden kunne nærmest bare samle bolden op

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Holger skrev:Han forsøgte at chippe den, men det blev fuldstændig forfejlet og målmanden kunne nærmest bare samle bolden op
Jeg mener bestemt at han sparke ned i plænen inden han rammer bolden, hvilket udløser et yderst sørgeligt forsøg.

Men for at få tråden i rigtig retning igen.

Nogen der har et overblik over hvem vi kan trække den 20 juni, i første runde?

SimonH

Indlæg af SimonH »

Både Brøndby og os er seedet og kan trække disse modstandere...
Alle disse modstandere er taget fra denne Excel-fil
https://onedrive.live.com/view.aspx?cid ... &app=Excel

Ordabasy
CS Fola Esch
Cliftonville
Rudar
HB
ND Gorica
Chikhura Sachkere
Shirak Gyumri
Buducnost Podgorica
Käpäz Gäncä
Birkirkara
Shkendija 79
Víkingur
Slavia Sofia
MTK
Hibernians
Spartak Myjava
KF Tiranë
Suduva Marijampole
Jeunesse Esch
RoPS
FK Jelgava
Teuta Durrës
FC Zaria Balti
Valur
IFK Mariehamn
FC Lusitans
Atlantas Klaipeda
FC Samtredia
FK Spartaks Jurmala
Banants Yerevan
NSÍ Runavík
Trakai
Radnik Bijeljina
Sloboda Tuzla
Glenavon
Cork City
La Fiorita
Bala Town
Sileks Kratovo
UE Santa Coloma
Bokelj
Balzan FC
FC Infonet
Folgore/Falciano
Europa FC
Llandudno FC
Gap Connah's Quay

I anden runde kan disse trækkes
Det forudsætter dog at alle seedede hold vinder deres kampe

KR
Dila Gori
Aberdeen
Odds BK
FK Qabala
Rabotnicki Skopje
CSMS Iasi
Piast Gliwice
FC Vaduz
Kairat Almaty
FC Differdange 03
Shamrock Rovers
St. Patrick's Athletic
Zaglebie Lubin
Cracovia Kraków
Linfield
Levski Sofia
Dacia Chisinau
Torpedo-BelAZ Zhodino
Beitar Jerusalem
Stabæk Fotball
Kukësi
Hibernian
Cukaricki
FC Levadia Tallinn
Kalju Nõmme
Pyunik Yerevan
Zimbru Chisinau
Breiðablik
Siroki Brijeg
Beroe Stara Zagora
BST Domzale

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Now it's again time for the never ending battle of doom! :twisted:

Beklager det engelske, men gætter på det ikke er noget problem for de fleste.

The battle for the 15th spot, all buttons are green and ready for war.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2017.html

14 Greece 22.100 5/ 5
15 Romania 21.050 5/ 5
16 Croatia 20.125 4/ 4
17 Austria 17.975 4/ 4
18 Sweden 16.975 4/ 4
19 Norway 16.950 4/ 4
20 Belarus 16.875 4/ 4
21 Poland 15.875 4/ 4
22 Denmark 15.500 4/ 4
23 Scotland 14.550 4/ 4

The cut:
Well, sorry Netherlands (13th spot), it isn't that we don't wanna play with you and could be nice to have participatiens of some good dutch people, but I feel it wouldn't really makes sense.

And sorry Azerbaijan (24th) and Cyprus (25th). The same goes for you, and the cut needs to be somewhere.
If you perform well, we might rethink so you can participate as well.

Now, those in question.

Greece
dispite of what it seemed to be, the best teams are in.
Only Asteras Tripolis (14.420) are out.

Next season it is a bad season which will be left out, so Greece might be sure top 15 in a little time yet, but with the licens problems and the economic problems in the country in general the next seasons might be interesting.

Romania
Seems to have some of the same problems.
Also CFR Cluj (16.210) didn't obtain license, which can be a problem for Romania.
Also they are loosing a good season next.

Croatia
At first glance favourite to go in top 15 together with Greece?
Lead by Dinamo Zagreb

Austria
Top 3 teams are in, and are loosing a bad season next.
Got good cards on their hand.

Sweden
Haven't choosen their european teams carefull ;)
Malmö FF, IF Elfsborg and Helsingborg IF out. 3 out of top 4 coefficient teams.
Also more players still in France for the Icelandic NT. Shouldn't affect the teams, but let's see.

Norway
One of last seasons most impressive teams, Molde, is out. (The highest team of this countries who are missing out)
Also Tromsø IL is out, 2 of the best 3 teams will not participate. Rosenborg can be interesting though and if I remeber right Odd have surprised some big teams before also.

Belarus
Is it fair to say borring league, so much of the favourites are in?
Of course BATE is the leading team.

Poland
Lech Poznan and Slask Wroclaw out.
Same as Sweden, more players in France,
Again shouldn't affect the teams, but let's see.

Denmark
The semi-high coefficient teams as Esbjerg, Nordsjælland and Aalborg are out. But they aren't really in the strength they have been, so not a big loss.
København, Midtjylland and Brøndby should be the best teams to achieve point both now and in the future.
Aalborg could have been nice to have been the fourth, but oh well.

The 4th spot are for SønderjyskE, who I predict will get a difficult 2nd season, but let's see if they can keep the momentum dispite of being unseeded all the way.

Scotland
With Glasgow Rangers back in 1st tier, I believe the league will get a rise in general, maybe not already this season, but let's see.
Celtic will be interesting to follow. They will loose a quite good season, so last season to have good chances, if they don't perform.

Interesting "inter top15-battle"
(Bold are seeded)
CLQ2
Rosenborg – Norrköping

ELQ2
SønderjyskE – Strømsgodset
CSMS Iași Romania - Croatia Hajduk Split

What did I miss, and what are you looking forward to?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vedr. ELQ2 - SønderjyskE vs Strømsgodset, så tror jeg ikke nødvendigvis, at det bliver exit for SE, især ikke hvis de kan finde det spil frem, som de spillede i foråret.

Håber de danske hold vil gøre deres absolut bedste for, at danmark klarer sig godt og får masser af point.

Besvar