Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mousebreaker »

Pusic er een af de aller aller bedste angribere i ligaen. Måske den næstbedste angriber der har trukket en FCM trøje over hovedet. Al snak om at han er dårlig eller skal sælges er ren galninge snak. Vi får ikke bedre angriber for 1 mio Euro. Så skal vi i hvert fald blive dygtigere til at udvikle dem. Samtlige stjernefrø vi har haft på akademiet på angriberposten er endt med ikke at blive til det man håbede. I bedste fald omskolet til andre postitioner. Så vi skal altså ud og hente angribere og de er ikke billige.

Vi kan bare ikke regne med at få bedre end Pusic. Hvis vi sælger ham til Kina for 20 mio, så kan vi måske finde en tilsvarende der lige skal spilles ind. Ligesom FCK med Santander

Edit: man kan argumentere for at Victor Fischer er blevet det man håbede, men han har så ikke spillet på vores førstehold
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:Samtidig har vi Urena og Kadlec som vel også bejler til et tomands-angreb (som jeg håber er vores fremtid)
Pusic er blandt de vigtigste spillere i truppen. Urena er det modsatte set ifht. potentiale og produktion.

I øvrigt meget spændende hvad der foregår omkring Hassan lige nu: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... ken-raket/ . Det er godt nok bittert, hvis vi mister ham netop nu, hvor han i foråret virkelig har været god og så endda på flere pladser.

henker

Indlæg af henker »

Officielt.. Gemmer bliver udlejes igen til Ac Horsens..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Positivt med Jonas Gemmer. Det var også det han selv ønskede. Så kan vi følge hans udvikling på superliga niveau. I øjeblikket tvivler jeg på at han bliver god nok til FCM, men jeg håber da at han gør. Får han lagt på rent fysisk (og det er jo til at træne) så er det bestemt muligt
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Jeg er helt klart enig i, at man ikke skal sælge Pusic. Han bliver meget vigtig i forhold til at kvalificere os til Europa league fordi han har internationalt snit.

Det eneste, man skal huske på, er, at han jo kun har kontrakt halvandet år endnu. Så skal han skydes af, er det nok til vinter, hvor han har et år tilbage. Jeg ved dog ikke hvad vi kan få for ham? - Det er jo en diskussion, om det er mere værd at beholde en goalgetter end at sælge ham (alt after prisen).

Hvis Jakub Thomsen rykkes op i 1. holdstruppen (hvilket jeg håber) mener jeg heller ikke, at vi har brug for en angriber. Ellers tænker jeg godt, at vi kunne bruge en enkelt yngre spiller med udviklingspotentiale, da det er mange kampe vi skal igennem.

Der får vi altså brug for noget fleksibilitet. 5 angribere til 2 pladser i angrebet vil være optimalt - Især hvis der, som nu, er tale om forskellige typer med forskellige spidskomptencer.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det er en god pointe at kontraktperioden har en del at sige i det store billede, når man skal vurdere om Pusic skal sælges.

Hvis vi slipper Pusic så kunne vi jo rykke Kadlec på top. Kanter har vi nok af. Lige nøjagtig Kadlec giver os en masse fleksibilitet da han burde være en klassespiller på begge positioner.

Jeg har endnu ikke tro på at Onuachu er klar som starter med kun een mand i front. Hvis vi spiller 4-4-2 er han derimod oplagt. Han er ikke flyvefærdig endnu efter min mening. Bambi skal først lære at styre sine stænger.

Går vi over til et 4-4-2 system efter sommerferien så vil jeg mene at Urena kunne gå hen og blive interessant. Ellers er jeg enig i de kommentarer der har været om at han burde sælges. Urena er efter min mening en spændende, men fejlindkøbt, spiller.

Men tilbage til Pusic. Det var som sagt et godt argument med kontraktperioden. Så det er i dette eller næste vindue han skal sælges. Det kunne godt blive dette, men så skal der også et solidt beløb på bordet der nærmer sig de 20M. Nok kun Kina eller Rusland der vil betale dette for ham. VI skal jo have for øje hvad det vil betyde i vores EL kval at miste vores bedste angriber. Så en evt køber skal til lommerne.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

mousebreaker skrev:Vi kan bare ikke regne med at få bedre end Pusic.
Præcis og FCM er jo ikke ligefrem kendt for at hente klasseangribere efter behov, tvært imod.

Jeg forstår heller ikke hvorfor nogle så gerne vil have skudt Pusic afsted. Vi skal op i et rimeligt stort beløb for at hente tilsvarende og så er der stadig ingen garantier. Vi havde sidste sæson to klasse angribere efter danske standarter, den ene, Duncan skippede vi afsted til AGF og så har vi Pusic.
Derud over har vi Paul som er en helt kanon super sub. og det er det han kan på nuværende tidspunkt. Ikke god nok som fast starter efter min mening. Så har vi Urena og det kan da kun være i mangel af bedre at han stadig nævnes som et alternativ, for han har da på ingen måde slået til. Han er hurtig og det er vel det. Hans teknik er ikke eksisterende, hans spil intelligens har jeg heller ikke kunnet få øje på og hans afleveringer burde der arbejdes en del på. Så hvis hurtighed er nok til at komme på hold, så kunne vi ligeså godt prøve at hente atleter der er endnu hurtigere end Urena. Han burde videre efter min bedste overbevisning. Så har vi Kadlec der kan bruges der. En spiller med et stort potentiale, men også en spiller med mangel på selvtillid og kamptræning på netop en så vigtig position, så ikke sandsynligt han bare går ind og bomber mål ind, tvært imod.

Så vil vi have en potentiel topscorer, skal vi holde i Pusic og med tanke på at vores midtbanefolk ikke ligefrem banker alverden af kasser ind, vil det da være særdeles skidt at sende en garant for mål afsted. Så kan vi selvfølgeligt være heldige med at satse på eks. Kadlec, ny dyr signing eller andet, men der er ingen garantier.

Kontraktperioden skal selvfølgeligt ind i billedet så vi også kan få lidt for Pusic når han skal videre eks. til vinter, men så burde vi køre hans erstatning ind på forhånd her i efteråret, så vi kan få et godt overlap og ikke skal til at satse på en eller flere lottokuponer der om muligt ikke slår til.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Urena har jo reelt set aldrig fået chancen i FCM. Det er aldrig blevet til mere end nogle indhop og enkelte startere.
Hvis man begynder at implementere 4-4-2 mere, så ser jeg gerne at man beholder Urena. Både denne og sidste sæson har han været indblandet i en scoring med enten mål eller assist for hver time spillet. Det er altså en rigtig fin statistik.
Hvis han omvendt spiller et flot copa america, og vi på den baggrund modtager et flot bud på ham, skal han naturligvis bare skydes afsted.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

WBW skrev:
Så at mene at vi skal sælge en angriber med så stort topscorerpotentiale er i mine øjne fuldstændig grotesk, og det ligner mere personlig hetz end nogen form for fodboldfaglig synspunkt.
Nej det er ikke nogen personlig hetz. Jeg ved godt at Pusic scorer mange mål, men hvis I lægger bare lidt mærke til hans teknik så er den ikke eksisterende. Hvis han bevæger sig ned og deltager i det opbyggende spil ender det ofte i noget rod med mistede bolde og frispark. Han er simpelthen ikke ret god til at holde fast i bolden når han modtager den, og det er jo derfor nogen synes at han ikke er god nok.

Vi kunne få endnu mere ud af Pusic hvis han også var god teknisk. Her er Kadlec længder foran.

Det kan jo også være at Pusic selv vil sælges.

m.h.t. Urena synes jeg han er blevet syltet. Han har ikke fået mange chancer.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Pusic er en blændende afslutter og dygtig til at placere sig, og det er de spidskompentancer som en rigtig angriber skal have. På lige de to områder er han klart bedre end fx Duncan som mere var spilstation og hovedstødsstærk.

Vi kan ikke for penge købe en spiller med Pusics kvaliteter. Sådanne angribere hænger ikke på træerne. Vi har næsten traditionelt haft svært ved at finde angribere i FCM. Angribere med succes all-time i FCM: Skoubo, Zidan, Frank, Duncan og Pusic. Det er over 17 år! Og Frank er venligt at tage med, da han faktisk ikke rigtig scorede det antal mål der egentlig skal til pr. sæson.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Jeg synes ikke det er fair at dømme Pusic på manglende teknik og evner som opspilsstation - Det er netop ikke det, der er hans funktion som angribertype. Han er enormt god til at foretage de rigtige løb , placere sig det rigtige sted og få bolden i kassen. Dét er hans force, og målt på antallet af mål fungerer det ganske enkelt super godt.

Selvfølgelig skal der også bruges en angriber, der er med til at skabe spillet. Denne rolle burde Kadlec netop kunne indtage, fordi hans forcer er teknikken og kreativiteten. Samtidig har vi også en targetman i Paul, der kan bruges til at spille bolden op på ligesom Urena kan bidrage med dybdeløb - alt efter hvad der er behov for ift. modstanderen. Chancerne skal nok blive skabt, så længe vi ikke bruger Pusic alene.

Pusic skal bare blive ved med at gøre det, som han er rigtig god til: at lave målene. Hans makkere i front - alt efter hvem det er i den enkelte kamp - har alle færdighederne til at skabe chancerne på forskellige måder.

(Med unge Thomsen til at supplere vil vi have al rigelig fleksibilitet i angrebet til efterårets mange kampe samlet set, så et indkøb her skal kun foretages hvis én sendes videre)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

hvis man har en angriber der er god for 15-20 mål per sæson i superligaen. En angriber der arbejder stenhårdt for holdet, en angriber som er ubehagelig for modstandernes forsvar fordi han er meget bevægelig, har god fysik og forstår at placere sig rigtigt i feltet også ifht til at komme i forsvarsspillerens blinde vinkler. Så er jeg sgu egentlig meget tilfreds

Mangler han lidt i sine afleveringer når det er ham der kommer til baglinjen, bestemt. Er han uduelig på det punkt - nope.

Kan han holde på bolden som opspilsstation - ikke på Duncan niveau, men er han uduelig - nope.

Går Kadlec hen og bliver en bedre angriber for os, så vil jeg juble over det. Men indtil da, så synes jeg vi skal være glade for det vi har. Tror sgu der er mange i suppen der gerne ville bytte

Vijen

Indlæg af Vijen »

Pusic skal blive lige, hvor han er.

Vi har ikke et kæmpe budget at bruge på nye spillere og vi har andre positioner som er vigtigere at få dækket ind.

Desuden hvis der er hold i rygterne om at Mr. Benham har bedt klubben om at skrue ned på pengeforbruget, så er det det vi gør. Ellers vil vi miste vores eksistens grundlag som den klub vi kender i dag. Vi skal aldrig tilbage til kebab dagene.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vijen skrev: Desuden hvis der er hold i rygterne om at Mr. Benham har bedt klubben om at skrue ned på pengeforbruget, så er det det vi gør. Ellers vil vi miste vores eksistens grundlag som den klub vi kender i dag. Vi skal aldrig tilbage til kebab dagene.
Det har jeg ikke hørt noget om?? Jamen, det giver jo bare Steinleins udmelding om plads til talenterne endnu mere mening. Jeg er også spændt på næste årsregnskab. Vi har jo et stort lån til Benham på - var det ikke 60 mio?? - som skulle afregnes her til sommer.

Der er ikke mange i den hjemlige andedam der er ligeså gode til at skabe overforbrug som FCM

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
Vijen skrev: Desuden hvis der er hold i rygterne om at Mr. Benham har bedt klubben om at skrue ned på pengeforbruget, så er det det vi gør. Ellers vil vi miste vores eksistens grundlag som den klub vi kender i dag. Vi skal aldrig tilbage til kebab dagene.
Det har jeg ikke hørt noget om?? Jamen, det giver jo bare Steinleins udmelding om plads til talenterne endnu mere mening. Jeg er også spændt på næste årsregnskab. Vi har jo et stort lån til Benham på - var det ikke 60 mio?? - som skulle afregnes her til sommer.

Der er ikke mange i den hjemlige andedam der er ligeså gode til at skabe overforbrug som FCM
Mig bekendt blev det aldrig effektueret

Låst