SL: FCM vs. FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL: FCM vs. FCN

Indlæg af Steffen am »

Praktisk
Tid: Søn 29/5 kl. 1700.
Sted: MCH Arena
Vejret: 19-20 grader, lette skyer og ca. 6 m/s vind
Dommer: Jørgen Daugbjerg
Medie: TV3 Sport 1, Viaplay og Radions P3.

Om kampen
Så er det tid til sæsonens 49. kamp - Superligaens runde 33,
sæsonens sidste kamp og afgørelsen om det skal hedde sølv eller en tarvelig 4. plads.

Europæisk fodbold er naturligvis sikret, men ville da være rart at slutte sæsonen med en sejr og også gerne medaljer
Der er også den krølle, hvis resultaterne flasker sig, er der en ekstra uges ferie til spillerne. (EL Q2 i stedet for EL Q1)

Det bliver også kampen hvor der skal siges farvel til, udover de 2 lejesvende, Andersson, Jimbo og KBB (som spiller)
Så man kan håbe på mange mennesker på stadion :)

FCM:
Skader: KBB, Larsen, Kadlec, Andersson, Urena, Bodurov og Novak
Karantæner: Bodurov og Novak
Tvivlsom: Kian

FCN:
Skader: Dhaflaoui, Damgaard og Mtiliga
Karantæner: Ingen
Andet fraværende: Emre Mor

Bud på start 11'eren hvis Kian bliver klar
Billede
Bænk:
Dahlin, Munkgsgaard, Daniel O', Mabil, Royer, Sisto, og Onuachu.

Hvis ikke Kian bliver klar
Tror ikke på Daniel O' kommer til at starte inden i sæsonens sidste kamp, så kunne være man rykkede Sparv og Olsson en tak tilbage, Duelund ind på midten og Royer eller Sisto ind på kanten. Normalt ville en midtbane med både Olsson og Duelund måske mangle lidt fysik, men mod FCN er det måske ikke det værste?
http://img.startingeleven.co.uk/usr/a/57482a0ccd947.jpg

For variationens skyld dog, et 4-4-2 bud på start 11'eren, hvis ikke Kian bliver klar
Billede
Bænk:
Dahlin, Munkgsgaard, Daniel O', Mabil, Royer, Sisto, og Thycosen.

Men lad os håbe Kian bliver klar, så vi er fri for at eksperimenter :)

Mulige udfald af 33. spillerunde
Midtjylland sejr - SønderjyskE nederlag = Sølv :D
Midtjylland sejr - Sønderjyske uafgjort eller sejr = Bronze :)

Midtjylland uafgjort - BIF-SDR uanset resultat = Bronze :)

Midtjylland nederlag - Brøndby uafgjort eller nederlag = Bronze :)
Midtjylland nederlag - Brøndby sejr = 4. Plads :(

Så samlet 9 mulige udfald, 1 giver sølv, 1 giver 4. plads og 7 giver Bronze
Forvirrende at man skal heppe på SønderjyskE hvis det går skidt og Brøndby hvis det går godt.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL: FCM vs. FCN

Indlæg af TrueWolfMidt »

Forstår ikke helt hvorfor KBB er taget ud af ligningen. I vores sæson afslutning burde vi give os fuldt ud. Sejr skal ikke være et issue. Det skal være et must. En anden plads giver en extra uges ferie og betydeligt flere tv-penge.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Den må du lige forklare, hvordan mener du KBB er taget ud af ligningen?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Steffen am skrev:Den må du lige forklare, hvordan mener du KBB er taget ud af ligningen?
Han er ikke med i nogen af dine 2 start 11'eren og står kun på skadelisten. Ved godt at det kun er en af disse start 11'eren du enten ønsker eller håber og nødvendigvis ikke den start 11'er som det vil ende med. Andet var der såmænd ikke i det, jo måske at jeg håbede at han kunne bibringe med noget på banen sammen med NK.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nej?
Han står på skadelisten, så jeg tænkte at det ville være fjollet at starte med en skadet spiller?

Det man kunne argumentere er om man skal skifte ham ind det sidste minut og hylde ham på den måde, hvis man mener man har råd til at bruge en bænkplads + udskiftning til det.

Men hvis det betyder forskellen på sølv og en 4. plads tror jeg godt han kan vente til efter kampen med at blive hyldet.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kadl ... k-for-fcm/

Dejlige nyheder med Kadlec! Uanset om han kommer i spil i denne kamp eller ej, så er det kanon hvis han kan træne med på 100 % i hele opstarten.

KBB er som forventet ikke med i truppen, så er den diskussion i hvert fald lukket.

Hvis Dahlin er på 100 % igen, så håber jeg virkelig han får chancen til denne kamp. Mikkel Andersen har vidst haft sine succesoplevelser...

Christian

Indlæg af Christian »

Dejlig nyhed med Kadlec.
Med hensyn til Mikkel Andersen, er han jo en virkelig god shotstopper, og han har haft flere redninger i sæsonen som har givet os point. Blandt andet et straffe i Viborg. Men når det kommer til indlæg er han bare rystende usikker. Mod åb havde han også en virkelig god redning som sikkert var gået ind på flere andre målmænd i ligaen. Jeg har ikke overblik over hvor mange mål eller point han har kostet ved ikke at kunne gribe sikkert ind ved indlæg, men det er der måske andre der har. Jeg havde mange kampe i starten hvor jeg ikke synes han var god nok, men jeg er meget i tvivl om hans evner som shotstopper og reflekser er nok til at opveje de andre mangler.
Mit syn på MA er hvert fald højnet væsentligt siden hans første kampe for klubben, og jeg synes bestemt han fortjener ros for denne sæson.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Mikkel Andersen har fra og med FCK kampen i runde 27 tror jeg det var, været skrækkelig og kun held i den helt store skala har gjort at det ikke har kostet os vitale point. Det bliver bare ikke ved den slags. Det er rigtigt at han han havde en god redning i Aalborg, men alle målmænd har disse redninger på det her niveau. Det er bare ikke alle der skaber så mange problemer for sit forsvar. Jeg vil dog fastholde at han til og med den 26. spillerunde har gjort det meget bedre end vi kunne forlange af vores 2. keeper. Der er dog ikke 1. keeper materiale i ham efter min mening

Apropos shotstopper, så er det rigtigt han havde den i slutfasen. Det var en virkelig god redning. Han havde dog også det skud fra tæt på baglinjen som han lader slippe under armen og som hopper på tværs af mållinjen og var tæt på at gå i nettet. Rent held at der ikke var en Aab spiller der søgte den mulighed
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Densestar7430

Helt enig med mousebreaker.

Som 2. målmand synes jeg Mikkel Andersen har gjort det rigtig fint, men han er og bliver aldrig 1. målmand.

Håber virkelig Dahlin kommer op i fulde omdrejninger, ellers må Steinlein ud og finde en ny klasse keeper!

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Jeg håber på Kadlec fra start. Hassan har ikke forlænget, og så synes jeg bare at vi skal satse på at Kadlec lige får set MCH Arena en gang til fra grønsværen inden ferien.

Sisto skal bare blive siddende ude, og så skal han bare skydes afsted i sommerferien.. et år for sent.

Duelund, Olsson, Poulsen og Kadlec. Næste års midtbane kan lige så godt begynde at spille sammen nu.

Densestar7430

Tror slet ikke Kadlec er i nærheden af at kunne spille fra start. Med så lang en skades pause, tror jeg max han er klar til en halv time.

Jeg ser gerne at Hassan og Duelund får lov at starte. Selvom risikoen for at Hassan ikke forlænger er stor, så ville en 2. plads nu være vigtigere end at "statuere et eksempel".

Håber Sisto kommer ind efter 60 min. Hvis vi så kan trække 20 mio hjem pga. tidligere meritter fra Sisto, så skal han skydes afsted. Hvis det bliver meget mindre end det, så mener jeg stadig vi skal forsøge at få ham i omdrejninger. Han har trods alt vist lidt de gange han er kommet ind fra bænken.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Interessant med 4-4-2 fra start igen.

Og uden Hassan, mon det er et farvel?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Har i styr på karantæne reglerne?

Røde kort går naturligvis videre til næste sæson,
men de der er i karantænefare i forhold til gule kort, hvis de får gul kort i dag, går karantænen med over i den nye sæson?

Vijen

Indlæg af Vijen »

Steffen am skrev:Har i styr på karantæne reglerne?

Røde kort går naturligvis videre til næste sæson,
men de der er i karantænefare i forhold til gule kort, hvis de får gul kort i dag, går karantænen med over i den nye sæson?
Alle ikke-afsonede karantænedage ved afslutningen af en turnering overføres til afsoning i førstkommende turnering.

Optjente karantænepoints, der ikke har medført karantæne, bortfalder ved afslutningen af henholdsvis turnering og pokalturnering.
Read more at http://www.dbu.dk/Faelles/turneringer_o ... 1Y6kbEG.99

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Takker :)

Besvar