SL: FCM VS. AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP

Re: SL: FCM VS. AGF

Indlæg af HKP »

Vanvittigt hvor tydeligt det hermed bliver skåret ud i pap, at sæsonen 2014/15 var en enlig svale.... Der er ikke noget storhold over det her længere....

Europæisk bliver det forhåbentlig ikke til, for vi har ikke noget at gøre der....

974

Indlæg af 974 »

Jeg synes at vi skal udskifte hele holdet og så starte med de unge fremover, og så lad os se om vi evt. kan havne i top 3 indenfor de næste 3-4 år...
Jeg tvivler; der er slet ikke nogen rygrad i hverken spillere, trænere eller ledelse

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

974 skrev:Jeg synes at vi skal udskifte hele holdet og så starte med de unge fremover, og så lad os se om vi evt. kan havne i top 3 indenfor de næste 3-4 år...
Jeg tvivler; der er slet ikke nogen rygrad i hverken spillere, trænere eller ledelse
Nu skal vi huske at uden for sidder der spillere som Kadlec, Bak, Andersson, Dahlin og Larsen.

Men naar det er sagt, saa maa det vaere tilladt at stille krav til traenere og ledelse.

Men ogsaa til spillerne.

Tror vi ser en del skift til sommer, saa vel ins som ud.

Andersson og Larsen er alle ude.
Senest rettet af FCM2000 8. maj 2016, 23:41, rettet i alt 2 gange.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ikke helt enig. Der er gode spillere, men der mangles noget sult samt noget styrring.
En verbal kraft der kan sætte lidt "helvede" til spillet.

NK kan være den til at gøre det, men ikke fair og bør ikke være en u19 spiller, det skal pålægges.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:Ikke helt enig. Der er gode spillere, men der mangles noget sult samt noget styrring.

NK kan være den til at gøre det, men ikke fair og bør ikke være en u19 spiller, det skal pålægges.
For mig se synes jeg Sparv og poulsen ikke har vist sulten i det her foraar.

Jeg synes ogsaa at en poulsen og Olsson er for ens, der mangler en Andersson type.

henker

Indlæg af henker »

Alt peger kun på træner og ledelsen. Thorup og steinlein. Raus med dem begge.. De ødelægger hold.... Det er tydeligt at se.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
Steffen am skrev:Ikke helt enig. Der er gode spillere, men der mangles noget sult samt noget styrring.

For mig se synes jeg Sparv og poulsen ikke har vist sulten i det her foraar.
Enig.
Tidligere var der snak om Sparv var for god til superligaen (var jeg selv en del af den gruppe)
men på det seneste har han godt nok virket umotiveret, langsom og lavet nogle hårde tacklinger, hvor han har tiltrukket sig unødvendige gule kort.

Poulsen er jeg også enig, lidt bedre nu end i starten af foråret, men stadig under det man burde kunne forvente.
FCM2000 skrev:Jeg synes ogsaa at en poulsen og Olsson er for ens, der mangler en Andersson type.

Tænker det var derfor Rilwan og Olsson havde byttet plads i 2 kampe. For at Rilwan var mere end Andersson type, der kunne gøre Poulsen bedre. f.eks. mod OB.
Synes egentlig det virkede ok, måske Thorup mente han fik for lidt ud af Olsson?

974

Indlæg af 974 »

henker skrev:Alt peger kun på træner og ledelsen. Thorup og steinlein. Raus med dem begge.. De ødelægger hold.... Det er tydeligt at se.
kom nu med en masse argumenter - hvad er det som er så tydeligt at se?

Det her er altså et debatforum, så det ville da være fedt hvis du kunne begrunde :-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Måske skal vi bare erkende at guldet sidste sommer var kulminationen på et langt forarbejde. Der er også rigtig mange folk i både trænerteam og spillertrup, som er rejst siden triumfen. Trods massive indkøb har vi ikke kunne lukke de huller og måske har Europa League eventyret kostet for mange kræfter.

Men i dag er det bare træls at se på. Spillet hænger slet ikke sammen. Det var ellers nu vi skulle vise hvad vi var gjort af..

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Er det kun mig der er ved at brække sig når Paul bliver skiftet ind og det eneste vi gør er at sparke bolden op efter hans hoved?? Synes det er så ideforladt - det er som om at det er det eneste Jess Thorup magter ren taktisk. Synes virkelig jeg noget gejst og morale på det her hold - og det mener jeg altså er træneres opgave at indpiske i spillerne. Så forstår jeg heller ikke at Duelund ikke bliver skiftet ud med Sisto noget før, han havde tydeligvis ikke en god kamp. Og så er der bare et eller andet mellem Sisto og Thorup som vi ikke ved.
Thorup vinder desværre ikke point i min bog..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sgu ikke meget kredit Sparv har fået sparet op på dette forum.

Uheldigt/dårligt selvmål og nogle frispark javist. Han er stadig vores måske vigtigste spiller (ingen back up) og det er vel kun naturligt at han får et dårligt run. Jeg ser ingen grund til alarm på den front - endnu...
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Glen på TV bagefter irriteret over at de ikke vandt fordi målet de indkasserede var heldigt. Kæmpeklovn. Hvor mange redninger måtte Mikkel Andersen ud i i den her kamp?

Et kludemål i begge ender og få chancer - så er uafgjort vel meget rimeligt.

Kuriøst:
Sistos sidste fire mål som jeg husker dem, med focus på selve afslutningen:

Mod Brügge hjemme:
Indlæg der driver over i fjerneste hjørne

Manchester United hjemme: afrettet skud

Manchester United ude: efter solotur ville han sparke hårdt men rammer den skidt med nederste del af støvlen, bolden triller stille og roligt i kassen.

AGF hjemme: indlæg afrettet i mål
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

En midtbane med Olsson, Duelund og Jacob Poulsen er simpelthen for letbenet. De er for nemme at skubbe væk. Hold op hvor vi savner Andersson og Igboun dem var der ingen der skubbede væk. Sparv er faldet i niveau ift 2015 sæson.

Hvorfor insisterer vi på at spille høje bolde på Pusics, tror ikke han vandt en eneste luftduel i går? Jeg kan forstå de høje bolde, når Paul er på banen, men pusics han skal have bolden ved jorden i feltet, så er han farligst.

Ridderholm forudså vores gameplan i går, og stillede sit meget svækkede (3 bedste spillere ude) AGF hold op, bedre en Thorup formåede at stille os op. Spørgsmålet er vel efterhånden, om Thorup er den rigtige i FCM?, synes vi burde være i stand til at ligge bedre end at kæmpe om 4.pladsen?

Christian

Indlæg af Christian »

Det er svært ikke at være lidt depressiv over kampen mod AGF, når jeg helt klart havde forventet en sejr. Særligt med tanke på AGFs pokalkamp og fraværet af flere af deres profiler. Men AGF spillede en god kamp. De skabte ikke mange målchancer, men var aggressive og gode på bolden.

Jeg synes ikke vi mangler meget før helhedsindtrykket vil være rigtig godt.

- Nissen. Jeg er meget begejstret. Bak har vidst tidligere udtalt, at Nissen er en ung udgave af ham selv, og i går kunne jeg godt se hvad han mente. Mange løb op ad banen og meget aggressiv. Han var min MOTM i går.
- Pusic. Jeg kan stadig ikke se at han bidrager med, og når han så ikke scorer, synes jeg han er mere en belastning end en gevinst. Han er ikke nogen god spilstation. Han kan ikke sætte en mand og jeg synes ikke han indgår i opspillet på en positiv facon.
- Paul. På trods af de mangler han har, gør han bare så stor en forskel når han kommer ind. Han suger alle bolde til sig, høje som lave, og formår også at sætte sin mand engang imellem. Noget Pusic ALDRIG gør. Han formår også at komme af med bolden, for det meste, på en fornuftig måde. Vi er langt farligere med ham på banen, men måske allerbedst i en 4-4-2.
- Olsson. Jeg synes han bliver mere og mere overbevisende som spilfordeler, og i de sidste par kampe er han også begyndt at tage flere chancer fremadrettet. Det er tydeligt at han har tilliden fra de andre spillere, der ofte giver ham bolden med forventning om at han finder den rigtige aflevering og det synes jeg han gør. Han bliver vist flyttet lidt rundt på banen, men jeg synes han holder et højt niveau uanset hvilken posittion han spiller, og jeg tror vi snart ser en scoring fra ham.

Vi er stadig med i kampen om Europa, og jeg tror stadig på at vi kan tage 2. pladsen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror desværre 2. pladsen er væk, det kræver mere stabilitet. Vi skal være glade hvis vi kan nå den EL-givende 4. plads, der skal andre boller på suppen end mod AGF..

Besvar