Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Farvel til:
Petter Andersson
Jim Larsen
Daniel O’Shaughnessy (leje)
Bödvar Bödvarsson (leje)

Der er forlænget med:
Alexander Munksgaard
Gloire Rutikanga

Spillere der ikke er afgjort endnu.

Kontrakter der udløber:
Rilwan Hassan - Overrasket over hvor stille der har været omkring ham, gerne forlæng
Nikolay Bodurov (leje) - Forlæng, hvis han vil med til at gå ned i løn

Spillere der kommer retur fra udleje:
Marco Larsen - Afhænger af præstationerne i Vejle
Jonas Gemmer - Afhænger af præstationerne i Horsens
Musefiu Ashiru - Har vanskeligt ved at se i klubben efter sommer, evt. forlæng udleje
Razak Odeyemi - Har vanskeligt ved at se i klubben efter sommer, evt. forlæng udleje
Babajide David - Har vanskeligt ved at se i klubben efter sommer, evt. forlæng udleje

Spillere, der bliver for gamle til ynglinge fodbold (3 må spille Youth League, hvis det går så godt)
Rasmus Schmidt Nicolaisen - Forhandel seniorkontrakt, evt. udlej hvis han ikke skal være 4. valg i midterforsvaret efter sommer
Rasmus Nissen - Forhandel seniorkontrakt
Mads Døhr Thychosen - Forhandel seniorkontrakt, evt. udlej hvis ikke Sisto bliver solgt
Andreas Raahauge - Forhandel seniorkontrakt, evt. udlej hvis både Dahlin og Wolanski er i truppen efter sommer
Jákup Thomsen - Forhandel seniorkontrakt, evt. udlej
Simon Sterring - Pas
Anders Hagelskjær - Lad udløbe, evt. udlej
Kristian Dirks Riis - Lad udløbe, evt. udlej
Rasmus Winther Johansen - Lad udløbe, evt. udlej

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Chiquizito92 skrev:]Bodvarsson forlader klubben allerede nu og Danny O gør det samme til sommer.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... ensiv-duo/

Måske ikke specielt overraskende, da de jo ikke engang har været brugt og mange gange har været helt uden for truppen.

Det mest interessante i artiklen er vel nærmest kommentaren om, at man manglede en venstreback og havde ikke lige umiddelbart en på akademiet hvilket vel viser, at man enten er blevet meget overrasket over NK's niveau, eller at man primært tror på ham til en anden position på banen.
Nej, ikke lige frem en nyhed man falder på jorden over.

Havde misset det islandske transfervindue stadig er åben. Nok en fin løsning.
Så der i hvert fald ingen tvivl om NK nu er 2. valg på venstreback. :)
Jeg mente ellers at Steffen AM havde nævnt at han primært var venstreback, så jeg studsede lidt over denne bemærkning.
Ja, NK skulle have spillet alle kampene som første års yngling, som venstre back, men jeg har siden fundet ud af han primært er højreback, hvor Munksgaard bare har stået foran, som var det der har snydt mig.
Som 2. års yngling (denne sæson), har han vist spillet lidt over det hele, så kan han vel OGSÅ spille venstre backen. ;)

Jeg er også lidt undrende overfor den kommentar, for man har jo godt vist han var der og kunne spille pladsen, men tror du har i ret at man måske er blevet overrasket over NKs udvikling, for der er jo stadig ingen 'rene' venstre backs i truppen udover Novak og u17 spilleren Andreas Poulsen.

Da man hentede dem, mener jeg nu også det blev sagt at Bödvar var en man ville se på til fremtiden, hvor Daniel O' var en decideret lappeløsning.

Finske O'Shaughnessy er lejet i ejer Matthew Benhams anden klub Brentford, og han tager tilbage til sommer.

- Situationen er lidt den samme for ham. Han har gjort det fint, men vi har tre unge stoppere på akademiet, der er på vej,
Den som sagt, mindst overraskende nyhed af de 2.

tre unge stoppere?
Tænker Nicolaisen må være efter Banggaard. (og 4. valg efter sommeren)
Er det så Kristian Riis og Hagelskjær, der også bliver for gamle til ynglinge fodbold, der er de 2 andre?

Fornemmer Murbeck er en man satser på også, men han kan spille ynglinge fodbold et år mere.

THenry

Indlæg af THenry »

Hagelskjær har været skadet i det meste af et år, så tror mere på, at det er Murbeck og/eller Riis, der henvises til sammen med Nicolaisen.

I princippet har Munksgaard vist spillet i midterforsvaret fra tid til anden, selvom han er back, og NK kan også bruges i midterforsvaret, selvom han er bedre på andre positioner. Så i teorien kan en af disse to også udgøre en eller to af de 3 fra akademiet, selvom det må formodes, at det er regulære stoppere, der henvises til. Dem er vi til gengæld også gode til at udklække :-) og med det niveau U-19 har vist, så fortjener flere af knægtene også en chance.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:Hagelskjær har været skadet i det meste af et år, så tror mere på, at det er Murbeck og/eller Riis, der henvises til sammen med Nicolaisen.
Ahh.. Ja, nu går det så op for mig hvorfor det egentlig var vi lejede Daniel O'.
Både Nicolaisen, Riis og Hagelskjær har siddet ude med lange skader, de 2 sidste er heldigvis tilbage igen nu.

Hagelskjær tager vist rekorden med 10 måneder. Nicolaisen og Riis er vist ca. et halvt år (?)
THenry skrev:I princippet har Munksgaard vist spillet i midterforsvaret fra tid til anden, selvom han er back
Ja, har han gjort på u19 mens der har været alle disse skader, med Jürgensen (u18) på højrebacken.
Med Riis tilbage, mener jeg Munksgaard har spillet på backen siden.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev: Ahh.. Ja, nu går det så op for mig hvorfor det egentlig var vi lejede Daniel O'.
Det forstår jeg nu stadig ikke. Man kunne bare have beholdt en Rasmus Lauritsen, der var egen avl og lignede en spiller på vej frem gennem gode præstatione med YL og i Reserveligaen, frem for en ligegylding overskudsspiller i Brentford. Ubegribelig prioritering efter min mening.

Nå, jeg må åbenbart stadig være lidt "bitter" over den, siden jeg vælger at kommentere på det ;)

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Det forstår jeg nu stadig ikke. Man kunne bare have beholdt en Rasmus Lauritsen, der var egen avl og lignede en spiller på vej frem gennem gode præstatione med YL og i Reserveligaen, frem for en ligegylding overskudsspiller i Brentford. Ubegribelig prioritering efter min mening.
Mon ikke det var Lauritsen, der selv ville væk i jagten på spilletid. Den har han i øvrigt fået og er fast mand i Skive.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Chiquizito92 skrev:
Steffen am skrev: Ahh.. Ja, nu går det så op for mig hvorfor det egentlig var vi lejede Daniel O'.
Jeg tænkte på at det gav mening når på det pågældende tidspunkt var KBB, Jim, Nicolaisen, Riis og Hagelskjær alle skadet.

Hvorfor man ikke har beholdt Ogungbaru, Lauritsen eller Dickoh ved jeg til gengæld ikke.

Ydmyge gæt:
Lauritsen: Man faktisk ønsker at han skal udvikle sig, fortsat vil holde øje med ham, plus man gerne vil være gode ved Skive der manglede en forsvar, samtidig med Lauritsen ville have spilletid. Han har spillet lige siden, så det har måske også spillet ind.

Ogungbaro: men har vel ment niveauet var lavere?

Dickoh: Den der måske undrer mig mest over at man ikke lavede en kort ekstra kontrakt med. Riddersholm har sagt han også er god for kulturen på holdet og til træning. Men måske var han dyrere.
Chiquizito92 skrev:Nå, jeg må åbenbart stadig være lidt "bitter" over den, siden jeg vælger at kommentere på det ;)
Var også lidt bitter over 6 transfer i vinters, så er egentlig glad for jeg ikke er alene :)

Det er nemt at være bagklog og ikke nemt at gardere sig mod uheld osv.. Men det er ikke meget der er kommet fra de 6.
Bodurov - OK
Kadlec - Skadet
Kairinien - Skadet
Singh - Hjemve
Bödvar - Ingen spilletid
Daniel O' - Ingen spilletid

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt kan jeg godt lide stilen med de 3-4 seneste nyheder
1. Andersson og Larsen, 2. Rutikanga (og Munksgaard), 3. Bödvar og Daniel O',
og nu den 4. med Bodurov
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... sk-klippe/

At der er en sammenhæng mellem det udmeldte og det man gør.
Samtidig føler man sig lidt mere som fan at man er taget med, er med på tankerne bag og ikke altid skal overraskes.

____
I øvrigt håber jeg, Bodurov går med til at gå ned i løn (og Fulham vil lade ham gå), så vi kan minimere udskiftninger i truppen, han har gjort det stabilt og der ikke skal køres en ny mand ind.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg synes Bodurov har gjort det rigtig godt.

Jeg var ikke imponeret efter de første par kampe, men jeg synes han virkelig har været overbevisende siden.
Han er meget forudseende og vinder nærkampe og hovedstødsdueller med spillere der er langt større end ham selv. Det er meget sjældent han halser efter og må rydde op efter en fejlvurdering. På de områder synes jeg han lige nu er vores bedste forsvarspiller og ser ham meget gerne forlænge. Jeg er enig i at han ikke er god med bolden, men så er det jo bare en anden der fører bolden frem.

Jeg ser dog endnu hellere at klubben satser på egne talenter. Så hvis man har akademispillere på spring, der kan spille samme position, vil det være min foretrukne løsning i forsvaret.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Christian skrev: Jeg ser dog endnu hellere at klubben satser på egne talenter. Så hvis man har akademispillere på spring, der kan spille samme position, vil det være min foretrukne løsning i forsvaret.
I efteråret kommer vi forhåbentlig til at spille 35-37 kampe (SL, EL og Pokal), så har jeg svært ved at se, at man vil have et forsvars hierarki der hedder
1. Kian
2. Banggaard
3. Nicolaisen, der aldrig har spillet senior bold og været skadet siden jul
4. Riis, der aldrig har spillet senior bold og også har været skadet, men er tilbage. Fornemmer også det ligger i kortene han ikke får senior kontrakt, uden jeg dog ved noget.

Er temmlig overbevist om hvis man vinker farvel til Bodurov, kommer der en ny mand ind, også med det antal kampe i mente.
Tror realistisk forsvars-hierarki bliver
1. Kian
2. Bodurov eller ny mand
3. Banggaard
4. Nicolaisen
5. En mand man flytter på (f.eks. Sparv, Munksgaard osv.)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steinlein maa se virkeligheden og det er at truppen blev 5-10 pct ringere i sidste vindue.

Nordmand tog hjem
Jim Larsen, Bak og dahlin blev ikke klar
Mand fra Island tog hjem
Mand frA Finland tager hjem til sommer
Tjekke Kadlec langtidsskadet

Anderson faerdig

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

FCM2000 skrev:Steinlein maa se virkeligheden og det er at truppen blev 5-10 pct ringere i sidste vindue.

Nordmand tog hjem
Jim Larsen, Bak og dahlin blev ikke klar
Mand fra Island tog hjem
Mand frA Finland tager hjem til sommer
Tjekke Kadlec langtidsskadet

Anderson faerdig
Man må også helt generelt se den virkelighed i øjnene, at ingen kan forudse fremtiden. Hvordan kan du ansvarliggøre Steinlein for at Kadlec blev skadet og at Singh fik hjemve??

Derudover: Islændingen og finnen var jo heller ikke købt til at gøre en forskel, men nærmere blot som back-up spillere kombineret med, at man måske gerne ville se dem an. Ingen har kunnet forvente noget af dem, og det er vel sådan set bare positivt at det ikke har været nødvendigt at bruge dem.

at Jim L, Andersson og muligvis Bak og Dahlin skal erstattes i det kommende vindue, er jeg tilgengæld enig i. Man kan dog ikke bare erstatte fire løntunge spillere fordi de er skadede som superligaklub idet der jo også er budgetter der skal hænge sammen. Det er vel grunden til, at det ikke blev gjort i vinters.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jeg ansvarliggor Ikke Steinlein, jeg siger at han tidligere har givet udtryk for at truppen skal vokse 5-10 procent pr. vindue, men det er den Ikke i det her vindue, tvaertimod modsat.

Indtil videre er det kun bulgaren der har lyst op.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Singh og Kadlecs fravær har jo ikke noget med transfervinduet at gøre. Det er usagligt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

http://www.bt.dk/blogs/bts-sportschef-f ... e-19-point

BTs sportschef om FCM

Jeg er helt enig med Chiqu og Acebone her. Hvordan tingene udviklede sig efter transfer vinduet kan man jo ikke tilbageskrive til det vindue.

Derfor er jeg også helt uenig i BTs sportschef når han kritiserer vinter transfer vinduet

Vi signede

Kadlec
Hameet Singh

Lejede Bodurov som har premier league erfaring.

Det er signings i en helt anden boldgade end hvad vi tidligere har hentet ind. At Singh fik hjemve og Kadlec bliver skadet (og nåede ikke at fungere inden han blev skadet) kan man jo ikke vide på forhånd.

Kritikken på de lejede spillere - islændingen og Ireren - er også helt forfejlet i min bog. For det første kender vi ikke omkostningerne. Ireren kom tilmed fra Brentford, så hvem siger at vi har haft et reelt valg. Hvis Brentford har ment at manden har potentiale og ville byde ham luftforandring for at indfri dette, så er det da oplagt at vi bliver brugt der. Jeg siger ikke at det er sådan det er foregået, men det kan vel ikke udelukkes?

Jeg nægter at tro på at kasseren har ligget søvnløs nat efter nat pga af udgiften til de to.

Kaan Kairinen er købt til fremtiden og ingen havde forventet at se ham byde ind endnu. Måske næste sæson. Kun måske.

Vi ved også at efter salget af Erik havde vi en lang liste af emner, men alle sprang fra. Den sidste temmelig sent for at tage til Kina. Så jeg anser det som et godt stykke arbejde at man alligevel får fat i en mand som Bodurov og fornuftigt at det kun var et lejemål. Man var godt forberedt på Eriks afgang. Vi er ikke toppen af poppen. Ikke engang i superligaen som for spillere af en vis kaliber kun er sidste udvej. Efter min mening havde vi et super vindue som kunne være perfekt hvis vi havde landet et af vores top 3 valg til center forsvaret.

At vi har performet så elendigt som vi har i denne sæson, endda efter en pointmæssig super start hvor vi havde ALT heldet, men ikke var meget bedre end vi er nu.

Det er en fattig blog efter min mening BTs sportschef kommer med. Det eneste han reelt gør er at påpege det åbenlyse. Han måtte da gerne bruge kræfterne på at dybere ind i tingene, mere nuanceret, og så ellers komme med kritik hvor han finder der er noget at kritisere. Muligheder må der være nok af.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Låst