Arff skrev:Jeg synes ikke, at Pione burde spille - han virker lad, ugidelig og kommer ikke frem til en pind. Jeg så hellere, at man spillede med Royer fra start, som bibringer noget af vores FCM-DNA med hård fight og aggressive løb, hvilket Pione ikke har leveret siden Jess tog over.
Samtidig er det endnu uvist om Novak er klar, og hvis han ikke er, hvem spiller så i stedet? - NK som kom ind i Esbjerg, eller bliver det Bödvi, som må være hentet for en grund?
I øvrigt har Rilwan ikke spillet en eneste kamp fra start på kanten, men derimod er det Olsson der spiller den - Rilwan har været 8'eren under Jess.
Skal jeg lynhurtigt vurdere, hvad der taktisk skal være fokus på, så er det vores restforsvar, da jeg vurdere at OB er klart bedst på omstillinger. Samtidig skal vi være gode til at finde mellemrum at spille i, gerne mellem OB's to 4-kæder, hvor der enten vil blive plads på kanterne eller inde centralt.
Jeg er enig vedr Sisto - ikke så meget for de sidste kampe som de 20 forudgående. Sæt ham på bænken eller helt uden for truppen. Giv ham noget at tænke over - andet end evt transfers. Noget skal der ske med ham. Måske sætte nogle tanker i hovedet på ham om at nu skal han fandme tage sig sammen og give den ekstra gas på og ude for banen. Kan ikke forstå at han er ikke bare gået i stå - men blevet så meget dårligere gennem 1,5 år. Det er halvandet år hvor han skulle have udviklet sig markant. Allerede nu burde han have været et klart valg til landsholdets start-ellever uanset system, hvis han havde haft en opadgående kurve siden 2014. Jeg ved godt han har været skadet og at han scorede to gange mod Manchester United. Det ændrer dog ikke på at modstanderne har ret let ved at læse ham. Hjemmekampen mod Aab står stadig klart for mig. Hvordan Aab hele tiden havde en mand parat når Sisto på en af kanterne tog en dribling ind i banen. Resultatet udeblev ikke. Sisto var en katastrofe den dag. Han skal forny sig og virkelig tage skeen i den anden hånd. Ellers er den fremtid som vi alle håber på for ham, utopi. Der skal rusket noget op i ham.
United kampene skal nok holde prisen op på ham et stykke tid endnu. De to mål glemmer de engelske klubber ikke lige med det samme. Så vi skal nok stadig få en god pris for ham. Jeg tænker bare at han er en type som vi bare ikke har haft på landsholdet i mange mange år. En spiller med SÅ hurtige fødder kommer ikke i hver årgang herhjemme.
Jeg er enig i at vi skal have Royer mere i spil. Han har ikke fået meget kredit for sin indsats indtil nu - det skal vel også ses i lyset af at han kom til klubben som afløser for Igboun. Royer har fint teknik, kan spille hurtigt i de små rum, kæmper som gal og er fysisk meget stærk. Han mangler dog den speed som de andre af vores kanter har og derfor får han ikke skabt det forventede offensivt. Men jeg synes han bringer en stabilitet til bordet som et hold der ikke rigtig hænger sammen har brug for.
Vedr Thorups valg med Olsson på kanten og Rilwan på 8'eren. Den har jeg stadig ikke fattet. Jeg synes at Rilwan er en klasse spiller på kanten og Olsson har nogle spidskompetencer på midtbanen som de andre ikke har. Han kan alle de overraskende Laudrup afleveringer der skærer et forsvar op. Det kræver dog de rigtige dybdeløb fra de andre midtbanespillere og angriberne. De løb mener jeg har været en mangelvare i lang tid og det kastrerer Olsson en del som jeg ser det. Pusic synes jeg retfærdigvis forsøger en masse dybdeløb . Polle må godt byde sig mere til på det område.
Set fra min stol er løsningen ikke at skifte rundt på Rilwan og Olsson, men få indkorporeret nogle flere dybdeløb. Uden dem bliver det bare noget simpelt sidelæns boldflytteri.
Det bringer mig frem til din sidste kommentar vedr hvad kampen kommer til at dreje sig om mod OB. Jeg er fuldstændig enig. Jeg frygter i den grad omstillingskniven i den kamp og at vi spiller for meget sidelæns
Jeg er åben for at jeg totalt galt på den og at der er en hel verden derude jeg overser. I så fald må i hjertens gerne bringe mig ud af vildfarelsen.