SL: EFB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: SL: EFB - FCM

Indlæg af Acebone »

Vi vandt på udebane!! Det var det væsentlige. Så må det gode spil komme senere.

Rilwan gør sig lige dyrere at skrive kontrakt med her på falderebet. Smart!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:Lækkerier. Han blev sgu da hurtigt rask Rilwan - lol
Lignede nu det stadig gjorde ondt.
Men en rigtig fighter med ild i øjnene.

Ment fint nok der blev lagt yderligere 2 minutter til, så det forhåbentlig ikke bliver en undskyldning man skal høre på.
tatoo skrev:Man må sige at Lauridsen var tændt. Synes der var mange små episoder mellem ham og hans tidl. holdkammerater. Han virkede direkte irriteret (lidt tudefjæs). Han kommer vist aldrig tilbage !!!
Ved ikke om han var tudefjæs, synes han gjorde det godt for EFB, men nej, han kommer nok ikke tilbage.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dejligt med en udesejr, clean sheet og en målmand der redder point. Det er enormt vigtigt at kunne vinde på dårlige dage, så ikke et ondt ord om det herfra. I dagens kamp mangler vi Dahlin, Bak, Jim, Sparv, Petter og Kadlec. Derudover må vi lave to tvungne udskiftninger. Det er bredden i truppen, der testes. Så kan vi ikke kræve flot spil.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@Kenn
De fire førstnævnte er vel kun en del truppen via lønsedlen :) - ikke mange minutte samlet fra de fire tilsammen i denne sæson.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Man kunne virkelig se at vi manglede Sparv i dag. Ærgeligt at vi havde en nordmand der fik hjemve. Men det viser samtidig at Steinlein må og skal ud at finde en der kan tage kampen op mod sparv. Eller i det mindste være en solid sub. Tænk hvis Sparv bliver skadet....

Rigtig fedt med en sejr i dag - og ja. Jeg er totalt ligeglad med måden i dag. Denne kamp var simpelthen bare super vigtig.

Kudos til Mikkel Andersen. Han har vel reddet fire point til os i de sidste 97 minutter .....
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Cortez

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:Dejligt med en udesejr, clean sheet og en målmand der redder point. Det er enormt vigtigt at kunne vinde på dårlige dage, så ikke et ondt ord om det herfra. I dagens kamp mangler vi Dahlin, Bak, Jim, Sparv, Petter og Kadlec. Derudover må vi lave to tvungne udskiftninger. Det er bredden i truppen, der testes. Så kan vi ikke kræve flot spil.
Som en anden nævner er det vist kun Sparv, som virkelig mangles og som også må forventes at have en indvirkning qua sit fravær. Så er ikke enig i din betragtning. De resterende har efterhånden haft så mange kampe sammen, at vi må kunne forlange langt mere og bedre spil af dem.

/Cortez

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:@Kenn
De fire førstnævnte er vel kun en del truppen via lønsedlen :) - ikke mange minutte samlet fra de fire tilsammen i denne sæson.
Det er 6 spillere, der ville have spillet hvis de var klar, så dermed giver det vel god mening at nævne dem alle, at de kunne have styrket truppen.
mousebreaker skrev:Man kunne virkelig se at vi manglede Sparv i dag. Ærgeligt at vi havde en nordmand der fik hjemve. Men det viser samtidig at Steinlein må og skal ud at finde en der kan tage kampen op mod sparv. Eller i det mindste være en solid sub. Tænk hvis Sparv bliver skadet....
For mig mest undren over man vælger at bruge Olsson der.
Min favorit ville have været Rømer og NK på højreback.

Poulsen og Kian tror jeg også ville have været været bedre.

For fremtiden kunne det være, Gemmer, Rutikanga og NK.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jo, jo, vi er da enig om at de nævnte ville pynte på banen/i truppen, men nu er det jo ikke sådan, at de lige er blevet utilgængelige. De har jo været udenfor i lang tid og så må de tilbageværende jo tage over og eftersom de efterhånden har fået ret mange kampe sammen, så må vi også forlange at niveauet hæves over tid. Det sker bare ikke synes jeg. Og det er blot min anke.

/Cortez

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Derfor er det vel stadig rimeligt at nævne dem, idet deres kontrakt med klubben, netop i kraft af at de får en solid lønseddel, bevirker, at man ikke bare kan have 4 andre, gode spillere i truppen også set ud fra et økonomisk perspektiv. Jeg mener derfor, at det er en rimelig faktor at medtage.

Steffen am skrev: For mig mest undren over man vælger at bruge Olsson der.

Det kunne måske også være Rømer i første omgang som 1. back-up på såvel højrebacken som den defensive midtbane, hvis KBB's operation skaber en positiv effekt. Tror de andre er lige unge nok, selvom de alle er rigtigt spændende talenter.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Lækkert med en sejr på udebane! Rilwan og Mikkel Andersen er klart vores bedste i dag. Kian og Bodurov gør det også godt i forsvaret. Der mangler dog meget i det opbyggende spil, vi sparker bare langt hele tiden. Og hvor er det trist at se Sisto fuldstændig blottet for selvtillid :/

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
Det er 6 spillere, der ville have spillet hvis de var klar, så dermed giver det vel god mening at nævne dem alle, at de kunne have styrket truppen.
mousebreaker skrev:Man kunne virkelig se at vi manglede Sparv i dag. Ærgeligt at vi havde en nordmand der fik hjemve. Men det viser samtidig at Steinlein må og skal ud at finde en der kan tage kampen op mod sparv. Eller i det mindste være en solid sub. Tænk hvis Sparv bliver skadet....
For mig mest undren over man vælger at bruge Olsson der.

Det var skrevet med et glimt i øjet at de fire kun var i truppen via lønsedlen. Deraf smileyen. Dog tænker jeg overhovedet ikke selv på de spillere som værende en del af truppen. Når/hvis de kommer tilbage så vil jeg nærmere tænke på dem som en "ny" spiller - de to-tre uger der går inden de tager sig en pause igen

Jeg ved godt at Rømer var midtbanespiller før han af nød blev smidt på backen. Det er dog meget lang tid siden at han har spillet en kamp på midtbanen så det giver for mig god mening at bevare ham på backen og så prøve en af midtbanespillerne derinde. Mit valg havde nok været Polle. Hvis jeg skal komme med en modstridende opstilling ifht det jeg skrev om Rømer, så kunne Kian være en mulighed. Smide Banggaard ind i stedet. Han var trods alt fast spiller i midterforsvaret da vi blev mestre. Kian spillede 6'eren da han var i Nantes med stor succes. Han er dermed prøvet af på den position på et højere niveau end Rømer. Han vil formodentlig også være bedre til at foretage de defensive løb i og omkring eget felt. Jeg er dog ikke imponeret af Kians boldbehandling så på den front vil Rømer være et bedre valg.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Noerum skrev:Lækkert med en sejr på udebane! Rilwan og Mikkel Andersen er klart vores bedste i dag. Kian og Bodurov gør det også godt i forsvaret. Der mangler dog meget i det opbyggende spil, vi sparker bare langt hele tiden. Og hvor er det trist at se Sisto fuldstændig blottet for selvtillid :/
hmm, jeg synes Sisto har set meget værre ud end han gjorde i dag. Han er på den rigtige vej efter min mening men det går dog godt nok langsomt. Det var også ham der fik skabt den situation der fører til 1-0 scoringen. Jeg er heller ikke vild med hans afslutningsteknik medmindre bolden ligger helt stille. Det kan også være en del af forklaringen på hvorfor han bare ikke kan få den i nettet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev: Jeg ved godt at Rømer var midtbanespiller før han af nød blev smidt på backen. Det er dog meget lang tid siden at han har spillet en kamp på midtbanen så det giver for mig god mening at bevare ham på backen og så prøve en af midtbanespillerne derinde.
Det er ikke helt forkert, men heller ikke helt rigtigt.

Kan desværre ikke finde ud af at finde de relevante kampreferater på FCMs nye hjemmeside, men Rømer har spillet et par reserveholdskampe, hvor Midtjylland har vundet og Rømer efter sigende skulle have gjort det ret fornuftigt. :)
(var i forbindelse med Rømers karantæne for superliga bold)

mousebreaker skrev: hmm, jeg synes Sisto har set meget værre ud end han gjorde i dag. Han er på den rigtige vej efter min mening men det går dog godt nok langsomt. Det var også ham der fik skabt den situation der fører til 1-0 scoringen. Jeg er heller ikke vild med hans afslutningsteknik medmindre bolden ligger helt stille. Det kan også være en del af forklaringen på hvorfor han bare ikke kan få den i nettet.
Helt enig :)
Synes i en række kampe det har synes lidt af at han ville det for meget og har glemt køligheden. Synes dog denne kamp var en af de bedre, ikke super, men en forbereding.

henker

Indlæg af henker »

Synes helt ærligt at det er mega dejligt at have taget de tre point med hjem. Men det er den mest svagt og tyndt kamp jeg har nogensinde set.. Det er tydeligt se at truppen påvirker af thorup symptomer..

Nåå men det er jo vigtigt at fcm er stadigvæk en topklub og ligger i top placeret.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Med Dahlin, Jim, Bach Bak, Sparv, Kadlec, Duelund, Novak, Andersson ude,
Samt en ungdomstrup der har spillet lige op med Barcelona, kan man kalde truppen mange ting, men mener ikke tynd er en af dem.

For at sætte det i perspektiv, folk har efterspurgt at se Mabil, baseret på udtagelser er han PT truppens 25. Bedste spiller.
27. Hvis man tæller Marco Larsen og Jonas Gemmer med.

Men helt det er fantastisk med 3 point.
Et vundet slag vinder ingen krig, men det er et godt tidspunkt hvis vi kan ramme et momentum igen,
Og 7 point i 3 kampe kunne da have været værre.

Besvar