Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Steffen am

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

Kongeren82 skrev:http://www.bt.dk/blogs/broendbys-stjern ... v-markedet

En meget spændende artikel, der med al tydelighed viser at BIF ingenlunde er hvad de har været. Historisk set har BIF altid haft mange jyske fans - kan man have en forhåbning om at kommende generationer "svinger" mere imod FCM qua resultater og Europa.
Kunne godt ligne en straf til BIF efter de nægtede at være med til at flytte kampen.
Men det er fandme fryd :D

Godt med 2 mandagskampe til Brøndby, og så 2 af værste pga. midtugekampene i de 2 runder.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Kongeren82 skrev:
DenStolteJyde skrev:
Kongeren82 skrev:http://www.bt.dk/blogs/broendbys-stjern ... v-markedet

En meget spændende artikel, der med al tydelighed viser at BIF ingenlunde er hvad de har været. Historisk set har BIF altid haft mange jyske fans - kan man have en forhåbning om at kommende generationer "svinger" mere imod FCM qua resultater og Europa.
Håbe kan man altid. Jeg tror dog at der fortsat vil være en del jydefans af BIF.

BL.A. Fordi der vil være nogen der er fans af Brøndby fordi både far og farfar er det. En slags"indoktrinering" ligesom når jeg går hvad jeg kan for at min nevø skal blive fcm'er ..
Jeg tror dog at de fleste jyde-bif'r er det pga. de de vandt meget tidligere og deres flotte resultater i Europa. Forestående å er dog ved at tørre kraftigt ud og netop derfor, tror jeg at vi vil se flere der vil hælde til lokale hold fremfor BIF.
Det vi hører fra mange "jydefans" er at det ligeså meget er festen på tribunerne der trækker. Ellers ville det vel heller ikke være logisk at vi har øget vores bus antal de sidste par år da det med garanti ikke er resultaterne der har tiltrukket folk. Mandagskampene ligner en klar straf for at vi ikke ville flytte kampen - hvilket jeg synes var korrekt da dem der kom med tog fra Sjælland ellers ikke ville være hjemme før mandag morgen. Og der er enkelte af os der har arbejde :lol:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Jeg tror ikke at evt frafaldne Brøndby fans, eller kommende fodboldfans, nødvendigvis vil kaste deres kærlighed på andre danske klubber. Derimod er det nok mere de udenlandske ligaer der trækker, og ChL klubberne der får glæde af disse. En ting er at niveauet selvfølgelig er bedre, men det er også betydeligt nemmere at følge de store klubber uden man skal have fat i alle mulige obskure tv-løsninger. Eksempelvis er Superligaen fordelt mellem SBS, Discovery og Viasat. Det vil altså sige at en normal superligarunde gerne vises på 4-5 forskellige kanaler, under 3 forskellige tv-selskaber. Det kan ikke engang løses vha. eksempelvis Viaplay, da de kun viser 3/6 kampe på en runde. De (altså viaplay) har derimod alle PL kampe, og rigtigt mange Serie-A og LaLiga kampe. Indimellem viser de også fransk og tysk fodbold.
Det er faktisk ret besværligt at følge med i dansk fodbold hvis ikke lige man har den store TV-pakke, hvorimod man får kastet PL og ChL i hovedet stortset hele tiden.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

jonas386 skrev:Jeg tror ikke at evt frafaldne Brøndby fans, eller kommende fodboldfans, nødvendigvis vil kaste deres kærlighed på andre danske klubber. Derimod er det nok mere de udenlandske ligaer der trækker, og ChL klubberne der får glæde af disse. En ting er at niveauet selvfølgelig er bedre, men det er også betydeligt nemmere at følge de store klubber uden man skal have fat i alle mulige obskure tv-løsninger. Eksempelvis er Superligaen fordelt mellem SBS, Discovery og Viasat. Det vil altså sige at en normal superligarunde gerne vises på 4-5 forskellige kanaler, under 3 forskellige tv-selskaber. Det kan ikke engang løses vha. eksempelvis Viaplay, da de kun viser 3/6 kampe på en runde. De (altså viaplay) har derimod alle PL kampe, og rigtigt mange Serie-A og LaLiga kampe. Indimellem viser de også fransk og tysk fodbold.
Det er faktisk ret besværligt at følge med i dansk fodbold hvis ikke lige man har den store TV-pakke, hvorimod man får kastet PL og ChL i hovedet stortset hele tiden.
SBS er ude af den danske Superliga, men du har ret med Viasat og Discovery. Som tilsammen har 4 kanaler hvor der vises superligabold.
1 kamp på tv3+ (1. valg), 3 kampe på tv3 sport (3., 4. og 6. valg), 1 kamp på kanal 9 (2. valg) og 1 kamp på Discovery Eurosport (5. valg).

Men var noget mere seere venligt inden Discovery overtog SBS' rettigheder, da SBS tillod Viasat at vise deres kampe på Viaplay.
Så nu håber jeg bare Midtjylland ikke bliver 2. eller 5. valg

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Jeg troede faktisk at Kanal 9 var SBS. Men stadig helt åndssvagt at man ikke kan se superliga uden at skulle have fat i alle mulige elendige kanaler der aldrig sender noget udover fodbolden.

Jeg har længe undret mig over man ikke kan købe et superliga-pass der, som man måske kender fra NBA, giver en mulighed for at se alle superliga kampe gennem deres hjemmeside.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg troede faktisk at Kanal 9 var SBS.
Det var det også indtil før denne sæson, tror jeg det var. Så forståelig misforståelse. :)
Men stadig helt åndssvagt at man ikke kan se superliga uden at skulle have fat i alle mulige elendige kanaler der aldrig sender noget udover fodbolden.

Jeg har længe undret mig over man ikke kan købe et superliga-pass der, som man måske kender fra NBA, giver en mulighed for at se alle superliga kampe gennem deres hjemmeside.
Helt enig. Håbløst.

Og så lige endnu en ubrugelig kanal hvis man skal se landskamp også. :?
(Det er nemlig SBS)
Ikke mærkeligt at mange søger mod diverse online streams af tvivlsom kvalitet og karakter ala hahasport.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Steffen am skrev:
Jeg troede faktisk at Kanal 9 var SBS.
Det var det også indtil før denne sæson, tror jeg det var. Så forståelig misforståelse. :)
Men stadig helt åndssvagt at man ikke kan se superliga uden at skulle have fat i alle mulige elendige kanaler der aldrig sender noget udover fodbolden.

Helt enig. Håbløst.

Og så lige endnu en ubrugelig kanal hvis man skal se landskamp også. :?
(Det er nemlig SBS)
Ikke mærkeligt at mange søger mod diverse online streams af tvivlsom kvalitet og karakter ala hahasport.
SBS og Discovery er det samme. Discovery opkøbte SBS i december 2012, det er altså alt sammen Discovery.
Discovery har også en streamingtjeneste, Dplay, hvor man får adgang til alt deres indhold. Det gælder SL, landskampe, PL, engelske cup-turneringer, Bundesliga, Serie A, La Liga og hvad de ellers har rettigheder til.
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

tubbe93 skrev: SBS og Discovery er det samme. Discovery opkøbte SBS i december 2012, det er altså alt sammen Discovery.
Discovery har også en streamingtjeneste, Dplay, hvor man får adgang til alt deres indhold. Det gælder SL, landskampe, PL, engelske cup-turneringer, Bundesliga, Serie A, La Liga og hvad de ellers har rettigheder til.
Når, mindes at henholdsvis kanal 5 og 6 ophørte med at have samme ejer som kanal 8 og 9, men kan være jeg husker forkert så.
Så burde Discovery da kunne sætte en af deres værter fra kanal 9 på til landskampene, så man var fri for Mette Cornelius.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

jonas386 skrev:Jeg tror ikke at evt frafaldne Brøndby fans, eller kommende fodboldfans, nødvendigvis vil kaste deres kærlighed på andre danske klubber. Derimod er det nok mere de udenlandske ligaer der trækker, og ChL klubberne der får glæde af disse. En ting er at niveauet selvfølgelig er bedre, men det er også betydeligt nemmere at følge de store klubber uden man skal have fat i alle mulige obskure tv-løsninger. Eksempelvis er Superligaen fordelt mellem SBS, Discovery og Viasat. Det vil altså sige at en normal superligarunde gerne vises på 4-5 forskellige kanaler, under 3 forskellige tv-selskaber. Det kan ikke engang løses vha. eksempelvis Viaplay, da de kun viser 3/6 kampe på en runde. De (altså viaplay) har derimod alle PL kampe, og rigtigt mange Serie-A og LaLiga kampe. Indimellem viser de også fransk og tysk fodbold.
FCK forsøger at fiske i Jylland nu. Deres support er begyndt at sende 1!!!! bus fra jylland til deres hjemmekampe. Det har dog ikke lykkedes dem at sæge den ud endnu!! Ellers tror jeg du har ret - især sofafansene vil tage et af de andre eksisterende tilbud uden skæven til superligaen. Vi skal dog alle passe på at stadioninteressen ikke forsvinder - og her har klubberne et stort medansvar for at gøre det attraktivt at komme på stadion. Vi burde alle kigge med misundelse på sverige der virkelig er lykkedes med at lokke folk til på trods af dårlige kamptidspunkter.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Ravnen skrev:IQen er godt nok HELT i bund .. http://www.bt.dk/superligaen/se-den-vol ... k-spillere
Absolut ikke de skarpeste knive i skuffen, men samtidig synes jeg, det ser ud til at der også ryger lidt den modsatte vej? :roll:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kongeren82 skrev:
Ravnen skrev:IQen er godt nok HELT i bund .. http://www.bt.dk/superligaen/se-den-vol ... k-spillere
Absolut ikke de skarpeste knive i skuffen, men samtidig synes jeg, det ser ud til at der også ryger lidt den modsatte vej? :roll:
Det kan man godt nok ikke sige, hold da op et lavt niveau.

Lidt sjovt dog, at de der kommer videre ikke helt ved hvad de skal gøre af sig selv.
Nu er det svært at se hvad de kaster med, men virker til at der er nogle sikkerhedsfolk, der også kunne kontrollere bedre. Selvom jeg godt ville kunne forstå hvis de gerne vil være så kort tid som muligt i nærheden af sådanne flok idioter.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

BT skriver
Men her sluttede dramaet hverken i Parken eller uden for stadion.

FC Københavns direktør, Anders Hørsholt, begyndte at klappe ad de Brøndby-tilhængere, der kastede med genstande, og det eskalerede bare tingene, så blandt andet TV3 Sport1s studie måtte flytte væk fra grønsværen.
og
Det hele begyndte ved, at en gruppe af udeholdets tilhængere kastede en masse genstande ind mod FC Københavns spillere, der var på vej ud af banen, og udeholdets egne vagter forsøgte herefter at få FCK-spillerne fra banen i en fart. Det passede ikke hjemmeholdets Mathias Zanka Jørgensen, der røg i karambolage med en af Brøndby-vagterne og skubbede ham tilbage.
Lyder ikke til at FCK selv var sene til at puste til ilden og ikke overraskende var Zanka indblandet.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Kongeren82 skrev:BT skriver
Men her sluttede dramaet hverken i Parken eller uden for stadion.

FC Københavns direktør, Anders Hørsholt, begyndte at klappe ad de Brøndby-tilhængere, der kastede med genstande, og det eskalerede bare tingene, så blandt andet TV3 Sport1s studie måtte flytte væk fra grønsværen.
og
Det hele begyndte ved, at en gruppe af udeholdets tilhængere kastede en masse genstande ind mod FC Københavns spillere, der var på vej ud af banen, og udeholdets egne vagter forsøgte herefter at få FCK-spillerne fra banen i en fart. Det passede ikke hjemmeholdets Mathias Zanka Jørgensen, der røg i karambolage med en af Brøndby-vagterne og skubbede ham tilbage.
Lyder ikke til at FCK selv var sene til at puste til ilden og ikke overraskende var Zanka indblandet.
Uanset hvad giver det ikke de retarderede tåber lov til at opføre sig sådan! Fu*k jeg er ved at være træt af de fjolser. I stedet for at dækningen er med fokus på den flotte kamp vi spillede bliver fokus rettet mod en flok hjernedøde narkomaner iført Brøndbytøj. Det er så belastende.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ThygeM skrev: Uanset hvad giver det ikke de retarderede tåber lov til at opføre sig sådan! Fu*k jeg er ved at være træt af de fjolser. I stedet for at dækningen er med fokus på den flotte kamp vi spillede bliver fokus rettet mod en flok hjernedøde narkomaner iført Brøndbytøj. Det er så belastende.
Forståeligt. Selv om det er nogle få idioter der ødelægger det for alle, gør de det bare nemt at sige alle Brøndby fans er idioter, selvom det naturligvis ikke forholde sig således.

Det værste for os FCM fans, er at away-kortet rykker tættere på,
samt det giver endnu mere mening at pakke udebane tilskuerne ind, ala nettet.

Besvar