kamptråd: SDR. vs FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: kamptråd: SDR. vs FCM

Indlæg af tatoo »

Acebone skrev:
tatoo skrev:Hvad med at vi trak os lidt tilbage og garderede/pakkede os det første kvarter. men det hører jeg ikke Thorup sige. Det tyder på en taktisk dårlig træner.
Der må vi have en meget forskellig fodboldopfattelse. I mine øjne ville det være håbløst at komme ud fra pausen med en plan om at pakke sig. Så overlader vi jo netop initiativet fuldstændig til modstanderen, og det har vi simpelthen ikke holdet til at gøre.

Vi skal gå ud og holde fast i bolden og lukke kampen om muligt. Det er jeg helt enig med Thorup i. Det kniber så bare med udførelsen.
tatoo skrev:Thorup udtaler efter kampen at man mangler selvtillid. Sikke noget pis at sige. Hvis ikke en 2-0 føring kan give tro på tingene, så er der da ikke noget der kan.
Igen er jeg enig med Thorup. Jeg synes, det lyser langt ud af spillerne, at selvtilliden ikke er der. Selvtilliden kommer over en lang række kampe, ikke bare én halvleg, der bliver vundet.
Jeg ved ikke om I ikke kan forstå eller vil forstå det jeg skriver. Det er indstilling og resultatet jeg anfægter. Jeg er så pissed over at vi kan sætte 2-0 over styr. Det må da netop ikke ske i den forfatning vi er i lige nu. At sætte 2-0 over styr forværrer da tværtimod alting omkring selvtillid f.eks.

Tag nu og se på FCK og Ståle. Han er så defensivt og resultat orienteret at han selv ved 1-0 kan finde på at hive begge kanter ud, og så spille med 4 defensive og det bare for at sikre sig mod modstanderen, og køre sejren hjem.

Vi taber ikke til Sdr.jyske fordi vi går ned og forsvarer, men derimod fordi vi stopper med at fighte. Vi burde vide at Sdr.jyske fighter hele vejen igennem. De spillede os jo ikke ud af banen.

Så længe vi/Thorup ikke har styr på hverken defensiv eller offensiv vil vi sejle ned igennem rækken.

Jeg mener dette, og det burde være tydeligt for enhver at vi er i en megasvær situation, som virker uløselig, med nuværende træner/ledelse.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg synes, forklaringen er skiftet meget nu, så det bliver lidt mudret.

Jeg opponerede imod, at vi skulle "pakke os", for det kan vi ikke. Naturligvis skal vi fortsætte med at kæmpe, men det har jeg jo heller ikke sagt, at vi ikke skulle. Der er forskel.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:Ja det mener jeg. Det burde vi have niveauet til også at kunne i dele af kampe. Det kan FCK jo også når de spiller mod os. Hvis ikke vi også mestre det i faser, er vi ikke et top hold værdigt. Jo, så skulle vi bare være bedre den anden vej i banen , hvilket ikke er aktuelt i denne situation.

Bare fordi man bliver mestre på en ting er det jo ikke lig med fortsættelsen. Som ny træner bør man se på at implementere ny ting til holdet og spillet. Især der flere ikke kender hinanden og er mætte. Så jeg holder skam på mit argument, du også kunne læse højere oppe. Jeg er ikke den eneste, tydeligvis.
JBT, selvfølgelig kan man være et tophold uden at grave sig ned. Det er jo bare dumt at påstå, at fordi FCK gør én ting, så er det dét, man skal gøre. Som om det er en endegyldig sandhed. Vi har ikke den samme trup som FCK, og vi spiller derfor ikke på samme måde. Det skal vi heller ikke; vi skal udnytte vores egne styrker.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Acebone skrev:Jeg synes, forklaringen er skiftet meget nu, så det bliver lidt mudret.

Jeg opponerede imod, at vi skulle "pakke os", for det kan vi ikke. Naturligvis skal vi fortsætte med at kæmpe, men det har jeg jo heller ikke sagt, at vi ikke skulle. Der er forskel.
Selvfølgelig har vi holdet til at forsvare også. Jeg siger bare at Ståle ved hvordan man kører en sejr hjem hvis han er presset.

Men det ser ud som om vi slet ingen planer har. Det er sgu da træneren der skal piske spillerne hvis de ikke selv kan finde ud af det.

At pakke os er vel det samme som at vi garderer os. Det er sgu da lige meget hvordan vi gør. Vi skulle bare have den sejr hjem. Jeg opponerer imod at vi så ud som om at vi ikke vidste hvad Sdr.jyske ville komme med. Nogle gange bliver vi nødt til at spille på resultatet, og det havde jeg så sandelig regnet med at vi kunne finde ud af i Søndags. Jeg er mega skuffet over vores indsats i 2 halvleg.

Og jeg kan i øvrigt ikke se hvorfor jeg behøver forklare mig mere. Forstå det jeg skriver - min mening.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

tatoo skrev:
Acebone skrev:Jeg synes, forklaringen er skiftet meget nu, så det bliver lidt mudret.

Selvfølgelig har vi holdet til at forsvare også. Jeg siger bare at Ståle ved hvordan man kører en sejr hjem hvis han er presset.

Men det ser ud som om vi slet ingen planer har. Det er sgu da træneren der skal piske spillerne hvis de ikke selv kan finde ud af det.

At pakke os er vel det samme som at vi garderer os. Det er sgu da lige meget hvordan vi gør. Vi skulle bare have den sejr hjem. Jeg opponerer imod at vi så ud som om at vi ikke vidste hvad Sdr.jyske ville komme med. Nogle gange bliver vi nødt til at spille på resultatet, og det havde jeg så sandelig regnet med at vi kunne finde ud af i Søndags. Jeg er mega skuffet over vores indsats i 2 halvleg.

Og jeg kan i øvrigt ikke se hvorfor jeg behøver forklare mig mere. Forstå det jeg skriver - min mening.
Vi har jo ikke et hold, som er bygget til at pakke sammen/parkere bussen. Derfor er det ikke ligegyldigt hvad vi gør.

Jeg er helt enig i, at vi holder op med at fighte, hvilket er et kæmpe problem. Men det er jo netop fordi vi overlader al initiativ til Sønderjyske. Hvis vi nu forsatte med at spille fodbold - sikre pasninger, holde bolden i egne række osv. Så ville vi jo netop ikke skulle reagere på den måde som vi så og har set før. Tværtimod ville vi så bedre kunne diktere tempo og intensitet.

WBW

Indlæg af WBW »

tatoo skrev:Hvorfor diskutere Lauridsen kontra Novak i denne tråd. Lauridsen er fortid.
Hvis du fulgte den diskussion fra start, ville det måske give mening for dig....

Endvidere giver det da ligeså meget mening at diskutere Novak vs. Lauridsen, som det gør at diskutere om vores hold kan pakke sig eller ej.

Så lad vær med at lege ordenspoliti.

JBT

Indlæg af JBT »

Is på, skal to til tango så det er der vist ingen der leger. Det har vel intet med denne kamp at gøre i forhold til det andet til denne kamp, selvfølgelig en smule mere generelt

ACE jeg mener heller ikke vi skal pakke os, og slet ikke altid. Der er mange måder at gøre det på uanset om man ser FCK eller Atletico Madrid. Det er et eller andet sted utopi også at tror vi som hold kan "spille os ud af alting" baseret på det ene eller andet, spillere, fordums styrke osv.

Faktum, som størstedelen prøver at bringe frem i lyset, er at vi et komplet tegneserie hold for tiden, hvor mål og ambitioner ikke stå på niveau med virkeligheden.
Tag lige ulve brillerne af bare engang i mellem, historien drejer som oftes kun en vej herinde. Det skal ses i det store hele, for flertallet er FCM fans udenfor dette forum.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:ACE jeg mener heller ikke vi skal pakke os, og slet ikke altid. Der er mange måder at gøre det på uanset om man ser FCK eller Atletico Madrid. Det er et eller andet sted utopi også at tror vi som hold kan "spille os ud af alting" baseret på det ene eller andet, spillere, fordums styrke osv.
Jeg baserer det ikke på fordums styrke. Jeg baserer det på det hold, vi rent faktisk besidder. Lige nu. Vores hold er fyldt med boldspillere; hvorfor skulle vores gameplan så være at gå ud og bevidst overlade initiativet til modstanderen. Så har vi mistet vores største force.

Men ja, jeg vil nok sige, at jeg bliver lidt træt af at se argumenter som "Ståle/FCK kan finde ud af at hive en sejr hjem". Ja, flot. Ligaens med afstand største budget, og nu lykkes det endelig i, hvad, tredje forsøg at ramme et mesterskab. Det har været nogle dyre andenpladser på vejen mod den trup, de har nu. Umiddelbart vil jeg næsten påstå, at Thorup også ville vinde suppen med den trup.
JBT skrev:Faktum, som størstedelen prøver at bringe frem i lyset, er at vi et komplet tegneserie hold for tiden, hvor mål og ambitioner ikke stå på niveau med virkeligheden.
Tag lige ulve brillerne af bare engang i mellem, historien drejer som oftes kun en vej herinde. Det skal ses i det store hele, for flertallet er FCM fans udenfor dette forum.
Hvor vil du hen med det her? Jeg synes da også, at der er noget galt, men "geniale" løsninger som at gå ud fra pausen med en gameplan, der går ud på at pakke os, når vores trup ikke er til det, må jeg simpelthen tage afstand fra. Meget kan man sige om Thorup, men der er dog nogle ting, han ikke skal klandres for.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Acebone skrev:
JBT skrev:ACE jeg mener heller ikke vi skal pakke os, og slet ikke altid. Der er mange måder at gøre det på uanset om man ser FCK eller Atletico Madrid. Det er et eller andet sted utopi også at tror vi som hold kan "spille os ud af alting" baseret på det ene eller andet, spillere, fordums styrke osv.
Jeg baserer det ikke på fordums styrke. Jeg baserer det på det hold, vi rent faktisk besidder. Lige nu. Vores hold er fyldt med boldspillere; hvorfor skulle vores gameplan så være at gå ud og bevidst overlade initiativet til modstanderen. Så har vi mistet vores største force.

Men ja, jeg vil nok sige, at jeg bliver lidt træt af at se argumenter som "Ståle/FCK kan finde ud af at hive en sejr hjem". Ja, flot. Ligaens med afstand største budget, og nu lykkes det endelig i, hvad, tredje forsøg at ramme et mesterskab. Det har været nogle dyre andenpladser på vejen mod den trup, de har nu. Umiddelbart vil jeg næsten påstå, at Thorup også ville vinde suppen med den trup.
JBT skrev:Faktum, som størstedelen prøver at bringe frem i lyset, er at vi et komplet tegneserie hold for tiden, hvor mål og ambitioner ikke stå på niveau med virkeligheden.
Hvor vil du hen med det her? Jeg synes da også, at der er noget galt, men "geniale" løsninger som at gå ud fra pausen med en gameplan, der går ud på at pakke os, når vores trup ikke er til det, må jeg simpelthen tage afstand fra. Meget kan man sige om Thorup, men der er dog nogle ting, han ikke skal klandres for.
Jamen for h....... da. Skal vi ikke til at have resultater, vinde fodboldkampe o.s.v. Hvordan gør vi så det nu da vi ikke har vundet siden Esbjerg for længe siden snart og Hobro i sidste uge. Vi bliver sgu da nødt til at gøre noget, og det kunne være at lade Sdr.jyske komme og at vi så var afventende i vores spillestil, men det skal Thorup jo være mand for.Vi kan jo efterhånden IGEN ikke spille til 0. Og det har ikke noget med FCK at gøre og deres andenpladser. Det handler om os selv, og jeg siger bare hvad jeg har set Ståle gøre mange gange.

FCK er med afstand det bedste hold i DK. Alle vi andre er bare noget dårligere i år end sidste år.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

tatoo skrev: Jamen for h....... da. Skal vi ikke til at have resultater, vinde fodboldkampe o.s.v.
Jo da, det synes jeg også. Præcis derfor er jeg så stor modstander af din og JBT's idé. Hvis vi prøver at pakke os og overlade initiativet til modstanderen, når vi er kommet foran, så er det jo netop, det går galt. Og så vinder vi ikke fodboldkampe.

Forklar mig helt præcist, hvorfor denne strategi er god: "Vi er foran. Her har I bolden, så stiller vi os ned og tager imod. Vis os, hvad I kan."

Selv SønderjyskE vil bryde os ned og slå os, hvis vi giver dem alt initiativ.
tatoo skrev:Hvordan gør vi så det nu da vi ikke har vundet siden Esbjerg for længe siden snart og Hobro i sidste uge. Vi bliver sgu da nødt til at gøre noget, og det kunne være at lade Sdr.jyske komme og at vi så var afventende i vores spillestil, men det skal Thorup jo være mand for.Vi kan jo efterhånden IGEN ikke spille til 0. Og det har ikke noget med FCK at gøre og deres andenpladser. Det handler om os selv, og jeg siger bare hvad jeg har set Ståle gøre mange gange.
Det er også fint nok, men Ståle har i højere grad de defensivspillere, der skal til for at kunne holde stand mod et længerevarende pres. At jeg så ikke synes, det er noget, FCK praktiserer særlig meget er en anden sag. Normalt er de da dominerende i deres kampe.

Under alle omstændigheder er det ikke en god idé at pakke os ud fra præmissen om, at der skal ske et eller andet. Der skal ske noget, men ikke dét. Vi bliver nødt til selv at tage skeen i den anden hånd og ikke leve på modstanderholdets nåde.
tatoo skrev:FCK er med afstand det bedste hold i DK. Alle vi andre er bare noget dårligere i år end sidste år.
FCM er i hvert fald faldet i niveau, og FCK er blevet bedre. Resten af ligaen, tja... SE og OB er også blevet bedre. AaB og BIF er cirka det samme som sidste år.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg mener blot at man skal til at se virkeligheden i øjnene... Du melder jo en krig op, man ikke er i stand til at vinde ret beset.

Det er selvfølgelig dit syn på sagen, jeg tror bare størsteparten er uenig. Ja, jeg tendere til at sige alle fans der holder med FCM, udenfor disse murer. Desværre får ingen sin vilje ved at råbe højest.

Vores træner et delt et sted midt imellem begge argumenter, ergo vi kommer ingen vejne.

Det er tid til at sadle om, og det kan kun gå for langsomt.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Personligt er jeg også imod at pakke sig defensivt og afvente modstanderen. Det har vi aldrig været gode til i FCM og det fremmer ikke ligefrem udvikling, som jeg personligt forventer og vil se. Jeg vil hellere end gerne tabe 1,2,5 kampe eller mere hvis jeg kan se en udvikling og en ide med galskaben, problemet er bare at med Thorup indtil videre har jeg ikke set nogen form for udvikling, eller at taktikken bærer præg af nogle fremadrettede ideer, uanset hvor mange kampe vi nu har tabt.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:Jeg mener blot at man skal til at se virkeligheden i øjnene... Du melder jo en krig op, man ikke er i stand til at vinde ret beset.
Øh, nej? Jeg mener godt, vi kan spille fornuftigt MED bolden på egne fødder. Det er virkelig ikke særlig kontroversielt.

Jeg siger ikke, vi skal smide alt frem i angreb, når vi fører 2-0. Vi skal holde på bolden, trække tempoet ud af kampen og frustrere modstanderen. Hvis det betyder et par mindre fine APOEL-tricks, så er det fint med mig.

Hovedmålet for mig er ikke, om 3-0-målet kommer. Men vi skal have bolden, så vi rent faktisk har muligheden for at lave det.
JBT skrev:Det er selvfølgelig dit syn på sagen, jeg tror bare størsteparten er uenig. Ja, jeg tendere til at sige alle fans der holder med FCM, udenfor disse murer. Desværre får ingen sin vilje ved at råbe højest.
Så mere eller mindre alle FCM-tilhængere er fortalere for at falde tilbage og overlade initiativ til modstanderen, også selvom modstanderen er ordinære Superliga-hold? Beklager, det tror jeg simpelthen ikke på. Det er de ikke.
JBT skrev:Vores træner et delt et sted midt imellem begge argumenter, ergo vi kommer ingen vejne.

Det er tid til at sadle om, og det kan kun gå for langsomt.
Thorup talte om at gå ud og fortsætte takterne fra første halvleg. Det var da en god idé. Thorups store problem var så, at det overhovedet ikke var det, holdet gjorde. Det falder naturligvis også tilbage på ham, men nu blev han kritiseret for sin udtalelse, og den var der for så vidt ikke noget galt i.

Besvar