kamptråd: SDR. vs FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP

Re: kamptråd: SDR. vs FCM

Indlæg af HKP »

Hvis det først er nu man tager al det under lup, du nævner FCM2000, så har man allerede ventet alt alt for længe!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvorfor forlod Singh os, mon han har set noget, som han ikke var imponeret over ?

Jakla

Indlæg af Jakla »

Kian blev taget på sengen ved det første mål havde fokus ud af feltet, da bolden pludselig kom bag om.
Andet mål er et hold i ubalance JP kommer halsende efter og Mikkel skal ret beset hellere blive inde på kassen når han skærmer så forholdsvis svagt.
tredje mål må man vel bare konstatere var et drømmehug...
Synes ofte vi clearer bolden mod de forkerte rum, men det er sikkert lettere sagt end gjort.
Men igen, man må ikke sætte en sådan førring over styr hvis man vil noget i toppen. Jeg undrer mig også over hvad der er blevet af Royer og Mabil.

dejligeikast
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Indlæg af dejligeikast »

Pauser i ligaen pga. landskampe, som der jo nu kommer, har historist set ofte været brugt til at skifte træneren ud. Det giver jo lidt ekstra tid for den nye/midlertidige træner. Så skal Thorup fyres inden sæsonafslutning, så mener jeg det er nu – eller også må man køre den færdig med Thorup. Jeg vil holde øje med nyhederne de næste par dage – måske Benham/Steinlein/Ankersen trykker på knappen. Noget skal der i hvert fald ske.

Jeg var på Aalborg stadion fredag aften med et par AaB kolleger. To ting slog mig i den kamp – ud over den vilde afslutning.

”Gå 5 min før tid sygen”, som desværre trives i bedste velgående på MCH Arena, ville have godt af sådan en afslutning. En fryd at alle dem der går efter 85 min, går glip af den slags afslutning.

Men mere vigtigt. Jeg er ikke en af dem der savner Glen – var blevet træt af hans ego. Men nøj hvor jeg savner den fight og tro af en scoring i de sidste minutter, som var kendetegnet for FCM under Glen. AGF spillede for sejren/point, lige til det sidste. Det er godt nok længe siden vi har gjort det i FCM. Øv.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg undrer mig til gengæld over, hvad det lige er der sker omkring mit yndlings fodboldhold !

Glacier

Indlæg af Glacier »

Hvis Thorup skal have sparket før det går helt galt (og før sæsonafslutningen), så vil det være smart at gøre det omgående, med tanke på at der næsten er 14 dage til næste kamp.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Vel egentlig kun NK der kan være sin indsats bekendt. Må også sige at hans ankomst til holdet kommer særdeles belejligt, nu mr. glasben Bak ligner fortid. Resten af holdet må sq skamme sig. Suk :( :oops:

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Lad KBB pensionere sig som aktiv fodboldspiller og overtage trænergerningen resten af sæsonen. Vi skal have indgydet noget fight, vilje og mod i det her hold. Hvis ikke han kan på banen, så lad ham gøre det på bænken ;)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Chiquizito92 skrev:Lad KBB pensionere sig som aktiv fodboldspiller og overtage trænergerningen resten af sæsonen. Vi skal have indgydet noget fight, vilje og mod i det her hold. Hvis ikke han kan på banen, så lad ham gøre det på bænken ;)
Det er nok alligevel en lidt for stor mundfuld. Men lad Priske overtage chefstolen og så kan KBB overtager assistenttjansen...

/Cortez

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Cortez skrev: Det er nok alligevel en lidt for stor mundfuld. Men lad Priske overtage chefstolen og så kan KBB overtager assistenttjansen...

/Cortez
Hehe det var også mest ment som en joke, der skulle understrege at noget DRASTISK skal ske - Og at vi skal have en træner, der repræsenterer netop de dyder.

Spillerne har kvaliteterne, men vi skal have én der får dem til at kæmpe for det.

Ellers enig i din modifikation af mit forslag :D

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steinlein har et problem, i optakten til foråret meldte han at FCM har et hold der kan udfordre FCK om guldet, og at det vil være skuffende hvis de ikke kan leve op til det.

Nu er selv Europa pladsen ved at ryge, jeg nægter at tro på at ledelsen ikke er i alarm mode

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

For mig at se, er en af de afgørende forskelle i dag, at SønderjyskE har en målmand, der skaffer dem point, mens vores ikke laver nogen afgørende redninger. Generelt synes jeg, at Mikkel Andersen har stået lidt svagt i billedet, og ikke har leveret ret mange afgørende redninger - hverken i efteråret eller nu i foråret.
Det fik mig til at kigge lidt på statistikkerne (kilde: Superstat - kun superligakampe). Mikkel har spillet 18 superligakampe, hvoraf der ingen skud på mål var i den ene. I de andre 17 kampe, har der været 63 skud på mål, hvilket har givet 20 mål. Det giver en redningsprocent på 68% hvilket må siges at være i den lave ende. Mikkel har 6 clean sheets og 7 kampe med en redningsprocent ml. 50-79%, 1 kamp med redningsprocent ml. 30-49% og 3 kampe med en redningsprocent ml. 0-29% (heraf 2 med en redningsprocent på 0 - fx nederlaget til Viborg).
Til sammenligning har Dahlin en redningsprocent på 89 i denne sæson (dog kun 4 kampe) - og sammenlagt en redningsprocent på 74 for sine 14 superligakampe - hvoraf han i de 10 har haft en redningsprocent ml. 80-100 (7 clean sheets).
Det er naturligvis ikke så mange kampe at sammenligne på, men må sige, at jeg savner Dahlin og håber han er klar efter landsholdspausen.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:For mig at se, er en af de afgørende forskelle i dag, at SønderjyskE har en målmand, der skaffer dem point, mens vores ikke laver nogen afgørende redninger. Generelt synes jeg, at Mikkel Andersen har stået lidt svagt i billedet, og ikke har leveret ret mange afgørende redninger - hverken i efteråret eller nu i foråret.
Det fik mig til at kigge lidt på statistikkerne (kilde: Superstat - kun superligakampe). Mikkel har spillet 18 superligakampe, hvoraf der ingen skud på mål var i den ene. I de andre 17 kampe, har der været 63 skud på mål, hvilket har givet 20 mål. Det giver en redningsprocent på 68% hvilket må siges at være i den lave ende. Mikkel har 6 clean sheets og 7 kampe med en redningsprocent ml. 50-79%, 1 kamp med redningsprocent ml. 30-49% og 3 kampe med en redningsprocent ml. 0-29% (heraf 2 med en redningsprocent på 0 - fx nederlaget til Viborg).
Til sammenligning har Dahlin en redningsprocent på 89 i denne sæson (dog kun 4 kampe) - og sammenlagt en redningsprocent på 74 for sine 14 superligakampe - hvoraf han i de 10 har haft en redningsprocent ml. 80-100 (7 clean sheets).
Det er naturligvis ikke så mange kampe at sammenligne på, men må sige, at jeg savner Dahlin og håber han er klar efter landsholdspausen.
Det er jo et helt andet forhold du kommer ind på, "skader" på "skader".

For mig at se er Jim Larsen, Andersson og Bak færdige.

Poulsen er over the Hill.

Det er nogle store navne som der skal findes erstatninger til, synes ikke Steinleins indkøb har været ok i det her vindue.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

I dag var Mikkel Andersen ikke god. Men generelt set synes jeg han har gjort det rigtig godt. Vi skal lige huske på at han er tiltænkt rollen som bænkevarmer. De samme statistikker kunne man også finde på Haugaard og ham ville Stoke kaste en pæn skilling efter. At vores førstevalg så har været skadet det meste af tiden er bare uheldigt. Jeg er dog ikke sikker på at han ville have gjort en forskel - men er da åben for at jeg tager fejl.

Jeg synes vores trup er meget stærk. Den trup som Steinlein og Co har stillet til rådighed for Thorup ville Brøndby tage uden at blinke hvis vi skulle bytte lige over. Men spillerne fungerer ikke. Slet ikke. Kan godt være at de er fejlcastet af Steinlein, at de ikke passer sammen eller ind i vores system. Det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg tænker bare på om det kan lade sig gøre at finde en træner der kan få mindre ud af det materiale end Thorup kan.

Da transfervinduet lukkede var jeg super tilfreds. Det er dog uheldigt at Singh efter 38 dage tager hjem igen. Kun midterforsvaret og til dels bredden på venstre back, kunne give anledning til bekymring. I midterfosvaret måtte man ud i en nødløsning da alle emner hoppede fra i sidste øjeblik. Vi har Bodurov, Banggaard og Kian til at dække de pladser. Jim kommer nok ikke tilbage foreløbig men han skal stadig have løn. Desuden har vi kun superligaen at bekymre os om. Banggaard var god nok i vores mesterskabsæson så det burde ikke være et problem at have ham som back up, selvom jeg heller ikke er fan. Vi har altså hver eneste kampdag en stribe gode spillere siddende på enten bænken eller tribunen, som til enhver tid kunne komme i startopstillingen i de fleste andre klubber i suppen. Det fortæller lidt om den styrke vi burde have. Set fra min stol er alle klynk over truppens kvalitet uberettiget.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

En målmand der skaffe dem point?

Det er mig total uklart at du er af den opfattelse, det er da så absolut intet med ham at gøre, kun set på denne kamp. Han er middelmådig, Mikkel Andersen er bare endnu mere elendig. Søndjydske forsvar er ikke imponerende, men alt andet lige kan de takke vort eget hold for at stå med 3 point.

Jeg vil ikke høre ordet skader fra nogle længere, det er simpelthen så pinligt at blive ved med at skubbe det den væk. At det så er fakta, bør man i den grad tænke over, da det er et generelt problem og har været i flere år, selv endnu før, vi havde rumænere på holdet.

Steinlein og co tanker og forventninger om klub og hold står slet ikke på mål med virkeligheden. FCK er en liga for sig og sådan bliver det fortsat. Herning kontra København taler for sig selv. Det er vel også sjovere for Mesut Özil og mange andre, at bo i London, end Liverpool. Det er en interessant snak, når man taler om ting der gør en forskel.

Jeg håber sgu, desværre, at der snart rulles hoveder på øverste arbejdsgang. Det er ikke længere fair overfor sponsorer forsåvel faren med sin søn der dukker op søndag efter søndag.

Besvar