Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Acebone »

Auri tager over for nu. JBA undskylder, men bliver.

Brøndby bombet år tilbage. Tror og håber, det kommer til at koste dem i tabellen også, så vi forhåbentlig har en konkurrent mindre.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

BIF må siges at have spillet sig foran AGF i den evige kamp om at være Danmarks største galehus. :shock: :lol:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sydsiden har samlet alle "Oscar"s indlæg i et dokument, læs det her: https://docs.google.com/document/d/1vEb ... vORUE/edit#

Gak gak ... galehus.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er simpelthen for morsomt at se JBA forsvare sig selv fx
Ny Direktør (SydSiden Online)
skrevet af Oscar, , 29.08.2015, 19:51
FKA Jorn

Vil du ikke vaere venlig at skrive en officiel email til Broendby og bede om et moede med JBA.
Skriv gerne paa : jj@brondby.com og be' om moedet.
Dine negative vibrationer i samtlige kontekster skriger paa at du boer finde et andet forum at udtrykke din konstante utilfredshed alternativt finde en laege der kan give dig lykke piller.

Jeg ved positivt at hvis du beder JBA om et moede saa er han klar - som ved folketingsvalg og andre ting saa er det jo at hvis man konstant brokker sig saa skal man have nosser til at staa paa den store scene og staa ved sine meninger - alt andet er for toesedrenge.
Saa kom nu - vis nu engang for alle at du toer staa ved dine holdninger.

Tak
"Find en laege der kan giv dig lykke piller" - :shock:

Hvis JBA kan fortsætte som formand efter det her, er Brøndby helt færdig som seriøs forretning ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Og en lille kommentar møntet på os :lol:
FCM er alligevel tilbage til middelmådigheden indenfor 2-4 år.

Tænk at det skulle komme fra en Brøndby formand, en klub der ikke har været ret meget andet end middelmådig i nyere tid :mrgreen:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Haha, det er for vanvittigt. Med mindre han går, bliver Brøndby nok ved med at underholde, for den neutrale. :lol:

Træls for Thomas Frank, fans, spillerne og alle andre, at JBA er den sværeste at skifte ud for Brøndby.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Steffen am skrev:BIF må siges at have spillet sig foran AGF i den evige kamp om at være Danmarks største galehus. :shock: :lol:
Ha ha ha er godt nok blevet svinet til af en del AGFere de seneste dage - de er stiktossede over at vi har nappet det eneste parameter de har vundet på de sidste 20 år :D og endnu mere tossede over at den er totalt umulig at tilbageerobre for dem :shock:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

AGFerne kan godt glemme den titel. "Det mest idiotiske i 25 år" ;-) http://www.bt.dk/superligaen/asger-aamu ... e-i-25-aar

Går han af? Har BIF overhovedet mulighed for at han går af, økonomien er slem nok i forvejen, tænk hvis han fandt på noget andet at lege med?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Asger Aamund sagde faktisk i samme interview at han ikke synes JBA skulle gå af.

Jeg mente det nok i starten, men efter at have tænkt lidt, behøver de nok ikke endnu mere cirkus. Men afhænger helt af om han kan holde sig i skindet fremover, for det er godt nok et ledelse svigt af de store.

Økonomisk kan BIF vel i princippet godt klarer sig for han vil jo uanset være aktionær, spørgsmålet er bare om han skal være formand på samme tid. Men du kan sige, at så er det mindre sikkert han vil yde et 60 mio. kr. lån.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Ravnen skrev:AGFerne kan godt glemme den titel. "Det mest idiotiske i 25 år" ;-) http://www.bt.dk/superligaen/asger-aamu ... e-i-25-aar

Går han af? Har BIF overhovedet mulighed for at han går af, økonomien er slem nok i forvejen, tænk hvis han fandt på noget andet at lege med?

Selvfølgelig går han ikke af - i store dele af fankredsen er han tilgivet især efter hans mulige tilsagn om 80 mio ekstra til klubben henover sommer! Vi begår vel alle fejl - store som små og JBAs må siges at ligge i den større ende. Det ændrer dog ikke på at manden er fyldt med passion og kærlighed til klubben hvilket ingen (I BIF) er i tvivl om.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

ThygeM skrev:
Ravnen skrev:AGFerne kan godt glemme den titel. "Det mest idiotiske i 25 år" ;-) http://www.bt.dk/superligaen/asger-aamu ... e-i-25-aar

Selvfølgelig går han ikke af - i store dele af fankredsen er han tilgivet især efter hans mulige tilsagn om 80 mio ekstra til klubben henover sommer! Vi begår vel alle fejl - store som små og JBAs må siges at ligge i den større ende. Det ændrer dog ikke på at manden er fyldt med passion og kærlighed til klubben hvilket ingen (I BIF) er i tvivl om.
Men samtidig viser hans ageren også, at han - netop grundet sin store passion - er fuldstændig uegnet til at være bestyrelsesformand for netop dette børsnoterede selskab. Han er alt for emotionelt involveret og alt for meget en fanboy. Når han ikke kan holde hovedet koldt ift deltagelse på et fanforum, så må man med rette betvivle hans evner til at træffe andre typer af beslutninger på en måde, hvor de er i aktionærernes og klubbens bedste interesse.
Det er fair nok, at BIF er i så store økonomiske problemer, at det ikke er muligt at smide JBA ud, men fansenes bør også være bekymret over om JBA er tilstrækkelig kompetent til at udstikke retningen for BIF. Han og KASI ser ud til at have mere til fælles end man burde bryde sig om.
Men det er fint for mig, at han bliver. Jo længere den ledelsesmæssige uro og inkompetence fortsætter i BIF jo bedre.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

ThygeM skrev:

At i tilgiver ham siger dog ikke det store.
Reelt set har i jo ikke noget valg. Hvis han trækker sig, så er i på konkursens rand.
Det er dog ret sjovt for ikke-Brøndby fans at se hvordan alle værdier som "ingen over klubben", og "imod moderne fodbold" ikke betyder mere end at de hellere end gerne sælges til højst bydende. Var det samme sket i FCK eller FCM, så skulle "plasticklub" jo nok blive flittigt brugt.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

jonas386 skrev:Reelt set har i jo ikke noget valg. Hvis han trækker sig, så er i på konkursens rand.
Forstår ikke den pointe. BIF lever da videre selvom JBA ikke er formand. Om han er aktionær er vel i og for sig ligegyldigt.
FFP reglerne er i spil, så uanset kan han ikke bare lemfældigt smide penge i klubben.
jonas386 skrev:Var det samme sket i FCK eller FCM, så skulle "plasticklub" jo nok blive flittigt brugt.
Det er faktisk en rigtig sjov pointe :lol:

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Steffen am skrev:FFP reglerne er i spil, så uanset kan han ikke bare lemfældigt smide penge i klubben.
BIF er nødt til at skrue voldsomt ned for blusset hvis Jan Bech skulle gå sin vej. Man kan kun være med på det niveau man er pga. ham.
Jeg ved ikke hvordan det præcist forholder sig mht FFP, men jeg kan da se flere klubber rundt omkring i verden får tilført store beløber udefra (fra enkeltpersoner) uden der sker noget ved det. Det gemmes sikkert ofte bag teknikailteter, såsom lån der senere bliver eftergivet, eller hvad ved jeg.

Klubben Brøndby IF ville nok leve videre, ligesom klubben AaB også lever videre selvom den professionelle del skulle gå nedenom og hjem. Det vil dog langt fra blive i samme form. Enten skulle man ud og finde en ny "sponsor" med en røvfuld penge i ryggen, ellers skal man bare acceptere at man ikke kan lege med i toppen de næste mange år mens man får vendt skuden ligesom vi også var tvunget til i Aalborg. Jeg har dog svært ved at se Brøndby lave sådan en manøvre ligeså smertefrit.
Det bliver dog næppe aktuelt. London Jan er tilgivet, og det hele fortsætter vel bare som før, dog med ny træner.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor Jan Bech som det første, efter sagen, rykker tættere på den daglige ledelse. Han sagde, da han trådte til, at han ikke ville blive en af de ejere der blandede sig helt vildt i indkøb og generel ledelse. Det har han så været alligevel, og fred være med det iøvrigt, jeg forstår bare ikke hvorfor man annoncerer at man arbejder tættere på klubben nu hvor han er hovedpersonen i en sag der om noget giver et alvorligt knæk på troværdigheden og professionalismen i klubben.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

jonas386 skrev:
Steffen am skrev:FFP reglerne er i spil, så uanset kan han ikke bare lemfældigt smide penge i klubben.
BIF er nødt til at skrue voldsomt ned for blusset hvis Jan Bech skulle gå sin vej. Man kan kun være med på det niveau man er pga. ham.
Jeg ved ikke hvordan det præcist forholder sig mht FFP, men jeg kan da se flere klubber rundt omkring i verden får tilført store beløber udefra (fra enkeltpersoner) uden der sker noget ved det. Det gemmes sikkert ofte bag teknikailteter, såsom lån der senere bliver eftergivet, eller hvad ved jeg.

Klubben Brøndby IF ville nok leve videre, ligesom klubben AaB også lever videre selvom den professionelle del skulle gå nedenom og hjem. Det vil dog langt fra blive i samme form. Enten skulle man ud og finde en ny "sponsor" med en røvfuld penge i ryggen, ellers skal man bare acceptere at man ikke kan lege med i toppen de næste mange år mens man får vendt skuden ligesom vi også var tvunget til i Aalborg. Jeg har dog svært ved at se Brøndby lave sådan en manøvre ligeså smertefrit.
Det bliver dog næppe aktuelt. London Jan er tilgivet, og det hele fortsætter vel bare som før, dog med ny træner.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor Jan Bech som det første, efter sagen, rykker tættere på den daglige ledelse. Han sagde, da han trådte til, at han ikke ville blive en af de ejere der blandede sig helt vildt i indkøb og generel ledelse. Det har han så været alligevel, og fred være med det iøvrigt, jeg forstår bare ikke hvorfor man annoncerer at man arbejder tættere på klubben nu hvor han er hovedpersonen i en sag der om noget giver et alvorligt knæk på troværdigheden og professionalismen i klubben.
Det er så din antagelse at vi evt må skrue ned for blusset uden JBA det tror jeg personligt ikke. Brøndby har altid været gode til at finde en mand med en papkasse fuld af penge til at hælde ned i hullet. Uanset hvor ondt det gør i en Aabers selvopfattelse er platformen i BIF bare så meget større at man stort set altid vil være garanteret en eller anden form for økonomi til minimum top 6 i økonomisk formåen. Brandet Brøndby if er blevet voldtaget på det skamligste de sidste 10 år men alligevel er det stadigvæk med afstand det næststørste i fodbolddanmark pt kun overgået af brilleaberne. JBA er ikke kun tilgivet pga at han er pengemand (selvom det da ikke skader) men mindst ligeså meget at vi på,trods af hans amatøragtige opførsel er en passioneret og dedikeret Brøndby-fan og dermed en af os. Havde det været Aldo det havde optrådt på samme måde er jeg ikke i tvivl om at han var blevet kylet og buhet ud. Den store forskel på Benham og JBA er at JBA er aktionær med pt ca 27% af aktierne hvor Benham reelt set er ejer af FCM. Dvs hvis Benham slukker lukker FCM bla fordi man skylder 60 mio til ham mens JBA "blot" er aktionær og skal finde en der vil købe hans aktier uden at BIF har noget i klemme.

Grunden til at han rykker tættere på den daglige ledelse er at han er mere developer end bestyrelsesformand og gerne vil tættere på for at sikre at man ikke endnu engang hælder 120 mio ud af vinduet på dårlige investeringer. Jeg tror ikke han forærer klubben 80 mio men rejser dem gennem en aktieudvidelse der konsolidere hans magt. Det eneste plastik jeg synes der er i Brøndby er alle de forbandede køb af afdankede svenskere og andre folk der ikke er gode nok til superligaen - Per Rud har godt nok leget FM - desværre stolede bestyrelsen for meget og for længe på ham.

Alt i alt tror jeg da de fleste af os gerne ville have været denne sag foruden men nu er den her og så rykker vi tættere sammen på tribunen, i spillertruppen og i A/S generelt... Vi er mange der ser en del mere lyst på tingene nu end for en måned siden - uden at være blåøjet! Tingene kommer til at tage tid og er vel sat et par år tilbage men vi er til gengæld sluppet af med vores juniortræner!

Besvar