Alternativer til trænerbænken?
Re: Alternativer til trænerbænken?
Som udgangspunkt en lidt fjollet tråd, men jeg nedværdigerer mig dog til at smide et navn i puljen. Mads Davidsen. Nuværende ass. træner for Sven Goran i Kina.
Umådelig veltalende og sympatisk. Desuden ved jeg, han har et tæt forhold til Brentford og er i den grad firstmover på brugen af statistik i fodbold.
På alle mulige måder en favorit i mine øjne, hvis ikke Priske skal overtage.
Umådelig veltalende og sympatisk. Desuden ved jeg, han har et tæt forhold til Brentford og er i den grad firstmover på brugen af statistik i fodbold.
-
Steffen am
Den er jeg HELT med på. Han er genial og når han snakker kan man høre at han ser fodbold på helt anden måde end almindelige dødelige mennesker.Mads skrev:Som udgangspunkt en lidt fjollet tråd, men jeg nedværdigerer mig dog til at smide et navn i puljen. Mads Davidsen. Nuværende ass. træner for Sven Goran i Kina.
Tror 'desværre' at han har gang i noget interessant i Kina og får masser af tillid (og penge).
Men efter min overbevisning, det måske allermest interessante trænernavn overhovedet.
Hvordan mener du at Davidsen står tæt sammen med Brentford? Han har været på studieturer til klubben?
Som trådstarter føler jeg mig ramt!Mads skrev:Som udgangspunkt en lidt fjollet tråd
Det var nu bare for at skille debatten om Jess Thorup fra debatten om, hvem der skulle overtage i tilfælde af en fyring. Jeg synes, det er to separate ting.
Jeg er ikke tilhænger af en fyring på nuværende tidspunkt, lad mig lige slå det fast. Men præcis som vi snakker om andre spillere i transfertrådene, kan vi snakke om andre trænere her.
Hvis vi dropper Thorup ser jeg kun 3 danske emner. Lars Søndergård, Jonas Dal og Jacob Michelsen.
Men det afhænger nok fuldstændig af hvem der bestemmer hvad omkring holdet. Og så er det jo ikke sikkert de er interesseret, hvis ikke de får indflydelse.
Men det afhænger nok fuldstændig af hvem der bestemmer hvad omkring holdet. Og så er det jo ikke sikkert de er interesseret, hvis ikke de får indflydelse.
Jeg er enig med Ravnen. Vi skal have noget nyt ind udefra. En ny måde at tænke på, nye øjne på en til tider lidt trist dansk måde at spille fodbold på som det er tilfældet her i den danske superliga. Derud over er vi som hold og klub vel også på et punkt, hvor vi godt nok lige skal tilbage til at have lidt mere og ikke mindst højere stabilitet, men derfra skal udvikle os og lægge på.
Jeg har dog så samtidigt svært ved at se os finde en sådan kapacitet udefra, hvis rygterne er sande omkring hvor meget/lidt indflydelse træneren får i og omkring holdet, hvor jo også træner emner som Ole Gunnar Solskjaer og også en Bob Bradley, som rygtes at have takket nej bla. grundet manglende indflydelse, som det siges at Steinlein og Ankersen? har sat sig på.
Og er det sandt hvad rygterne siger, så tror jeg at vi får det generelt svært angående potentielle trænere fremadrettet og tror egentligt ikke at vi kan hente en kapacitet som er meget bedre end Thorup, som vil acceptere at arbejde under sådanne forhold.
Og folk kender vel mit syn på Thorup.
Jeg har dog så samtidigt svært ved at se os finde en sådan kapacitet udefra, hvis rygterne er sande omkring hvor meget/lidt indflydelse træneren får i og omkring holdet, hvor jo også træner emner som Ole Gunnar Solskjaer og også en Bob Bradley, som rygtes at have takket nej bla. grundet manglende indflydelse, som det siges at Steinlein og Ankersen? har sat sig på.
Og er det sandt hvad rygterne siger, så tror jeg at vi får det generelt svært angående potentielle trænere fremadrettet og tror egentligt ikke at vi kan hente en kapacitet som er meget bedre end Thorup, som vil acceptere at arbejde under sådanne forhold.
Og folk kender vel mit syn på Thorup.
Selvom jeg selv nok er nået dertil hvor jeg efterhånden tror det er bedst at Thorup får sparket, så sidder jeg med en lille utryg fornemmelse for om dette muligvis kan være vores "Meulensteen". Altså en træner som afløser en success, men som ender med at få meget kritik, og i sidste ende fyring. Hvor det så efterfølgende vil vise sig at problemerne stikker meget dybere end trænerposten.
Vi skal også slå koldt vand i blodet. Glen havde også op og nedture de første år, og først derefter var det at vi begyndte at rage point effektivt i land. Lad os nu se, vi skulle gerne slå Hobro, og så bliver det forhåbentlig starten på en positiv stime 
-
Steffen am
Har hørt Pelligrini og LvG bliver ledig til sommer.
Sidstnævnte kan måske gøre spillerne lidt liderlige,
Det hjalp da mod os om ikke andetSteffen am skrev:Har hørt Pelligrini og LvG bliver ledig til sommer.
er meget enig i at mange synes at der virker rimelig chock over at Thorup vælger (overraskende) opstilling som jeg hellere ikke kan fatte - er faktiske lidt smule skuffet over at der bliver valgt ham til cheftræner hos os - men JA TAK til at Kristian Bak bliver ass træner at begynder med og ender til cheftræner. da han er meget dikeret til klubben - har smugekigger lidt efter træner som evt ersat Thorup engang i fremtiden skulle være meget spændende træner med STOR mandskabspleje og erfaring..
forhåbentlig finder vi en gode træner som kan stille defensiv opstilling og spiller offensiv...
såh min byd er: david Nielsen, ole gunnar, henning berg, og de 4 ukendt som er udmærket østeuropæiske land - (måske) billige løn - Maciej skorza, zlatomir zagoric, uli forte og vitezlav lavicka - de 4 udlands træner har høje gennemsnit - 1,60-1,80 point pr kamp...
forhåbentlig finder vi en gode træner som kan stille defensiv opstilling og spiller offensiv...
såh min byd er: david Nielsen, ole gunnar, henning berg, og de 4 ukendt som er udmærket østeuropæiske land - (måske) billige løn - Maciej skorza, zlatomir zagoric, uli forte og vitezlav lavicka - de 4 udlands træner har høje gennemsnit - 1,60-1,80 point pr kamp...
ham maceij skorza er vildt træner som FCM kunne have godt af - lidt af Glen i ham - måske dog mere krudt i ham..
hans snit er rigtige høje - 1,80 rigtige flot efter 6 forskellige klubber - 1,80 snit !! wow
https://www.youtube.com/watch?v=Gag7fHSRShU
https://www.youtube.com/watch?v=Gag7fHSRShU
Nu er der røget lidt trænersnak over i Thorup-tråden. Vil fortsætte den her.
Jeg er enig med Kent i, at Thomas Frank ikke er løsningen. Hvis man tror, han er en Glen Riddersholm light, så tager man fejl. Frank er alt for passiv; Glen blev sur og gal og skulle fan'me nok få rettet op, når vi ikke præsterede.
Jeg holder stadig fast i Jakob Michelsen som mit bud. Vores talentfulde hold med SønderjyskE's gi'r-aldrig-op-mentalitet - prøv at forestille jer dét!
Jeg er enig med Kent i, at Thomas Frank ikke er løsningen. Hvis man tror, han er en Glen Riddersholm light, så tager man fejl. Frank er alt for passiv; Glen blev sur og gal og skulle fan'me nok få rettet op, når vi ikke præsterede.
Jeg holder stadig fast i Jakob Michelsen som mit bud. Vores talentfulde hold med SønderjyskE's gi'r-aldrig-op-mentalitet - prøv at forestille jer dét!
Re: Alternativer til trænerbænken
Men han er jo også fuldstændig grøn og uden de nødvendige erfaringer fra topplan. Hvis en god sæson var nok, så var det Faxe, der var landstræner. Jeg er ikke fortaler for en døgnflue-løsning. Vi har ikke 3 år til at bygge op. Jeg vil have en træner, der har et bedre cv end vores spillere.Acebone skrev: Jeg holder stadig fast i Jakob Michelsen som mit bud. Vores talentfulde hold med SønderjyskE's gi'r-aldrig-op-mentalitet - prøv at forestille jer dét!
Det er en hårfin balance. Vil man satse på et ungt og uerfarent trænertalent er Michelsen og Dal de bedste bud, og i særdeleshed førstnævnte. En middelvej kunne være David Nielsen som trofs alt præsterede i Norge og fører Lyngby sikkert igennem 1. Division. Han har vist taktisk kløgt, og hvis nogen besidder vildskab og vilje så er det ham.
I den anden grøft forstår jeg godt Kents argumentation for en erfaren vindende træner, men hvem har de kvalifikationer som kunne være interesseret? Det er trods alt en rimelig rigid ramme træneren skal agere inden for. Mulige bud?
Min favorit er David Nielsen, men jeg er snart sagt ligeglad, så længe Thorup er væk.
I den anden grøft forstår jeg godt Kents argumentation for en erfaren vindende træner, men hvem har de kvalifikationer som kunne være interesseret? Det er trods alt en rimelig rigid ramme træneren skal agere inden for. Mulige bud?
Min favorit er David Nielsen, men jeg er snart sagt ligeglad, så længe Thorup er væk.
Re: Alternativer til trænerbænken
SønderjyskE er Michelsens første Superliga-klub, ja. Men han er jo langt fra grøn i trænergerningen trods sin unge alder. Jeg har fulgt ham on/off siden Skovbakken, og hans karriere er kun gået en vej - op.Kent skrev:Men han er jo også fuldstændig grøn og uden de nødvendige erfaringer fra topplan. Hvis en god sæson var nok, så var det Faxe, der var landstræner. Jeg er ikke fortaler for en døgnflue-løsning. Vi har ikke 3 år til at bygge op. Jeg vil have en træner, der har et bedre cv end vores spillere.Acebone skrev: Jeg holder stadig fast i Jakob Michelsen som mit bud. Vores talentfulde hold med SønderjyskE's gi'r-aldrig-op-mentalitet - prøv at forestille jer dét!
I øvrigt kom vores to bedste trænere ikke med et væld af toptrænererfaring i bagagen. Det er ikke nødvendigvis klubberne på CV'et, der gør det. I mine øjne er det mere, hvad man får ud af det materiale, man har til rådighed. Det er her, jeg mener, Michelsen har det, der skal til.
Jeg vil da også gerne have Bob Bradley eller Ole Gunnar Solskjær. Men de ville jo ikke.