Selvfølgelig er han sulten, det skal han være. Kan også godt forstå, at han mener det er hans tur nu, men jeg synes han mangler meget ifht. at kunne erstatte Erik. Banggaard skal blive mere fysiskbetonet i sit spil, skal blive bedre med bolden og blive MEGET MERE verbalt aktiv, ellers kommer det aldrig til at fungerer med Kian. Vi mangler en leder, og hverken Kian eller Banggaard har nogen form for lederegenskaber.Steffen am skrev:Banggard er sulten.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... min-tur-nu
Han var også fast spiller i mesterskabssæsonen, hvis han kan få samarbejdet med Kian op at stå, er det måske slet ikke så galt?
Kræver dog nok at der kommer mere lyd på Kian.
Banggard har selv tidligere udtalt at den meget lyd der var fra Erik gjorde det noget nemmere at steppe ind.
Energi, Spillet og Opstilling
Re: Energi, Spillet og Opstilling
Vi kan tabe, men aldrig besejres
-
Steffen am
Nu er der en diskussion i flere tråde omkring hvad den nuværende trup kan og den foretrukne opstilling. Håber vi kan rykke den her til og fortsætte
Defensiven.
Fornemmer vi er rimelig enige om at den foretrukne opstilling er
Dahlin
KBB - Kian - Jim - Novak
Sparv
(og med
Andersen, Rømer og Banggard ind, hvis Dahlin, KBB og Jim ikke er klar.)
Er midterforsvaret stabilt nok eller er ny mand nødvendig?
Om Jim er klar til en halvsæson uden skader vil jeg ikke gøre mig klog på, men vil gerne give et slag for forsvar af Banggard der var en af de mest stabile i guldsæsonen. Spørgsmålet er så med Kian og Banggard om der er vokal og fanden-i-voldskedhed nok uden Erik.
Vælger at tro og håbe på at Kian ser nødvendigheden og lever op til det ansvar og bliver ny defensiv styrmand.
Offensiven
Der er jeg meget i tvivl om den foretrukne opstilling. Et bud kunne være
Sisto - JP - Olsson - Kadlec
Pusic.
I kampen mod Man U, har JP karantæne hvor jeg tænker enten Sisto, Kadlec eller Duelund skal tage JP's plads.
Duelund og Olsson sammen mod Man U's fysik ser jeg dog ikke som nogen stærk ide.
Udover Man U, synes jeg dog det virker fornuftig med JP som omdrejningsmand, Olsson der har grebet chancen og
håber og tror ikke savnet af Duncan vil være udpræget.
Min Konklusion.
Er fortrøstningsfuld omkring vinduet og synes også de nye 1. valg virker ok. Kan dog være bekymret for bredden, samt den energi og vokal som bl.a. Erik og Duncan (KBB og Andersson?) spillede ind med. Kan de nye og "semi-gamle" løfte arven?
Nej, vi er ikke guldfavoritter, men vi bør dog være første udfordrere til FCK.
Defensiven.
Fornemmer vi er rimelig enige om at den foretrukne opstilling er
Dahlin
KBB - Kian - Jim - Novak
Sparv
(og med
Andersen, Rømer og Banggard ind, hvis Dahlin, KBB og Jim ikke er klar.)
Er midterforsvaret stabilt nok eller er ny mand nødvendig?
Om Jim er klar til en halvsæson uden skader vil jeg ikke gøre mig klog på, men vil gerne give et slag for forsvar af Banggard der var en af de mest stabile i guldsæsonen. Spørgsmålet er så med Kian og Banggard om der er vokal og fanden-i-voldskedhed nok uden Erik.
Vælger at tro og håbe på at Kian ser nødvendigheden og lever op til det ansvar og bliver ny defensiv styrmand.
Offensiven
Der er jeg meget i tvivl om den foretrukne opstilling. Et bud kunne være
Sisto - JP - Olsson - Kadlec
Pusic.
I kampen mod Man U, har JP karantæne hvor jeg tænker enten Sisto, Kadlec eller Duelund skal tage JP's plads.
Duelund og Olsson sammen mod Man U's fysik ser jeg dog ikke som nogen stærk ide.
Udover Man U, synes jeg dog det virker fornuftig med JP som omdrejningsmand, Olsson der har grebet chancen og
håber og tror ikke savnet af Duncan vil være udpræget.
Min Konklusion.
Er fortrøstningsfuld omkring vinduet og synes også de nye 1. valg virker ok. Kan dog være bekymret for bredden, samt den energi og vokal som bl.a. Erik og Duncan (KBB og Andersson?) spillede ind med. Kan de nye og "semi-gamle" løfte arven?
Nej, vi er ikke guldfavoritter, men vi bør dog være første udfordrere til FCK.
Vi må formode at pausen er blevet brugt på at JT får sat sine spor på spillet. Vi har i efteråret manglet mål og folk i feltet, og med tilgang af Kadlec og afgang Duncan samt Petter skadet, og vi har manglet hans løbe villighed til at komme i feltet. Vi vil forhåbentlig se os i en 4-4-2 i de fleste kampe også forsætte 4-1-4-1 i internationale kampe, og svære udekampe i ligaen. Ønske opstilling PT. uden skader er Johan-Bak-Jim-Kian-Novak-Sisto-Poulsen-Tim--Daniel-Kadlec-Pusic. Så vil der være muligheder på bænken, men ja der er spillere her som ofte er skadet. Håber og tror vi kommer ud med et mere offensiv indstilling og laver et tryk på Fck fra start, ellers er foråret snart forbi for Fcm.
-
Steffen am
Som 2-3 stykker nævnte i FCK kamptråden, med lidt andre ord, lige nu bruger vi hverken egne talenter eller vinder.
Ok, det har været sværre modstandere, men spillet, viljen og den interne forståelse har ikke imponerende. (er det en ok opsummering?)
Jeg kom til at tænke på Youth League kampene, hvor jeg virkelig var imponeret netop over noget flot spil, vilje og en stor mængde intern forståelse mellem spillerne.
Spørgsmålet er så om hvis vi i højere grad brugte talenter i A-truppen, om vi ligeledes vil skrige på mere fysik og mere individuelle kvalitet?
Men naturligvis hvis det bliver et spørgsmål om træneren, kan det være mindre vigtigt om det ene eller andet, hvis omklædningsrummet er tabt?
Ok, det har været sværre modstandere, men spillet, viljen og den interne forståelse har ikke imponerende. (er det en ok opsummering?)
Jeg kom til at tænke på Youth League kampene, hvor jeg virkelig var imponeret netop over noget flot spil, vilje og en stor mængde intern forståelse mellem spillerne.
Spørgsmålet er så om hvis vi i højere grad brugte talenter i A-truppen, om vi ligeledes vil skrige på mere fysik og mere individuelle kvalitet?
Men naturligvis hvis det bliver et spørgsmål om træneren, kan det være mindre vigtigt om det ene eller andet, hvis omklædningsrummet er tabt?
-
Chiquizito92
Tråden her virker temmelig aktuel igen, fordi vi - efter en flot, flot kamp mod Machester i Herning, hvor vi skabte masser af chancer - er røget tilbage i rillen med de lange bolde og mangel på chanceskabende spil. Da vi samtidig har mistet den stærke defensiv og ikke scorer masser af mål på dødbolde, har det egentlig set temmeligt skidt ud i de sidste 3 kampe.
Måske Thorup skal vise sig, som den lille taktikker han jo er, og prøve noget nyt. Måske vi skal prøve en ny opstilling for at få noget mere energi og kreavtivitet i spillet (see what I did there
..
Spillestilen i 4-1-4-1 opstillingen var allerede under Glens sidste periode begyndt at blive lidt chancefattig, og det er kun blevet værre i denne sæson. Mod både AAB og FCK kom der mere gang i den tilsidst, efter at vi begyndte at spille med to mand i front.
Samtidig synes hverken Ureña eller Paul rigtigt at fungere som eneangriber. Jeg tror vi kunne få meget mere gang i det kreative og chanceskaben, målfarlige spil, som FCm jo gerne vil spille, hvis vi skifter til at spille med 2 mand i front. Det kan måske også give mere plads til vores kreative spillere på midtbanen så de bedre kan blive sat i scene.
Noget skal der i hvert fald snart ske ..
Måske Thorup skal vise sig, som den lille taktikker han jo er, og prøve noget nyt. Måske vi skal prøve en ny opstilling for at få noget mere energi og kreavtivitet i spillet (see what I did there
Spillestilen i 4-1-4-1 opstillingen var allerede under Glens sidste periode begyndt at blive lidt chancefattig, og det er kun blevet værre i denne sæson. Mod både AAB og FCK kom der mere gang i den tilsidst, efter at vi begyndte at spille med to mand i front.
Samtidig synes hverken Ureña eller Paul rigtigt at fungere som eneangriber. Jeg tror vi kunne få meget mere gang i det kreative og chanceskaben, målfarlige spil, som FCm jo gerne vil spille, hvis vi skifter til at spille med 2 mand i front. Det kan måske også give mere plads til vores kreative spillere på midtbanen så de bedre kan blive sat i scene.
Noget skal der i hvert fald snart ske ..
-
dejligeikast
- Geografisk sted: 9280 Storvorde
Jeg savner Sly, Erik, Petter, Duncan, Bak, Jakob Poulsen (som han var for et år siden) og Sisto (som har var i 2014-15).
Jeg savner følelsen af, at en dødbold på modstanderens banehalvdel var et halvt straffespark – nu tænker jeg bare på, hvem der er blevet tilbage, for om lidt kommer der kontra imod os.
Jeg savner at holdet giver den max gas og presser modstanderne med vores overfaldsfodbold. Nu håber jeg bare vores forsvar får sparket en clearing mere end 2 meter væk fra feltet.
Jeg savner dengang jeg troede på Ankersens mantra om at ”We can’t outspend them, we’ll have to out-think them”.
Jeg har ingen anelse om, hvordan holdet kommer ud af den nuværende krise. Det er helt sikkert mange der ved mere om en mig. Mesterskabet er væk nu, men selvfølgelig skal foråret bruges på at få en så god placering som muligt. En 2. eller 3. plads er vel også til at leve med, hvis tiden samtidig bliver brugt på at få spillet holdet sammen igen og få alle de nye folk spillet godt ind på holdet. Jeg ved godt det er tidligt bare at kigge frem mod sæsonstart i juli måned. Men vi kunne bruge foråret positivt på at blive spillet sammen som hold igen, så kunne man jo have en forhåbning om, at vi står lidt bedre rustet til sæsonstart end FCK og AaB, som forventeligt/forhåbentlig skal skifte nogle meget centrale spillere ud til sommer, på samme måde, som vi har gjort de to sidste transfervinduer. FCK (Nicolai Jørgensen og Delaney) og AaB (Spalvis, KEP, Thomsen og måske Enevoldsen).
Jeg synes vi har spillerne til at ligge fast i top 2 – det er sgu en god trup vi har, hvis vi er fri for alt for mange skader. Men hvordan vi igen kommer til at ligne et tophold, det er et godt spørgsmål. Om det er med Jess Thorup ved roret, begynder jeg efterhånden at tvivle på….
Jeg savner følelsen af, at en dødbold på modstanderens banehalvdel var et halvt straffespark – nu tænker jeg bare på, hvem der er blevet tilbage, for om lidt kommer der kontra imod os.
Jeg savner at holdet giver den max gas og presser modstanderne med vores overfaldsfodbold. Nu håber jeg bare vores forsvar får sparket en clearing mere end 2 meter væk fra feltet.
Jeg savner dengang jeg troede på Ankersens mantra om at ”We can’t outspend them, we’ll have to out-think them”.
Jeg har ingen anelse om, hvordan holdet kommer ud af den nuværende krise. Det er helt sikkert mange der ved mere om en mig. Mesterskabet er væk nu, men selvfølgelig skal foråret bruges på at få en så god placering som muligt. En 2. eller 3. plads er vel også til at leve med, hvis tiden samtidig bliver brugt på at få spillet holdet sammen igen og få alle de nye folk spillet godt ind på holdet. Jeg ved godt det er tidligt bare at kigge frem mod sæsonstart i juli måned. Men vi kunne bruge foråret positivt på at blive spillet sammen som hold igen, så kunne man jo have en forhåbning om, at vi står lidt bedre rustet til sæsonstart end FCK og AaB, som forventeligt/forhåbentlig skal skifte nogle meget centrale spillere ud til sommer, på samme måde, som vi har gjort de to sidste transfervinduer. FCK (Nicolai Jørgensen og Delaney) og AaB (Spalvis, KEP, Thomsen og måske Enevoldsen).
Jeg synes vi har spillerne til at ligge fast i top 2 – det er sgu en god trup vi har, hvis vi er fri for alt for mange skader. Men hvordan vi igen kommer til at ligne et tophold, det er et godt spørgsmål. Om det er med Jess Thorup ved roret, begynder jeg efterhånden at tvivle på….
-
Steffen am
Nogen der har set/set indslaget omkring Hobro.
Største forskel er færre danskere, flere udlændninge, stor udskiftning i truppen, flere professionelle, større mål og en holdånd der er væk.
En perspektivering af Hobro til os, er holdånd, udskiftning og antallet af danskere/udlændinge fra "eventyrsæsonen" til sæson nr. 2.
Håber virkelig at Duelund, NK med flere kan få nogle flere kampe og være med til at skabe en FCM kultur, og bringe gejsten fra Youth League-holdet videre i stedet for at det bliver alt for sammenbragt.
Største forskel er færre danskere, flere udlændninge, stor udskiftning i truppen, flere professionelle, større mål og en holdånd der er væk.
En perspektivering af Hobro til os, er holdånd, udskiftning og antallet af danskere/udlændinge fra "eventyrsæsonen" til sæson nr. 2.
Håber virkelig at Duelund, NK med flere kan få nogle flere kampe og være med til at skabe en FCM kultur, og bringe gejsten fra Youth League-holdet videre i stedet for at det bliver alt for sammenbragt.
Det hold skraber bare bunden... Vi er SÅ fucked og træneren har kun formået at gøre os ringere og ringere.... Vi er milevidt fra den klasse som FCK har.... Vi kan jo slet ikke magte at spille europæisk.... Benham's computerstyrede statistikker er til at lukke op og sk... i ..... I bedste fald!!!
Men værst af det hele er da, at selvudnævnte kloge fodboldeksperter (Ankersen, steinlein, Thorup) ikke fatter alle de vink med en vognstang om at André Rømer da ikke hører hjemme på et fodboldhold, der kalder sig professionelt.... SÅ amatøragtig en spiller skal man godtnok lede længe efter....
Men værst af det hele er da, at selvudnævnte kloge fodboldeksperter (Ankersen, steinlein, Thorup) ikke fatter alle de vink med en vognstang om at André Rømer da ikke hører hjemme på et fodboldhold, der kalder sig professionelt.... SÅ amatøragtig en spiller skal man godtnok lede længe efter....
-
dejligeikast
- Geografisk sted: 9280 Storvorde
Ja det var tankevækkende at se det indslag. Det lugtede lidt af FCM, de problemer der blev fremlagt her.Steffen am skrev:Nogen der har set/set indslaget omkring Hobro.
til dem der holder vores virkelige niveau op imod manchesterkampen..... Manchester hjemme er en kamp hvor alle spillere har 10% mere i kroppen at give af, en kamp hvor træneren ikke behøver at komme med et oplæg, en kamp hvor man igennem motivationen kan nå rigtigt langt. Nej, vores niveau er meget meget lavt og det ændrer én kamp imod et storhold ikke på.
Sikke en omgang gylle at lukke ud. Det var det samme, folk blev ved og ved med at sige om Lauridsen. Det nytter ikke at skrige på nyt hele tiden. Det er i allerhøjeste grad dét, der har smadret vores hold.HKP skrev:Det hold skraber bare bunden... Vi er SÅ fucked og træneren har kun formået at gøre os ringere og ringere.... Vi er milevidt fra den klasse som FCK har.... Vi kan jo slet ikke magte at spille europæisk.... Benham's computerstyrede statistikker er til at lukke op og sk... i ..... I bedste fald!!!
Erik kunne vi ikke holde på for evigt, men det er ledelsens skyld, at driftsikre spillere og kulturbærere som Lauridsen og Duncan er væk. For slet ikke at tale om Glen.
Udskiftningen er gået for stærkt, og nu betaler vi prisen.
- DenStolteJyde
Hvem tager mon Højre Back mod Hobro? Hvis #32 ikke snart er ved at være så klar at han kan starte inde i sådan en kamp, på hjemmebane, så vil jeg da begynde at tvivle på at han bliver klar igen.
Hvis Bak ikke er klar, kan Nissen eller Munksgaard vel tage over?
Hmm det ser skidt ud http://www.bt.dk/fodbold/dansk-mester-i ... -end-hobro
vil gerne spille med en eller to DMC i opstilling...
så det kunne være 4-1-4-1 , 4-1-3-2, 4-2-3-1 (i 4-5-1 formation)
er mest tryg ved at have banggaard ind på bane hvor han har det bedre styre og mere ro med bold end kian - men kian er meget dygtige og er meget godt tilfreds med kian´s arbejde... er stadigvæk usikker med bodurov og novak - også royer.. de er usikker med benene..
så det kunne være 4-1-4-1 , 4-1-3-2, 4-2-3-1 (i 4-5-1 formation)
er mest tryg ved at have banggaard ind på bane hvor han har det bedre styre og mere ro med bold end kian - men kian er meget dygtige og er meget godt tilfreds med kian´s arbejde... er stadigvæk usikker med bodurov og novak - også royer.. de er usikker med benene..