Optakt: FCM VS. FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Glacier

Re: Optakt: FCM VS. FCK

Indlæg af Glacier »

Det er helt ufattelige at så mange FCM spillere kan være så dårlige med bolden. Der blev vel nærmest ikke lavet en ordenlig første berøring i hele første halvleg.
Jeg kan heller ikke forstå hvorfor man defaulter til at smide lange bolde op på Paul hele tiden. Han får jo aldrig noget ud af dem alligevel.

Jeg forstår heller ikke hvorfor JP får så lang snor. Det er meget længe siden han for alvor har spillet godt. Selv hans dødebolde ligger for de
som røv og nøgler.

Der er ingen tvivl om at ansvaret for det dårlige spil primært falder tilbage på Jess, men hvis man fair så startede denne spillemæssige kriste vel ret beset allerede for et år siden. Hvis man se bort fra et par enkelte gode kampe ind i mellem, så har vi vel ikke spillet godt kontinuerligt siden efteråret 14.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Det er sgu for nemt at sige det er Thorups skyld. Det er da ikke hans skyld, at spillerne ikke kan tæmme en bold, glider, eller mangler teknik og overblik. Jeg siger ikke han skal være fredet for evigt, men come on. Spillerne må sgu tage ansvar!

JanEgstrom

Indlæg af JanEgstrom »

Hvorfor er vi så dårlige på tribunen? FCK var os både overlegne vokalt og på banen. Klasseforskel begge steder :-(

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu var jeg desværre forhindret, så har set kampen lidt forsinket.

Er egentlig enig med jer langt hen af vejen, men der bliver også skrevet der ikke er nogen udvikling, det er jeg ikke enig i.
Vi spiller en FANTASTISK kamp hjemme mod United, tæt på guddommelig hvis man er til store ord. (så det kan altså godt lade sig gøre).

Så spiller vi en skidt kamp mod United, hvor de så også begynder på deres gode spil, som de siden også har vundet over Arsenal med osv.

Så spiller vi en RIGTIG skidt kamp mod AaB, hvor der klart mangles vilje og intern forståelse.
Som vist også tidligere er godt beskrevet. Vi får dog alligevel hevet en uafgjort hjem.

Så til kampen vi snakker om. Viljen, den interne forståelse og i særdeleshed en offensiv plan kan blive bedre, men synes der er fremgang at synes i forhold til AaB kampen.

Vi taber 0-1 til et stærkt FCK hold, i en meget chancefattig og taktisk kamp, hvor begge hold vel egentlig har læst hinanden godt. Regnede vi med at vade i chancer mod FCK?
FCK vinder vel reelt på de små marginaler, som en nævnte tidligere kunne en stolpe have ændret kampens udfald fuldstændigt. I øvrigt en lækker Poulsen-Onachu detalje, som der ellers ikke var mange af.

Ligesom at Banggard får et meget tyndt gul kort af Tykgaard som han kommer til at løbe med resten af kampen. Synes egentlig han gjorde det godt, men at løbe med et gult kort hjælper ikke.

Der er flere spillere der går med frem i pres og synes det virker til lidt flere bevægelser sammen som hold, specielt i det offensive pres.
Bl.a. har Poul en ret lækker bolderobring efter '35 efter et godt pres (og det samme i '73). Desværre vil han lidt for meget og det løber lidt ud i sandet. Men han kan fandme godt.

Kan se Olsson er blevet kritiseret noget, og er vel formentlig også på sin plads. Et forsøg på at udligne debatten lidt, vil jeg dog påpege et rigtig lækkert skud efter 55 min, et skud der lige så godt kunne have været mål.

Wow :-o
Det gule kort Urená for film efter '79, kan da KUN findes i Tykgaards verden.
KLART frispark Zanka laver og burde have været frispark i en god position.

Der er bestemt stadig noget at forbedre,
jeg håber hen imod FCN kampen at forbedringen kan fortsætte, Pusic er tilbage, (måske en chance til Royer?) og Jakob Poulsen løfter sit niveau både som spiller og tager mere ansvar som anfører.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Steffen am skrev:Er egentlig enig med jer langt hen af vejen, men der bliver også skrevet der ikke er nogen udvikling, det er jeg ikke enig i.
Vi spiller en FANTASTISK kamp hjemme mod United, tæt på guddommelig hvis man er til store ord. (så det kan altså godt lade sig gøre).
Guddommelig, ahh.. skal vi ikke lige.. Den eneste grund til at så store ord nævnes og vores præstation tales så voldsomt op er netop at modstanderen hedder noget så fint som Manchester United. Havde det været en lignende kamp mod eks. Fcn havde det bare været en sejr og ikke så meget mere i det.

Udviklingen ligger ikke i at vi præsterer i en enkelt kamp, hvor man har haft mange uger til at forbedrede sig til, mod en modstander der er ret skades plaget uden nogen form for selvtillid og alligevel undervurderer de os, en lille klub de slet ikke kender til. Bolden er rund og alt kan ske, men udvikling har efter min bedste overbevisning intet at gøre med det.
Vi taber 0-1 til et stærkt FCK hold, i en meget chancefattig og taktisk kamp, hvor begge hold vel egentlig har læst hinanden godt. Regnede vi med at vade i chancer mod FCK?
Slet ikke enig, jeg syntes at Fck var alt andet end stærke. Jeg var slet ikke imponeret af Fck tvært imod. Men okay, jeg vil give dig så meget at hvis vi sammenligner os og Fck, var de bedre, end os, dog uden at være stærke eller gode.

Ang. at vade i chancer, tror jeg ikke der er nogen der forventer, men at der skabes chancer, eller ihvertfald tæt på og at der måske kommer et par skud på mål, længe før det 55 min, hvor vores første skud og målchance kom, på hjemmebane, med så på papiret gode spillere som vi skal forstille at have, er simpelthen ikke godt nok, så er det sådan set ligemeget om modstanderen hedder Fck, Aab, Hobro eller skagen.
Der er flere spillere der går med frem i pres og synes det virker til lidt flere bevægelser sammen som hold, specielt i det offensive pres.
Bl.a. har Poul en ret lækker bolderobring efter '35 efter et godt pres (og det samme i '73). Desværre vil han lidt for meget og det løber lidt ud i sandet. Men han kan fandme godt.
Flere der kommer frem i pres, men en del af dem der ikke kommer hjem igen, eller lunter/går tilbage. Mere bevægelse som hold, ja set i forhold til imod Aab, så ja, men langt fra nok. Vi har været meget bedre til at spille som hold, arbejde og kæmpe som hold, men det er efterhånden ved at være længe siden.

Ja Paul laver et par gode erobringer, men smider dem ligeså hurtig væk, fordi han tror han er guds gave til at afdrible et par modstandere. Jeg kan godt lide Paul og hans finurligheder, men når der går alt for meget bambi på glatis og lidt for meget ego centreret tunnelsyn, som man ser mere og mere, nu han har fået mere tid på banen, så ødelægger han mere end han gavner og så irriterer han mig bare mere end godt er.
Kan se Olsson er blevet kritiseret noget, og er vel formentlig også på sin plads. Et forsøg på at udligne debatten lidt, vil jeg dog påpege et rigtig lækkert skud efter 55 min, et skud der lige så godt kunne have været mål.

En rigtig, retter ikke op på 10 forkerte. Jeg er fortaler for Olsson og syntes at han har løftet sig rigtig meget siden efteråret og i flere kampe i løbet af efteråret, var han en af få der kunne være sin indsats bekendt. Men han mangler noget fysik, da han til tider er for let at få ud af balance og skubbe væk.
Men igår var han ikke specielt god, længere er den vel ikke.
Wow :-o
Det gule kort Urená for film efter '79, kan da KUN findes i Tykgaards verden.
KLART frispark Zanka laver og burde have været frispark i en god position.
Her er vi til gengæld enig. Det var en underlig kendelse.

Fenris

Indlæg af Fenris »

Øv, jeg synes det er irriterende at læse om Steinlein og Poulsen sige at guldkampen for vores vedkomne er forbi. Skal vi så også kaste håndklædet i ringen, efter 70 minutter, hvis vi er bagud 2-0?
Håber ikke de mener det.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

x - Kommunikation mangler ( især i forsvaret )

x - Har sjældent været så træt af at se en fodboldspiller som Paul, jeg brækker mig over hans evige forsøg på at drible, som mislykkedes 95/100 gange. Flere gange hvor han skulle have haft vision for spillet og enten afleveret eller sparket på mål. Han er IKKE klar til superliga fodbold. Han fungerer ikke som targetman, for han holder ikke på boldene der bliver sparket højt til ham.

x - Lange bolde i 90 min - når man hurtigt kunne se at det slet ikke fungerede?!??!?!??! ( Den hænger på Thorup !! )

x - Lederskab?? Jakob Poulsen er i mine øjne ikke den leder på banen der skal opildne, sørge for kommunikation, osv ( SVIATCHENKO savnet )

x - Skulle man have ladet Duncan gå et halvt år før?? - NEJ ( Nu var Pusic pludselig skadet - og så havde vi kun Paul/Urena tilbage - som jeg ikke mener har niveauet til at spille superligafodbold - hvertfald ikke som startere )

x - Jeg savner VILDSKAB, at der bliver løbet de ekstra kilometer for hinanden - jeg er ikke fan af at vi kun havde 4 danskere i startopstillingen, hvor 2 var egne talenter - det stak mig sku helt ind i hjertet. Jeg er frustreret over den vej klubben går.

x - SKUFFET

5915

Indlæg af 5915 »

JanEgstrom skrev:Hvorfor er vi så dårlige på tribunen? FCK var os både overlegne vokalt og på banen. Klasseforskel begge steder :-(

Det er også et spørgsmål jeg stod med under kampen igår. Tror det er en ALT for vattet Midt/vestjyskmentalitet der gør det. Tror folk i Midt/Vestjylland kommer til bold for at blive underholdt, ikke for at give en tomme af sig selv.

FCM havde ellers sendt div. mails ud hvori vigtigheden af opbakning og klapsalver så fint blev beskrevet. Men lige lidt hjalp det desværre. Ved ikke om man på lægterne bliver så forblændet af AaB og FCKs kæmpe udebanefanskare og larm at man, som spillerne på banen bare slår armene ud og giver op.....
Der mangler s.. vindermentalitet både på og udenfor banen.....
FCM- always

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fenris skrev:Øv, jeg synes det er irriterende at læse om Steinlein og Poulsen sige at guldkampen for vores vedkomne er forbi. Skal vi så også kaste håndklædet i ringen, efter 70 minutter, hvis vi er bagud 2-0?
Håber ikke de mener det.
Hvorfor er det en dårlig udmelding? Vi er ikke bange for at sige tingene som vi ser dem. På både godt og ondt.

Fordi de ikke mener de kan hente FCK så tror du måske at de parkerer støvlerne til næste sæson? Sker der det at vi kommer indenfor 5 point og stadig har FCK ude, så skal de sgu nok melde sig ind i kampen igen. Det er ikke andet end retorik for st skubbe presset over på de to førende - samt en stor pose realisme.

@steffen am
Du brokker dig over Banggaards gule kort. Jeg er glad for at han havde opbakning på siden ellers kunne det være rødt. Han var blevet sat i den situation og vidste det så han går ind med kroppen for at forhindre en mulig friløber. Klokkeklart gult kort - jeg var blevet rasende hvis Zanka ikke havde modtaget et gult for samme situation.

Vedr Manchester United kampen som du kalder nærmest guddommelig. Her er jef helt enig i Proj3ct's svar. United mødte slet ikke op til den kamp. De gad ikke engang kæmpe om anden boldene. Alligevel var kampen helt lige, men vi vinder fortjent og kunne have vundet større. En meget meriterende sejr, som dog skal ses i lyset af en totalt no-show fra United. Så er det sgu ligegyldigt hvad de kommer med af navne. Det er dog ikke vores problem - vi spillede en rigtig god kamp og både drengene og træneren fik fortjente roser efter den indsats. Men guddommelig... Jeg vil medgive dig at vi var bedre på bolden end set længe, men vi fik også tid og plads til det af en meget sløv modstander.

Som vi ser ud så ligner det her frit fald fra tinderne. Vi har selvfølgelig kvaliteterne spiller for spiller, til at få det vendt. Og modstanderne i de kommende kampe, har ikke samme kvalitet som dem vi har mødt indtil nu. Thorups sæde må gå fra lunken til lun hvis vi ikke vinder i Farum. Fortjent nok. Jeg har ingen tro på at han er manden der skal styre os til nye titler på sigt og hans mandskabsbehandling er set udefra også helt forfærdelig
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Fenris

Indlæg af Fenris »

mousebreaker skrev:
Fenris skrev:Øv, jeg synes det er irriterende at læse om Steinlein og Poulsen sige at guldkampen for vores vedkomne er forbi. Skal vi så også kaste håndklædet i ringen, efter 70 minutter, hvis vi er bagud 2-0?
Håber ikke de mener det.
Hvorfor er det en dårlig udmelding? Vi er ikke bange for at sige tingene som vi ser dem. På både godt og ondt.

Fordi de ikke mener de kan hente FCK så tror du måske at de parkerer støvlerne til næste sæson? Sker der det at vi kommer indenfor 5 point og stadig har FCK ude, så skal de sgu nok melde sig ind i kampen igen. Det er ikke andet end retorik for st skubbe presset over på de to førende - samt en stor pose realisme.
Du har da ret i at det ser svært ud og at det nok ikke er realistisk, men jeg synes bestemt ikke vi skal give op! Og det er det jeg læser i artiklerne rundt omkring.
Det sagt, så tror også det er retorik, for at skubbe presset over på FCK og Åb - men at flyve under radaren er ikke vores stil. Skal vi ikke lade Åb om at køre den retorik? ;)

JeppeO

Indlæg af JeppeO »

Det var fuldstændig vanvittigt at forære Duncan til AGF!! Vi er alt for tyndt besat i angrebet.. Fatter slet ikke hvordan Steinlein kan udtale at Pusic, Onuachu og Urena er fuldt ud dækkende for angrebspladserne i FCM.. Og ja, vi har også Kadlec, men jeg ser ham slet ikke som angriber.. Kan ikke lade være med at tænke på, hvis vi havde haft SLY og Duncan i truppen stadigvæk.. Så havde meget set anderledes ud...
Og til sidst... Hvis ikke snart Jacob Poulsen stepper op, så må han en tur på bænken.. Hverken afleveringer eller dødbolde fungere.. JP var forøvrigt ikke med i sejren hjemme mod MU!!!

Noerum

Indlæg af Noerum »

I øvrigt har Kadlec intet bevist indtil videre. Det eneste han har gjort, er at brænde to kæmpe chancer..

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Der smuttede guldet ! Hvad med europa til efteråret er disse kampe også uden for rækkevidde?
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... up-hvorfor

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Efter at have sovet på det, mener jeg ikke vi skal opgive modet. Men det kræver sejre! og efter blot en enkelt i syv superligakampe, så skal der virkelig ske noget. Det virker som et bjerg der skal bestiges, men måske kan blot en enkelt sejr vende bøtten og sætte vores forår i gang. Vores trup er så god, uanset hvordan man vender og drejer det, må bolden være hos Jess Thorup.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sisto forstår ikke hvorfor han blev sat af: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... up-hvorfor

Det forstår jeg egentlig heller ikke...

Besvar