Brøndbys nedtur
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Brøndbys nedtur
Tjae... Specielt Brøndby er en TV-magt -ikke en fodboldmagt. Patetisk...!TrueWolfMidt skrev:Lækkert.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... cm/5718438
Så er pengetanken åbenbart tømt: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5745626
[/quote]O skrev:Dr kan man så bare se hvor meget du følger med... Vi var en klub på konkursens rand da JBA trådte til. Der blev lavet en femårsplan hvor man kalkulerede med underskud frem til og med 2017. I 2013 var der budgetteret med -45 mio Dkk og resultatet blev -39,8. I 2014 var der budgetteret med -40 mio og resultatet (renset for stadion-nedskrivning dvs virtuelle penge) var -33 mio. 2015 er så året hvor vi for alvor er ved at få styr på forretningen - der var fra start budgetteret med - 30mio og den ender nu i -10-14 mio. Altså har vi forbedret vores regnskab med 30 mio på 2 regnskabsår! Det er ikke sexet at være regnskabsfan - men det er sådan JBA vil have det og sådan bliver det - derfor giver det også mening med alle de afgange og trup-slankning som vi har gang i PT!! Modsat har i til gengæld har øget jeres underskud med 50-60% på den halve omsætning ifht vores vel og mærke i samme periode!! Vi ejer vores eget stadion og har et tilskuersnit der er højere end MCH Arenas totalkapacitet - dvs vi har mulighed for at hente ydeligere indtægter på fanbasen - modsat jer!ThygeM skrev:At nævne Brøndby og budgetoverholdelse i samme sætning og samtidig indikere at Brøndby er veldrevne grænsende til økonomiske-helgener er fandeme god humor!O skrev:
Modsat jer har vi et budget vi forsøger at overholde - derfor er det en kæmpe fordel for ansættelse af nye spillere at det er de løntunge drenge der smutter - såsom Semb, Rashani og Elmander. Det frigør midler (Ved godt i ikke bruger den slags) indenfor budgetrammen! Mit bud er at i løbet af de næste par år vil i være den eneste klub der lever udelukkende på en eksterns nåde! Prøv og tænk hvad FCK og Bif kunne bruge af penge hvis vi %mæssigt ifht omsætning bankede ligeså store underskud af som i har gjort de seneste tre år - Fck ville kunne købe Messi uden at blinke med øjnene!Ja, jeg går naturligvis ud fra, at du lavede fis
Tror Arff er bagud sådan cirka 40-0![]()
![]()
Hvad Arff har med dette at gøre, har jeg svært ved at begribe.
Det er fint, men hvor du egentlig vil hen, forstår jeg til gengæld ikke. Brøndby er da om nogen en klub, som har levet højt på sukkerfar - fint illustreret af Kasi Jespers tabte skattesag så sent som i går. Jeg antager, at du hentyder til Benham, når du nævner FCM ikke har budgetter - i øvrigt formår du at gøre det på yderst elegant vis - det skal du ha'Det runger dog en anelse hult, med tanke på hvordan BIF har (fået) finansieret adskillige spillere.
Dog er budgetter, modsat hvad du tror, nået til Herning og FCM budgetterer med overskud på 5 mio. BIF budgetterer med negativt resultat, hvilket gør dem til en bedre drevet og økonomisk ansvarlig klub? Ja, OK. BIF har uomtvisteligt højere tilskuersnit, hvilket må betegnes som ganske forventeligt. En klub i den bedste liga, fra Københavnsområdet der huser over 1/5 af befolkningen, bør kunne mønstre flere på lægterne end en klub fra landet, hvor det mest hyppige transportmiddel er en traktor efterfulgt af en Puch Maxi m. mælkekasse, for nu at holde fast i fordommene
Bemærk selv at du skriver HAR levet - JBA er ikke KASI - han vil se drift før resultater! Om resultaterne kommer på hans måde er så noget helt andet. Fordums styrke er jeg bange for at vi aldrig får igen, vi bliver nok mere en pop-up klub der blander sig i guldkampen hvert 5 år. FCK og FCM vil desværre nok ligge ydeligere afstand de kommende år rent økonomisk.
Hvad angår det økonomiske - ja vi budgettere med minus - men vi når det mindre minus hvert år og overholder budgetterne som ligger i planen. Denne plan gør at vi er i nul i 18 - hvis planen (som hidtil er overholdt) følges. Min pointe er at vi - modsat tidligere - overholder det det bliver budgetteret med hvor man da vist roligt kan sige at i skyder en anelse ved siden af jeres.
Ja, JBA har financeret spillere til os af egen lomme - hvilket da er en flot gestus. De glade KASI-dage var ikke populære i fankredse da det mindede mere om en profilering af KASI som den store rigmand fremfor en mand der gik ind i det med liv og sjæl for klubbens skyld. At manden kyler 200 mill ind i Bif uden betingelser fortæller historien om en mand der ikke har realitetssans!
Hvad angår tilskuertallet - der trækker du tudekortet fra Aalborg. Brøndby ligger i en kommune med 35.000 indbyggere mod Hernings 85.000 og aalborgs 207.000. Det er så nemt at postulere at vi har 1,2 mio at trække på - det er hele københavn der har det med sine 15 divisionsklubber så vi har en pæn del konkurrenter hver weekend! Fanbasen er ikke noget BIF er kommet sovende til!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer 
Haha, ja, det er svært at være Brøndby, når man skal konkurrere med f.eks. Hvidovre og Frem, der trækker så mange potentielle fans væk fra Brøndby Stadion.
Kan også godt lide den med kommunegrænsen, der nærmest lyder som en toldmur.
Vildere, Thyge!
Kan også godt lide den med kommunegrænsen, der nærmest lyder som en toldmur.
Vildere, Thyge!
Senest rettet af Acebone 20. jan 2016, 11:02, rettet i alt 1 gang.
-
mousebreaker
Først vil jeg lige rose dig for ikke at fortsætte afsporingen i transfertråden.
Det er helt latterligt at du fremstiller Brøndby som en fodboldklub fra en kommune med 35000 indbyggere - det er det samme som Nyborg, men hvor tror du mulighederne er størst??
Brøndby Kommune har et areal på 28km2, indbyggertal 35k
Hovedstadsområdet som Brøndby er en del af har et areal på 355,7 km2, indbyggertal 1200k
Herning kommune har et areal på 1324 km2 og et indbyggertal på 87k
Ikast Kommune har et areal på 736 km2 og et indbyggertal på 40k
Så hvilke klubber tror du har det største potentiale hvis vi skal tage en overskuelig transporttid?
Vedr økonomien i de to klubber:
Ingen tvivl om at JBA har sat gang i en økonomisk retning for Brøndby hvor tæring på sigt skal sættes efter næring. Respekt for det. Jeg tror heller ikke hans lommer er dybe nok til at bare at fortsætte ad det gamle spor - uden jeg ved det. Jeg har ikke tal på hvor mange skillinger BIF har haft i underskud samlet set over de sidste 10 år. Men der kan FCM vist ikke være med !!. Så kan man altid kigge på underskud ifht til omsætning (validt) eller spørge sig selv om hvorfor man ikke kan skabe bedre resultater, både sportsligt og økonomisk, med den større omsætning man nu har ifht 10 af 11 konkurrenter i suppen.
I FCM har man ligesom man gjorde det i BIF, levet over evne i mange år. Jeg kan huske mange latterlige optimistiske udmeldinger fra tidl bestyrelsesformand Bo Olesen hvor man bare tænkte "tror han virkelig selv på det?". Mulighederne for at drive en topklub i det midtjyske er bare meget meget små. Man kan simpelthen ikke konkurrere med hovedstadsklubberne. Det er bare et faktum. Man var ved at køre klubben ud over afgrunden på ægte Per Frimann maner (AB tiden). Rettelse - man HAVDE kørt klubben ud over afgrunden. Virkeligt dårligt bestyrelses arbejde imo.
Nu har FCM så fået en Sugardaddy der har en mening om hvad han skal bruge sit nye legetøj til. Han vil vinde titler - han vil i Europa og han er klar på at smide en skilling efter det. Det er svært at sige nej til. Så må han jo sætte bremseklodserne i hvis det begynder at gøre ondt. Ingen beslutninger af økonomisk interesse, slipper heller ikke igennem uden at komme omkring hans skrivebord. Han har fuld kontrol. Så man kan ikke sige at vi lever over evne længere, fordi det er noget ejeren fuldstændig selv bestemmer. Lommerne er dybe. Hvis han er overrasket over den økonomiske mulighed der ligger i det midtjyske for en fodboldklub, så er det dårlig research fra hans side. Han vidste jo også at klubben var på randen af konkurs da han trådte til. Så mon ikke han ved hvad han er gået ind til?
Jeg kunne dog godt tænke mig at man også kørte en forberedelses strategi for en tid uden Benham, men det er selvflg svært hvis han ikke vil have at de bruger tid på det. Han har lavet en langsigtet investering som kører bedre end han havde drømt om (hans egne ord).
Det er helt latterligt at du fremstiller Brøndby som en fodboldklub fra en kommune med 35000 indbyggere - det er det samme som Nyborg, men hvor tror du mulighederne er størst??
Brøndby Kommune har et areal på 28km2, indbyggertal 35k
Hovedstadsområdet som Brøndby er en del af har et areal på 355,7 km2, indbyggertal 1200k
Herning kommune har et areal på 1324 km2 og et indbyggertal på 87k
Ikast Kommune har et areal på 736 km2 og et indbyggertal på 40k
Så hvilke klubber tror du har det største potentiale hvis vi skal tage en overskuelig transporttid?
Vedr økonomien i de to klubber:
Ingen tvivl om at JBA har sat gang i en økonomisk retning for Brøndby hvor tæring på sigt skal sættes efter næring. Respekt for det. Jeg tror heller ikke hans lommer er dybe nok til at bare at fortsætte ad det gamle spor - uden jeg ved det. Jeg har ikke tal på hvor mange skillinger BIF har haft i underskud samlet set over de sidste 10 år. Men der kan FCM vist ikke være med !!. Så kan man altid kigge på underskud ifht til omsætning (validt) eller spørge sig selv om hvorfor man ikke kan skabe bedre resultater, både sportsligt og økonomisk, med den større omsætning man nu har ifht 10 af 11 konkurrenter i suppen.
I FCM har man ligesom man gjorde det i BIF, levet over evne i mange år. Jeg kan huske mange latterlige optimistiske udmeldinger fra tidl bestyrelsesformand Bo Olesen hvor man bare tænkte "tror han virkelig selv på det?". Mulighederne for at drive en topklub i det midtjyske er bare meget meget små. Man kan simpelthen ikke konkurrere med hovedstadsklubberne. Det er bare et faktum. Man var ved at køre klubben ud over afgrunden på ægte Per Frimann maner (AB tiden). Rettelse - man HAVDE kørt klubben ud over afgrunden. Virkeligt dårligt bestyrelses arbejde imo.
Nu har FCM så fået en Sugardaddy der har en mening om hvad han skal bruge sit nye legetøj til. Han vil vinde titler - han vil i Europa og han er klar på at smide en skilling efter det. Det er svært at sige nej til. Så må han jo sætte bremseklodserne i hvis det begynder at gøre ondt. Ingen beslutninger af økonomisk interesse, slipper heller ikke igennem uden at komme omkring hans skrivebord. Han har fuld kontrol. Så man kan ikke sige at vi lever over evne længere, fordi det er noget ejeren fuldstændig selv bestemmer. Lommerne er dybe. Hvis han er overrasket over den økonomiske mulighed der ligger i det midtjyske for en fodboldklub, så er det dårlig research fra hans side. Han vidste jo også at klubben var på randen af konkurs da han trådte til. Så mon ikke han ved hvad han er gået ind til?
Jeg kunne dog godt tænke mig at man også kørte en forberedelses strategi for en tid uden Benham, men det er selvflg svært hvis han ikke vil have at de bruger tid på det. Han har lavet en langsigtet investering som kører bedre end han havde drømt om (hans egne ord).
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Så er den gal igen på Vestegnen
http://www.bt.dk/blogs/ingen-fremtid-fo ... l-broendby
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... vn/5985699
"There is a disconnect in what we know and what we do!
-
Steffen am
Wow hold da op.
Håber godt nok det er en and, kan da ikke huske i nyere tid en fodboldhistorie med mere galskab og mangel på tillid, føling og meget andet.
Den slår vel endda da Poul Hansen skulle høre fra journalister at han var fyret.
Håber godt nok det er en and, kan da ikke huske i nyere tid en fodboldhistorie med mere galskab og mangel på tillid, føling og meget andet.
Den slår vel endda da Poul Hansen skulle høre fra journalister at han var fyret.
Hvad fanden skulle fodbold dk gøre uden osmousebreaker skrev:Så er den gal igen på Vestegnen
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer 
Det ændrer vel ikke på historien bag. Det er da rimelig ærgerligt, hvis Jan Bech har tilsvinet både den siddende træner, samt kaldt en tidligere sportsdirektør "klovn" på et fanforum. Det er uprofessionelt over alle grænser. Man kan jo være enig i mange af de ting han skriver, men jeg ville da syntes det var mærkeligt hvis Steinlein gjorde det samme på graven, eller Allan Gaarde på debatsiden.ThygeM skrev:Hvad fanden skulle fodbold dk gøre uden osmousebreaker skrev:Så er den gal igen på Vestegnen
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... vn/5985699skide skægt at læse aviserne - meget af det der står i dem er - no shit - direkte afskrevet fra skakten på blok4.dk
journalister er rene afskrivere i dag!
jonas386 skrev:Det ændrer vel ikke på historien bag. Det er da rimelig ærgerligt, hvis Jan Bech har tilsvinet både den siddende træner, samt kaldt en tidligere sportsdirektør "klovn" på et fanforum. Det er uprofessionelt over alle grænser. Man kan jo være enig i mange af de ting han skriver, men jeg ville da syntes det var mærkeligt hvis Steinlein gjorde det samme på graven, eller Allan Gaarde på debatsiden.ThygeM skrev:Hvad fanden skulle fodbold dk gøre uden osmousebreaker skrev:Så er den gal igen på Vestegnen
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... vn/5985699skide skægt at læse aviserne - meget af det der står i dem er - no shit - direkte afskrevet fra skakten på blok4.dk
journalister er rene afskrivere i dag!
100% enig - JBAs stunt er totalt amatøragtigt! Han skulle have taget den one on one og fyret TF i stedet! Men jeg tror det her er gjort 100 % overlagt - han har godt vidst at de tidligere indlæg kom frem hvis han tilkendegav at det var ham der var bag profilen. Hvorfor aner jeg ikke! Vi (Biffans) bliver nød til at tage den i stiv arm med lidt humor - hvad skulle vi ellers gøre??
Det jeg synes er til grin ifht medier er at hele deres historie bygger på noget de har læst på et fanfora. Hele EBs artikkel er rent kopi fra vores debat på skakten der startede mandag. De fleste sætninger er 100 % copy/paste. De har ukritisk bare taget fra et medie og gået ud fra at det var historien. Desværre har de haft et "lucky-punch" i dette tilfælde meen det kunne sgu være sjovt hvis man tog røven på dem en dag med en opdigtet historie i denne klasse
Men som sagt: Grin af os, hån os og ydmyg os... Vi har fortjent det i denne sag
Jeg kan nu ikke se, at der er andre end JBA at skyde på i denne sag. Han har da fået en hjerneblødning for hvad i alverden kan han selv have ud af det?Men som sagt: Grin af os, hån os og ydmyg os... Vi har fortjent det i denne sag
Det har jo i hvert fald gjort ham til grin i hele landet, og ingen vil kunne tage ham seriøst længere. Hvis han mener, det er prisen værd for at underløbe Frank, så fair nok, men jeg tror faktisk bare, det er ren og skær dumhed.
Man kan jo sige meget om medierne, men lige i det her tilfælde er historien jo egentlig lavet for dem. Mødet er afholdt, og nogle brugere pointerer at "oscar" tidligere har skrevet knap så pænt om folk ansat i Brøndby. Lige i den situation har jeg lidt svært ved at se hvad medierne skal lave selv.
Vi kan dog godt blive enige om at sportsjournalistikken ofte er ret "nem" herhjemme. Men lige her synes jeg ikke der er så meget at komme efter.
Vi kan dog godt blive enige om at sportsjournalistikken ofte er ret "nem" herhjemme. Men lige her synes jeg ikke der er så meget at komme efter.
- DenStolteJyde
Well nu skal de jo så have en ny træner på vestegnen. Må jeg foreslå Jess Thorup?