Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af pr0j3ct »

Cortez skrev:Hvorfor i alverden vil Erik til Celtic? Er i min verden ikke et skridt op ad i niveau. Tager jeg helt fejl af det?

/Cortez
Er enig her, syntes også at det er et underligt skifte. Ingen tvivl om at Celtic er en rigtig stor klub, men niveauet i klubben og ligaen i sin helhed er i min verden heller ikke et skridt op i niveau. Dertil skal så også nævnes at Svias store drøm var at tage skiftet til den engelske league og Celtic er da tæt på meen..

Så tror Lupus rammer hovedet på sømmet, når han siger at det er penge.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Uldkraemmeren skrev:Dvs. der er én fit midterforsvarer på højeste niveau tilbage (Kian). Steinlein er nødt til at hente en erstatning, ellers er der alvorlig risiko for at det nærmere hedder 4. plads end 1./2. plads til maj. Jeg tror i forvejen ikke på at offensiven kan nå at blive så meget bedre at holdet kan indhente Aab og hvis der samtidigt er tyndt på stopper pladserne, kan det komme til at koste nogle points.
Det eneste som rent faktisk har været stærkt og og stort set stabilt er vores defensiv og den bliver splittet ad nu. Så har vi Larsen og Banggaard som begge er fine forsvars spillere, men Larsen er for meget skadet og Banggaard er simpelthen bare for langsom i tanke og handling, så vi vil komme til at stå særdeles svækket, hvis ikke en spiller som svia erstattes af et lign. niveau.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Uldkraemmeren skrev:Dvs. der er én fit midterforsvarer på højeste niveau tilbage (Kian). Steinlein er nødt til at hente en erstatning, ellers er der alvorlig risiko for at det nærmere hedder 4. plads end 1./2. plads til maj. Jeg tror i forvejen ikke på at offensiven kan nå at blive så meget bedre at holdet kan indhente Aab og hvis der samtidigt er tyndt på stopper pladserne, kan det komme til at koste nogle points.
Dette skifte var vel ventet allerede i sommer og Kian er hentet ind som erstatning. Banggard var faktisk den midterforsvarer, der spillede mest i sidste sæson, så mener han er en fin gardering. Men det kræver at Jim er fit, og mon ikke der skal findes en erstatning for Jim senest til sommer? Problemet med en Kian-Banggard konstellation er, at de vil være nordeuropas mindst målfarlige stopperduo. Hvor en Erik-Jim konstellation vil være garant for 8-10 mål på en sæon, skal vi være glade for 1 mål fra Kian-Banggard. Dermed lider vores dødbolde endnu et knæk, og det kan være et problem. Grunden til vores farlighed på disse er jo primært at vi sidste sæson havde ekstremt mange gode offensive headere (Erik, Jim, Sly, Duncan, Bak) og derfor var det umuligt for de fleste hold at dæmme op for dem alle. Vi risikerer at stille op uden en eneste af disse i foråret, og så er vores dødboldsvåben elimineret.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er klart, at Sviatchenko vil efterlade et stort hul, der skal udfyldes, hvis vi skal være med i mesterskabskampen for alvor.

Jeg kan nu godt forstå Eriks valg, hvis han skifter til Celtic i dag. Det er ikke bare en større pose penge. Celtic er en større klub end nogen af de danske. Den skotske liga er som helhed ikke meget værd, og Celtic lider da også under Rangers' fravær og er faldet i niveau. Men kulissen på Celtic Park er en fodboldromantikers drøm, og hvis Erik slår igennem dér, er det en stensikker billet til Premier League.

Jeg håber bare, vi får en stor pose penge. Nu finder vi vel ud af, om den klausul var opspind eller ej.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:Jeg håber bare, vi får en stor pose penge. Nu finder vi vel ud af, om den klausul var opspind eller ej.
Der har i månedsvis været skrevet om en klausul på 1.5 mio £/ 12 mio kr, så tror ikke at der er grund til at tvivle på dens eksistens. Det var prisen for holde fast i Erik efter vi aflyste hans FCK-skifte i sidste øjeblik. Den samlede værdi Erik har bidraget til klubben med siden da, har dog klart oversteget den tabte transfergevinst.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Spørgsmålet er om Celtic har afgivet bud i de første 14 dage.

Klausulen er der, men den gældte kun de første to uger af sommerens og denne vinters transfervindue, så vidt jeg er orienteret.
Kan være jeg husker forkert og det kun gældte sommerens vindue.
Men sikkert er det, at den var tidbegrænset.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Erik bliver et kæmpe savn både fodboldmæssigt og som en leder figur og kulturbærer i klubben. Jeg vælger dog at glæde mig på Eriks vegne over han nu øjensynlig endeligt får gennemført det udenlandsk skifte han har fortjent længe. Mht. Klausulen så håber man jo altid på så stor en transfersum så muligt men selvom Erik skulle blive solgt for de angivelige 12-13 millioner håber jeg stadig det lykkes for en spiller som har givet klubben så meget. Erik var væk for 12 mio. Sidste sommer hvor kun Mathews indtog i 12 time bremsede en meget ulækker handel til kbh. Eriks reaktion efterfølgende fremtvinger kæmpe respekt! Han formåede at løfte sit niveau endnu en skridt op og var en stor medvirkning til både mesterskab og europæisk succes. Lad os et øjeblik sammenligne med feks. Emil Larsen i OB og se på hans reaktion da han nussede et skifte til Brøndby.
Det muligt at Erik skulle ryge til under markedspris men hellere 12 millioner nu, et mesterskab og europæisk succes med dertil hørende indtjening fremfor en god pris for 12 mdr. Siden.
Tak til Erik og held og lykke fremover. Håber du vender tilbage og slutter karrieren hvor du kickstartede den.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Jeg vil vælge at slå kold vand i blodet indtil han bliver præsenteret.

Har kikket forbi diverse Celtic forums, samt lavet google search og har kun fundet et hit fra november ellers er de fra i sommers.

Så pt er det kun BT der har rygtet, og i betragtning af at når BT laver et scoop om fcm så er det utroligt dårligt journalistisk arbejde, se bare deres scoop om vores afrikanske slaver.

Virker også mærkeligt at der ikke er blevet lækket nået ud i de skotske medier, da der må være væsentligt mere opmærksomhed på Celtic end fcm.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Ja Steinlein får travlt. Men vi mangler ikke bare midterforsvarere vi skal have gardering for Sparv, men hvad med JP han kan vel heller ikke blive ved.
Hvem skal tage over for JP. Olsson er for ung, så der mener jeg også vi skal have en back up.

Han vælger Celtic dels p.g.a. pengene, og at det er et trin op i.f.t. superligaen. Den skotske liga tror jeg er et godt springbrædt til bl.a. Premier Leauge eller Tyskland/Spanien/Italien.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

admin 3 skrev:Jeg vil vælge at slå kold vand i blodet indtil han bliver præsenteret.

Har kikket forbi diverse Celtic forums, samt lavet google search og har kun fundet et hit fra november ellers er de fra i sommers.

Så pt er det kun BT der har rygtet, og i betragtning af at når BT laver et scoop om fcm så er det utroligt dårligt journalistisk arbejde, se bare deres scoop om vores afrikanske slaver.

Virker også mærkeligt at der ikke er blevet lækket nået ud i de skotske medier, da der må være væsentligt mere opmærksomhed på Celtic end fcm.
Agenten bekræfter at man er i dialog med en klub, så det er nok ikke helt forkert: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... dsk-dialog

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg så gerne vi hentede én der kunne dække af for Sparv på den defensive midtbane.
Men på den anden side ville jeg også gerne have én dybdeløber på 8'eren til at erstatte Petter.
JP og Kristoffer synes jeg egentlig er 2 der minder en del om hinanden. JP er selvfølgelig den bedste af de 2 pt. qua hans erfaring og rutine. Men synes ikke vi behøver flere typer som de 2 til midtbanen. De supplerer hinanden fint.
Jeg så også meget gerne en erstatning for Erik, såfremt han smutter. En mand som Mads Fenger i Randers har jeg stor fidus til.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Lupus1999 skrev:Penge..
Jo, den er jeg med på, men synes bare at Erik som menneske og fodboldspiller har signaleret helt andre prioriteter end mammon. Troede oprigtigt at han gerne ville prøve sig af på så højt et niveau som muligt - og han har efter min mening niveauet til en engelsk Premier League-midter-/subbundklub eller Bundesliga ditto.

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvad han sportsligt vil i Celtic, men hey fattede heller ikke Laudrups valg dengang til Rangers og det gik jo meget godt :) .

/Cortez

Sniper

Indlæg af Sniper »

Celtic var heller ikke lige den klub jeg så Erik havne i men tror på han har sat sig grundigt ind i hvad det er for en klub og hvad deres planer er med ham inden han skriver under. Han virker som en intelligent mand der grundigt overvejer sin ageren.

Er dog lidt ked af hvis rygtet om at vi kun får 12-13 mill for ham er sandt, han er i mine øjne mindst 30 mill. værd især hvis Fck kan få 60 mill for Amartey. Men med en klausul i kontrakten er der ikke meget at gøre, mener bare at have læst Steinlein udtale at sådan en klausul ikke fandtes, men rygterne er stærke.

Håber på alt det bedste for Erik uanset hvor han nu ender og så håber jeg han har lyst til at vende hjem igen om 7-8år og afslutter karrieren hos os. Kunne være fantastisk.

Men med salget efterlader han er kæmpe hul i truppen, både som menneske og spiller. Tror ikke man skal undervurderer Eriks betydning i truppen. Hvis vi så oveni købet også sælger Duncan ja så er vores mesterhold altså efterhånden blevet splittet fuldstændigt ad: Erik, Duncan, Petter, Sly, Izu, Haugaard, Dickoh og Marco. Det er 8 spillere, og hvis vi også trækker Jim, Bak, Rilwan og Dahlin fra med deres glasben så er vi altså oppe på et helt hold der er væk, hvor flere af dem var essentiele for vores mesterskab.
Jeg håber der er gang i nogle handler ind også ellers tror jeg det bliver et hårdt efterår for os fans.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Cortez skrev:
Lupus1999 skrev:Penge..
Jo, den er jeg med på, men synes bare at Erik som menneske og fodboldspiller har signaleret helt andre prioriteter end mammon. Troede oprigtigt at han gerne ville prøve sig af på så højt et niveau som muligt - og han har efter min mening niveauet til en engelsk Premier League-midter-/subbundklub eller Bundesliga ditto.

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvad han sportsligt vil i Celtic, men hey fattede heller ikke Laudrups valg dengang til Rangers og det gik jo meget godt :) .

/Cortez
Hvor mange spillere er gået direkte fra SL til PL? Det giver for mig at se rigtig god mening at tage en mellemstation på vejen. I den skotske liga kan han vende sig til den britiske mentalitet mv, og hvis han klarer sig godt der, er der mange PL-klubber, der vil få øjnene op for ham. Så tror egentlig det er et meget godt valg.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Med 3 centerforsvarere ud i dette vindue, burde vi nok være på udkig efter en ny. Er der nogen, som kender til ham Horsens-knægten Bubacarr Sanneh som der er så meget hype om? Er han noget værd eller er det bare Bo Henriksen, der som sædvanligt taler i for store vendinger?

Låst