Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
DenStolteJyde

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af DenStolteJyde »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... klar-igen/

Dahlin og Wolanski meldes klar.. Samtidig siger Steinlein at der arbejdes på at få lavet nogle lejeaftaler for nogle af de unge spillere.. Er der nogen der har bud på hvem der kan være tale om?
Jeg tænker måske det kunne være Gemmer. Lauritsen og Raahauge af dem der sådan har været i nærheden af førsteholdet.. Ellers kunne det måske være godt for Marco Larsen med noget luftforandring. Jesper Lauridsen måske også hvis Jess T har tænkt sig fortsat at se helt bort fra ham.. Babajide og Awer Mabil kunne måske også have godt af at blive lejet ud og få noget fast spilletid.
Duelund har fået en del spilletid, men er vel ikke ligefrem blandt de 11 bedste når alle er klar.. Men skulle han lejes ud tænker jeg at det helst ikke skal være til et ret meget lavere niveau end superligaen.. Men Hobro kunne måske bruge ham? ellers synes jeg det kunne være ligeså fint måske med en lejeaftale øst for øresund..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Spørgsmålet er naturligvis hvordan spillerne udvikles bedst, hvilket jeg ikke vil gøre mig klog på, men ved udleje af Gemmer, Lauritsen, Raahauge og Duelund svækker vi Youth League holdet, hvilket da kunne være en lille smule ærgerligt.

Håber lidt at det er David, Mabil og Marco Larsen der primært er i spil og/eller måske de nye afrikanere Frank og Samson.
Ser nok heller ikke Lauridsen blive udlejet ligger først for.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Duelund bliver da forhåbentlig ikke udlejet. Han har været et af de få lyspunkter i den dårlige periode efter første Napoli-kamp.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg håber virkelig heller ikke Duelund bliver udlejet.
Hvis han fortsætter med at udvikle sig i samme tempo som han har gjort i denne sæson, er han snart en af de store profiler på holdet.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Selvfølgelig bliver Duelund ikke udlejet, hvor skulle han have bedre rammer henne end her? Et godt træningsmiljø, konkurrence om pladserne og samtidig mulighed for mange kampe.

Jeg kan ikke se, hvem der skal udlejes, hvis vi kigger truppen igennem. Hvis vi sender alt mange for afsted på leje, er vi nødt til at agere den anden vej, ellers bliver truppen lige pludseligt meget tynd, og med den skadeshistorik vi har ikke klubben er det et stort sats imo.
Rasmus Lauritsen er et bud, og vi er godt besat på pladsen også, hvis Jim Larsen bliver sin skade kvit. Hvis han ikke gør det, har vi kun Erik, Kian og Banggaard som kan spille stopper, og det er heller ikke nok.
Marco Larsen og Gemmer er oplagte, men hvis de bliver udlejet står vi kun med Kristoffer, Jakob, Sparv og tildels Duelund som kan spille de tre centrale pladser på midtbanen, og det er hverken halvt eller helt nok.
Bedste bud er, at vi snakker om Babajide David og måske Awer Mabil, for her er vi ok besat hvis vi er uden skader :-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Arff skrev:Marco Larsen og Gemmer er oplagte, men hvis de bliver udlejet står vi kun med Kristoffer, Jakob, Sparv og tildels Duelund som kan spille de tre centrale pladser på midtbanen, og det er hverken halvt eller helt nok.
Nu er det jo ikke en pakkeløsning, så man kunne jo nøjes med at leje den ene ud. Dog vil der være forskellige perspektiver i det. Marco virker som en færdig mand i FCM, og derfor vil et permanent skifte være mere oplagt. Gemmer kunne godt tage afsted, for at få erfaring på højere niveau. Men han spiller vel stadig U19 i foråret? - og vi skal vel ned i 1. div før han kan være sikker på spilletid. Spørgsmålet er, om U19 så ikke er bedre?

Desuden har vi også Rilwan, som vi jo har testet som 8'er nogle gange, til de centrale pladser.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Kent skrev:
Arff skrev:Marco Larsen og Gemmer er oplagte, men hvis de bliver udlejet står vi kun med Kristoffer, Jakob, Sparv og tildels Duelund som kan spille de tre centrale pladser på midtbanen, og det er hverken halvt eller helt nok.
Nu er det jo ikke en pakkeløsning, så man kunne jo nøjes med at leje den ene ud. Dog vil der være forskellige perspektiver i det. Marco virker som en færdig mand i FCM, og derfor vil et permanent skifte være mere oplagt. Gemmer kunne godt tage afsted, for at få erfaring på højere niveau. Men han spiller vel stadig U19 i foråret? - og vi skal vel ned i 1. div før han kan være sikker på spilletid. Spørgsmålet er, om U19 så ikke er bedre?

Desuden har vi også Rilwan, som vi jo har testet som 8'er nogle gange, til de centrale pladser.
Det var heller ikke ment som en pakkeløsning, men blot at vi uanset hvem vi udlejer af de to (eller begge), vil vi pludseligt være meget, meget tynde inde centralt på midten - mere end i forvejen, hvor jeg godt kan se det blive problematisk.

Jeg tror heller ikke Marco bliver udlejet, jeg tror som du, at han er færdig i klubben, og at han senest til sommer er at finde i en mindre klub - desværre. Hans senior tid har bare været plaget af alt for mange skader, til at han har kunne slå sig fast.

Hmm, det er altid spørgsmålet. Kunne han få fast spilletid i Vejle, Horsens eller lign. vil det bestemt være et højrere niveau end U-19 ligaen, og det ville også give ham mere hår på brystet, da det han mangler i sit spil, er det fysiske aspekt for at kunne sætte sig ordentligt igennem. I U-19-ligaen dominerer han midtbanen, hvilket han slet ikke er i stand til i seniorrækkerne grundet manglende fysik.

Han blev brugt som 10'er med Pione og Sly på kanterne ved siden af sig, hvilket fungerede godt. Men han skal bestemt ikke ned og spille 8'er, hvis du spørger mig, dertil mangler han alt for meget i det defensive. Han skal befinde sig på modstanderens banehalvdel for at kunne gøre sig gældende, og derfor ser jeg ikke Rilwan som et alternativ dernede :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Gemmer spiller ikke u19, men spiller Youth League (op til 3 u20 spillere tilladt, (hvor FCM indtil videre har brugt Gemmer og Lauritsen))

Musefiu Ashiru er vel også på kontrakt og er der ikke en eller 2 mere i Ringkjøbing eller Skive? Ved dog ikke hvor længe deres nuværende udlejningsaftale løber.
Men kunne godt se Mabil eller David i spil

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ham her kunne vel godt være et midtbanealternativ: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/joen ... forsvarer/
Kan han ikke dække både 6'er og 8'er? Han er ung og kan skydes af efter et par år. Mon ikke han også godt kunne tænke sig, at komme ud og spille lidt europæisk?
Og når vi taler (gamle) GF'ere, er der så nogen der ved, om Casper Sloth stadig rådner op i Leeds? Han kunne vel også være et alternativ.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Kent skrev:Ham her kunne vel godt være et midtbanealternativ: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/joen ... forsvarer/
Kan han ikke dække både 6'er og 8'er? Han er ung og kan skydes af efter et par år. Mon ikke han også godt kunne tænke sig, at komme ud og spille lidt europæisk?
Og når vi taler (gamle) GF'ere, er der så nogen der ved, om Casper Sloth stadig rådner op i Leeds? Han kunne vel også være et alternativ.
Jeg håber gudhjælpemig aldrig vi bare har tænkt på at hente Jønsson. Han er så fyldt med fejl i sit spil, og vel sagtens kun hypet fordi han spiller i GF.
Der må altså være mange andre vi kan bruge.

Jeg tror ikke Sloth er i nærheden af holdet i Leeds, men ham skal vi nok ogå lige vende mere end 1 gang.

JBT

Indlæg af JBT »

Enig - glem jønsson. Han er bare ikke god nok til FCM og begriber ikke hvad han får den fokus for !
Se nu mod udlandet og erstat spillerne en til en efterhånden som der kommer et overblik over hvem der går ud til januar og sommer. Man kan ligeså starte med indkøb og planlægning nu med henblik på næste sæson.

Forestil jer at vores krav min . Er at blive nr 3 i ligaen denne sæson efter afsked med Europa. Det vil betyde Europa igen næste sæson og derfor skal telefonrøret bestemt ikke ligge stille for lang tid af gangen.
Jeg mener mange spillere potentielt er på vej ud, jeg kunne komme med bud på mange fra a truppen som måske vil videre. Så min bøn er at teamet inde bag væggene har gang i computeren allerede nu.

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

Arff skrev:
Kent skrev:

Det var heller ikke ment som en pakkeløsning, men blot at vi uanset hvem vi udlejer af de to (eller begge), vil vi pludseligt være meget, meget tynde inde centralt på midten - mere end i forvejen, hvor jeg godt kan se det blive problematisk.

Jeg tror heller ikke Marco bliver udlejet, jeg tror som du, at han er færdig i klubben, og at han senest til sommer er at finde i en mindre klub - desværre. Hans senior tid har bare været plaget af alt for mange skader, til at han har kunne slå sig fast.

Hmm, det er altid spørgsmålet. Kunne han få fast spilletid i Vejle, Horsens eller lign. vil det bestemt være et højrere niveau end U-19 ligaen, og det ville også give ham mere hår på brystet, da det han mangler i sit spil, er det fysiske aspekt for at kunne sætte sig ordentligt igennem. I U-19-ligaen dominerer han midtbanen, hvilket han slet ikke er i stand til i seniorrækkerne grundet manglende fysik.

Han blev brugt som 10'er med Pione og Sly på kanterne ved siden af sig, hvilket fungerede godt. Men han skal bestemt ikke ned og spille 8'er, hvis du spørger mig, dertil mangler han alt for meget i det defensive. Han skal befinde sig på modstanderens banehalvdel for at kunne gøre sig gældende, og derfor ser jeg ikke Rilwan som et alternativ dernede :-)
Rømer kan spille centralt(både 6'er og 8'er) - det har han gjort tidligere med pæn succes!

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Kent skrev: Og når vi taler (gamle) GF'ere, er der så nogen der ved, om Casper Sloth stadig rådner op i Leeds? Han kunne vel også være et alternativ.
Han har ikke været i nærheden af truppen siden sommer, men han ville give det et halvt år (indtil nytår), og så var en lejeaftale en mulighed for ham, udtalte han. Han var dog ikke synderligt interesseret i at skifte hjem til Danmark, men jeg er omvendt også sikker på, at han ikke ville afvise Midtjylland, med mindre han har bedre muligheder på hånden.
tatoo skrev: Jeg håber gudhjælpemig aldrig vi bare har tænkt på at hente Jønsson. Han er så fyldt med fejl i sit spil, og vel sagtens kun hypet fordi han spiller i GF.
Der må altså være mange andre vi kan bruge.
Vi lavede en forspørgsel på ham i sommers, men AGF forlangte omkring 8 mio. hvilket FCM selvfølgelig blankt afviste.
JBT skrev: Se nu mod udlandet og erstat spillerne en til en efterhånden som der kommer et overblik over hvem der går ud til januar og sommer. Man kan ligeså starte med indkøb og planlægning nu med henblik på næste sæson.
Problemet med dette, er at der allerede er huller i truppen, som meget gerne skal fyldes - også inden vi sælger nogle.
JBT skrev:Jeg mener mange spillere potentielt er på vej ud, jeg kunne komme med bud på mange fra a truppen som måske vil videre. Så min bøn er at teamet inde bag væggene har gang i computeren allerede nu.
Selvfølgelig er computeren igang, og listerne er lange - til alle positioner, startere, backups og talenter.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/main ... ing-traek/

Jeg ved, at han var oppe og vende i sommers, men interessen var kun halv, da man ville finde en billig løsning, da vi på daværende tidspunkt ledte efter en backup 6'er. Nu er situationen en anden, Petter Andersson er færdig (med 95% sikkerhed), og derfor ville han være optimal at få ind, da han er en fremragende fodboldspiller, som både kan spille 6'eren og 8'eren.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... re-klubber

Har tidligere været på tale. 8'er/10'er, lidt ala Petter Andersson, gode venner med Sparv og en målfarlig midtbanespiller.

Låst