Jess Thorup.
-
Steffen am
Re: Jess Thorup.
Der har været en del kritik af JT på det seneste og noget også berettiget, men vil høre jer der vil/ville fyre ham. Er det stadig holdningen?
Jeg har ikke været specielt kritisk overfor JT, ret positiv faktisk.
Ja, holdet har manglet et eller andet det sidste stykke tid, som de endelig fandt igen i går. Hvor det var henne og hvorfor det var væk ved jeg ikke.
Men inden den periode, havde vi en lang periode med godt spil, energi og vilje på holdet som fik os til at spille på en måde, særligt i Europa, som jeg ikke har set FCM spille på før.
Og jeg synes ikke man kan sige, at det var den vilje og energi Glenn havde skabt, der fik os til at gå videre til gruppespillet i EL. Vi har aldrig spillet på den måde mens Glenn var træner.
Andre klubbers fans har altid haft som argument at FCM aldrig havde præsteret i Europa, og med rette for det havde vi ikke.
Vi har været tæt på som mod Manchester City, men denne gang lykkedes det, og endda mod hold som gør det godt i deres hjemlige ligaer, og før har gjort det godt i EL.
Så et efterår som bestemt er mere end godkendt.
Stor kredit til JT og selvfølgelig til hele holdet. Jeg glæder mig til foråret.
Ja, holdet har manglet et eller andet det sidste stykke tid, som de endelig fandt igen i går. Hvor det var henne og hvorfor det var væk ved jeg ikke.
Men inden den periode, havde vi en lang periode med godt spil, energi og vilje på holdet som fik os til at spille på en måde, særligt i Europa, som jeg ikke har set FCM spille på før.
Og jeg synes ikke man kan sige, at det var den vilje og energi Glenn havde skabt, der fik os til at gå videre til gruppespillet i EL. Vi har aldrig spillet på den måde mens Glenn var træner.
Andre klubbers fans har altid haft som argument at FCM aldrig havde præsteret i Europa, og med rette for det havde vi ikke.
Vi har været tæt på som mod Manchester City, men denne gang lykkedes det, og endda mod hold som gør det godt i deres hjemlige ligaer, og før har gjort det godt i EL.
Så et efterår som bestemt er mere end godkendt.
Stor kredit til JT og selvfølgelig til hele holdet. Jeg glæder mig til foråret.
-
mousebreaker
Nu håber jeg da ikke at der er nogen der ændrer holdning på een kamp alene. Altså vi var et skævt indlæg eller en monster redning fra at være blevet slået ud af Europa. Sådan kan man også se på det hvis man tager den negative hat på.Steffen am skrev:Der har været en del kritik af JT på det seneste og noget også berettiget, men vil høre jer der vil/ville fyre ham. Er det stadig holdningen?
Jeg har ikke slået på tromme for at JT skal fyres (endnu) - jeg har været - og er stadig - megt kritisk overfor JT. De opløsningstilstande man så i hver eneste kamp under U21 har vi set mere og mere af hos FCM. Den slags peger mod træneren. Han overtager et hold sprængfyldt med selvtillid og energi som i starten gav en masse sejre (samtidig med at vi i allerhøjeste grad havde heldet), men spillet haltede. Forsvaret fungerede dog til UG med kryds og slange, hvilket måske kan tilskrives JT, men den kyniske side af mig, peger mere hen mod at det skyldes i særdeleshed Kian Hansen og en defensiv solid Royer.
JT har efter min mening haft en mandskabspleje der har været under al kritik. Rovdrift på nøglespillere samt en eklatant fejlvurdering af Pusic som 3. valg. Han styrede skibet mod afgrunden og da den kurs først var udstukket bev vi ramt af skadeshelvede og så kunne skuden ikke rettes op. det har været ynkeligt at se på i over 2 måneder og det eneste der gør at jeg ikke melder mig i koret af mulige fyresedler er at manden skal have en reel chance. En chance for at træne med drengene og få sine ideer ind på ordentlig vis. Derudover vil det give et dårligt signal til omverdenen med en fyring så tidligt.
Så nej, jeg håber ikke på en fyring, men min tro på at JT er en dygtig træner er til at overse. I hvert fald til en klub som skal spille med i toppen af dansk fodbold samtidig med at vi skal spille i Europa. Man kan dog håbe at JT har lært af sine gentagne fejltagelser med brugen af sin spillertrup i dette efterår. Gør han det, så vil jeg ikke afvise at han kan blive en succes
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Stort set enig.mousebreaker skrev:
Nu håber jeg da ikke at der er nogen der ændrer holdning på een kamp alene. Altså vi var et skævt indlæg eller en monster redning fra at være blevet slået ud af Europa. Sådan kan man også se på det hvis man tager den negative hat på.
Jeg har ikke slået på tromme for at JT skal fyres (endnu) - jeg har været - og er stadig - megt kritisk overfor JT. De opløsningstilstande man så i hver eneste kamp under U21 har vi set mere og mere af hos FCM. Den slags peger mod træneren. Han overtager et hold sprængfyldt med selvtillid og energi som i starten gav en masse sejre (samtidig med at vi i allerhøjeste grad havde heldet), men spillet haltede. Forsvaret fungerede dog til UG med kryds og slange, hvilket måske kan tilskrives JT, men den kyniske side af mig, peger mere hen mod at det skyldes i særdeleshed Kian Hansen og en defensiv solid Royer.
JT har efter min mening haft en mandskabspleje der har været under al kritik. Rovdrift på nøglespillere samt en eklatant fejlvurdering af Pusic som 3. valg. Han styrede skibet mod afgrunden og da den kurs først var udstukket bev vi ramt af skadeshelvede og så kunne skuden ikke rettes op. det har været ynkeligt at se på i over 2 måneder og det eneste der gør at jeg ikke melder mig i koret af mulige fyresedler er at manden skal have en reel chance. En chance for at træne med drengene og få sine ideer ind på ordentlig vis. Derudover vil det give et dårligt signal til omverdenen med en fyring så tidligt.
Så nej, jeg håber ikke på en fyring, men min tro på at JT er en dygtig træner er til at overse. I hvert fald til en klub som skal spille med i toppen af dansk fodbold samtidig med at vi skal spille i Europa. Man kan dog håbe at JT har lært af sine gentagne fejltagelser med brugen af sin spillertrup i dette efterår. Gør han det, så vil jeg ikke afvise at han kan blive en succes
Som nævnt ovenover ændrer heller ikke jeg mening om mit syn på JT som træner, på grund af en enkel kamp. At han sætter Pusic på istedet for Paul, eller Duncan, gør ham jo ikke ligepludselig til en meget bedre træner end jeg syntes han var få timer forinden kampen. Jeg kræver ham så heller ikke fyret og har også nævnt tidligere her på forum, at jeg syntes at han skal have længere tid end her til jul. Jeg var ikke fan af hans ansættelse og og han har ikke på nogen måde overbevist mig om at jeg tager fejl af ham, tvært imod, men jeg giver ham gerne længere tid hvor jeg da håber at han får mig til at ændre min mening.Steffen am skrev:Der har været en del kritik af JT på det seneste og noget også berettiget, men vil høre jer der vil/ville fyre ham. Er det stadig holdningen?
-
Steffen am
Nu tror jeg heller ikke du var en af dem, som du selv siger, der ville have ham fyret, men hukommelsen i politik og sport er jo generelt ikke så lang, så hvis det havde været tilfældet ville jeg ikke have været overrasket.mousebreaker skrev:Nu håber jeg da ikke at der er nogen der ændrer holdning på een kamp alene. Altså vi var et skævt indlæg eller en monster redning fra at være blevet slået ud af Europa. Sådan kan man også se på det hvis man tager den negative hat på.Steffen am skrev:Der har været en del kritik af JT på det seneste og noget også berettiget, men vil høre jer der vil/ville fyre ham. Er det stadig holdningen?
Jeg er dog glad for at debatten (fortsat) er nuanceret.
Og faktisk god pointe, der var godt nok ikke langt fra at efterårssæsonen gik fra at være succes til fiasko og tilbage igen.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Dejligt med en træner der trods et kik i tabellen godt ved, at vi er bagud på point, men stadigvæk tror på en chance i kampen om guld.
http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... er-1-igen/
http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... er-1-igen/
Gad vide hvad der tænkes på direktionsgangene?
Pusic kan ikke bruges, men han er vel også den eneste der kan score...
Thorup bør fyres. Lad mig liste nogle af årsagerne:
1: Sindssyge dispositioner. Sisto ude mod FCK, Pusic i kulden, Paul fra start, Poulsen med spilletid, Singh uden for truppen.
2: Intet angreb. Vi er ufarlige. Kamp efter kamp efter kamp skaber vi nærmest ingenting. I dag har vi et skud på mål, som foranlediges af en skovtur. Elendigt!
3: Taktisk debil. Hænger sammen med ovenstående, men fortjener alligevel sin egen, fordi Thorup ikke evner at udmanøvrere en lilleputtræner taktisk. Han forsøger med sine hail Marys inden kampstart, men hver gang ender det helt væk.
4: Omklædningsrummet. Kæmper spillerne for ham? Jeg tror stemningen er elendig. Mange spillere har grund til utilfredshed. Lauridsen (tidligere), Pusic, Royer og Singh. Hvad med en mand som Duncan? Var hancsmuttet, hvis træneren havde været Glen?
5: De individuelle spillere. Han evner ikke at få spillerne til individuel at præstere. Sisto har, pånær United, været hamrende elendig. Novak en kæmpe skuffelse også. Han evner simpelthen ikke, at sætte spillerne behørigt op.
Savner Glen.
1: Sindssyge dispositioner. Sisto ude mod FCK, Pusic i kulden, Paul fra start, Poulsen med spilletid, Singh uden for truppen.
2: Intet angreb. Vi er ufarlige. Kamp efter kamp efter kamp skaber vi nærmest ingenting. I dag har vi et skud på mål, som foranlediges af en skovtur. Elendigt!
3: Taktisk debil. Hænger sammen med ovenstående, men fortjener alligevel sin egen, fordi Thorup ikke evner at udmanøvrere en lilleputtræner taktisk. Han forsøger med sine hail Marys inden kampstart, men hver gang ender det helt væk.
4: Omklædningsrummet. Kæmper spillerne for ham? Jeg tror stemningen er elendig. Mange spillere har grund til utilfredshed. Lauridsen (tidligere), Pusic, Royer og Singh. Hvad med en mand som Duncan? Var hancsmuttet, hvis træneren havde været Glen?
5: De individuelle spillere. Han evner ikke at få spillerne til individuel at præstere. Sisto har, pånær United, været hamrende elendig. Novak en kæmpe skuffelse også. Han evner simpelthen ikke, at sætte spillerne behørigt op.
Savner Glen.
-
Steffen am
Er lidt imod at snakke om trænerfyring, mens pulsen stadig er høj. Hvis du mener det samme i morgen, er det bestemt en relevant snak.Lund7400 skrev:Thorup bør fyres. Lad mig liste nogle af årsagerne:
Savner Glen.
Lige hurtig svar alligevel.
1. Enig,virker mærkeligt.
2. Enig
3. Pas
4. Duncan var noget kontrakt og synes ikke det skal blandes ind i det. Men de udmeldinger der var med Sisto kamp, synes jeg var bekymrende.
5. Der mangles i hvert fald noget vilje og motivation. Ved ikke om det er en indpisker-spiller der mangles eller om det er Thorup der har en "Weighorst-tankegang", at spillerne selv må motivere sig.
Generelt. Generelt for meget galehus at fyre en træner midt i første sæson, vi er ikke AGF.
Men om der skal siges hold til sommer, er da bestemt en tanke værd.
Ser ikke godt ud
Duelund er faktisk topscorer, og har bestemt ikke spillet mange minutter, kunne også være en tanke værd.4904 skrev:Gad vide hvad der tænkes på direktionsgangene?
Er heller ikke fortaler for en fyring, men for pokker der skal ske noget.
HVIS der skal fyres, skal der jo også være et alternativ. Det var vist ikke nemt i sommer - er det nemmere at finde kvalitet nu? Tror jeg ikke.
/Cortez
HVIS der skal fyres, skal der jo også være et alternativ. Det var vist ikke nemt i sommer - er det nemmere at finde kvalitet nu? Tror jeg ikke.
/Cortez
-
dejligeikast
- Geografisk sted: 9280 Storvorde
Ledelsen var jo presset på tid i sommeren 2015, da Glen stoppede og man hurtigt skulle finde en ny træner. Hvis vi nu antog, at ledelsen kunne tænke sig at skifte træner, så bør der være mere ro til det, hvis man ønskede at have en ny træner til den nye sæson. Der er trods alt nogle måneder til.
Jeg tror ikke på at Jess Thorup ryger ud før tidligst til sommer - det nederlag tror jeg ikke Steinlein tager på sig.
Jeg tror ikke på at Jess Thorup ryger ud før tidligst til sommer - det nederlag tror jeg ikke Steinlein tager på sig.
-
mousebreaker
Enig i at det skal gå værre endnu før fjolset bliver fyret. Det vil bestyrelsen gå meget langt for at undgå. Dog var Benham ikke sen til at fyre i Brentford. Det giver håb.dejligeikast skrev:Ledelsen var jo presset på tid i sommeren 2015, da Glen stoppede og man hurtigt skulle finde en ny træner. Hvis vi nu antog, at ledelsen kunne tænke sig at skifte træner, så bør der være mere ro til det, hvis man ønskede at have en ny træner til den nye sæson. Der er trods alt nogle måneder til.
Lad Priske overtage sæsonen ud.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Someone !!! Send RA et tweet, at vi er meget bekymrede for vores / klubbens situation og, at vi frygter, at europa også kan risikere at glippe for os.
Jeg er personligt heller ikke fortaler for trænerfyringer generelt og ved ærligt heller ikke om jeg er kommet dertil endnu med Thorup, men jeg ser bare ingen fremgang med Thorup. Jeg var ikke fan af hans ansættelse og til trods for at jeg ville give ham chancen er jeg ikke blevet mere fan, tvært imod.
Der er ingen fremgang, fremskridt eller bevægelse i en rigtig og positiv retning. Thorup har intet bragt holdet, tvært imod ser det ud til at han har svært ved at få holdet til at spille som et hold og bare sætte det op til den enkelte kamp.
Så er der hele situationen med Pusic. Sidste års topscorer, fantastisk form, potentiale for 15+ mål pr. sæson. Hvad fanden sker der lige der, siden Thorup bliver ved med at gå i en lang bue uden om ham. Hvorfor beholdte vi ham så, når han ikke bruges.
Spillere som Sisto, der ser ud til at have det svært under Thorup. Om det er manglende mandskabs behandling i stil med det Glen kunne, eller det er fordi vi ingen offensiv har at spillere som eks. Sisto har svært ved at levere under Thorup, ved jeg ikke, men det er bekymrende at vores bedste spillere ikke spiller på et højere niveau. Poulsen ligeså, hans niveau har vel snart aldrig været lavere.
Er der en plan? Eller er planen virkelig lange bolde efter man har parkeret bussen og prøver at forsvare kampe hjem, når der er gået ca. 20 min. som har været tilfældet i de 3 første kampe i foråret.
Vi har en flok rigtig gode spillere, men fejler totalt som hold og det falder efter min bedste overbevisning tilbage på træneren.
Der er ingen fremgang, fremskridt eller bevægelse i en rigtig og positiv retning. Thorup har intet bragt holdet, tvært imod ser det ud til at han har svært ved at få holdet til at spille som et hold og bare sætte det op til den enkelte kamp.
Så er der hele situationen med Pusic. Sidste års topscorer, fantastisk form, potentiale for 15+ mål pr. sæson. Hvad fanden sker der lige der, siden Thorup bliver ved med at gå i en lang bue uden om ham. Hvorfor beholdte vi ham så, når han ikke bruges.
Spillere som Sisto, der ser ud til at have det svært under Thorup. Om det er manglende mandskabs behandling i stil med det Glen kunne, eller det er fordi vi ingen offensiv har at spillere som eks. Sisto har svært ved at levere under Thorup, ved jeg ikke, men det er bekymrende at vores bedste spillere ikke spiller på et højere niveau. Poulsen ligeså, hans niveau har vel snart aldrig været lavere.
Er der en plan? Eller er planen virkelig lange bolde efter man har parkeret bussen og prøver at forsvare kampe hjem, når der er gået ca. 20 min. som har været tilfældet i de 3 første kampe i foråret.
Vi har en flok rigtig gode spillere, men fejler totalt som hold og det falder efter min bedste overbevisning tilbage på træneren.
Der skal bestemt andre boller på suppen, men trænerfyring 3 kampe inde i forårsæsonen det lader vi Galehuset om. JT har bragt fantastisk og historisk succes i europæisk fodbold og en meriterende og legendarisk sejr over selveste Man Utd(for 3 uger siden).
Vi har startet med 3 svære kampe, hvor vi sagtens kunne have slået AAB 2-1 på et mål af Kadlec til sidst. FCK var en ringe og chancefattig kamp, mens Rømer fuldstændig sælger holdet på uprofessionel vis. Jeg tror vi får engangs skyld havde fået et resultat, hvis ikke Rømer havde dummet sig. Dagens nederlag ligger mere på Rømer end Thorup!
Der mangler gejst og vilje (Bak er fandme savnet!) og vi leder efter kontinuitet i start 11, men jeg mener ikke at et trænerskifte hjælper på dette pt.
Vi har startet med 3 svære kampe, hvor vi sagtens kunne have slået AAB 2-1 på et mål af Kadlec til sidst. FCK var en ringe og chancefattig kamp, mens Rømer fuldstændig sælger holdet på uprofessionel vis. Jeg tror vi får engangs skyld havde fået et resultat, hvis ikke Rømer havde dummet sig. Dagens nederlag ligger mere på Rømer end Thorup!
Der mangler gejst og vilje (Bak er fandme savnet!) og vi leder efter kontinuitet i start 11, men jeg mener ikke at et trænerskifte hjælper på dette pt.