optakt: OB vs. FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP

Re: optakt: OB vs. FCM

Indlæg af HKP »

Det FCM præsterer i aften... efter en landsholdspause.... det er da godtnok en ynk af en anden verden og holdet har i de seneste mange uger været en regulær hån for fodbolden med idéforladt fodbold uden nogen form for niveau over et hvilket som helst seriehold! F...! hvor er det pisseringe og ufatteligt at spillerne synes de kan være det bekendt at præsentere sig i den forfatning som et mesterhold. Fatter de ikke at det forpligter at være mesterhold?? Det er som om de synes det er helt ok at lave den ene katastrofe efter den anden...!

Og træneren... ja men det er også op til ham at lave et ordentligt spændingsniveau!!! FØJ FCM!!

Jeg kan ikke huske hvornår FCM kontinuerligt spillede flot fodbold og ikke belavede sig på betondefensiv og dødbolde... Ufatteligt med alle de mange millioner, at man kan præsentere sig SÅ amatøragtigt! Håber så meget at det her får konsekvenser! Det skal det, hvis vi er en klub med ambitioner!!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ikke at det kan bruges til meget, men AaB var da også til rotterne mange gange som forsvarende mestre...

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Nej, det kan ikke bruges til noget som helst hvor elendige andre har været... de havde måske endda et gennemspillet angreb ind imellem i modsætning til os

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Tror bare truppen trænger til vinterpausen. Det er det hårdeste efterårsprogram, klubben nogensinde har haft, og det har sat sine spor med skader og mentalt underskud. Hvis vi kan få point mod FCK og gå videre fra EL, er det en succes i mine øjne. Så må ledelsen sørge for en frisk trup til foråret.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan seriøst ikke bruge undskyldningen om det hårde kampprogram. Jeg ser mere vores problemer som en konsekvens af mangel på forudseenhed fra trænerteamet. Man har ikke fået roteret nok først på efterårssæsonen og har spillet med for mange spillere i halvskadet tilstand, hvilket formodentlig resulterede i det skadeshelvede vi har haft. Ret skal dog være ret. Holdet har på ingen måde sprudlet på noget tidspunkt pånær enkelte lysglimt i hele dette kalenderår. Det fungerer ikke offensivt. Der skal nytænkning til. Spillerne er gået kolde i tanke og handling. Personificeret ved Sistos skræmmende performance i dag.

Glad for at vi fik dette ufortjente point. Slukkede fjernsynet da der manglede 5-10 minutter. Kunne ikke holde elendigheden ud og satte mig til at arbejde i stedet. Det siger en del. Man kan tilmed sige at vi burde have haft 3p hvis det ikke var fordi dommerne havde en dårligere dag end Sisto, Duelund m.fl
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

OB ville rigtig meget, og spillede en flot kamp. Vi lavede en masse fejlafleveringer, vi plejer at være mere skarpe i pasningsspillet, det var vi ikke i denne kamp. Mikkel Andersen stod vel sin bedste kamp, sikke et par fantomredninger!

Men et point på udebane er vel egentlig ok. Problemet er bare at FCK sikkert vinder deres kampe ude, så er et point jo ikke længere nok.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:Men et point på udebane er vel egentlig ok. Problemet er bare at FCK sikkert vinder deres kampe ude, så er et point jo ikke længere nok.
Sandsynligvis vinder Fck, men man skal ikke dømmer Vff ude. Hvis vi kan komme videre i Europa så kan jeg godt acceptere at vi ved sæson afslutning ligger på 2 eller 3 pladsen. Hvis Europa skulle glippe, så skal der arbejdes stenhårdt for topplaceringen.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:OB ville rigtig meget, og spillede en flot kamp. Vi lavede en masse fejlafleveringer, vi plejer at være mere skarpe i pasningsspillet, det var vi ikke i denne kamp. Mikkel Andersen stod vel sin bedste kamp, sikke et par fantomredninger!

Men et point på udebane er vel egentlig ok. Problemet er bare at FCK sikkert vinder deres kampe ude, så er et point jo ikke længere nok.
Det er jo ikke pointet der er problemet, men niveauet og indstilling størstedelen af vores hold ligger for dagen. Vi er ikke noget superhold og selvfølgeligt kan og vil vi også tabe og spille nogle uafgjort. OB spillede virkeligt flot igår i gode dele af kampen og det skal vi ikke tage fra dem, for hvor var det en nydelse at se på. Men OB blev jo også bare endnu bedre af at vi var så uhyre ringe på størstedelen af pladserne igår. Hvor OB løb rundt og gjorde sig spilbar for boldholderen hele tiden, der gik mange af vores rundt og egentligt lignede nogle der ikke gad spille fodbold, så det endte ofte i lange bolde uden modtager i øst og vest og boldtab her der og alle vegne.
TrueWolfMidt skrev:Sandsynligvis vinder Fck, men man skal ikke dømmer Vff ude. Hvis vi kan komme videre i Europa så kan jeg godt acceptere at vi ved sæson afslutning ligger på 2 eller 3 pladsen. Hvis Europa skulle glippe, så skal der arbejdes stenhårdt for topplaceringen.
Fck er efter min mening, mindst et niveau over os for tiden, med det niveau vi viser. Så hvis ikke vi tager os gevaldigt sammen, vil mesterskabs kampen hurtigt være kørt. Det niveau og ikke mindst indstilling vi har vist på det seneste giver heller ikke den store tro på at vi henter de point der skal til for at komme videre i europa, for med alt ære og respekt for eks. Roskilde, VFF og OB, så er Legia og Brugge, en lidt anden kaliber.
HKP skrev:Jeg kan ikke huske hvornår FCM kontinuerligt spillede flot fodbold og ikke belavede sig på betondefensiv og dødbolde...
Det kan jeg heller ikke huske. Vores offensiv har længe være tandløs. Vores defensiv har været rigtig god under Thorup, men den er også begyndt at være hullet som en si og når indstillingen, lysten og fighten så også mangler, så er det efterhånden en ynkelig omgang fodbold det vi præsterer.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

For mig er spillet ikke det vigtige, og det er resultatet i princippet heller ikke! Jeg vil se spillere som vil dø med støvlerne på, for det logo de har på brystet - jeg vil se spillere, som kæmper 20% hårdere end ALLE de hold vi møder - jeg vil se den mentalitet som har bragt os til, hvor vi er. Den mentalitet som har skaffet os titlen og som bragte os i Europa League.

Jeg ser en kedelig tendens på det seneste, hvor vi har lagt vores egne dyder på hylden, og tror vi er blevet Barcelona som kan trille bolden ind, og slå de fleste af vores modstandere, hvis vi bare rammer 75% af vores niveau. Har vi fået et dårligere hold? - individuelt er vi måske, i duellerne har vi måske også mistet en smule ifht. Sly og Izunna er smuttet, men hvad har vi så tilbage af det der bragte os hertil? Vi skal leve på viljen til at ville det mere, gejsten og den mentale styrke ifht. vores modstandere.

Hvem skal stå til ansvar for denne kedelige tendens? Er det Jess, er det hele trænerteamet, er det spillerne der er blevet forvante og forkælet eller er det qua Kristian Baks skader? Personligt tror jeg det er en kombination af alle tingene, men jeg tror ikke man kan vurdere, hvor meget Bak betyder for holdet, og det er for alvor et faretegn for mig! Har vi virkelig kun Bak som er villig til at dø for klubben, som kan hive de andre med op? Hvis dette er tilfældet har vi store problemer, da Bak nok spiller på lånt tid, med mindre han formår at komme 110% over sin nuværende skade og derefter holde sig fri af andre større skader.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Glem alt om mesterskabskampen i øjeblikket. Det er slet ikke relevant. Dertil er vi for dårlige og har reelt været det hele 2015. Vi kørte mesterskabet hjem pga et stort forspring samt en stor indsats på banen fysisk. Vi sad tættere på modstanderne, kørte konstant højt pres som skabte en del dødbolde hvor vi omsatte en meget stor del af dem til mål. Vi er stadig farlige på dødbolde, men det er det eneste vi kan. Vi ser ikke engang det høje fanden i voldske pres der reelt gav os mesterskabet. Modstanderne får tid til at lægge bedre afleveringer og det kan ses. Vi bliver kørt rundt af alle vi møder.

OB maser vi gennem 90 minutter på hjemmebane. Ikke til at tro det var de samme hold på banen i går. Der bliver simpelthen ikke investeret nok og når man ikke gør det så bliver modstanderne bare 50% bedre end de egentlig er. Der skal nye boller på suppen, ellers er der ikke noget af det rigtigt sjove at spille om efter jul.

Jeg bryder mig heller ikke om at have Duelund, Olsson og Sisto på banen i en startopstilling mod et hold der i rimelig grad kan være med på fysikken. Der er for lidt pondus over de tre samlet set. Det skal dog siges at vi har drevet rovdrift på Royer og han trængte til en pause - bare underligt det kommer efter en landskampspause .....

Duelund er ikke en starter endnu, medmindre vi spiller hjemme mod små hold.

Legia, Brugge og FCK. Har svært - meget svært - ved at se os få point i nogle af de kampe. De er alle en klasse eller to over os i den forfatning vi er i.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jeg synes, Sviatchenko gør det godt og viser den rette attitude. Men han kan desværre ikke både holde målet rent og score vores mål hele tiden; der er brug for flere, der tager ansvar. Er enig i, at Bak er savnet.

Når det så er sagt, er der altså også andre hold i denne liga, og kravet til dem er ligeledes, at de skal kæmpe røven ud af bukserne. Det gjorde OB i går. Vi kan som fans ikke forvente, at det er os, der har 20 procent ekstra på viljen altid. De andre hold er jo ikke statister.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis man skal sætte det lidt på spidserne kan man i hvert fald sige at det er ikke nemt for Erik både at score og forsvare, og når han så scorer underkender dommeren det. Må da være bare en lille smule irreterende.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Acebone skrev:Når det så er sagt, er der altså også andre hold i denne liga, og kravet til dem er ligeledes, at de skal kæmpe røven ud af bukserne. Det gjorde OB i går. Vi kan som fans ikke forvente, at det er os, der har 20 procent ekstra på viljen altid. De andre hold er jo ikke statister.
Nej men man kan vel godt forlange/forvente at der gøres en indsats og de spillere der sendes på banen rent faktisk også viser at de gider at udføre deres arbejde. Vi skal ikke tage noget far OB, de gjorde det rigtig flot igår, men jeg syntes sagtens at vi kan tillade os at forvente et lidt højere niveau og en bedre indstilling, for igår var vi jo i dele af kampen statister.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Helt enig omkring FCMs forfatning pt. Den er helt til hundene og avancement i Europa ville i mine øjne efterhånden være lidt af en sensation... Det samme vil en top-2 placering i ligaen...

Ja, det lyder negativt, men ikke når man ser hvordan vi har hevet bukserne ned om knæene og vendt bagdelen i vejret i de seneste kampe... hvad enten modstanderen hed OB, Viborg, BIF eller Napoli.... ER der nogen mænd tilbage på det hold???

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Og ja...FCK er minimum en klasse over os nu... det kan blive grimt, hvis der ikke snart vises lidt attitude...!!

Besvar