Sisto
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Sisto
Dette beviser at Pione er fornuftig.
"Det har været en del konkrete bud, og der er nogle ting, jeg har sagt ja til, og andre ting jeg har sagt nej til, siger Sisto ifølge sn.dk.
Sisto går dermed i første omgang glip af et lukrativt skifte, men det bekymrer ham ikke.
- Du kan tjene nok så mange penge, men hvis det ikke er det, du vil. Hvis jeg ikke spiller fodbold, så er det ikke det, jeg vil i forhold til dengang, jeg begyndte til sport, siger Sisto."
"Det har været en del konkrete bud, og der er nogle ting, jeg har sagt ja til, og andre ting jeg har sagt nej til, siger Sisto ifølge sn.dk.
Sisto går dermed i første omgang glip af et lukrativt skifte, men det bekymrer ham ikke.
- Du kan tjene nok så mange penge, men hvis det ikke er det, du vil. Hvis jeg ikke spiller fodbold, så er det ikke det, jeg vil i forhold til dengang, jeg begyndte til sport, siger Sisto."
-
mousebreaker
Godt nok et vildt formdyk han har Sisto. Ingen tvivl om at det er mentalt det hele. Skaden er han for længst kvit. Men selvtilliden er væk - man må sige at al den virak i transfer vinduet i den grad har "ødelagt" ham. Det har været åbenlyst længe og jeg var da også overrasket over landsholdsudtagelsen. Havde håbet på 14 dage med ro i klubben til Pione. Men sådan skulle det altså ikke være.
Det er klart at vores mentale coach, Rene Petersen, har snakket meget med Sisto, men det er ligeså klart at det ikke har virket. Nu er det jo sådan at der ikke går lang tid før transfer snakken starter igen, måske et par måneder. Til den tid håber jeg at Rene har fået nye værktøjer til at hjælpe Sisto - og fremadrettet andre unge spillere i FCM der kommer i den situation. At Sisto i den grad er gået ned er jo en katastrofe af rang - RP må kigge indad og spørge sig selv om hvad han kunne have gjort anderledes - resultatet kunne næppe være blevet dårligere. RP må på kursus
Vi har en "handelsvare" i Sisto som i øjeblikket styrtdykker på børsen. Det kan hurtigt betale sig for klubben at investere lidt i dygtiggørelse af RP eller hente ekstern hjælp.
Sisto i sin nuværende mentale form er ikke i nærheden af at have klassen til start 11'eren imo.
Det er klart at vores mentale coach, Rene Petersen, har snakket meget med Sisto, men det er ligeså klart at det ikke har virket. Nu er det jo sådan at der ikke går lang tid før transfer snakken starter igen, måske et par måneder. Til den tid håber jeg at Rene har fået nye værktøjer til at hjælpe Sisto - og fremadrettet andre unge spillere i FCM der kommer i den situation. At Sisto i den grad er gået ned er jo en katastrofe af rang - RP må kigge indad og spørge sig selv om hvad han kunne have gjort anderledes - resultatet kunne næppe være blevet dårligere. RP må på kursus
Vi har en "handelsvare" i Sisto som i øjeblikket styrtdykker på børsen. Det kan hurtigt betale sig for klubben at investere lidt i dygtiggørelse af RP eller hente ekstern hjælp.
Sisto i sin nuværende mentale form er ikke i nærheden af at have klassen til start 11'eren imo.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Der er vist ingen tvivl om at Sisto endnu ikke er tilbage på det høje niveau han viste sidste efterår især.
Det skal nu også siges mht. kampen igår, at den blev afviklet på nogle præmisser, der absolut ikke var til Piones fordel.
Kampen var præget af rigtig mange høje bold og fysik, hvor han ofte kommer til kort. Samtidig ser jeg heller ikke opstillingen som fordelagtig for Sisto. Med Poulsen og Andersson inde på midtbanen er der i langt højere grad basis for mere og hurtigere kombinations spil.
Det skal nu også siges mht. kampen igår, at den blev afviklet på nogle præmisser, der absolut ikke var til Piones fordel.
Kampen var præget af rigtig mange høje bold og fysik, hvor han ofte kommer til kort. Samtidig ser jeg heller ikke opstillingen som fordelagtig for Sisto. Med Poulsen og Andersson inde på midtbanen er der i langt højere grad basis for mere og hurtigere kombinations spil.
Det er et formdyk af kaliber, ingen tvivl om det. Det viser også hvor god en beslutning Pione træf, da han ikke tog af sted til West Ham. Det er bedre han har fået opbygget de værktøjer som kan stabilisere hans spil og mentalitet, inden han tager videre.
Pione skal finde tilbage til Pione, og glemme alt om medier, klubber der vil købe ham osv. Den glæde ved spillet der før lyste ud af ham, skal han tilbage til. Tabet af Glen Riddersholm har måske nok også noget af sige, det var en jo en spidskompentance hos Glen at få de unge gutter til at tro på sig selv og holde dem ved ilden.
Men talentet er der stadig, det er bare et spørgsmål om tid før han atter stråler. Han er så ung at det her ikke betyder noget som helst i forhold til "handelsvaren" (frygteligt ord). Måske skulle man hale BS ind for at yde lidt ekstra hjælp?
Pione skal finde tilbage til Pione, og glemme alt om medier, klubber der vil købe ham osv. Den glæde ved spillet der før lyste ud af ham, skal han tilbage til. Tabet af Glen Riddersholm har måske nok også noget af sige, det var en jo en spidskompentance hos Glen at få de unge gutter til at tro på sig selv og holde dem ved ilden.
Men talentet er der stadig, det er bare et spørgsmål om tid før han atter stråler. Han er så ung at det her ikke betyder noget som helst i forhold til "handelsvaren" (frygteligt ord). Måske skulle man hale BS ind for at yde lidt ekstra hjælp?
Må indrømme jeg troede Pione var stærkere mentalt end det han har vist de sidste måneder. Tror aldrig han har spillet på så lavt niveau før. Enig i at der må være en mental-træner der snart må kigge indad.
Kan godt være tabet af Glen har betydet meget også, men altså Glen kan ikke være der hele hans karriere og hvis det allerede går galt nu hvordan går det så i en endnu større klub hvor presset er endnu større? Er sq lidt nervøs for vores guldfugl.
Kan godt være tabet af Glen har betydet meget også, men altså Glen kan ikke være der hele hans karriere og hvis det allerede går galt nu hvordan går det så i en endnu større klub hvor presset er endnu større? Er sq lidt nervøs for vores guldfugl.
Uden at foregive at jeg ved en masse om mentaltræning, så er det jo ikke så meget et spørgsmål om at mentaltræneren skal oppe sig. Han kan vel kun stille nogle redskaber til rådighed for spilleren. Det må vel være op til spilleren at øve sig i tilgangen til kampene? Selvfølgelig kan mentaltrænerens dygtighed spille ind, men tror nu mere at Pione skal kigge indad og få klaret hovedet og tankerne og så komme tilbage til basis.
Men selvfølgelig skal døden have en årsag. Ligesom det er den fysiske træners skyld, at vi har alle de skader...
/Cortez
Men selvfølgelig skal døden have en årsag. Ligesom det er den fysiske træners skyld, at vi har alle de skader...
/Cortez
Ja. Det virker som en letkøbt konklusion, at det er mentalcoachens skyld..anyway vi kan vel gøre vores til at støtte Pione ved fortsat at tiljuble ham, synge hans sang og råbe ekstra højt, når en dribling lykkedes eller han vinder en nærkamp o.l., så han hurtigt muligt kan finde spilleglæden og komme tilbage på det niveau, som vi alle ved han indeholder. Lad os give ham en storslået opbakning på torsdag, så vi forhåbentlig kan få ham op på hesten igen.
Opbakning kan kun hjælpe, jaTHenry skrev:Ja. Det virker som en letkøbt konklusion, at det er mentalcoachens skyld..anyway vi kan vel gøre vores til at støtte Pione ved fortsat at tiljuble ham, synge hans sang og råbe ekstra højt, når en dribling lykkedes eller han vinder en nærkamp o.l., så han hurtigt muligt kan finde spilleglæden og komme tilbage på det niveau, som vi alle ved han indeholder. Lad os give ham en storslået opbakning på torsdag, så vi forhåbentlig kan få ham op på hesten igen.
Og så skal Pione spille simpelt og sikkert i nogle kampe, så han får selvtilliden tilbage. Han lykkes ikke med så mange af sine driblinger og specielt hans short passing har været katastrofalt.
Men vores midtbane skal altså også være bedre til at sætte ham i scene. Det er op ad bakke, når Pione skal ned og hente bolden på egen banehalvdel og så afdrible et halvt hold for at komme i nærheden af feltet.
/Cortez
Helt enig med jer, han er faldet meget i niveau. Han har gjort klogt i, at blive i fcm. Han får opbakning fra alle sider, mental coach, trænerstaben, medspillere, fans osv. Hvis han havde spillet i fx Porto, og han var faldet så meget i niveau, så tror jeg hurtigt man får fans og omgivelserne på nakken.
Jeg synes nogle gange, at han vil lidt for meget. Han har det med, at ville drible 3-4 mand, i stedet for at spille simpelt. Og så er han førsteberøringer ikke ret gode. Mærkeligt, da han jo ellers har teknikken i orden. Det var en skam, at Rilwan blev skadet, han ville kunne aflaste Pione.
Jeg synes nogle gange, at han vil lidt for meget. Han har det med, at ville drible 3-4 mand, i stedet for at spille simpelt. Og så er han førsteberøringer ikke ret gode. Mærkeligt, da han jo ellers har teknikken i orden. Det var en skam, at Rilwan blev skadet, han ville kunne aflaste Pione.
-
TrueWolfMidt
Jeg tror personligt, at alt den snak om klubskifte og alle de millioner der har været tale om, har forvirret ham i en grad, som vi ikke helt selv forstår, med mindre man selv har prøvet noget lignende selv. Pione har garanteret selv prøvet at holde fokus på fodbold og kun fodbold, men hvad ens hjerne beskæftiger sig med, det er ikke altid os selv der bestemmer det. Tror det har været en kæmpe belastning for ham. Håber han får hjælp og ro til at finde sig selv igen.
-
Steffen am
Det er jo heller ikke fordi Sisto er noget unikum i den forbindelse, Erik faldt jo også i niveau første gang han blev rygtet væk (til Ukraine)
Han skal lige over det, så skal han nok komme endnu stærkere tilbage. Og ja, masser af opbakning
Han skal lige over det, så skal han nok komme endnu stærkere tilbage. Og ja, masser af opbakning
-
TrueWolfMidt
Pione Sisto ved, hvad han kan præstere. Overliggeren er sat højt, og han mærker tydeligt forventningspresset.
Pione Sisto var ombejlet i løbet af sommeren, hvor flere bud var på banen, men det rigtige kom aldrig. Derfor er han stadig at finde i FC Midtjylland, men på det seneste har han ikke vist de takter, man tidligere har set.
Den unge offensivspiller erkender, at det var nemmere dengang han ikke skulle forholde sig til alt muligt.
- Det skal jeg nu… og jeg skal samtidig præstere, for jeg har selv en forventning til, hvad jeg kan. Det viste jeg meget godt sidste efterår. Og den overligger er sat højt - også fra mediernes side, siger Sisto til Ekstra Bladet.
- Og de forventninger mærker jeg tydeligt.
Sisto erkender, at sommeren har været hård mentalt, da der hele tiden er kørt et spil om hans fremtid.
Pione Sisto var ombejlet i løbet af sommeren, hvor flere bud var på banen, men det rigtige kom aldrig. Derfor er han stadig at finde i FC Midtjylland, men på det seneste har han ikke vist de takter, man tidligere har set.
Den unge offensivspiller erkender, at det var nemmere dengang han ikke skulle forholde sig til alt muligt.
- Det skal jeg nu… og jeg skal samtidig præstere, for jeg har selv en forventning til, hvad jeg kan. Det viste jeg meget godt sidste efterår. Og den overligger er sat højt - også fra mediernes side, siger Sisto til Ekstra Bladet.
- Og de forventninger mærker jeg tydeligt.
Sisto erkender, at sommeren har været hård mentalt, da der hele tiden er kørt et spil om hans fremtid.
-
TrueWolfMidt
Håber Sisto's har ret i sin fornemmelse, at han er ved at være der igen. Han kan blive kampafgørende, hvis han rammer det høje niveau, vi ved han kan præstere.
http://www.bold.dk/nyt/sisto-jeg-er-ved-at-vaere-der
http://www.bold.dk/nyt/sisto-jeg-er-ved-at-vaere-der