Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dimi

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af Dimi »

Tror ikke vi henter nogle på fri da jeg ikke tror Smartodds ville godkende disse spillere. Personligt kunne jeg godt se Christian Poulsen som gardering for Sparv, men tror dog som sagt hverken FCM, Smartodds eller Christian har interesse i dette.
Ang. Sisto så tror jeg faktisk ikke han bliver solgt til vinter, da jeg synes vintervinduet er præget af panikkøb og derfor ville det også være svært for os, at hente gardering. Frankfurt ville kunne presse prisen rigtig højt op. Derimod er jeg sikker på, at Svia bliver solgt til vinter, han virker også mere parat end Sisto.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Sikkert ikke mange der vil være enige med mig, men jeg vil faktisk hellere have haft, at Sisto var blevet solgt og vi så havde fået Kadlec. Udover det overskud vi havde fået på finanserne tror jeg, at det havde betydet et stærkere hold, givetvis med mere internationalt snit.
Men trods alt positivt, at vi i dette vindue har fået styrket forsvaret markant, kunne dog godt have brugt en gardering på højre back. Jeg bliver aldrig vild med Rømer, selvom jeg må erkende, at han er startet flot i denne sæson, der mangler simpelthen noget saft og kraft.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Konsulen skrev:Sikkert ikke mange der vil være enige med mig, men jeg vil faktisk hellere have haft, at Sisto var blevet solgt og vi så havde fået Kadlec. Udover det overskud vi havde fået på finanserne tror jeg, at det havde betydet et stærkere hold, givetvis med mere internationalt snit.
Men trods alt positivt, at vi i dette vindue har fået styrket forsvaret markant, kunne dog godt have brugt en gardering på højre back. Jeg bliver aldrig vild med Rømer, selvom jeg må erkende, at han er startet flot i denne sæson, der mangler simpelthen noget saft og kraft.
Kan sagtens følge din tankegang, men hvis vi havde fået Kadlec, skulle han først til at lære hele staben og spillere og spillestil at kende. Nu har vi Pione og vi ved hvad han kan og efter transfervinduets lukning kan vi vel alle håbe på, at der kommer mere ro på de indre linier og at han får fred til at udvikle sig og finde sit spil frem igen. Jeg tror at alt det transfersnak har påvirket ham og at han gerne bare vil koncentrere sig om fodbold. Lad os nu se om han får spilletid på landsholdet og om ikke han nu begynder at blive den Pione vi ved vi kender. Jeg tror Pione og hans agent skal blive helt enige om hvor Pione kunne tænke sig at komme hen, så Pione kan koncentrere sig om det han er god til, nemlig fodbold.

Rømer til gengæld. Ja han er tit blevet udskældt og nogle gange med rette, men højre back er jo normalt ikke hans foretrukne plads, men jeg vil nu vove den påstand, at han virkelig har løftet sit spil gevaldigt, her over de sidste kampe og kan han fortsatte den udvikling ser jeg ham gerne fortsætte som Bak Back's afløser. Vi er vel alle enige om, at han er en god fodboldspiller og han skal og kan stadigvæk formes og udvikles, hvilket nok allerede er en on-going proces.

Personligt er jeg mega stolt over vores trup. Vi kom virkeligt 5-10 % stærkere ud af transfervinduet. Nu skal vi holde fokus på superligaen og håbe at vi igen kan gøre ondt på Fck. Derudover har vi så Europa - league som vi vel alle håber, at vi klarer os godt i og skraber nogle point med hjem til Danmark.

4904

Indlæg af 4904 »

Kadlec - jeg ved, at det trods alt er en del penge, men det overrasker mig alligevel, at vi ikke kunne finansiere det køb.... Kadlec var klar - og det var vi så åbenbart ikke :( Nu kommer han ihvertifald ikke i fremtiden, da han jo har fået en dårlig oplevelse... Han var ønskespilleren

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

TrueWolfMidt skrev: Personligt er jeg mega stolt over vores trup. Vi kom virkeligt 5-10 % stærkere ud af transfervinduet. Nu skal vi holde fokus på superligaen og håbe at vi igen kan gøre ondt på Fck. Derudover har vi så Europa - league som vi vel alle håber, at vi klarer os godt i og skraber nogle point med hjem til Danmark.
Det jeg egentlig er mest stolt over, er det store tilhørsforhold flere af vore spillere har til klubben.

Svia, der var tæt på at ryge i sidste vindue og alligevel er vel vores bedste mand.
Pusic, der takker nej til russisk fodbold http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/pu ... -interesse
Pione har vel ret beset været i stand til at vælge og vrage og han er også stadig at finde i FCM.
Vi er tit en udskældt klub fra diverse fans fra andre klubber (i særdeleshed ÅB), men ovenstående viser vel med al tydelighed at vore spillere er mere end tilfredse med klubben og behandlingen de får.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Situationen efter transfervinduet, havde nok været en smule anderledes hvis vi var røget ud i Europa League. Så tror jeg heller ikke Kadlec havde været interesseret, paradoksalt nok..

madsom

Indlæg af madsom »

Ifølge Søren Sorgenfri så forsøgte vi til det sidste at leje Kadlec, men Frankfurt ville kun sælge!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

EB Skriver at vinduet stadig er åbent i Portugal, England og Tyrkiet, og at vi derfor stadig kan risikere at miste Erik og Pione.

Men eftersom vi ikke kan hente erstatninger for dem, virker det ret usandsynligt

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

madsom skrev:Ifølge Søren Sorgenfri så forsøgte vi til det sidste at leje Kadlec, men Frankfurt ville kun sælge!
Ingen tvivl om at Kadlec ville være en ønskespiller at få ind. Jeg føler mig overbevist om at det eneste der afholdt os fra at købe Kadlec var Benham. Synes at et forsøgt lejemål underbygger dette. Benham ønskede ikke at foretage denne investering, hvilket selvflg er helt fair. Han havde bebudet at de transferbeløb der kom ind, ville blive geninvesteret i spillertruppen. Kian til 10+ mio, Novak til 5mio, Royer for ca det samme vil tro, Awer Mabil. Igboun og Haugaard salgene kan vel ikke dække alle de indkøb (kan ikke huske hvad vi fik for de to), så vi har underskud hos kasseren i dette vindue formoder jeg. Jeg tror ikke Benham ville skyde 19 mio mere ind i forretningen, nok må vel være nok. Alle forventede vel overskud hos kasseren i dette vindue med et stort Sisto salg. nu blev det i stedet et investeringsvindue. Derudover har Benham vel tiltro til at hvis Kadlec ikke er der i næste vindue, jamen så finder vi bare en anden, i fald Sisto holder prisen og bliver solgt.

Jeg synes ikke vi kan tillade os at være skuffet over ikke at signe Kadlec. Det var bare en downside til at Sisto handlen gik i vasken. Til gengæld må vi glæde os over at Sisto stadig er her - og mon ikke han blomstrer nu hvor han endelig kan spille uden at blive konfronteret med alle de her spekulationer konstant. Her kommer landskamppausen belejligt for FCM, for mon ikke at Sisto's nej er old news når suppen starter op igen. Vi har fået 3 mand direkte til start elleveren og mistet een, samt en fuldgod backup til Sparv i Izunna og skifte på reserve keeper positionen. Jeg vil sige at vi er meget meget stærkere nu end før vinduet åbnede. Kun bekymret over den 6'er plads
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Der er dog lige de 30 mio kr, som vi i følge medierne er sikret ved deltagelse i Europa League. Men de midler har vi næppe fået udbetalt på nuværende tidspunkt?

Sisto har en rigtig god pointe når han siger, at han ville have spilletid. Det kunne West Ham åbenbart ikke tilbyde. Jeg synes det er fornuftigt af Sisto, det er en moden ung mand som ikke bare ser de mange penge og prestige ved Premier League, men som også har nogle sportslige krav.

Jeg vil til enhver tid hellere beholde Sisto end at få Kadlec. Vi skal nok få gange i Sisto igen, han bliver en vigtig spiller i det her efterår.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Dortmund-direktør Hans-Joachim Watzke mener, transfervinduet bør lukke før turneringerne går i gang.
BundesligaTransfervinduet er de fleste steder nu smækket i, men det burde det have været allerede for en måneds tid siden – før turneringerne begyndte rundt omkring i Europa.

Det mener man i hvert fald visse steder i Bundesligaen.

- Det irriterer mig virkelig. Transfervinduet bør lukke 1. august, siger Dortmunds direktør Hans-Joachim Watzke til Bild og fortsætter:

- De store klubber kommer til slutningen af august med fra 150 til 400 millioner kroner og gør markedet usikkert. Mange trænere spørger, hvorfor vi overhovedet har en opstart, når de ved, de måske mister fire-fem mand og får nye ind.
Det er jeg enig med ham i. Det er bedre at få overstået før turneringerne starter.

http://www.bold.dk/nyt/dortmund-boss-lu ... t-1-august

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Der er dog lige de 30 mio kr, som vi i følge medierne er sikret ved deltagelse i Europa League. Men de midler har vi næppe fået udbetalt på nuværende tidspunkt?
De skal jo være med til at lukke hullet i regnskabet. Vi kører med stort underskud pt, og det generelle setup vi har kan kun finansieres hvis vi deltager regelmæssigt i gruppespil. Så pengene derfra indgår allerede i budgettet og er derfor ikke 'nye' penge, der kan investeres.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Er der nogen der har en ide om hvor længe Rilwan kan forventes ude? Har set Steinlein har afskrevet ham i dette efterår, men synes hvad jeg ellers kan læse på nettet om den type skade er fra 8-12 uger til et helt år!
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM Fan nr. 1 skrev:Er der nogen der har en ide om hvor længe Rilwan kan forventes ude? Har set Steinlein har afskrevet ham i dette efterår, men synes hvad jeg ellers kan læse på nettet om den type skade er fra 8-12 uger til et helt år!
Synes der var snak om skaden lignede meget den Kristoffer Olsson havde, og var det ikke et halvt år?
Godt nok ærgerligt for manden. :/

OT:
Den er måske primært til nostalgi hjørnet og et glimt i øjet,
men der har været meget snak om en back-up for Sparv.

Salami er på en fri transfer, billig back-up som nok kan affindes med at han er 2. valg.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... taerke-sig
Ved dog intet om hvilken forfatning han er i.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Steffen am skrev:Salami er på en fri transfer, billig back-up som nok kan affindes med at han er 2. valg.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... taerke-sig
Ved dog intet om hvilken forfatning han er i.
Ja, han skal nok gøre op med sig selv om han er færdig, eller om han er klar til at give det endnu et forsøg, i håb om at han kan blive fodboldspiller igen. Har ondt af den mand, at han skulle så meget igennem, mht. skader. Måske man skulle sige til ham, at han kunne træne med i Fcm indtil han ligesom fandt ud af hvad han ville. Han vil aldrig blive glemt.

Låst