Claus Steinlein

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sniper

Re: Claus Steinlein

Indlæg af Sniper »

mousebreaker skrev:Jeg tror nu at ledelsen skal afholde sig fra at gøre alt det du siger. De skal på ingen måde gå ud med en form for reaktion, der let kan ses eller omfortolkes som klynkeri af værste skuffe. Det eneste de KAN gøre og SKAL gøre - det er at ændre deres strategi mhb på fremtidige udtalelser. Blive mere troværdige og fremfor alt - STOP alt det klynkeri når tingene går imod. Giv modstanderen kredit i stedet for - de har vel gjort en eller anden ting rigtigt. Overhold de aftaler der bliver indgået med de andre klubber, både de skrevne og de uskrevne. Man behøver heller ikke ligefrem fremhæve sig selv hver gang man har gjort noget man synes er godt. Fint at være stolt af det man er og det man gør. Men ro på!

Man bliver ikke fri for alle de negativt ladede kommentarer over en dag. Det er et langt slid der skal til.

Man kan godt være klassens frække dreng samtidig med at man er troværdig.

Og sidst men ikke mindst - der vil altid være haters. Det er fint med mig. I det mindste er man ikke ligegyldig

Vedr fodbolddebatten og de skarpe hoveder: Jeg ser nu Jacob Nielsen som værende yderst kompetent og troværdig. Han plejer også at være temmelig forbeholden med at udtale sig om ting som han ikke har hørt fra hestens egen mund eller hvis der kan sås tvivl om oprigtigheden af det han bliver bedt om at kommentere på.
Enig!! Kunne ikke ha skrevet det bedre selv.

Madsen91

Indlæg af Madsen91 »

Fedt at se at det kan skabe lidt debat og se hvordan andre ser på dette.

Jeg er som sådan enig i meget, men
1) det overordnede spørgsmål er om al omtale er godt på trods af det er negativt.
Jeg kan sagtens følge argumentent om at ledelsen ikke skal reagere på udtagelserne og er såvel enig i at det kan give mere bagslag end håb om bedring. Men der kan vel også være en grænse hvor man i det mindste kan irettesætte evt. omkring Riddersholm hvor Jacob Nielsen påstår at det skulle være klubben der har iscenesat hans klubfølelse.
Det kunne fra min vinkel ikke skade hvis ledelsen udsendte en pressemeddelelse hvori der stod noget ligende med at vi ved at vi er en klub der skiller sig ud fra mængden og at vi som andre også har trådt ved siden af. Men angående (f.eks) Glen R ageren som klubmand.

En så absurd udtagelse fra Jacob N kunne jo evt også bruges til ikke at klynke men at afkræfte når det står helt grum til. Herigennem kunne må håbe at medierne kunne starte en debat internt eller eksternt om man er gået for langt. Men det er måske bare mig der drømmer store drømme der..

2) om vi skal overveje som fans at give til kende, at måden de udtrykker sig på i medierne ikke er noget vi støtter og herved håbe på en ændring fra CS og RA side?

Jeg mener at dette kunne overvejes i og med at jeg ikke har set nogen ændring fra Claus S eller Rasmus en-fusion-med-silke-er-en-god-ide Ankersen. som en anden skriver kan Man sagtens skille sig ud fra mængden uden at være ligaens(ifølge eksperter mm.) mest hadede klub.
jeg er desuden meget enig i at ændringen fra Glenn til Jess gør os en smule mere sympatiske i medierne.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi må bare være stolte af at vi betyder så meget og er så frygtede, at andre ligefrem hader os. Det er et sikkert tegn på vores succes. Før hadede alle også FCK, de var også nye og frække. De blev latterliggjort dengang de intet kunne vinde trods alle de store tiltag, det var før Hodgson kom til. Jeg synes ikke Claus skal ændre noget, folk vil også vænne sig mere til at vi er der, som de gjorde med FCK.

Desuden er det absurd at Glen med flaget skulle være i scenesat, så kender de Glen meget dårligt. Glen var helt speciel, han brændte bare så meget i gennem. Nu han ikke er i FCM længere og er ledig på markedet vil alle klubberne sjovt nok gerne have ham, mens før var han helt talentløs og alle pegede fingre af ham fordi han var i FCM, og viste alle hvor meget KLUB vi også er, selvom de ikke vil tro på det.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Det er lidt sent at kommenterer på, men nu sidder jeg her.

Jeg var godt nok træt af Steinleins udtalelser efter kampen mod Southampton. Han står og snakker mere om at drikke rødvin med trænere og ledere fra det andet hold end han glædes over sejren. Der er så mange ting galt her.

1) Det er da et stort problem at han i sin rolle er mere imponeret af tidligere internationale stjerner end en historisk sejr. Hvor er fokus?
2) Det er i min verden meget udiplomatisk at han umiddelbart efter kampen lader sine (personlige) præferencer for udenlandske hold farve han udtalelser om hvem han håber vi møder.
3) Det er enormt selvcentreret at lade begge momenter fylde i et interview i det hele taget. Særligt mhb. sejrens betydning.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Come on, har du ikke andet at gå op i? Nu er Steinlein ikke glad på den rigtige måde? Hvis det er de største problemer vi har, så ser der vist fint ud for os.
Jeg syntes også det var stort, at stå 2 meter fra (the crying) Koeman til pressemødet efter kampen, eftersom det var en af mine barndomshelte. Skal vi ikke lade der være plads til lidt begejstring? Det da for hulen netop for at få de store navne at se på MCH, at vi spiller i Europa.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:Come on, har du ikke andet at gå op i? Nu er Steinlein ikke glad på den rigtige måde? Hvis det er de største problemer vi har, så ser der vist fint ud for os.
Jeg syntes også det var stort, at stå 2 meter fra (the crying) Koeman til pressemødet efter kampen, eftersom det var en af mine barndomshelte. Skal vi ikke lade der være plads til lidt begejstring? Det da for hulen netop for at få de store navne at se på MCH, at vi spiller i Europa.
Næh - jeg går ret meget op i hvordan Steinlein fremstår. Han er sportsdirektør - det er manden der sammen med Thorup primært tegner ledelsens kommunikation. Det gør da en massiv forskel for klubbens image, hvilket påvirker klubbens formåen ifht. en lange række forhold eg. økonomi, spillertiltrækning, forhandlinger i ligaregi mv..

Og helt ærligt: "Hvis det er de største problemer vi har, så ser der vist fint ud for os." ? Jeg er både uforstående overfor den holdning at når det går godt, så er alt hævet over diskussion og at du øjensynligt endda er tilfreds med den grad af amatørisme og egen fokus, som Steinlein udviser.
Det er fair nok at du finder det stort. Det er fair nok at Steinlein finder det stort. Men det er en personlig sag for jer begge.

Jo. Lad os netop give plads til begejstring for at klubben har opnået noget som i FCM regi er historisk. Jeg ved ikke med dig (forstået om det er du udtrykker), men jeg er ikke interesseret i europæisk fodbold fordi der kommer kendisser til byen. Jeg er interesseret i europæisk fodbold fordi det giver klubben mulighed for at måle sig på et højere niveau - og forhåbentlig gøre det godt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
Kent skrev:Come on, har du ikke andet at gå op i? Nu er Steinlein ikke glad på den rigtige måde? Hvis det er de største problemer vi har, så ser der vist fint ud for os.
Næh - jeg går ret meget op i hvordan Steinlein fremstår. Han er sportsdirektør - det er manden der sammen med Thorup primært tegner ledelsens kommunikation. Det gør da en massiv forskel for klubbens image, hvilket påvirker klubbens formåen ifht. en lange række forhold eg. økonomi, spillertiltrækning, forhandlinger i ligaregi mv..

Og helt ærligt: "Hvis det er de største problemer vi har, så ser der vist fint ud for os." ? Jeg er både uforstående overfor den holdning at når det går godt, så er alt hævet over diskussion og at du øjensynligt endda er tilfreds med den grad af amatørisme og egen fokus, som Steinlein udviser.
Det er fair nok at du finder det stort. Det er fair nok at Steinlein finder det stort. Men det er en personlig sag for jer begge.

Jo. Lad os netop give plads til begejstring for at klubben har opnået noget som i FCM regi er historisk. Jeg ved ikke med dig (forstået om det er du udtrykker), men jeg er ikke interesseret i europæisk fodbold fordi der kommer kendisser til byen. Jeg er interesseret i europæisk fodbold fordi det giver klubben mulighed for at måle sig på et højere niveau - og forhåbentlig gøre det godt.
Lyder som om dit nick er særdeles velvalgt eller at du har noget helt personligt imod CS.
Fuldstændig enig med Kent.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
Stoffer skrev:

Lyder som om dit nick er særdeles velvalgt eller at du har noget helt personligt imod CS.
Fuldstændig enig med Kent.
Jeg skal bare lige være med: I kan slet ikke følge mit synspunkt, så langt endda at det må være udtryk for at jeg skulle have noget personligt mod Claus Steinlein?

Og igen ifht. mit "nick": Avataren viser Steen og Stoffer, mit nick er en reference hertil.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Vil lige smide ind at jeg her er med på "hold-Stoffer"

Synes det var en lidt besynderlig udtalelse CS kom med, og snakke om Napolis historie fremfor den store bedrift og de sportslige muligheder.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Har ikke set/hørt noget interview omkring Napoli, så det kan jeg ikke kommentere på.

Det interview Stoffer hentydede til, var post match interview med Steinlein hvor han nævnte at det sgu var en stor dag det her. At han havde siddet og drukket rødvin med en barndomshelt (Steven Lee eller noget lignende, kender ham ikke) fra Liverpool og Koeman brødrene og at vi havde slået Southampton.

Kan ikke se noget skadeligt i det. Efter min mening skal man virkelig søge det negative i sådan et interview for at finde det. Deraf min kommentar med at det lyder til at være personligt.

@Stoffer, vedr Steen og Stoffer - yea I know, kan ikke sige mig fri for ikke at have læst Steen og Stoffer :) - det var nu ikke fordi jeg seriøst troede dit nick refererede til diverse rusmidler ;)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Stoffer skrev:Det er lidt sent at kommenterer på, men nu sidder jeg her.

Jeg var godt nok træt af Steinleins udtalelser efter kampen mod Southampton. Han står og snakker mere om at drikke rødvin med trænere og ledere fra det andet hold end han glædes over sejren. Der er så mange ting galt her.

1) Det er da et stort problem at han i sin rolle er mere imponeret af tidligere internationale stjerner end en historisk sejr. Hvor er fokus?
2) Det er i min verden meget udiplomatisk at han umiddelbart efter kampen lader sine (personlige) præferencer for udenlandske hold farve han udtalelser om hvem han håber vi møder.
3) Det er enormt selvcentreret at lade begge momenter fylde i et interview i det hele taget. Særligt mhb. sejrens betydning.
Tror altså lige du skal se interviewet igen, for det du omtaler fylder ca 20 sekunder ud af 3 minutter, og er vel at mærke foranlediget af reporteren: http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... er-fredag/
Hvis man kan få ondt i røven over dette interview, så går man altså i meget små sko!

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Er godt nok også på det hold der kan se væsentlig værre ting i CS' ageren end det interview....

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Nu har jeg hidtil mildest talt ikke været fan af Steinlein, og det er jeg sådan set stadig ikke. Jeg vil dog sige, at efter Glenns afsked med FCM (som jeg på ingen måde begræder), og Thorups ankomst, er Steinlein generelt også blevet mere moden, efter min mening. Det kan selvfølgelig være en tilfældighed, men for mig virker det generelt set som om Steinlein er vokset, blevet mere afdæmpet og frem for alt tænker lidt mere før han taler, efter Glenn er forsvundet. Hvad det skyldes ved jeg ikke, men måske har Glenns ofte alt for tankeløse frembrusende adfærd ved interviews virket som noget Steinlein ubevidst har konkurreret imod?. Jeg hilser den mere seriøse fremfærd fra FCM's ledelse velkommer.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
Stoffer skrev:Det er lidt sent at kommenterer på, men nu sidder jeg her.

Tror altså lige du skal se interviewet igen, for det du omtaler fylder ca 20 sekunder ud af 3 minutter, og er vel at mærke foranlediget af reporteren: http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... er-fredag/
Hvis man kan få ondt i røven over dette interview, så går man altså i meget små sko!
Nu er disse interview i sagens natur ganske korte og derfor fylder det da meget hvordan man indleder interviewet. Jeg har i al fald læst mig til at det er bemærket. At Steinlein fremstår som Jeppe på bjerget tjener ikke klubben til ære - men det kan meget vel være en vurdering baseret på at jeg går i små sko.

Der blev også lagt op til spørgsmål om transfers før kampen lige nu mod Hobro, hvor Steinlein viser at han fint kan afvise.

Sagen er ganske enkel. Jeg synes det vidner om en unødvendig småklubs mentalitet, når sportsdirektøren griner fjoget over at have mødt trænere og ledere fra et andet hold. At han umiddelbart "håber" vi skal møde Liverpool. - Hvilket havde været en elendig trækning er også spøjst. Men ja, små sko - det er sikkert en rigtig analyse af min mentalitet.

Med Steinlein må jeg altså også sige at der er tale om dråber førend bægeret flyder over. Det er jo ikke ligefrem første gang (nogen synes) han fremstår uhensigtmæssigt. Af den årsag vil jeg prøve at forsvare mit synspunkt med en kumulativ effekt. ;)

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

Stoffer skrev:Nu er disse interview i sagens natur ganske korte og derfor fylder det da meget hvordan man indleder interviewet. Jeg har i al fald læst mig til at det er bemærket. At Steinlein fremstår som Jeppe på bjerget tjener ikke klubben til ære - men det kan meget vel være en vurdering baseret på at jeg går i små sko.

Der blev også lagt op til spørgsmål om transfers før kampen lige nu mod Hobro, hvor Steinlein viser at han fint kan afvise.

Sagen er ganske enkel. Jeg synes det vidner om en unødvendig småklubs mentalitet, når sportsdirektøren griner fjoget over at have mødt trænere og ledere fra et andet hold. At han umiddelbart "håber" vi skal møde Liverpool. - Hvilket havde været en elendig trækning er også spøjst. Men ja, små sko - det er sikkert en rigtig analyse af min mentalitet.

Med Steinlein må jeg altså også sige at der er tale om dråber førend bægeret flyder over. Det er jo ikke ligefrem første gang (nogen synes) han fremstår uhensigtmæssigt. Af den årsag vil jeg prøve at forsvare mit synspunkt med en kumulativ effekt. ;)
Jeg er enig med meget af det du siger- Det ER nemlig småklubsmentalitet, når sportsdirektøren ligner en lille pige på 12, der skal møde et boyband, når manden snakker om modstanderens træner osv.
Det er helt fint at gøre det i fritiden, og mon ikke vi alle på et tidspunkt har gjort/vil gøre det, men en sportsdirektør afspejler en klubs image udadtil.

Den her episode vil mange nok kalde for en petitesse, men det er en af mange små petitesser, der desværre maler et forkert billede.

Jeg vil dog sige, at Steinlein er blevet MEGET mere moden i denne sæson. Det er dejligt at se!

Besvar