EL gruppespillet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Garderbreum

EL gruppespillet

Indlæg af Garderbreum »

Tænkte jeg ville starte en tråd til EL gruppespillet.

Hvad er folks forhåbninger i forhold til gruppespillet? Skal vi håbe på kassekampe og nogle spændende aways eller det lille håb der hedder avancement til slutspillet? Personlig håber jeg på en blanding, og jeg mener at en pulje der kunne se ud som herunder, ville være drømmescenariet.

Ajax
Celtic
Rapid Wien/Slovan Liberec
FCM

Er I enige eller så I hellere en anden sammensætning?

Skrækscenariet for mig ville være:

FC Basel
Braga
Krasnodar
FCM

Z

Re: EL gruppespillet

Indlæg af Z »

Et eksempel kunne være følgende, som er mere baseret på oplevelsen og udebaneture end på muligheden for avancement...

Drømmescenariet:
- Dortmund
- Celtic
- Prag

Skræk:
- Rubin Kazan
- Besiktas
- Krasnodar

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Mest af alt håber jeg på at vi kan optjene nogle point, så vi kan være seedede i kvalifikationskampe fremover. Det bliver nok ikke hvert år vi kan besejre hold som Southampton, så hvis vi er seedede i fremtiden vil vejen til gruppespillet være lettere. Så ja - så overkommelige modstandere som muligt, tak.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

tgjensen skrev:Mest af alt håber jeg på at vi kan optjene nogle point, så vi kan være seedede i kvalifikationskampe fremover. Det bliver nok ikke hvert år vi kan besejre hold som Southampton, så hvis vi er seedede i fremtiden vil vejen til gruppespillet være lettere. Så ja - så overkommelige modstandere som muligt, tak.
Fuldstændig enig. Det bedste vil da være at møde nogle hold hvor vi rent faktisk har en chance imod.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja vi skal sikre os point og hvis det er muligt gå videre fra Gruppespillet. Jeg krydser særligt fingre for at vi trækker Ajax Amsterdam :-)

Generelt tror jeg faktisk det står bedst til os, med stærke modstandere.

Amby

Indlæg af Amby »

Ideelt set får vi en gruppe, hvor vi kan opnå nok point til at være seedede hele vejen gennem EUL kvalifikationen næste år.

Vi har pt. en koefficient på 9.370. (Inklusive de minimum 2 point fra EUL gruppespillet.)

I år var det lavest rangerende seedede hold CF Os Belenenses med 12.276.

Vi skal derfor minimum opnå 5 point fra kampene i gruppespillet får at håbe på seedning næste sæson. En sejr giver 2 point og en uafgjort 1 point.

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Tre point er vel - som minimum - nok? Så vidt jeg kan se er Belenenses ikke selv i gruppespil. Men regnestykket bliver vel gjort kompliceret af de andre (?) useedede hold, der også er i gruppespil i år.

Amby

Indlæg af Amby »

De to point, er minimum for at deltage i EUL-gruppespillet. Men det lægges ikke til det, man tjener på kampresultaterne. Skal man have mere en to point, skal man derfor optjene det hele selv. (I modsætning til kvalifikation til CHL, hvor der gives 4 point i bonus, oveni det man ellers tjener.)

Vi ved jo ikke, hvilke hold der kvalificerer sig til næste år, før de nationale turneringer 2015/16 er slut, så det er kun et kvalificeret gæt.

Men 14/15 var det lavest rangerende hold så vidt jeg kan se Sheriff Tiraspol med 14.500. I 13/14 FC Nordsjælland med 13.260.

Så de 5 point er ikke nødvendigvis nok.
Senest rettet af Amby 28. aug 2015, 12:14, rettet i alt 1 gang.

Garderbreum

Indlæg af Garderbreum »

Mener også vi skal tænke langsigtet og håbe på en gruppe, der kan give os nogle point, så vi får en nemmere adgang fremover. Det ville da være skønt med en tur til Dortmund, men måske vi skulle vente et par år med det ;)

Garderbreum

Indlæg af Garderbreum »

Nogen der har et link til live videodækning af lodtrækningen?

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Amby skrev:De to point, er minimum for at deltage i EUL-gruppespillet. Men det lægges ikke til det, man tjener på kampresultaterne. Skal man have mere en to point, skal man derfor optjene det hele selv. (I modsætning til kvalifikation til CHL, hvor der gives 4 point i bonus, oveni det man ellers tjener.)

Vi ved jo ikke, hvilke hold der kvalificerer sig til næste år, før de nationale turneringer 2015/16 er slut, så det er kun et kvalificeret gæt.

Men 14/15 var det lavest rangerende hold så vidt jeg kan se Sheriff Tiraspol med 14.500. I 13/14 FC Nordsjælland med 13.260.

Så de 5 point er ikke nødvendigvis nok.
Aha, på den måde. Jeg tolkede det rigtig nok som to bonuspoint. Tak for uddybningen.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Garderbreum skrev:Nogen der har et link til live videodækning af lodtrækningen?

Uefa.com

Amby

Indlæg af Amby »

Yderligere kan det tilføjes, at hvis Danmark skal op omkring 15 pladsen på ranglisten, som giver 2. pladsen i Superligaen adgang til CHL kval, skal de danske hold score ca. 5 point til landekoefficienten om året.

Danmark mangler 1,25 point for at nå de 5 i år. Det opnår vi, hvis FCM optjener 5 point gennem kampresultater i gruppespillet. (5 point / 4 deltagende danske hold)

Garderbreum

Indlæg af Garderbreum »

admin 3 skrev:

Uefa.com

Tak :-)

SimonH

Indlæg af SimonH »

EurosportDK

Besvar