Marcos Ureña
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Marcos Ureña
Nu har han ikke fået det vilde med spilletid i superligatruppen, men lidt indhop og reserveholdskampe. Hvor står han som spiller, er der forbedringer at spore, har han lært spilsystemet at kende ? Han virker rigtig hurtig på banen. er man opsatte på, at bruge han som angrebsafløber eller arbejder man med at få ham ud på højrekanten ? Der må være nogle, som kan komme med lidt nyt fra / om Marcos Ureña.
Re: Marcos Ureña
Nyt kan jeg ikke komme med, men jeg gør mig nogle tanker. Glen taler om at "lege med tallene" - altså andre opstillinger end 4-1-4-1.... Kunne man ikke forestille sig at Ureña, kom mere på banen i et andet system. Han har jo absolut sine kvaliteter...TrueWolfMidt skrev:Nu har han ikke fået det vilde med spilletid i superligatruppen, men lidt indhop og reserveholdskampe. Hvor står han som spiller, er der forbedringer at spore, har han lært spilsystemet at kende ? Han virker rigtig hurtig på banen. er man opsatte på, at bruge han som angrebsafløber eller arbejder man med at få ham ud på højrekanten ? Der må være nogle, som kan komme med lidt nyt fra / om Marcos Ureña.
-
TrueWolfMidt
Kan godt genkende udtalelsen - Glen taler om at "lege med tallene". Men havde ikke lige tænkt på det, på den måde, med hensyn til et nyt spilsystem, men måske en glimrende ide, da vi så ikke er læst, når den nye sæson starter op. Så har man også flere muligheder i tilfælde af skader og karantæner og kan skifte system, ud fra hvilket hold man skal spille imod og hvem man har til rådighed af spillere.oros skrev:Nyt kan jeg ikke komme med, men jeg gør mig nogle tanker. Glen taler om at "lege med tallene" - altså andre opstillinger end 4-1-4-1.... Kunne man ikke forestille sig at Ureña, kom mere på banen i et andet system. Han har jo absolut sine kvaliteter...TrueWolfMidt skrev:Nu har han ikke fået det vilde med spilletid i superligatruppen, men lidt indhop og reserveholdskampe. Hvor står han som spiller, er der forbedringer at spore, har han lært spilsystemet at kende ? Han virker rigtig hurtig på banen. er man opsatte på, at bruge han som angrebsafløber eller arbejder man med at få ham ud på højrekanten ? Der må være nogle, som kan komme med lidt nyt fra / om Marcos Ureña.
-
Uldkraemmeren
Han skal have tid. Han har faktisk rigtig gode stats når man kigger på antallet af spillede minutter. Derudover scorer han rigtig mange mål for reserveholdet. Jeg ser ham stadig som en super-sub når der skal spilles på kontra på udebane eller i kampe der skal lukkes helt ned på hjemmebane - i de kampe hvor holdet forinden fysisk har overmatchet modstanderne. Jeg håber dog meget på at han kan omskoles til kant. Hvis FCM matematisk bliver mester i denne uge, bør han spille resten af kampene 90 min. så Duncan kan blive fit og Pusic kan få pause eller skiftes ind for Sparv eller anden midtbanespiller.
Urena kan vise sig at blive enorm vigtig i Europa kampene. Han er en vanvittig dygtig dybdeløber og kontra spiller.
Da han kom til klubben ovenpå en omgang VM træning, virkede han måske en anelse mere skarp end han gør nu. Manglende kamptrænede på højeste niveau ser ikke ud til at bekomme ham vel. 
Han lider nok under at vi pludselig hentede Martin Pusic. Det er lidt en skam, for Marcos virker som en spændende spiller. '
Om han så får chancen i de kommende kampe tvivler jeg på, for der kæmpes hård om topscorertitlen, og den skal vi da også lige have med i sækken.
Om han så får chancen i de kommende kampe tvivler jeg på, for der kæmpes hård om topscorertitlen, og den skal vi da også lige have med i sækken.
-
mousebreaker
jeg synes da det kunne være spændende at teste et 4-4-2 med kombinationer af Pusic/Duncan/Urena i angrebetoros skrev:Nyt kan jeg ikke komme med, men jeg gør mig nogle tanker. Glen taler om at "lege med tallene" - altså andre opstillinger end 4-1-4-1.... Kunne man ikke forestille sig at Ureña, kom mere på banen i et andet system. Han har jo absolut sine kvaliteter...TrueWolfMidt skrev:Nu har han ikke fået det vilde med spilletid i superligatruppen, men lidt indhop og reserveholdskampe. Hvor står han som spiller, er der forbedringer at spore, har han lært spilsystemet at kende ? Han virker rigtig hurtig på banen. er man opsatte på, at bruge han som angrebsafløber eller arbejder man med at få ham ud på højrekanten ? Der må være nogle, som kan komme med lidt nyt fra / om Marcos Ureña.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Glen sagde i en artikel med Tipsbladet og Oliver Okstrøm, at han fiflede med et nyt talsystem, men at det ikke var det, som han (Okstrøm) havde argumenteret for, og han har tidligere argumenteret for 442, så det bliver ikke den der bliver overvejet.mousebreaker skrev:jeg synes da det kunne være spændende at teste et 4-4-2 med kombinationer af Pusic/Duncan/Urena i angrebetoros skrev:Nyt kan jeg ikke komme med, men jeg gør mig nogle tanker. Glen taler om at "lege med tallene" - altså andre opstillinger end 4-1-4-1.... Kunne man ikke forestille sig at Ureña, kom mere på banen i et andet system. Han har jo absolut sine kvaliteter...TrueWolfMidt skrev:Nu har han ikke fået det vilde med spilletid i superligatruppen, men lidt indhop og reserveholdskampe. Hvor står han som spiller, er der forbedringer at spore, har han lært spilsystemet at kende ? Han virker rigtig hurtig på banen. er man opsatte på, at bruge han som angrebsafløber eller arbejder man med at få ham ud på højrekanten ? Der må være nogle, som kan komme med lidt nyt fra / om Marcos Ureña.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Skal vi bare ikke få ham skudt afsted. Han har ikke kvaliteterne til vores stil og det han har bidraget med er yderst begrænset, samt han virker ikke motiveret når han for lidt spille tid. Tror JT vil satse på Paul som angriber nummer 3 og Urena har ikke kvaliteterne til kant, så han må gerne finde en anden klub i mine øjne.
Han har jo hurtighed som sin store styrke, og jeg synes han har leveret flere gode indhop hvor han har stået for flere assists som har været point værd så vidt jeg husker.
Jeg synes han mangler en del teknisk og både hans førsteberøring og løb med bolden ender tit galt (frit fra hukommelsen)
Var det mod OB hvor en bedre førsteberøring ville ha givet en friløber?
Hvis vi jagter en sejr ser jeg altid hellere Poul på banen end Urena og jeg kunne godt tænke mig at Poul fik mere spilletid.
Har vi brug for 4 angribere?
Jeg synes han mangler en del teknisk og både hans førsteberøring og løb med bolden ender tit galt (frit fra hukommelsen)
Hvis vi jagter en sejr ser jeg altid hellere Poul på banen end Urena og jeg kunne godt tænke mig at Poul fik mere spilletid.
Det var mod Apoel han kunne være kommet fri med en god førsteberøring.Christian skrev:Han har jo hurtighed som sin store styrke, og jeg synes han har leveret flere gode indhop hvor han har stået for flere assists som har været point værd så vidt jeg husker.
Umiddelbart har vi ikke behov for fire angribere, hvis de tre kan holde sig skadesfri og vi fortsat kun spiller med en enkelt angriber.
Thorup nævnte dog overfor en journalist, at han måske ville gå over til to angribere, når han fik bedre tid til at arbejde med holdet og vi ikke har kampe hver tredje/fjerde kamp. Hvis vi skulle gå over til to angribere, tror jeg godt Urena kunne få mere spilletid. Urena sammen med Duncan/Pusic kunne være en farlig kombination. Jeg kunne sagtens se Urena spille ved siden af Duncan, hvor man kan bruge Duncan som opspilsposition og Urena til at løbe dybt omkring ham. Den plads vil Pusic dog sikkert få, da han har nogle af de samme kompetencer, han er dog mere flagrende end jeg kunne forestille mig Urena ville være i samme position. Jeg tror bare ikke, at han ville kunne holde Pusic ude i en ideel startopstilling, men i stedet som en aflastning, når der skal spares.
Derudover vil et skift til to angribere også betyde, at vi pludselig har en mindre plads på midten, hvor vi er stærkt besat med Sparv, Jakob, Petter, Olsson, Duelund og Marco.
Jeg kunne dog godt forestille mig, at Marco kunne tage angriberpladsen i et tomandsangreb, han har jo tidligere været angriber.
En konklusion fra min side, må være at Urena godt kunne undværes, dog ville det også være ærgerligt at lade ham gå, hvis vi pludselig står med flere skader oppe foran eller på kanten. Derudover vil det blive med et stort tab, da vi nok ikke kan få en stor transfersum for ham, og som jeg husker det kostede han tæt på fem millioner, da vi hentede ham.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Kan ikke finde en redigerknap, så nu bliver det på denne måde.tubbe93 skrev:Det var mod Apoel han kunne være kommet fri med en god førsteberøring.Christian skrev:Han har jo hurtighed som sin store styrke, og jeg synes han har leveret flere gode indhop hvor han har stået for flere assists som har været point værd så vidt jeg husker.
Umiddelbart har vi ikke behov for fire angribere, hvis de tre kan holde sig skadesfri og vi fortsat kun spiller med en enkelt angriber.
Thorup nævnte dog overfor en journalist, at han måske ville gå over til to angribere, når han fik bedre tid til at arbejde med holdet og vi ikke har kampe hver tredje/fjerde kamp. Hvis vi skulle gå over til to angribere, tror jeg godt Urena kunne få mere spilletid. Urena sammen med Duncan/Pusic kunne være en farlig kombination. Jeg kunne sagtens se Urena spille ved siden af Duncan, hvor man kan bruge Duncan som opspilsposition og Urena til at løbe dybt omkring ham. Den plads vil Pusic dog sikkert få, da han har nogle af de samme kompetencer, han er dog mere flagrende end jeg kunne forestille mig Urena ville være i samme position. Jeg tror bare ikke, at han ville kunne holde Pusic ude i en ideel startopstilling, men i stedet som en aflastning, når der skal spares.
Derudover vil et skift til to angribere også betyde, at vi pludselig har en mindre plads på midten, hvor vi er stærkt besat med Sparv, Jakob, Petter, Olsson, Duelund og Marco.
Jeg kunne dog godt forestille mig, at Marco kunne tage angriberpladsen i et tomandsangreb, han har jo tidligere været angriber.
En konklusion fra min side, må være at Urena godt kunne undværes, dog ville det også være ærgerligt at lade ham gå, hvis vi pludselig står med flere skader oppe foran eller på kanten. Derudover vil det blive med et stort tab, da vi nok ikke kan få en stor transfersum for ham, og som jeg husker det kostede han tæt på fem millioner, da vi hentede ham.
Jeg sad og så Jyske Banks dækning af pressemøde og interview med Lars Friis. Jeg bed mærke i, at Lars Friis omtalte Paul som en vigtig spiller mod OB, og derudover at vi havde ligaens bedste angribertrio. Dermed er Urena altså ikke tiltænkt en angriberplads under Thorup (eller Friis hænger fast i Glenns tanker?). Urena må altså stadig anses som kant, hvor han vel er fjerde eller femte valg efter Sisto, Royer, Rilwan og Duelund, eller også er han på vej ud ?
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
-
Steffen am
Urena ikke med i truppen til aftens kamp. :-O
Nogen der ved om han kan være skadet, eller Thorup mener de unge har overhalet ham?
Umiddelbart tænker jeg skidt nyt for de af os, der egentlig har synes han har gjort det godt.
Nogen der ved om han kan være skadet, eller Thorup mener de unge har overhalet ham?
Umiddelbart tænker jeg skidt nyt for de af os, der egentlig har synes han har gjort det godt.
-
TrueWolfMidt
Vi skal vel forsøge, at spille på vores præmisser, hvis det er muligt og det er vel ikke helt umuligt, set på 2 halvleg i første kamp mod Apoel. Vi skal nok prøve at se om vi kan gøre lidt som i Ob kampen forestiller jeg mig, men med klogskab for vi får jo varmen imod os. Thorup og trænerteamet har nok nogle ideer og måder hvorpå vi skal ramme Apoel og derfor er Urena nok fravalgt. Tror vi vil se et boldbesiddende Fcm der forsøger, at spille sig igennem med teknisk dygtige spillere på banen. Tror ligeledes, at vores fokus er rettet på standard situationer, så hvis vi kan være stærkt boldbesiddende og samtidig sætte dem under pres, skal der nok opstå nogle frisparkssituationer, som så gerne skulle resultere i mål. Mon ikke Priske og truppen har øvet lidt nye frisparks kombinationer inden kampen sparkes igang. Håber og tror faktisk vi vinder 2-0. Nu må vi så se om den holder.