SDR. VI FCM
Re: SDR. VI FCM
Vedr. Royer så synes jeg har ligner en spiller som mangler selvtillid pt.. Jeg synes egentligt hans boldbehandling er ok, og jeg synes også det ser ud til han har en ok hurtighed, men i de få situationer han har haft hvor han har været 1-1 har han ikke rigtigt udfordret sin direkte modspiller.
Jeg tror Royer har brug for 1-2 måneder før han er helt oppe i gear og spillet ind på holdet, og så tror jeg vil får hans niveau at se. Men om han er bedre en Igboun er ihvertfald tvivlsomt på nuværende tidspunkt, jeg håber på det bedste.
Jeg tror Royer har brug for 1-2 måneder før han er helt oppe i gear og spillet ind på holdet, og så tror jeg vil får hans niveau at se. Men om han er bedre en Igboun er ihvertfald tvivlsomt på nuværende tidspunkt, jeg håber på det bedste.
- Administrator
Nye spillere kan tage helt op til 1 år før de er 100% i omdrejninger.
-
mousebreaker
Dahlin var fremragende. Er dog ikke ikke tryg når han går ud i feltet for at gribe/bokse bolden. Der er lige lovlig meget skovtur og panik over den efter min smag.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Vil godt rose Eurosport DK for en flot dækning af kampen. I pausen interviewede de begge træner og modsat mange andre så filmede de interviewet. Desuden havde de samlet klip fra kampen og sat et stykke musik til.
Mht kampen så har Thorup vel bevist at vi kan vinde selv med mange udskiftninger i forhold til favorit opstillingen. Det kan blive vigtigt fremover
Mht kampen så har Thorup vel bevist at vi kan vinde selv med mange udskiftninger i forhold til favorit opstillingen. Det kan blive vigtigt fremover
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Nu skal vi sørge for at lære det rigtige af kampen. For mig vil det være forkert at konkludere, at vi kan vinde med mange udskiftninger. Der var tale om en svine-heldig sejr, som vi med garanti ikke ville kunne gentage. For mig viste kampen, at vi ikke har bredden pt til at spille i to turneringer.Le Compte skrev:
Ingen tvivl om, at signalet er, at vi går all-in på Apoel-kampen. Det forstår jeg sådan set godt, men samtidig skal vi også holde en balance ift at skabe resultater i ligaen. Nu gik det godt i går, men hvor mange andre kampe, er vi villige til at 'ofre'? Skal OB-kampen næste fredag også ofres? - Skal FCK-kampen inden næste kval-runde?
Nu er OB og FCK nok bedre istand til at udnytte en ung FCM startopstilling end sønderjyske var. Men kan vi rotere på 1-2 pladser til begge pladser så vil det være klogt på sigt. Jeg er enig I at det var for mange der blev sparret mod sønderjyske. Men heldigvis gik det godt. Takket være en smule held. Men jeg syntes heller ikke sønderjyske fik meget ud af den megen boldbesiddelse. Jeg tror ikke man ønsker at give hverken OB eller FCK bolden mere end højst nødvendigt. Men sønderjyske havde vel håbet de kunne spille på kontra? De vandt næsten ikke på hjemmebane sidste år. Måske fordi de ikke kan lide at skulle skabe kampene
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
- FCM Fan nr. 1
Hvis vi taler gruppespil i Champions League, de erfaringer og omtale der giver (og de 100 mio. Der følger) så skal vi selvfølgelig gå all in. Alt andet ville være tåbeligt.
Vi sparede netop ikke for mange spillere mod Sønderjyske, Apoel kampen er langt vigtigere....
Vi sparede netop ikke for mange spillere mod Sønderjyske, Apoel kampen er langt vigtigere....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
-
mousebreaker
Vrøvl, slet og ret. I hvert fald efter min meningFCM Fan nr. 1 skrev:Hvis vi taler gruppespil i Champions League, de erfaringer og omtale der giver (og de 100 mio. Der følger) så skal vi selvfølgelig gå all in. Alt andet ville være tåbeligt.
Vi kunne nemt have fået en ordentlig lussing. Hvis Sønderjyske ikke havde været så uskarpe så bliver vi massakreret. Vi får så heldigvis en svine heldig sejr. Men lad os da bare se stort på realiteterne.
Dette er ikke en kamp om 100+ mio. Dette er 2 !! kampe om 25-30 mio og chancen for at spille yderligere 2 kampe om ekstra 100 mio. To kampe hvor vi igen vil være solide underdogs uanset hvem vi trækker.
For at komme i CL skal vi altså spille 4 kampe. Hvor mange superliga kampe tror du vi skal spille undervejs? Skal vi sælge ud af startopstillingen på samme måde som i fredags i alle de kampe? Så kan vi glemme alt om guld og sølv. Jeg er enig i at der skal spares på enkelte pladser fra kamp til kamp. Men at sælge ud som JT gjorde i fredags er helt galt. Jeg tror dog også kun han gjorde det fordi vi ikke kunne spare ude mod Gibraltar som han nok havde regnet med i sin pre-season planlægning.
Lad os køre den lidt videre. Vi kommer i et gruppespil. Så har vi 6 kampe yderligere. Hvor meget skal nu spares i ligaen?
Hvis JT forblændet af sejren gentager "successen" fra i fredags i de næste liga kampe, så vil vi miste alt for mange point i ligaen. Jeg formoder dog at det var en engangsforestilling som han mente var påkrævet med det program der foreligger og grundet at vi måtte stille i stærkeste på Gibraltar som jeg tidl nævnte. Vores trup burde være stærk og bred nok til at vi kan konkurrere i tre turneringer. Vores altid håbløse skadessituation kan dog blive et problem på den front, men så spiller vi pokalen med et hold som i fredags. Gør vi jo nok alligevel indtil evt kvart/semifinaler.
FCK har i mange år kunnet køre med en smallere trup end den vi har i dag, uden at sælge ud i ligaen. De samme spillere stort set der blev brugt i suppen og Europa. OK, de har flere penge og normalt bedre spillere end os, men 9 gruppespil i træk fortæller en del og samtidig har de vundet flere mesterskaber i den periode. Sidste år lavede de også et antal point der normalt giver et mesterskab. Vi ramte bare en monster sæson
Siger ikke vi skal kopiere FCK i alt, men udskiftninger på max 3-4 pladser må være nok.
Fuldstændig enig. I særdeleshed første sætning er ramt lige på sømmet.Kent skrev:Nu skal vi sørge for at lære det rigtige af kampen. For mig vil det være forkert at konkludere, at vi kan vinde med mange udskiftninger. Der var tale om en svine-heldig sejr, som vi med garanti ikke ville kunne gentage. For mig viste kampen, at vi ikke har bredden pt til at spille i to turneringer.Le Compte skrev:
Ingen tvivl om, at signalet er, at vi går all-in på Apoel-kampen. Det forstår jeg sådan set godt, men samtidig skal vi også holde en balance ift at skabe resultater i ligaen. Nu gik det godt i går, men hvor mange andre kampe, er vi villige til at 'ofre'? Skal OB-kampen næste fredag også ofres? - Skal FCK-kampen inden næste kval-runde?
Ærlig talt forstår jeg ikke din argumentation Mouse. Du siger, at det var for mange udskiftninger, dvs. for meget anvendelse af bredden, men alligevel plæderer du for at bredden bør være stærk nok til tre turneringer? Hvilken bredde er det du snakker om, som er stærk nok til tre turneringer, men åbenbart ikke stærk nok til at forsøge sig mod SDR?
Jeg synes det var den rigtige opstilling. Selvfølgelig påvirket af de 3 point, men også fordi de unge fik hår på brystet, kampe i benene og selvtillid i hovedet. Det er fantastisk at spillere som Duelund, Munksgaard og Gemmer virkelig får chancen for minutter, og jeg håber ikke JT tøver et sekund med at prøve dem igen mod fx OB fredag. Som tidligere beskrevet tror og håber jeg dog, at det er andre der spares fredag - herunder Sviat, Andersson og Sparv.
Jeg synes det var den rigtige opstilling. Selvfølgelig påvirket af de 3 point, men også fordi de unge fik hår på brystet, kampe i benene og selvtillid i hovedet. Det er fantastisk at spillere som Duelund, Munksgaard og Gemmer virkelig får chancen for minutter, og jeg håber ikke JT tøver et sekund med at prøve dem igen mod fx OB fredag. Som tidligere beskrevet tror og håber jeg dog, at det er andre der spares fredag - herunder Sviat, Andersson og Sparv.
Mouse og Kent siger vel blot, at der som udgangspunkt var for mange rotations-udskiftninger i start-11'er i fredags. Det er jeg helt enig i. Jeg betragter rotationsudskiftninger som udskiftninger, der ikke er betinget af skader, men for at skåne spillere fysisk eller mentalt, samt holde perifere spillere tændte og i kampform.
Selv om det gik godt, og rotationsspillerne viste sig hæderligt frem og vi fik de tre point, var der jo ingen tvivl om, at det var ufortjent. Vi var ikke i nærheden af at være det bedste hold på banen.
6-7 udskiftninger i start 11'er ser jeg altså også som, at vi solgte kampen - hvilket er "fair nok" qua kampene mod APOEL. Rotationen burde bare have sket tidligere, så der er mindre udskiftning i start11'er fra kamp til kamp. Optimalt set max 2-3 spillere IMO og det skulle gerne være inklusiv skader.
Alt andet ødelægger rytmen i spillet på banen og gør det foro svært for de nye spillere at falde ind.
Det synes jeg fredagens kamp var et godt eksempel på. Manglen på stamspillere på banen betød, at vi slet ikke fik vores spil i gang, og det er vel ret beset kun pga. at SJEs styrker (fysik) matchedes godt af vores 2 CBs og Sparv, at vi ikke også blev scoret ud af banen.
Selvfølgelig er det svært at planlægge rotation, men det er jo en nødvendighed, når der pludselig skal spilles to kampe om ugen. Der er ingen spiillere, som fysisk og mentalt kan klare at være på 100% 180 minutter hver 7. dag - og mon ikke, at Polle på 70% er en dårligere spiller end Gemmer på 100% f.eks.
At vi stod i en uventet situation mon Lincoln, bør dog IMO ikke gøre det nødvendigt at sælge en kamp som i fredags. Så må JT planlægge anderledes og evt. skifte bedre ud i kampene, eller udskyde restitution af visse spillere en uge.
Selv om det gik godt, og rotationsspillerne viste sig hæderligt frem og vi fik de tre point, var der jo ingen tvivl om, at det var ufortjent. Vi var ikke i nærheden af at være det bedste hold på banen.
6-7 udskiftninger i start 11'er ser jeg altså også som, at vi solgte kampen - hvilket er "fair nok" qua kampene mod APOEL. Rotationen burde bare have sket tidligere, så der er mindre udskiftning i start11'er fra kamp til kamp. Optimalt set max 2-3 spillere IMO og det skulle gerne være inklusiv skader.
Alt andet ødelægger rytmen i spillet på banen og gør det foro svært for de nye spillere at falde ind.
Det synes jeg fredagens kamp var et godt eksempel på. Manglen på stamspillere på banen betød, at vi slet ikke fik vores spil i gang, og det er vel ret beset kun pga. at SJEs styrker (fysik) matchedes godt af vores 2 CBs og Sparv, at vi ikke også blev scoret ud af banen.
Selvfølgelig er det svært at planlægge rotation, men det er jo en nødvendighed, når der pludselig skal spilles to kampe om ugen. Der er ingen spiillere, som fysisk og mentalt kan klare at være på 100% 180 minutter hver 7. dag - og mon ikke, at Polle på 70% er en dårligere spiller end Gemmer på 100% f.eks.
At vi stod i en uventet situation mon Lincoln, bør dog IMO ikke gøre det nødvendigt at sælge en kamp som i fredags. Så må JT planlægge anderledes og evt. skifte bedre ud i kampene, eller udskyde restitution af visse spillere en uge.
Nu må den snak om at sælge den altså ophøre. Banggaard for Kian er ikke nogen markant svækkelse. Vores backs præsterer akkurat på det niveau, som vi hver uge kan forvente af Lauridsen og Rømer - altså ingen umiddelbart svækkelse. Gemmer for Poulsen er selvfølgelig en markant nedgang, men Royer og Duelund er vel 2 hhv. 3/4 valg på kanten. Duncan i front for Pusic mener ingen vel heller er en svækkelse?
Jeg synes da netop at kampen viser, selvom vi har spillemæssige vanskeligheder - som i sæsonens andre kampe i øvrigt - at vores bredde er ganske habil. Om det så i højere grad skal tilskrives svaghed i start-11 på i hvert fald backs er en anden sag, men synes vi har råd til rotation på CB's, MC's og selvfølgelig i front.
Jeg synes da netop at kampen viser, selvom vi har spillemæssige vanskeligheder - som i sæsonens andre kampe i øvrigt - at vores bredde er ganske habil. Om det så i højere grad skal tilskrives svaghed i start-11 på i hvert fald backs er en anden sag, men synes vi har råd til rotation på CB's, MC's og selvfølgelig i front.
Lige nu er det kun et mål i Midtjylland: Kvalifikation til et gruppespil. Presset kommer indefra, og oppefra.
Vi kan ikke bruge sammenligningen med FCK eller alle mulige andre til noget som helst. De har erfaringen med at kvalificere sig, det har vi ikke. Vi er nødt til at finde vores egne løsninger, og det kræver selvfølgelig en masse ressourcer lige nu. Ligesom med mesterskabet, er det en hurdle, vi skal over.
Jeg tror man vil sælge hvad som helst, incl. kampen mod OB, hvis det er det, man mener det kræver. Om det er smart, er der sikkert en del mandagstrænere (incl. undertegnede) der har en mening om. Det ændrer bare ikke på, at Superligaen først igen får fuld fokus, når vi har slået Apoel over to kampe. Dertil skal lægges, at vi forhåbentlig kommer til at spille 12 kampe i Europa i år. Vi får brug for at spare løbende, og for at få så mange spillere i gang som muligt. Det skal vi huske på, når Duelund har lavet seks kasser inden jul
Vi kan ikke bruge sammenligningen med FCK eller alle mulige andre til noget som helst. De har erfaringen med at kvalificere sig, det har vi ikke. Vi er nødt til at finde vores egne løsninger, og det kræver selvfølgelig en masse ressourcer lige nu. Ligesom med mesterskabet, er det en hurdle, vi skal over.
Jeg tror man vil sælge hvad som helst, incl. kampen mod OB, hvis det er det, man mener det kræver. Om det er smart, er der sikkert en del mandagstrænere (incl. undertegnede) der har en mening om. Det ændrer bare ikke på, at Superligaen først igen får fuld fokus, når vi har slået Apoel over to kampe. Dertil skal lægges, at vi forhåbentlig kommer til at spille 12 kampe i Europa i år. Vi får brug for at spare løbende, og for at få så mange spillere i gang som muligt. Det skal vi huske på, når Duelund har lavet seks kasser inden jul
Hvis de er så tætte i niveau (det mener jeg ikke, at de er), er det da blot endnu værre at vente, til der skal skiftes 6-7 spillere?Lund7400 skrev:Nu må den snak om at sælge den altså ophøre. Banggaard for Kian er ikke nogen markant svækkelse. Vores backs præsterer akkurat på det niveau, som vi hver uge kan forvente af Lauridsen og Rømer - altså ingen umiddelbart svækkelse. Gemmer for Poulsen er selvfølgelig en markant nedgang, men Royer og Duelund er vel 2 hhv. 3/4 valg på kanten. Duncan i front for Pusic mener ingen vel heller er en svækkelse?
Så er det jo blot endnu mere åbenlyst at rotere allerede fra anden kamp i sæsonen
-
mousebreaker
Jeg mener sagtens at vi kan spille 3 turneringer med den bredde og kvalitet vi har i truppen, med et normalt skadesniveau. Bredden skal dog bruges rigigt. At sætte et hold som Thorup gjorde i fredags hvor han skifter ud på 9 pladser i startopstillingen ifht Gibraltar er efter min mening alt for voldsomt. Det er at sælge vores muligheder i superligaen. Nu var vi vildt heldige i Sønderjyske - vildt heldige. Det er tilladt - men fru Fortuna har det med at være en lunefuld kælling. Bliver han ved på den måde kommer det til at koste mange point.Lund7400 skrev:Ærlig talt forstår jeg ikke din argumentation Mouse. Du siger, at det var for mange udskiftninger, dvs. for meget anvendelse af bredden, men alligevel plæderer du for at bredden bør være stærk nok til tre turneringer? Hvilken bredde er det du snakker om, som er stærk nok til tre turneringer, men åbenbart ikke stærk nok til at forsøge sig mod SDR?
Selvflg skal vi satse på Europa. Også selvom det "kun" bliver EL. Stille i Europa med det absolut stærkeste vi har til rådighed. Men jeg mener ikke vi behøver slække så markant på kvaliteten i startopstillingen som vi gjorde mod Sønderjyske. Skift på en 3-4 pladser. Næste gang på andre 3-4 pladser. Den måde synes jeg klart er at foretrække. Jeg synes da også at det er fedt at bruge de helt unge. Men du behøver ikke bruge dem alle på een gang. Slet ikke mod et fysisk stærk hold. Nu er der så heller ingen der siger at JT forsøger at gøre det samme igen. Det tror jeg ikke han gør. Tror kun han gjorde det fordi vi ikke fik sparet mod Lincoln.
Jeg er nervøs for den indstilling "Jeg synes det var den rigtige opstilling. Selvfølgelig påvirket af de 3 point,". Vi skal ikke lade os påvirke af resultatet men mere af hvordan kampen rent faktisk blev spillet. Og så bare være lykkelige for at vi fik 3 point. Jeg synes Kent siger det helt rigtigt i en tidl post i denne tråd.
-----------------------------------------------------------------
ok ser bagefter Mazters post. Så kunne jeg have sparet noget tid
Jeg kan af gode grunde ikke vide, hvem du henviser til med "de". Men ja, jeg synes det er underligt at Møller ikke har fået chancen tidligere (også sidste sæson), at Munksgaard ikke har været en mulighed i fht. Rømer, og mht. Banggaard og Duncan så ved vi alle hvad de kan, og at det altså ikke er nogen vanvittig svækkelse at stille med dem i stedet.Mazter81 skrev:Hvis de er så tætte i niveau (det mener jeg ikke, at de er), er det da blot endnu værre at vente, til der skal skiftes 6-7 spillere?Lund7400 skrev:Nu må den snak om at sælge den altså ophøre. Banggaard for Kian er ikke nogen markant svækkelse. Vores backs præsterer akkurat på det niveau, som vi hver uge kan forvente af Lauridsen og Rømer - altså ingen umiddelbart svækkelse. Gemmer for Poulsen er selvfølgelig en markant nedgang, men Royer og Duelund er vel 2 hhv. 3/4 valg på kanten. Duncan i front for Pusic mener ingen vel heller er en svækkelse?
Så er det jo blot endnu mere åbenlyst at rotere allerede fra anden kamp i sæsonen
Min påstand er, at vi kunne have haft omtrent samme kampforløb, selvom vi stillede med Poulsen for Gemmer, Kian for Banggard og Rømer for Munksgaard eksempelvis.