Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af Arff »

Truppen ser pt. således ud:

Målmænd:
Johan Dahlin
Mikkel Andersen
Lasse Heinze
Patryk Wolanski

Højre back:
Kristian Bach Bak
Andre Rømer

Midterforsvaret:
Erik Sviatchenko
Kian Hansen
Patrick Banggard
Jim Larsen
Francis Dickoh
Rasmus Lauritsen

Venstre back:
Jesper Lauridsen
Frederik Møller

Defensiv midt (6'er):
Tim Sparv

Centralt midt (8'er):
Jakob Poulsen
Petter Andersson
Kristoffer Olsson
Marco Larsen
Mikkel Duelund
Jonas Gemmer

Kanterne:
Pione Sisto
Daniel Royer
Rilwan Hassen
Awer Mabil

Angribere:
Martin Pusic
Morten Duncan
Marcos Urena
Paul Onuachu

Hvis jeg objektivt set kigger ned over truppen, så har vi reelt set kun et sted, hvor jeg decideret synes vi har en mangel - på 6'er positionen, hvor vi mangler en konkurrent/backup til Sparv. Og havde man ikke udtalt, at målet var at komme 10-20% stærkere ud af transfervinduet, så ville jeg egentligt være ret godt tilfreds med truppen. Kigger man spiller for spiller, og kigger stærkeste start-11'er, så er vi ikke langt fra FCK, lidt foran Brøndby, og et niveau eller to over 9 andre klubber, hvilket jeg faktisk er ret godt tilfreds med.

Den eneste grund til vi ønsker flere forstærkninger er jo fordi Steinlein udtalte som han gjorde, og mange ikke synes vi er kommet i mål med den ambition. Alle som ikke er blinde, kan let pege på én position som ville være let at forstærke - også forholdsvis billigt ifht Kadlec eksempelvis, og det er venstre backen. Men jeg synes altså ikke det er værre end som så, vi kan vel kun finde to venstre backs i ligaen som er meget bedre end Lauridsen.

Skal vi hente en stor profil tror jeg ikke det bliver før til sidst i dette transfervindue, da vi er nederst i fødekæden - vi kan ikke hente Kadlec nu, før mange af hans andre muligheder er væk, og derfor skal vi være tålmodige. Og for at være helt ærlig, så kan dette hold udvikle sig meget, da vi har spillerne til at spille noget bedre fodbold end vi tidligere har gjort.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

JBT

Indlæg af JBT »

CS åbner på flere punkter posen en smule her - bider især mærke i de sidste 3 linjer.

Mon ikke der har været nogle store kanoner (også nye backs) på blokken de seneste uger eller måneder som er blevet skippet af den ene eller anden grund (hvilket er ret interessant for om det nye koncept rent faktisk virker), og at vi på nuværende tidspunkt blot tæller pengene frem mod 31 august.

Der er nok ikke andet for en at væbne sig med tålmodighed selvom vi fans gerne vil forsøge påvirke mest muligt.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ta/5657344

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Kunne det tænkes vi er ude efter Durmisi fra Brøndby ? han vil ikke forlænge med Brøndby pt. og JT er tilhænger af ham, det sagde han under en udsendelse i forbindelse med u 21, så måske vores VB er ham.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg ville elske om det var tilfældet, men kan ærlig talt ikke se, at vi har markant mere at tilbyde Brøndby. Begge har vi ambitiøse projekter, men nøgternt må sandsynligheden for Brøndby-succes være en anelse større, da baglandet, klubben osv. ganske enkelt er større. Jeg tror simpelthen ikke, at Durmisi finder det tilstrækkeligt attraktivt at skifte til FCM, endsige andre klubber i Superligaen. Enten skal han sydpå, eller også bliver han i BIF. Desværre, for han er niveauer over Jonas Knudsen som nogle ønsker.

THenry

Indlæg af THenry »

mnm123 skrev:Kunne det tænkes vi er ude efter Durmisi fra Brøndby ? han vil ikke forlænge med Brøndby pt. og JT er tilhænger af ham, det sagde han under en udsendelse i forbindelse med u 21, så måske vores VB er ham.
Narh. Jeg tror enten han forlænger i BIF eller ryger til udlandet, hvilket vist er hans 1. prioritet jf. tidligere udtalelser. Jeg ved ikke, om JTs navn og kendskab til brøndbydrengen egenhændigt kan hive ham til Heden. Det tror jeg ikke. Durmisi var også ofte bænket på U-21 landsholdet til fordel for Jonas Knudsen.

Jeg synes personligt, at han er en interessant spiller, og derfor undrede det mig også, at han i perioder har tabt pladsen til Da Silva, så måske er hans niveau heller ikke så stabilt, som man kunne håbe.

Noe

Indlæg af Noe »

Fin gennemgang, Arff. Jeg er overordnet enig, men ikke nødvendigvis i behovet for en 6'er mere. Vi har allerede ligaens to bedste på den position i Sparv og Kian Hansen.

Vi bør derimod vise (endnu mere) rettidig omhu, og investere i en fløj mere. Gerne et talent, der kan bryde igennem inden for et par sæsoner.

Backs derimod, tror jeg stadig ikke på. Det er blevet et politisk spørgsmål.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:Jeg mener Frankfurt har fået ny træner denne sommer, så det kan betyde at Kadlec lige vil se det an i opstarten, om den nye træner kigger mere hans vej end den forrige.

Jeg ser ikke, at købet af Mabil udelukker et køb af en kantspiller i "Kadlec"-klassen, hvis man kan finde en vel at mærke, og Sisto bliver solgt.

Pt. har vi i prioriteret rækkefølge følgende kantspiller:
Sisto
Royer
Rilwan
Mabil
Vi har jo også Babajide David til kanterne. Jeg ved ikke hvor langt fremme han er i udviklingen men han er trods alt i 1. holds truppen. Anyone med info om Davids kvaliteter??
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Arff skrev:
Hvis jeg objektivt set kigger ned over truppen, så har vi reelt set kun et sted, hvor jeg decideret synes vi har en mangel - på 6'er positionen, hvor vi mangler en konkurrent/backup til Sparv. Og havde man ikke udtalt, at målet var at komme 10-20% stærkere ud af transfervinduet, så ville jeg egentligt være ret godt tilfreds med truppen. Kigger man spiller for spiller, og kigger stærkeste start-11'er, så er vi ikke langt fra FCK, lidt foran Brøndby, og et niveau eller to over 9 andre klubber, hvilket jeg faktisk er ret godt tilfreds med.

Den eneste grund til vi ønsker flere forstærkninger er jo fordi Steinlein udtalte som han gjorde, og mange ikke synes vi er kommet i mål med den ambition. Alle som ikke er blinde, kan let pege på én position som ville være let at forstærke - også forholdsvis billigt ifht Kadlec eksempelvis, og det er venstre backen. Men jeg synes altså ikke det er værre end som så, vi kan vel kun finde to venstre backs i ligaen som er meget bedre end Lauridsen.

Skal vi hente en stor profil tror jeg ikke det bliver før til sidst i dette transfervindue, da vi er nederst i fødekæden - vi kan ikke hente Kadlec nu, før mange af hans andre muligheder er væk, og derfor skal vi være tålmodige. Og for at være helt ærlig, så kan dette hold udvikle sig meget, da vi har spillerne til at spille noget bedre fodbold end vi tidligere har gjort.
Jeg tror jeg een gang har hørt CS sige 10-20%, og den studsede jeg straks over og tænkte at han havde sagt forkert i skyndingen. Alle andre udtalelser har været 5-10%, i hvert fald det jeg har hørt. 5-10% i hvert transfer vindue. Flueknepperi - javist :)

Jeg mener også at truppen mangler lidt for at vi kan sige at den er bare på niveau med sidste års trup. Forudsat at vi ikke tager den erfaring som de unge spillere har taget med fra sidste år, samt den udvikling de har været igennem. Helt enig i at vi trods alt HAR en ganske god trup, men at vi også ifht de udmeldinger hele ledelsen incl Benham er kommet med. Så er vi slet ikke i mål endnu. Men der er trods alt også 5 uger endnu - og det er først til sidst det plejer at blive hektisk - som du også selv påpeger
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Noe skrev:Fin gennemgang, Arff. Jeg er overordnet enig, men ikke nødvendigvis i behovet for en 6'er mere. Vi har allerede ligaens to bedste på den position i Sparv og Kian Hansen.
Ikke helt enig, Noe - vi har vel det stærkeste midtstopper par i ligaen når vi spiller Erik og Kian, og derfor synes jeg ikke vi skal tænke Kian som en backup på 6'eren, da vi kommer til at miste utrolig meget ifht det opbyggende spil, hvor både Kian og Tim er værdifulde. Der vil opstå endnu flere bekymringer omkring 6'eren, hvis vi sælger Erik. Men jeg kan leve med det, men ser det som et punkt, hvor vi let kan forstærke bredden.
Noe skrev:Vi bør derimod vise (endnu mere) rettidig omhu, og investere i en fløj mere. Gerne et talent, der kan bryde igennem inden for et par sæsoner.
Awer Mabil og David er vel rettig omhu? Hvis Pione bliver solgt, skal vi hente en stjerne :-)
Noe skrev:Backs derimod, tror jeg stadig ikke på. Det er blevet et politisk spørgsmål.
Jeg kunne frygte at du har ret, men i dag viser tydeligt problemet - Møller er ikke god nok til at være backup, han kan ikke slå en pasning på 20 meter uden at ramme en modspiller, det er problematisk!
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Arff skrev:
Noe skrev:Fin gennemgang, Arff. Jeg er overordnet enig, men ikke nødvendigvis i behovet for en 6'er mere. Vi har allerede ligaens to bedste på den position i Sparv og Kian Hansen.
Ikke helt enig, Noe - vi har vel det stærkeste midtstopper par i ligaen når vi spiller Erik og Kian, og derfor synes jeg ikke vi skal tænke Kian som en backup på 6'eren, da vi kommer til at miste utrolig meget ifht det opbyggende spil, hvor både Kian og Tim er værdifulde. Der vil opstå endnu flere bekymringer omkring 6'eren, hvis vi sælger Erik. Men jeg kan leve med det, men ser det som et punkt, hvor vi let kan forstærke bredden.
Noe skrev:Vi bør derimod vise (endnu mere) rettidig omhu, og investere i en fløj mere. Gerne et talent, der kan bryde igennem inden for et par sæsoner.
Awer Mabil og David er vel rettig omhu? Hvis Pione bliver solgt, skal vi hente en stjerne :-)
Noe skrev:Backs derimod, tror jeg stadig ikke på. Det er blevet et politisk spørgsmål.
Jeg kunne frygte at du har ret, men i dag viser tydeligt problemet - Møller er ikke god nok til at være backup, han kan ikke slå en pasning på 20 meter uden at ramme en modspiller, det er problematisk!
Ifht. 6'eren. Jeg tror netop vi skal tænke Kian på den position også eller - det tror jeg i al fald Thorup gør. Jeg har ingen problemer med at forestille mig at han villighed til at rotere ikke kun begrænser sig til bredden, men også til den enkelte spillers evner til at varetage flere pladser.

Ifht. backen. Jeg er ikke uenig med dig i at vi i dag så problemer. Men omvendt må man også sige at et nyindkøb vil være problematisk, da jeg omvendt synes at potentialet absolut er der for Møller og Lauridsen kender vi jo som driftsikker men uspektakulær. Dels kan jeg se en udfordring i at finde en ny som er tilstrækkelig god til at hæve niveauet over Lauridsen både ifht. det offensive OG det defensive, hvilket jeg ville kræve, hvis vi går denne vej. Hvis målet omvendt er at styrke bredden, forstået som finde konkurrence til Møller, så giver det både problemer ifht. at Lauridsen har vist sig at indeholde få skader og mange minutter, hvorfor jeg ret beset kun ser minutter nok til en backup, og på den anden side fordi jeg ikke synes Møller er så langt fra - i kampe mod de bedre hold fra Suppen, ja ok, men jeg kan godt se ham tage nogle skridt i kampe mod eks. Hobro, AGF, FCN (som jeg forventer som svag), Esbjerg m.fl. Kombinationen af disse elementer får mig til at håbe at vi tager chancen og at Lauridsen og Møller begge tager endnu et skridt. Det er i min optik den slags tillid til ungdommen som vi også skal vise.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Synes jo netop ikke Lauridsen er ung mere. Han er vist 25 eller også bliver han det. Han er ikke længere et talent og han spiller efter min overbevisning pt på toppen af sit potentiale. Og det er det fact, der gør, at jeg synes vi skal finde en med et større potentiale og så beholde Lauridsen som solid backup.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev:Synes jo netop ikke Lauridsen er ung mere. Han er vist 25 eller også bliver han det. Han er ikke længere et talent og han spiller efter min overbevisning pt på toppen af sit potentiale. Og det er det fact, der gør, at jeg synes vi skal finde en med et større potentiale og så beholde Lauridsen som solid backup.

Han bliver 25 til marts :).
Men jeg synes vi så i går at Frederik Møller skal videre hvis han skal udvikle sig. Så jeg er også indstillet på at leje/sælge Møller og hente en gut ind til at presse Lauridsen.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hvis vi skal udfordre Fck så skal vi være bedre besat på backs. Vi spiller med 2 & 3-4 valg i kampen i aftes, de fik mærket niveauet ´, men de kan ikke begå sig endnu. Møller skal udlejes til 1. div. for at komme tættere på, og en ny VB som kan løfte vores niveau, især når vi spiller kampe som i går hvor vores kanter går meget ind i banen, samt Royer er usynlig. Royer er skuffende efter min mening, han blev gjort til en udfordrende spiller i dybden og 1:1 situationer, tror ikke jeg har set ham gøre nogle af delene. Han skal have tid som ny, men mener bare at hvis han var så god som han blev gjort af Scout folkene så skuffer han lige nu.

THenry

Indlæg af THenry »

Til de tyskkyndige(ellers er google translate altid godt :) og Kadlec interesserede, så kører der en tråd om ham her: http://www.eintracht.de/meine_eintracht ... 8/?page=51

Lige et par interessante elementer og artikler fra tråden:

http://www.fnp.de/sport/eintracht/Vacla ... 85,1465910

Årsagen til at han ikke kom til FCM skyldes "nachvollziehbaren Gründen“ - der vel kan oversættes til "forstålige årsager". Det fremgår dog ikke af tråden, hvad disse "nachvollziehbaren Gründen" består i. Der spekuleres lidt løst i, at et skifte til Ajax var mere interessant for ham. Ajax har dog i mellemtiden hentet Sanogo og ham U-21 tyskeren, der kørte rundt med Scholz, så mon ikke de er sat på de offensive pladser nu?

Ellers lader det til jf. artiklen, at Frankfurt gerne havde solgt ham til de 2,5 mio. euro, som vi bød. De gav selv 3,5 mio. euro for ham.

I den mere kuriøse afdeling har Kicker bragt en artikel, der handler om, at vi selv sagde nej til transferen på grund af den skade, som han pådrog sig under U-21 EM. Artiklen virker dog ret tynd, og harmonere ikke med det ovenstående, der tyder på, at Kadlec selv sagde nej.
http://www.kicker.de/news/fussball/bund ... 8760-.html

https://www.op-online.de/sport/eintrach ... 08871.html
Ifølge en tjekkisk avis skulle han have ytret sig negativt om Frankfurt. Jeg kender ikke avisen troværdighed, men det kan jo åbne op for at han kan ryge videre. En bruger på forummet skriver også, at han åbenbart er en af de eneste i truppen, der ikke taler tysk, og det bliver han også kritiseret for. Så måske der er lidt problemer med at falde til i Frankfurt?

Dog har Frankfurts nye træner Armin Veh vist udtalt fornyligt noget i retningen af, at Kadlec er et stort talent, der har behov for en tilpasningsperiode, hvilket tyder på, at den nye træner kunne tro på Kadlecs fremtid i Frankfurt.

Paderborn, der er rykket ned i Anden Bundesliga skulle også tidligere have jagtet ham.

Under alle omstændigheder bliver det spændende at se, om han får en ny mulighed i Frankfurt med den nye træner, eller om han skal videre til en ny klub. Det lader ikke til at være afgjort, og opstarten i Frankfurt kan sikkert give et fingerpeg, om han stadigvæk er en mulighed. Er det tilfældet at han skal videre, så kan vi håbe på, at vi stadigvæk kan komme ind i billedet i slutningen af transfervinduet med et nyt bud. Vedmindre disse "nachvollziehbaren Gründen" var så markante, at et skifte til os fuldstændig er stendød, hvad enten det handler om, at vi ikke var i nærheden af at kunne tilbyde den løn, som han ønskede, eller om det handler om, at han ikke kan se sig spille i den danske liga eller noget helt tredje.

Z

Indlæg af Z »

Uden yderligere tilføjelse til debatten vil jeg bare lige sige tak til THenry for indlægget (og andre for lignende indlæg) Det er fedt at læse lidt om, hvad der bliver skrevet om potentielle spillere rundt omkring, når man ikke selv får lavet samme detektivarbejde.

Låst