Claus Steinlein

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Claus Steinlein

Indlæg af Stoffer »

Forløbet omkring afgangen af Glen vil åbenbart ingen ende tage: http://www.bt.dk/superligaen/fcm-direkt ... r-i-pusles

Jeg beklager på forhånd, hvis dette i forvejen er diskuteret andet sted, men jeg tænkte det kunne være hensigtmæssigt med en tråd dedikeret Claus Steinlein, da jeg ikke fandt en anden ved søgning.

Jeg synes ovenstående link er skidt for Steinlein. Jeg synes hans udtalelser er unødvendige og illoyale overfor en tidligere træner, som har arbejdet hårdt for klubben. Jeg har selv været kritiker af Glen bla. pga. hans facon, men jeg synes det er uværdigt at Steinlein forsøger at sende aben videre på nuværende tidspunkt. Kan han ikke bare lukke de her spørgsmål ved at sige at det er et overstået kapitel og han ønsker Glen god vind videre. Slut færdig.

Brugeravatar
Kent

Re: Claus Steinlein

Indlæg af Kent »

Uenig i at det er uværdigt over for Glen. Du skal huske, at det var Glen, der sagde op og dermed er det også ham, der bør begrunde det. Hvis FCM havde fyret Glen, så var det Steinlein, der skulle forklare hvorfor, men sådan var det jo ikke.
Jeg synes bestemt ikke, at Steinlein fremstod super sikker i interviewet, og han kan nok godt arbejde med sit kropssprog, men det er jo også en svær situation han var sat i. Han skal forklare en anden persons bevæggrunde, som han måske hverken kender i tilstrækkelig grad eller er enig i.

For mig ligger aben her altså primært hos Glen. Det er ham, der vælger at tage sit gode tøj og gå, på et tidspunkt som virker underligt for os alle. Så det er altså ham - og ikke FCM - der har et forklaringsproblem. Det har han så valgt ikke at ville gøre noget ved, og det er naturligvis hans ret. Men som en underholdningsvirksomhed med stor mediemæssig bevågenhed, kan FCM naturligvis ikke tillade sig samme strudse-strategi.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg må sige, at jeg er helt på linje med Kent her, også selvom jeg har et lille horn i siden på Steinlein.

Jeg synes egentligt at han klarer den fint i går, specielt taget i betragtning hvor lidt troværdighed han efterhånden har i danske medier.
Han får lagt låg på, og sørger for at medierne ikke har mere at skrive om mht. Glen-gate. Han giver ikke anledning til at forsøge at stille flere spørgsmål, da han påstår han ikke selv ved mere end det der allerede er blevet fortalt. Som jeg ser det, så lukker han sagen mellem pressen og FCM, og nu ligger den reelt set på Glen hvis der skal ske mere i denne sag.

Off ifht. topic:
Har selv tænkt at lave en tråd om Steinlein, men da jeg overvejede det havde jeg ikke noget pænt at sige om ham, og derfor valgte jeg ikke at gøre det.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

I det mindste står han da frem og tager spørgsmålene som de nu kommer. Alle ved jo at journalister er som blodhunde i de her situationer. Der vil altid komme en masse spørgsmål som man ikke kan svare på - og som journalisten ved at man ikke kan svare på - og så kommer man hurtigt til at se en smule dum ud, hvis man da ikke er politiker og er vant til at svare med en masse på forhånd konstruerede sætninger, der ikke svarer på eller betyder en skid.

Når han nu stiller sig frem og siger at han ikke ved mere end det, så er der ikke så meget mere at komme efter. Det er GR der har sagt op og vi kan jo ikke vide hvilke grunde for opsigelsen han har givet til hvem. Kan ikke se at der er noget galt i at sige til journalisten at hvis de vil vide mere må de spørge Glen. Hvis han så ovenikøbet ikke engang har fået en dækkende forklaring af Glen som han giver udtryk for, så kan han jo ikke svare anderledes.

Om Steinlein er en god sportsdirektør - det ved jeg ikke. Jeg bider blot mærke i at vi ikke har købt en Boring eller svensk Ronaldo under hans ledelse. De signings der har været har set meget fornuftige ud imo. Måske kun glasbenet Hedinson kan man pege fingre af - og det er vel mere uheldigt fremfor dårligt. Der var vel også et lægetjek inden da.

Wolanski og Urena har måske også været af tvivlsom karakter.

Hvis man kigger på diverse sportsdirektører i suppen så tror jeg hans succes ratio ligger i den helt høje ende.

Der bliver også råbt en del op om at vi ikke er 10% bedre end sidste år for nuværende. Men vi har altså også 6 uger tilbage af transfer vinduet. Der kan hurtigt ske noget. Der foregår en del i kulissen vi bare aldrig får at vide. Bare se den nyhed vi vågner til her til morgen. En ny kant kommer ind ud af det blå. Om han er pengene værd må tiden vise, men vi har gode erfaringer med sudanesiske rødder :)

Kan man ikke lide Steinlein som den person han er når han fremstår i medierne, så er det fuldstændig i orden. Og ligegyldigt. Det der tæller er hvilket produkt der kommer ud af det arbejde han laver. Han startede akademiet op. Der er vidst ingen der bestrider at det blev banket op af en dygtig hånd. Han var sportsdirektør da vi fik vores første mesterskab.

Jeg kan ikke finde en i suppen jeg vil bytte med
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Arff skrev:Jeg må sige, at jeg er helt på linje med Kent her, også selvom jeg har et lille horn i siden på Steinlein.

Jeg synes egentligt at han klarer den fint i går, specielt taget i betragtning hvor lidt troværdighed han efterhånden har i danske medier.
Han får lagt låg på, og sørger for at medierne ikke har mere at skrive om mht. Glen-gate. Han giver ikke anledning til at forsøge at stille flere spørgsmål, da han påstår han ikke selv ved mere end det der allerede er blevet fortalt. Som jeg ser det, så lukker han sagen mellem pressen og FCM, og nu ligger den reelt set på Glen hvis der skal ske mere i denne sag.

Off ifht. topic:
Har selv tænkt at lave en tråd om Steinlein, men da jeg overvejede det havde jeg ikke noget pænt at sige om ham, og derfor valgte jeg ikke at gøre det.
(Jeg citerer lige dig, Arff pga. off topic)

Lige ifht. Off topic. Jeg tænkte nemlig, at vi godt kunne bruge en tråd til Steinlein, men hvis min post er dårlig (grundet negativitet) ifht. first post på sportsdirektøren, så beklager jeg. Moderator må meget gerne redigere hvis I finder det hensigtmæssigt, ligesom jeg også selv kan redigere, hvis I ønsker det.

Jeg kan godt følge jer i substansen omkring sagen, hvor det er Glen der forlod os meget pludseligt og med dårlig timing. Min tanke er den mere generelle at Steinlein for min skyld gerne må være lidt mere sammenbidt i denne type af situation (medierne hungrer som bekendt efter personopgør). Bare sige at sagen er lukket for FCM's vedkommende og vi kigger fremad. Det er i denne henseende, at jeg synes det er unødvendigt at snakke om at der ligger mere bag, da jeg mener en kortere udtalelse fint kunne have lukket spørgsmålene fsva. FCM.

Jeg synes Mousebreaker bringer et andet interessant moment ind i diskussionen, som går på at Steinlein kun skal vejes på sine resultater som sportsdirektør. "Produktet der kommer ud af hans arbejde". Det er jeg ikke helt enig i kan adskilles fra hans medieoptræden. Jeg mener også at det er Steinleins arbejde at sikre at vi fremstår som klub med styr på tingene osv. hvilket i høj grad påvirkes af hvordan vi agerer i medierne, hvor Steinlein ofte selv er manden i front. Derfor tror jeg at Steinleins produkt i form af spillerkøb mv. påvirkes af hvordan vi opfattes blandt fans, fagfolk og spillere.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev: Jeg synes Mousebreaker bringer et andet interessant moment ind i diskussionen, som går på at Steinlein kun skal vejes på sine resultater som sportsdirektør. "Produktet der kommer ud af hans arbejde". Det er jeg ikke helt enig i kan adskilles fra hans medieoptræden. Jeg mener også at det er Steinleins arbejde at sikre at vi fremstår som klub med styr på tingene osv. hvilket i høj grad påvirkes af hvordan vi agerer i medierne, hvor Steinlein ofte selv er manden i front. Derfor tror jeg at Steinleins produkt i form af spillerkøb mv. påvirkes af hvordan vi opfattes blandt fans, fagfolk og spillere.
For enhver træner og sportdirektør er det at optræde i medierne en del af stillingsbeskrivelsen. Så der er selvflg en begrænsning på hvor fjollet man kan se ud på TV uden at skade det klubbens brand. Jeg har utallige gange krummet tæer når eks Glen Riddersholm stod og klynkede på direkte TV, eller hans floskler ikke gav mening i den kontekst han brugte dem i. Men det vigtigste var trods alt at han leverede varen på det fodboldmæssige plan. Og det gjorde han.

Langt hen ad vejen det samme med Steinlein.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg kunne stort set ikke være mere uenig i det Mousebreaker siger med at han kun skal bedømmes på resultater, men det er selvfølgelig meget individuelt hvordan vi gerne ser "vores leder" være - både på ens arbejdsplads, men også i FC Midtjylland. Jeg synes ikke man kan give meget kredit for de fine resultater til Steinlein - særligt ikke efter Benham er kommet ind med sit computerspil. Steinleins rolle er ikke at skulle finde spillere længere, hans rolle er maks at forhandle kontrakter på plads med dem, og eventuelle transfers med andre klubber - og ikke en gang det gør han på egen hånd, her er Rasmus Ankersen også med indenover.

Jeg vil påstå, at enhver idiot kunne købe spillere til Midtjylland når træneren siger "vi mangler en angriber", Steinlein griber knoglen, ringer til England og siger "We need a striker". Fra smartodds lyder det "Take a look at this guy". Jess kommer ind på kontoret, og får beskeden "Her er videoer med tre spillere, kig det igennem og meld tilbage". Den Jess vælger kontakter CS, og finder ud af om det er muligt.

I min bog skal Steinlein bedømmes ud fra hvordan klubben agerer ifht. strategier og ambitioner. Om han gør det, ved jeg ikke, men personligt synes jeg han har for travlt med at få det hele til at lyde som en dans på roser, hvorefter han agerer den stik modsatte vej. Et eksempel "Vi vil forstærke os 10-20% uanset hvem vil sælger i dette transfervindue". Vi henter Royer inden Sly bliver solgt, da det må være et ønske at have fire kantspillere til to pladser. Efter Sly er solgt "Royer er hentet ind som erstatning for Sly, og vi er egentligt meget godt tilfreds med truppen. Skal vi hente mere, er det fordi der dukker en mulighed op, hvor det er et godt match for alle parter" Dette er blot et af flere eksempler hvor Steinlein har travlt med at være ligeså smart som sine briller udadtil, mens han indadtil gør det stik modsatte.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Vil du hellere have at han i stedet for at melde ud at de er tilfreds med truppen, melder ud at vi desperate efter at hente en kantspiller. For vi skal jo nok regne med at en sportsdirektør der lige er blevet kontaktet af CS nok vil finde sådan en udtalelse og vil forsøge at bruge det til at få en bedre pris for sin spiller.

Det kan også tænkes at de ønsker ro til at agere på markedet uden en journalist i røver.

Jeg kan finde flere grunde til hvorfor, det er fornuftigt at udtale sig som de gør.

Personlig holdning.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

admin 3 skrev:Vil du hellere have at han i stedet for at melde ud at de er tilfreds med truppen, melder ud at vi desperate efter at hente en kantspiller. For vi skal jo nok regne med at en sportsdirektør der lige er blevet kontaktet af CS nok vil finde sådan en udtalelse og vil forsøge at bruge det til at få en bedre pris for sin spiller.

Det kan også tænkes at de ønsker ro til at agere på markedet uden en journalist i røver.

Jeg kan finde flere grunde til hvorfor, det er fornuftigt at udtale sig som de gør.

Personlig holdning.
Der er i min bog forksel på at sige "vi jagter en kantspiller" til at sige "vi leder stadig efter en enkelt eller to spillere, før vi er tilfredse med transfervinduet". Så er der en rød tråd i det man udtaler første gang, og det man siger anden gang.
Sidst han udtalte vi skulle være 10-20% efter transfervinduet, var da vi havde hentet både Royer og Kian Hansen, så derfor er det tvetydige udmeldinger når han dernæst siger noget stik modsat, og det gavner ingen når man i forvejen er lidt presset.

Selvfølgelig er der spin i det han siger, men så skal man ikke melde så bombastisk ud i første omgang :-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har ladet mig fortælle fra en pålidelig kilde at Glen gerne ville fortsætte det halve år frem som hans opsigelse var på, men at det var FCM der ville stoppe øjeblikkeligt, samtidig med at man har fortalt det omvendte til pressen, altså at det var Glen som ville stoppe med det samme.
Men vi må videre...

Har stor respekt for Claus og hans arbejde.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Ravnen skrev:Jeg har ladet mig fortælle fra en pålidelig kilde at Glen gerne ville fortsætte det halve år frem som hans opsigelse var på, men at det var FCM der ville stoppe øjeblikkeligt, samtidig med at man har fortalt det omvendte til pressen, altså at det var Glen som ville stoppe med det samme.
Men vi må videre...

Har stor respekt for Claus og hans arbejde.
Det mener jeg er forkert. Jeg mener at Ankersen sagde at Glenn gerne ville fortsætte det halve år, men man valgte fra klubbens side at stoppe samarbejdet nu. Det var også det mest rigtige. Vi skulle jo videre, og vi ser jo altid både med spillere og trænere at når man stopper af den ene eller anden grund forsvinder både gejst og motivation.

THenry

Indlæg af THenry »

Ankersen har flere gange sagt offentligt, at man ønskede et "Clean Cut" med Glen efter opsigelsen bl.a. her: http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... opsigelse/

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Okay har været på ferie de sidste tre uger så er lidt bagud :-)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg syntes, at jeg under kampen i går hørte det modsatte. Nemlig at Riddersholm var blevet bedt om at blive et halvt år mere, men havde afslået. Altså det stik modsatte af, hvad Ankersen sagde inforbindelse med opsigelsen.

Hvorom alting er, så mener jeg, vi er videre og der er ingen grund til, hverken fra Ridderholms eller klubbens side at blive ved med at indgå i pressens spekulationer.

/Cortez

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Kommentatoren nævnte igår, at han fik en SMS under kampen fra Glen, da han også havde nævnt at Glen ville fortsætte frem til jul. Der korrigerede Glen ham og sagde, at han ville stoppe med det samme, og at steinlein ville have ham til at blive. Det er direkte modsat af hvad der tidligere er blevet sagt. Kommentatoren har bekræftet det på Twitter igen her til morgen.
Derudover havde Glen også skrevet, at Tim sparv ikke var en del af smartodds, som ledelsen tidligere også har nævnt.
FCM!
FCM!
FCM!

Besvar