Transfer Sommer 2015
Re: Transfer Sommer 2015
Vi har store problemer med at skabe en solid offensiv og åbne målchancer. Vi lever åbenbart stadig på gode dødbolde, som i foråret, en egenskab vi dog ikke skal klage over, tvært imod, samt enkelmands præstationer. Når vi spiller med Dunkan, spiller vi ofte med flere høje og lange bolde, som så Dunkan skal sætte panden på. Med Pusic spiller vi bedre ved jorden, dog i kampen igår var Pusic helt væk. Men generelt har vi store problemer offensivt og bliver nød til at få det løst, hvis vi vil noget som helst denne sæson.
Vores defensiv begynder at se stærk ud, dog med lidt spørgsmålstegn til vores wingbacks. Dahlin ser stærkere ud, også med gode indgreb i feltet. Vores midtstoppere er stærke, dog med en en skades plaget Larsen og så har vi en rigtig stærk mand lige foran i Sparv.
Angående vores wingbacks, så syntes jeg egentligt at de er ok. Rømer ikke naturlig back, men fighter godt og Lauridsen har et stabilt niveau, Bak rigtig god og vigtig for holdet men alt for meget skadet. Problemet som jeg ser det er at de netop "kun" er ok, hvis vi ser bort fra Bak og skal vi hæve holdet et niveau, vil vi komme til at stå svækket på netop back pladserne. Jeg ser dog ikke vores konkurrenters wingbacks, værende så meget bedre end vores. At nævne Ahlmann i den sammenhæng er jo ikke seriøst, Dalsgaard er vel snart ligeså kronisk skadet som Bak, Ankersen er humør spiller, dog med et højt topniveau og et ligeså lavt bundniveau og så ser vi i kampen idag at BIF`s Larsson, bliver kørt rundt i store dele af kampen, mod AGF.
Men spørgsmålet er vel hvad klubben vil med holdet. Skal vi gå efter de udmeldinger som der er kommet indtil flere gange, fra Steinlein, Ankersen og også Benham, om at komme stærkere ud af dette vindue, etablere sig i toppen og have mål, om europæisk gruppespil ca. hvet andet år, så er vores trup ikke god nok og vi skal styrkes på enkelte pladser og til bredden. Men vinduet er åbent et stykke tid endnu, så vi må se hva der sker.
Rasmus Falk er en rigtig fin spiller, men er selvfølgelig ikke en opgradering for en Sisto, ved et evt. salg af ham. Der skal vi forhåbentlig kigge i nærheden af Kadlec niveau for at hæve niveauet.
Vores defensiv begynder at se stærk ud, dog med lidt spørgsmålstegn til vores wingbacks. Dahlin ser stærkere ud, også med gode indgreb i feltet. Vores midtstoppere er stærke, dog med en en skades plaget Larsen og så har vi en rigtig stærk mand lige foran i Sparv.
Angående vores wingbacks, så syntes jeg egentligt at de er ok. Rømer ikke naturlig back, men fighter godt og Lauridsen har et stabilt niveau, Bak rigtig god og vigtig for holdet men alt for meget skadet. Problemet som jeg ser det er at de netop "kun" er ok, hvis vi ser bort fra Bak og skal vi hæve holdet et niveau, vil vi komme til at stå svækket på netop back pladserne. Jeg ser dog ikke vores konkurrenters wingbacks, værende så meget bedre end vores. At nævne Ahlmann i den sammenhæng er jo ikke seriøst, Dalsgaard er vel snart ligeså kronisk skadet som Bak, Ankersen er humør spiller, dog med et højt topniveau og et ligeså lavt bundniveau og så ser vi i kampen idag at BIF`s Larsson, bliver kørt rundt i store dele af kampen, mod AGF.
Men spørgsmålet er vel hvad klubben vil med holdet. Skal vi gå efter de udmeldinger som der er kommet indtil flere gange, fra Steinlein, Ankersen og også Benham, om at komme stærkere ud af dette vindue, etablere sig i toppen og have mål, om europæisk gruppespil ca. hvet andet år, så er vores trup ikke god nok og vi skal styrkes på enkelte pladser og til bredden. Men vinduet er åbent et stykke tid endnu, så vi må se hva der sker.
Rasmus Falk er en rigtig fin spiller, men er selvfølgelig ikke en opgradering for en Sisto, ved et evt. salg af ham. Der skal vi forhåbentlig kigge i nærheden af Kadlec niveau for at hæve niveauet.
Jeg undre mig sådan set meget over én ting.
Man går ud og tilkendegiver sin interesse i en spiller (Kadlec), forhandler, taler om osv. Det falder så til jorden og efterfølgende forstummer alt snak om en ny spiller.
I min verden bør man da for f..... have et alternativ klar i stedet for at slå total op i banen.
Det bør ikke være sandt at man ikke finde andet som matcher profilen - virker utroligt uklogt og ikke gennemtænkt i min verden. Ikke mindste fordi det hele skete før snakken om Igboun, Izunna, Sisto skulle ud og de spillere man havde sikret sig på forkant.
Måske derfor nogle af os er monster skuffet.
Man går ud og tilkendegiver sin interesse i en spiller (Kadlec), forhandler, taler om osv. Det falder så til jorden og efterfølgende forstummer alt snak om en ny spiller.
I min verden bør man da for f..... have et alternativ klar i stedet for at slå total op i banen.
Det bør ikke være sandt at man ikke finde andet som matcher profilen - virker utroligt uklogt og ikke gennemtænkt i min verden. Ikke mindste fordi det hele skete før snakken om Igboun, Izunna, Sisto skulle ud og de spillere man havde sikret sig på forkant.
Måske derfor nogle af os er monster skuffet.
-
Jesper BW1100
Nu foregår al forhandling ikke gennem pressen jo. Og hvis det er klassespillere vi vil have er vi med stor sandsynlighed nødt til at vente til sidst i vinduet, da vi sjældent er førstevalg hos en sådan spiller
Synes det er fantastisk, at halvdelen af det hold, der blev suveræne mestre i sidste sæson åbenbart ikke er gode nok til at spille med i toppen i år.
-
Uldkraemmeren
Der er mange faktorer der spiller ind på det vi ser, og stadig er det godt nok til at slå Viborg. Ny træner, holdet skal i gang igen efter man ikke har spillet en betydende kamp siden 21. maj. Olsson har ikke haft sommerferie, Andersson fik en knæoperation sidst på søsonen og er ikke fit endnu. Poulsen var med landsholdet og kan også være slidt, udover at han har spillet to kampe i denne uge, så det kan ikke undre hvis han er træt i sådan en kamp. Royer er ny og skal spilles ind. De eneste der faldt helt igennem er de to backs, der mangler altså rigtig meget og det er det eneste sted på banen hvor niveauet ikke er godt nok.
Come on! Havde man hentet Pusic hvis han var tiltænkt samme rolle som Duncan? - nej, selvfølgelig havde vi ikke det, og derfor er det også klart at man ikke kan sammenligne hvordan han spiller ifht når Duncan spiller, da der er forskel på de to spillere. Duncan er mere stationær og derfor ser vi ikke ham rende rundt med bolden på fødderne på siden af feltet, da hans rolle netop er i feltet. Pusic er en bedre fodboldspiller (knap så god afslutter) og stærk i boksen som Duncan, og derfor er det klart, at han har en større rolle ifht angrebsåbninger, og ikke blot afslutningsspillet som er Duncans primære funktion. Når det så er sagt, så er jeg enig i at Pusic er for lidt i feltet, og for meget alle andre steder, men her opstår mit problem: uanset hvor mange 1v1 dueller Lauridsen har offensivt, går han ALDRIG mod baglinjen, og det er desværre mere reglen end undtagelsen at hans indlæg er i nærheden af en medspiller (som ikke står på modsatte sidelinje og varmer op).
Mht. angrebsåbninger ser jeg også et problem, da vi efterhånden er favorit i alle kampene, og derfor overlader modstanderne initiativet til os - dels fordi de vil stå kompakt, men også fordi holdene har set, at vi netop her har et problem med at skabe reele åbne målchancer. Vi er kommet langt på vores standardsituationer, men det er ikke nok, og derfor tror jeg også tidspunktet for et trænerskifte er held i uheld, da vi nu får nogle nye ideer ind, og får en træner som kommer fra en position hvor det var angrebsfodbold og boldbesidelse der talte. Jeg tror på at Jess Thorup kan få lagt flere lag på vores offensive spil, da det pt. ser ud til at være der vi mangler lidt. Defensivt har det set rigtig fornuftigt ud, så offensiven må være der kræferne bliver lagt på træningsbanen.
Mht. angrebsåbninger ser jeg også et problem, da vi efterhånden er favorit i alle kampene, og derfor overlader modstanderne initiativet til os - dels fordi de vil stå kompakt, men også fordi holdene har set, at vi netop her har et problem med at skabe reele åbne målchancer. Vi er kommet langt på vores standardsituationer, men det er ikke nok, og derfor tror jeg også tidspunktet for et trænerskifte er held i uheld, da vi nu får nogle nye ideer ind, og får en træner som kommer fra en position hvor det var angrebsfodbold og boldbesidelse der talte. Jeg tror på at Jess Thorup kan få lagt flere lag på vores offensive spil, da det pt. ser ud til at være der vi mangler lidt. Defensivt har det set rigtig fornuftigt ud, så offensiven må være der kræferne bliver lagt på træningsbanen.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Enig! Og så alligevel ikke helt 100%. Omstændighederne har ændret sig, vi er blevet et mere frygtet hold, og er derfor nødt til at begynde at ændre nogle ting ifht. vores offensive spil, og der ser jeg også nogle mangler. Specielt hvis vores kantspillere skal trække ind, og skabe overtal til vores backs, som en stor del af vores offensive spil er lagt an på, så er vi nødt til at hæve kvaliteten på backsene. Når det så er sagt, så er det imo. "kun" på venstre backen vi har et akut problem, med mindre Bak er skadet i 80% af sæsonen. Lauridsen har (som jeg er inde på i mit tidligere indspark) ikke de fornødne offensive kvaliteter, og når resten af holdet er blevet forstærket er det klart at det pludselig bliver et fokusområde.Kent skrev:Synes det er fantastisk, at halvdelen af det hold, der blev suveræne mestre i sidste sæson åbenbart ikke er gode nok til at spille med i toppen i år.
Vi må desværre være ærlige og sige, at Lauridsen ikke har solgt sig selv de to første kampe i denne sæson, og at han har patent på venstre backen pt da han ikke bliver matchet ordentligt i hverdagen.
Jeg både tror og forventer at man arbejder med mange alternativer og ikke kun dem vi hører om i pressen? Som flere har påpeget er der jo en masse faktorer, som gerne skulle gå op og vi må erkende at vi jo ikke er førstevalg for spillere af den kaliber vi alle sammen forestiller os vi kigger efter med senest Kadlec's navn fremme i medierne. Det jo ikke bare sådan at Steinlein kan pege på den ene klassespiller efter den anden, ligge en kompensator til klubben og så rykker spilleren teltpæle til superligaen og Herning. Jeg har personligt svært ved at forestille mig FCM kan lokke spillere med større niveau til Danmark på de fleste at vores start 11, da spillere i den klasse givetvis også har interesse i langt mere tiltrækkende klubber internationalt! Hvem kan forklejne Kadlec, ikke med det samme at flytte til Herning når feks. Ajax også har været blandt bejlerne.
Hvis jeg skal komme med en gennemgang har jeg svært ved at se os tiltrække og udskifte følgende spillere med større kvalitet:
Dahlin, Bak, Kian, Erik, Sparv, Andersson, Hassan, Poulsen, Pusic og Sisto. Det betyder IMO at vi såfremt de 10% skal findes i profilkøb skal hente dem på venstreback! Jeg har personligt svært ved at sætte en egenudviklet spiller af med samtlige minutter i en guld sæson og et godt antal assist. Jeg tror de 10% skal hentes på bredden og videreudvikling af de talenter vi har på spring. Tænker først og fremmest på Duelund og Olson som begge kan stå foran det helt store gennembrud i denne sæson.
Jeg synes personligt det vigtigere at få overtalt Fris og Priske til at fortsætte og så forsøge st holde så meget sammen på truppen så muligt! Og så længe vi endnu ikke har solgt Erik eller Sisto og indtil videre kun står med en afgang fra stærkeste start 11 sidste sæson, nægter jeg at forholde mig til kritiske ryster iforhold til hvor meget dårligere vi lige pludselig er blevet.
Hvis jeg skal komme med en gennemgang har jeg svært ved at se os tiltrække og udskifte følgende spillere med større kvalitet:
Dahlin, Bak, Kian, Erik, Sparv, Andersson, Hassan, Poulsen, Pusic og Sisto. Det betyder IMO at vi såfremt de 10% skal findes i profilkøb skal hente dem på venstreback! Jeg har personligt svært ved at sætte en egenudviklet spiller af med samtlige minutter i en guld sæson og et godt antal assist. Jeg tror de 10% skal hentes på bredden og videreudvikling af de talenter vi har på spring. Tænker først og fremmest på Duelund og Olson som begge kan stå foran det helt store gennembrud i denne sæson.
Jeg synes personligt det vigtigere at få overtalt Fris og Priske til at fortsætte og så forsøge st holde så meget sammen på truppen så muligt! Og så længe vi endnu ikke har solgt Erik eller Sisto og indtil videre kun står med en afgang fra stærkeste start 11 sidste sæson, nægter jeg at forholde mig til kritiske ryster iforhold til hvor meget dårligere vi lige pludselig er blevet.
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
Nu er det jo også tilladt for Lauridsen at blive bedre. Det er ikke fordi, at jeg er uenig i, at han var et svagt punkt sidste sæson, men han har også en alder, hvor han kan udvikle sig. Sidste sæson var hans første som starter i superligaen, og den klarede han imo en hel del bedre end Julle klarede sin første sæson som starter. Så der er også mulighed for, at han lægger offensive lag på sit spil i denne sæson. Så jeg er ikke helt så klar på at kassere ham endnu, som andre lader til at være.
Ham den nye Østriger virker til at være en spiller, der skal bruges hvis vi ønsker at spille med to 6'ere, hvilket nok primært er i de europæiske kampe. Desuden øger han vores dødboldsstyrke.
Ham den nye Østriger virker til at være en spiller, der skal bruges hvis vi ønsker at spille med to 6'ere, hvilket nok primært er i de europæiske kampe. Desuden øger han vores dødboldsstyrke.
Jeg har ikke på nogen måde afskrevet L, han har stadig tiden foran sig, også i Midtjylland. Jeg har afskrevet Frederik Møller da han imo aldrig får chancen, og samtidig ikke er god nok. Hvis vi vil være med hvor det er sjovt vi enten have den bedste back i ligaen, eller en konstellation hvor vi har to der presser hinanden i hverdagen, hvilket vi ikke har pt. Og skal vi hente en, skal vi have en som kan presse L i hverdagen, og en som han kan lære af. Hvis målet lykkedes skulle der være kampe nok til alle.Kent skrev:Nu er det jo også tilladt for Lauridsen at blive bedre. Det er ikke fordi, at jeg er uenig i, at han var et svagt punkt sidste sæson, men han har også en alder, hvor han kan udvikle sig. Sidste sæson var hans første som starter i superligaen, og den klarede han imo en hel del bedre end Julle klarede sin første sæson som starter. Så der er også mulighed for, at han lægger offensive lag på sit spil i denne sæson. Så jeg er ikke helt så klar på at kassere ham endnu, som andre lader til at være.
Nu er det kun et rygte som florere i Østrig, så vi skal måske ikke putte for meget i det. Dog er jeg enig med dig i at vi har brug for en 6'er mereKent skrev:Ham den nye Østriger virker til at være en spiller, der skal bruges hvis vi ønysker at spille med to 6'ere, hvilket nok primært er i de europæiske kampe. Desuden øger han vores dødboldsstyrke.
Falk er ikke afvisende over for at skifte til en anden dansk klub: http://www.bt.dk/superligaen/falk-i-tae ... kke-ringet
For mig at se en af de eneste kantspillere i DK, som vil kunne træde ind ved et Pione-salg.
For mig at se en af de eneste kantspillere i DK, som vil kunne træde ind ved et Pione-salg.
Så du mener ikke, at en venstre back der har spillet 2 A landsholdskampe, kan nævnes seriøst? Ahlmann har været ude længe med en skade, men når han spiller og er i form, så er han langt bedre end Lauridsen. Det er tilladt at tænke bare lidt kritisk. Den eneste af vores backs der kan måle sig med konkurrenternes, er Kristian Bak.Jeg ser dog ikke vores konkurrenters wingbacks, værende så meget bedre end vores. At nævne Ahlmann i den sammenhæng er jo ikke seriøst, Dalsgaard er vel snart ligeså kronisk skadet som Bak, Ankersen er humør spiller, dog med et højt topniveau og et ligeså lavt bundniveau og så ser vi i kampen idag at BIF`s Larsson, bliver kørt rundt i store dele af kampen, mod AGF.
Hvis der havde været 3 kampe mere i sidste sæson var vi ikke blevet mestre, og så var superligaen jo ikke den bedste sidste sæson. I slutningen af sæsonen synes jeg de fleste hold havde læst os. Vi levede på dødbolde, lange bolde til vore angribere, og så vundne andenbolde. Vi blev i nogle af de sidste kampe presset med vores egen medicin nemlig presspillet, og der havde vi det svært bl. a i kampene mod OB og Brøndby.Kent skrev:Synes det er fantastisk, at halvdelen af det hold, der blev suveræne mestre i sidste sæson åbenbart ikke er gode nok til at spille med i toppen i år.
Grunden til at vi råber efter efter forstærkninger på forskellige positioner er jo fordi ledelsen har meldt ud at vi skal i gruppespil jeg ved ikke hvor tit, og det kan den nuværende trup ikke klare.
Hvis det er eneste parameter, så nej. Jeg kigger ikke på en "spillers papirer" når jeg skal vurdere ham, men netop hvordan han spiller i de kampe jeg ser. ligesom jeg heller ikke var fascineret af Urena som "super bomber", bare fordi han havde spillet VM.Noerum skrev:[Så du mener ikke, at en venstre back der har spillet 2 A landsholdskampe, kan nævnes seriøst?
Det er så din mening og det er fair nok, det respekterer jeg. Jeg er af en anden mening og sådan er det.Ahlmann har været ude længe med en skade, men når han spiller og er i form, så er han langt bedre end Lauridsen. Det er tilladt at tænke bare lidt kritisk. Den eneste af vores backs der kan måle sig med konkurrenternes, er Kristian Bak.
Fair nok. Men synes du ikke, at han har været god for Aab? Jeg synes han er langt bedre offensivt, end Lauridtsen er.Hvis det er eneste parameter, så nej. Jeg kigger ikke på en "spillers papirer" når jeg skal vurdere ham, men netop hvordan han spiller i de kampe jeg ser. ligesom jeg heller ikke var fascineret af Urena som "super bomber", bare fordi han havde spillet VM.
Men du ikke, at Ludwig Augustinsson er bedre end Lauridsen? Eller Durmisi?Det er så din mening og det er fair nok, det respekterer jeg. Jeg er af en anden mening og sådan er det.