Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Jacob

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af Jacob »

Helt enig i dine betragtninger. Heldigvis har de stadig et langt transfervindue til at gøre vores skepsis til skamme!

Sniper

Indlæg af Sniper »

Arff skrev:Muligvis er Royer hentet ind som erstatning for Sly, men jeg husker udtalelser der gik på "vores mål og ambition er at komme ud af transfervinduet 10-20% stærkere", hvilket må betyde at han mener Royer er 10-20% bedre end Sly? Så har han hvertfald noget at bevise, og det er også et unødigt pres at lægge på hans skuldre.
Samtidig er Rilwan altid ude min. 2-3 måneder pr. sæson, og så har vi pludseligt kun to kantspillere, hvilket jeg overhovedet ikke synes er nok, hvis vi skal spille med i 3 turneringer. Jeg er skuffet, og jeg er træt af, at Steinlein og ledelsen (+Benham) altid har travlt med at være smarte og spille med musklerne i medierne, når man så ikke holder ord - man kommer tværtimod til at se dum, uambitiøs og utroværdig ud.

Som jeg ser det pt., er vi maks. status quo - vi mangler en 6'er, Bak er et år ældre (og nok mere skadet), vores backs er langt fra vores konkurrenters niveau, og vi har kun to kantspillere klar - i min bog er vi nok nærmere 10% svagere end sidste sæson. Helt generelt set er jeg ved at være træt af, at klubben ikke står på mål for deres egne udtalelser!

I min bog mangler vi stadig en kantspiller, en 6'er og som minimum én back mere, men måske også to backs.

Rørende enig!!! Der SKAL hentes en kantspiller mere og måske endda to hvis Pione også ryger. En eller to backs er også nødvendig i min bog, vi kan ikke regne med Bach længere, desværre. Og lauridsen har i min bog bare ikke niveauet til det vi gerne vil.
Vi er p.t absolut ikke de 10% bedre end sidste år som er meldt ud. I min bog er derimod 20-25% dårligere. Tror ikke man skal undervurderer Sly og Izus betydning for holdet i sidste sæson.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jacob skrev:Helt enig i dine betragtninger. Heldigvis har de stadig et langt transfervindue til at gøre vores skepsis til skamme!
Jeg optog kampen i går, for at se optakt/nedtakt, og der snakkede de med Steinlein, hvor han udtalte de var godt tilfredse med truppen og transfervinduet, så jeg tror ikke vi skal forvente mere, med mindre vi sælger nogle.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Izunna gjorde ikke en forskel mere, der kunne være brugt 4-5 andre spillere på den offensive midt i stedet for ham så den køber jeg ikke - Sparv en langt bedre 6er end Izunna og Kian kan spille den ved Sparvs fravær.
En motiveret Sly derimod er et kæmpe tab, han har afgjort mange kampe i det sidste kvarter med en af de tre sidste fødder på et mål.

Hvis Erik og Sisto ryger og der ikke købes ind fra samme hylde så er jeg enig i det 20-25 % svagere niveau, ellers er jeg også på -10 % lige nu. Passiviteten kan måske skyldes man håber på at få gang i Hedinsson? Det giver i så fald en halv kant mere. Det falder eller står dog på om Urena eller Marco Larsen kan omskoles til kant i tide.
Det kan omvendt være at Thorup ryster posen og får noget rigtig spændende ud af Duelund og Olsson, eller spiller med to angribere, så er vi kun svækket på backs i forhold til konkurrenterne. Der forstår jeg så heller ikke at der ikke hentes én mere til hver back position, uanset.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Uldkraemmeren skrev:Izunna gjorde ikke en forskel mere, der kunne være brugt 4-5 andre spillere på den offensive midt i stedet for ham så den køber jeg ikke - Sparv en langt bedre 6er end Izunna og Kian kan spille den ved Sparvs fravær.
En motiveret Sly derimod er et kæmpe tab, han har afgjort mange kampe i det sidste kvarter med en af de tre sidste fødder på et. mål

Enig i dele af det du skriver. Og hvis vi ikke mister nogle, kan Kian bruges som gardering på 6'eren, problemet er vel bare at de begge to må regnes for at være i vores stærkeste start-11'er, og derved får vi et problem hvis vi i europa har en karantæne på Sparv, og Kian skal op og gardere. Og jeg husker en direkte udtalelse fra Steinlein "... vi erstatter alle vi sælger/mister med en ny", og Izunna er væk, derfor skal han vel erstattes, når man udtaler som man gør?
Uldkraemmeren skrev:Hvis Erik og Sisto ryger og der ikke købes ind fra samme hylde så er jeg enig i det 20-25 % svagere niveau, ellers er jeg også på -10 % lige nu. Passiviteten kan måske skyldes man håber på at få gang i Hedinsson? Det giver i så fald en halv kant mere. Det falder eller står dog på om Urena eller Marco Larsen kan omskoles til kant i tide.
Det kan omvendt være at Thorup ryster posen og får noget rigtig spændende ud af Duelund og Olsson, eller spiller med to angribere, så er vi kun svækket på backs i forhold til konkurrenterne. Der forstår jeg så heller ikke at der ikke hentes én mere til hver back position, uanset.
Hedinsson har kontraktudløb til vinter, og har vel ikke spillet mere end en håndfuld kampe for os. Jeg nægter at tro på man er naiv nok til at tro han kan komme tilbage efter 2 års kamppause og spille en rolle.
Marco Larsen har ikke sine forcer på kanten, han skal IMO spille centralt. Urena er en fin spiller mellem felterne, men mangler meget taktisk, og slutproduktet er sjældent særlig godt, så det vil jeg bestemt ikke håbe er en løsning.
Jeg tvivler på to angribere, hvertfald ikke det første halve år. De gange vi spiller med to angribere skaber vi endnu mindre end når vi spiller med én, så det er umiddelbart ikke en løsning på den korte bane :-)

THenry

Indlæg af THenry »

Arff skrev:
Uldkraemmeren skrev:Izunna gjorde ikke en forskel mere, der kunne være brugt 4-5 andre spillere på den offensive midt i stedet for ham så den køber jeg ikke - Sparv en langt bedre 6er end Izunna og Kian kan spille den ved Sparvs fravær.
En motiveret Sly derimod er et kæmpe tab, han har afgjort mange kampe i det sidste kvarter med en af de tre sidste fødder på et. mål

Enig i dele af det du skriver. Og hvis vi ikke mister nogle, kan Kian bruges som gardering på 6'eren, problemet er vel bare at de begge to må regnes for at være i vores stærkeste start-11'er, og derved får vi et problem hvis vi i europa har en karantæne på Sparv, og Kian skal op og gardere. Og jeg husker en direkte udtalelse fra Steinlein "... vi erstatter alle vi sælger/mister med en ny", og Izunna er væk, derfor skal han vel erstattes, når man udtaler som man gør?

Hvis man skal forsvare Steinlein, så er Sly og Izunna væsentlige spillere, der har forladt klubben, mens Royer og Kian er kommet til, så antalsmissægt er de erstattet, men bare ikke nødvendigvis position for position..Jeg håber, at Eyjo kommer tilbage på banen, men der er vist intet, der tyder på, at det er ham, som vi skal satse på grundet den genstridige skade, som han havde med fra Sønderjyske, så dermed kan man vel også argumenterer for, at vi bør signe endnu en kant!

Interessen for Kadlec må også tyde på, at dette er et fokuspunkt ved mindre, at man på daværende tidspunkt forventede et salg af Pione, som man så ikke længere forventer i dette vindue. Det er dog et spørgsmål om tid inden Sisto ryger, så det vil være fint at køre en erstatning i stilling. Det er legitimt at forvente at Royer har behov for en tilpasningsperiode, mens Rilwan er meget skadet.

THenry

Indlæg af THenry »

THenry skrev:
Arff skrev:

Hvis man skal forsvare Steinlein, så er Sly og Izunna væsentlige spillere, der har forladt klubben, mens Royer og Kian er kommet til, så antalsmissægt er de erstattet, men bare ikke nødvendigvis position for position..Jeg håber, at Eyjo kommer tilbage på banen, men der er vist intet, der tyder på, at det er ham, som vi skal satse på grundet den genstridige skade, som han havde med fra Sønderjyske, så dermed kan man vel også argumenterer for, at vi bør signe endnu en kant!

Interessen for Kadlec må også tyde på, at dette er et fokuspunkt ved mindre, at man på daværende tidspunkt forventede et salg af Pione, som man så ikke længere forventer i dette vindue. Det er dog et spørgsmål om tid inden Sisto ryger, så det vil være fint at køre en erstatning i stilling. Det er legitimt at forvente at Royer har behov for en tilpasningsperiode, mens Rilwan er meget skadet.[/quote]

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Der er ingen tvivl vi mangler en kvalitets spiller på kanten og helst en som kan dække begge sider. De spiller som er blevet prøvet og arbejdet med som Urena og Marco er bare ikke gode nok. Vi må kunne købe en spiller som Jacob Ankersen til rimelig pris 6-8 mill. og vi for en spiller der passer ind til stilen.

JBT

Indlæg af JBT »

Jacob Ankersen er efter min mening meget overvurderet og har alt for høje tanker om sig selv.

Brug Sly pengene + det løse fornuftigt og køb spiller(e) som passer på flest parametre vurderet ud fra det tilkomne databasesystem, og gerne nu.

En anden ting er om de forlydende 300 scouts ikke burde se at komme i omdrejninger. Lige nu er det en joke ikke at kunne finde et par spillere i en eller flere af de 60 ligaer der efter sigende kigges på hver dag.

Det skriger til himlen efter et par nye wingbacks bl.a.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvis ikke ledelsen (af uransagelige årsager) føler behovet for nye spillere er det jo ligegyldigt hvor mange spillere scoutsene finder.....
Vil desuden hellere have en trekant med Tove Fergo og Thyra Frank end se Jakob Ankersen i en FCM-trøje. Manden er overvurderet og derudover en tosse der et ulidelig at høre på. Selv Esbjergs fans var trætte af ham til sidst..... Så hellere Rasmus Falk!

JBT

Indlæg af JBT »

Jesper BW1100 skrev:Hvis ikke ledelsen (af uransagelige årsager) føler behovet for nye spillere er det jo ligegyldigt hvor mange spillere scoutsene finder.....
Ja - er det tilfældet har visse personer i høj grad et forklaringsproblem udadtil jf. tidligere "konstante" udtalelser.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

JBT skrev:
Jesper BW1100 skrev:Hvis ikke ledelsen (af uransagelige årsager) føler behovet for nye spillere er det jo ligegyldigt hvor mange spillere scoutsene finder.....
Ja - er det tilfældet har visse personer i høj grad et forklaringsproblem udadtil jf. tidligere "konstante" udtalelser.
Det rager da "visse personer" hvad fansene siger. Han taler i øst og gør i vest den ene gang, og den anden gang det stik modsatte - det eneste vi kan være sikre på, er at det han siger IKKE er hvad han gør. Jeg brækker mig snart!
Men "visse personer" udtalte i går (eller forgårs) til HF at man næppe gjorde mere ved truppen mm. man solgte mere, så derefter får vi ingen nye backs.

JBT

Indlæg af JBT »

Hvis ovenstående er den aktuelle sandhed vil jeg som evig supporterende fan være utrolig skuffet over, hvad man har talt klubben op til at være, efter større kræfter tog del i det daværende forløb frem mod og efter guldet.

Er ikke i tvivl om at flere interessenter deler samme holdning.

Om dele af ledelsen sover trykt som natten kan man jo så blot spekulere over.

WBW

Indlæg af WBW »

Arff skrev:
JBT skrev:
Det rager da "visse personer" hvad fansene siger. Han taler i øst og gør i vest den ene gang, og den anden gang det stik modsatte - det eneste vi kan være sikre på, er at det han siger IKKE er hvad han gør. Jeg brækker mig snart!
Men "visse personer" udtalte i går (eller forgårs) til HF at man næppe gjorde mere ved truppen mm. man solgte mere, så derefter får vi ingen nye backs.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg drømmer stadig om at få Desler tilknyttet. Ærgerrig, udfordrende og fysisk pragteksemplar. Han ville være fantastisk som altmuligmand på højrekanten, og ville sikkert spille stort set fuldtid som reserve for hhv. Bak og Sisto/Hassan. Derudover er han ung, dansk og med et stort potentiale. Det er min ønskespiller pt.

Låst