Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af mousebreaker »

Tillykke til Sly - og tak for alt. Jeg syntes det var fedt at se hvordan han bed smerten fra sidste transfer vindue i sig. Krydser fingre for at han bliver en chef i det russiske.

Vedr. Joshua John.
Jeg er ret lunken ved at skulle signe ham. Han har et højt topniveau, men jeg synes også han er alt for svingende, specielt med hans erfaring in mente. Mon ikke der er bedre muligheder i udlandet. Ser ham kun som en spiller der kunne styrke bredden. Han ville i hvert fald ikke leve op til de forventninger som ledelsen selv har udstukket omkring niveauet på nye spillere. Skulle han mod forventning blive ny spiller i klubben vil jeg dog ikke gå grædende i seng.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

mousebreaker skrev:Vedr. Joshua John.
Jeg er ret lunken ved at skulle signe ham. Han har et højt topniveau, men jeg synes også han er alt for svingende, specielt med hans erfaring in mente. Mon ikke der er bedre muligheder i udlandet. Ser ham kun som en spiller der kunne styrke bredden. Han ville i hvert fald ikke leve op til de forventninger som ledelsen selv har udstukket omkring niveauet på nye spillere. Skulle han mod forventning blive ny spiller i klubben vil jeg dog ikke gå grædende i seng.
Enig. Tror så også han vil være for dyr og til en forventet pris for ham, burde man kunne finde meget bedre rundt omkring til billigere penge. JJ har et rigtig godt topniveau, men også et utroligt lavt bundniveau, derud over er han humørspiller og svinger alt for ofte i hans præstationer. Så er han som nævnt ikke defensiv nok til hvad der ihvertfald under Glen har været et krav til vores spillere. Ikke en spiller jeg personligt ønsker i Fcm.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Helt enig både med mousebreaker og pr0j3ct i deres betragtninger omkring Jousha John - ikke en Midtjylland spiller, da kravet til vores kantspillere er at de er garant for hårdt arbejde, både med og uden bold. Og samtidig er han, som I også er inde på en luksusspiller, som reelt set kun er god, når holdet har bolden og styrer kampene. Men som Mousebreaker er inde på, ville jeg dog heller ikke gå grædende i seng, men ej heller som en glad mand.

I min bog findes der vel kun én realistisk mulighed i Superligaen, og det er Rasmus Falk - han kan spille flere pladser, er garant for hårdt defensivt arbejde, samtidig med han er en målfarlig spiller, og samtidig en spiller med et stort udviklingspotentiale. Jeg er i tvivl om hvorvidt man leder efter en der kan gå direkte ind (så længe Pione stadig her er), eller om man leder efter en der kan gå ind og konkurrere om pladserne. Jeg tror dog man kigger udenlandsk, specielt hvis man vil agere som man har udtalt. Dog er alle vel efterhånden klar over, at når Steinlein udtaler noget lyder det tit og ofte noget bedre end det reelt er, så derfor sætter jeg ikke forventningerne for højt. Hans udtalelser bærer tit præg af, at han tror klubben (og ham) kan pisse højere end vi egentligt kan, og derfor står fans tit tilbage med en skuffelse, når man (Steinlein) ikke står på mål for det han selv udtaler.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

SimonH

Indlæg af SimonH »

oros

Indlæg af oros »

SimonH skrev:http://mobil.bold.dk/nyt/esbjerg-forven ... -k-saelges

Jonas Knudsen sælges nok
Så lad os bare hente ham - om ikke for andet så for at drille fiskernes fans. De har det i forvejen en smule hårdt jvf. nedenstående og siderne ff:
http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... 14400&vis=

Men de har da fået Jessen den anden vej, hvilket er godt for dem - tror jeg! ;)

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Medmindre JK skal til udlandet vil jeg da mene at der er gode chancer for at han ender hos os. Gode forbindelser med Thorup, ung, landsholdsbuffer og kender også Kian. God fremadrettet og ok defensivt.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steinlein melder i dagens HF at Royer er afløseren for Sly, så der hentes ikke erstatning.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Kent skrev:Steinlein melder i dagens HF at Royer er afløseren for Sly, så der hentes ikke erstatning.
Hahahaha, han er for vild! Han lover guld og grønne skove, og virkelig prøver at spille med musklerne i medierne. Ligeså snart tingene så sker/skal ske, sker der ikke noget som helst. Han skyder over mål gang på gang.

oros

Indlæg af oros »

Arff skrev:
Kent skrev:Steinlein melder i dagens HF at Royer er afløseren for Sly, så der hentes ikke erstatning.
Hahahaha, han er for vild! Han lover guld og grønne skove, og virkelig prøver at spille med musklerne i medierne. Ligeså snart tingene så sker/skal ske, sker der ikke noget som helst. Han skyder over mål gang på gang.
Hmm.... Jeg er altså hverken overrasket eller skuffet. Man tog højde for Sly´s forventede afgang og hentede Royer. Hvis Pione også rejser, er det en helt anden situation.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Arff skrev:
Det er jo ikke bare Steinlein. Selv Ankersen og Benham har været ude og melde ud at (yderlige) salg af eks, Sly Pione osv. vil blive geninvesteret i truppen. Kian og Royer var jo også for at komme på forkant af vinduet, samt der blev lovet en klart stærkere trup end det, man sluttede sidste sæson af med. Kan godt forstå at nogle griner lidt "eller meget" af nogle af de ud meldinger der kommer fra FCM generelt.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Kan det tænkes at Steinlein laver en "omvendt-Steinlein" og underspiller for så at smide en bombe?

Med det sagt, så er jeg bevidst om sandsynligheden for at Steinlein skulle underspille samt fremstå ydmyg og troværdig..

Er det ikke tilfældet at han underspiller, og at der faktisk ingen erstatning hentes, så har enhver FCM'er ret til at være dødskuffet. Generelt er FCK milevidt foran os i dette vindue, ikke just hvad meldingerne tidligere gik på.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

I så fald så har de jo også geninvesteret i truppen? Det virker lidt som diskussionen om hønen og ægget.

Royer blev købt som erstatning for Sylvester, da man vidste at han ville ryge i vinduet. Skulle man have ventet med Royer, med risikoen for at han smuttede til anden side?

Kian er købt som erstatning for Izu/supplement for Erik/Patrick. Skulle man også have ventet der?

Vi kan ikke forvente, at der bliver købt yderligere uden at der er smuttet nogen. P.t. er truppen jo intakt, da der er smuttet to og kommet tre ind (Heinze er her stadig). Smutter Pione, ja så skal der suppleres. Men det virker det ikke som (endnu).

Men, der må da gerne komme flere fede spillere til :)

God kamp til alle, her om 30 minutter!

oros

Indlæg af oros »

PH1978 skrev:I så fald så har de jo også geninvesteret i truppen? Det virker lidt som diskussionen om hønen og ægget.

Royer blev købt som erstatning for Sylvester, da man vidste at han ville ryge i vinduet. Skulle man have ventet med Royer, med risikoen for at han smuttede til anden side?

Kian er købt som erstatning for Izu/supplement for Erik/Patrick. Skulle man også have ventet der?

Vi kan ikke forvente, at der bliver købt yderligere uden at der er smuttet nogen. P.t. er truppen jo intakt, da der er smuttet to og kommet tre ind (Heinze er her stadig). Smutter Pione, ja så skal der suppleres. Men det virker det ikke som (endnu).

+1

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

PH1978 skrev:I så fald så har de jo også geninvesteret i truppen? Det virker lidt som diskussionen om hønen og ægget.

Også altid en sjov diskussion, den med hønen og ægget. Derud over kom udmelding i medierne omkring geninvestering af yderlige salg længe efter Royer og Kian var hentet. Men nok om det, hønen og ægget du ved.

At Royer blev købt som erstatning for Sylvester, da man vidste at han ville ryge i vinduet og at Kian er købt som erstatning for Izu/supplement for Erik/Patrick. Kan du ikke vise mig hvor det står skrevet eller er meldt ud? Jeg tror nu egentligt at du har ret, men skal vi ikke holde det ved at det er personlige meninger/gætterier og ikke klare fakta.

Der må helt sikkert gerne komme flere fede spillere til, enig og jeg så også gerne at vi havde landet en spiller som Kadlec. Men min pointe var egentligt ikke om vi henter den eller den og hvorfor eller hvorfor ikke, men mere en pointe omkring FCM`s generelle (i mine øjne) overdrevne udmeldinger, der efter min mening ikke helt holder trit med virkeligheden.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Muligvis er Royer hentet ind som erstatning for Sly, men jeg husker udtalelser der gik på "vores mål og ambition er at komme ud af transfervinduet 10-20% stærkere", hvilket må betyde at han mener Royer er 10-20% bedre end Sly? Så har han hvertfald noget at bevise, og det er også et unødigt pres at lægge på hans skuldre.
Samtidig er Rilwan altid ude min. 2-3 måneder pr. sæson, og så har vi pludseligt kun to kantspillere, hvilket jeg overhovedet ikke synes er nok, hvis vi skal spille med i 3 turneringer. Jeg er skuffet, og jeg er træt af, at Steinlein og ledelsen (+Benham) altid har travlt med at være smarte og spille med musklerne i medierne, når man så ikke holder ord - man kommer tværtimod til at se dum, uambitiøs og utroværdig ud.

Som jeg ser det pt., er vi maks. status quo - vi mangler en 6'er, Bak er et år ældre (og nok mere skadet), vores backs er langt fra vores konkurrenters niveau, og vi har kun to kantspillere klar - i min bog er vi nok nærmere 10% svagere end sidste sæson. Helt generelt set er jeg ved at være træt af, at klubben ikke står på mål for deres egne udtalelser!

I min bog mangler vi stadig en kantspiller, en 6'er og som minimum én back mere, men måske også to backs.

Låst