Træning idag lørdag

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Træning idag lørdag

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Dagens træning var en fornøjelse at følge. Det var lige som regnen gav et afbrud fra den intense varme der har været på det sidste og træningen varede da også to timer idag.

Mikkel Thygesen er en konstant fornøjelse at følge, på en træningsbane. Han udviser den samme gejst og intensitet som vi har set fra ham i kampene. Et forbillede for mange set i forhold til træningerne. Jeg snakkede med ITU træner Glen Riddersholm, der fortalte at han faktisk lige nu er de eneste i truppen der konsekvent selvtræner, noget som Frandsen også gjorde.

Emnet selvtræning udviklede sig til en mindre diskussion om spilleres detikation. Unge spillere der er skolet og som en naturlig del selvtræner, men når de kommer i kontakt med 1. hold truppen holder op med det, fordi "de gamle" ikke gør det. Generelt må man sige at man kunne ønske at flere spillere tog et større ansvar for deres egen form.

Vi snakkede videre om det faktum at mange danske spillere når de kommer til udlandet, og ender på bænken simpelthen ikke har redskaberne til at komme i omdrejninger, netop fordi de er vandt til at ansvaret ikke er deres.

Glenn, mente dog at det var noget der ville ændre sig gradvist, fordi der i fremtiden ville komme flere og flere skolede spillere fra Akademiet med i truppen, for hvem det vil være naturligt. Man kan derfor håbe på at kulturen vil ændre sig.

Som eksempel nævnte Glenn, Jon Dahl Thommasson, der efter hver træning bruger 15-20 min. på at rette de ting fra træningen som han ikke selv var tilfreds med. Det er stilen.

De spillere der spillede hele kampen i Haderslev, trænede for sig selv det meste af tiden. Det blev til godt en times træning for dem.

Poku løb rundter om banen og var ikke med, jeg fik ikke at vide hvad der var galt,men han er vist noget småsyg.

Madsen løb også rundt om banen, jeg spurgte til hvornår an skulle til at have knopper på, men han svarede ikke. Det kommer vist til at tage tid.

Skriver så jeg slet ikke. Han var heller ikke med i Tirsdags, så det ser nok noget sort ud med et come back? Jeg fik ikke noget konkret at vide dog.

Theo, trænede med igen, han har haft en dårlig tå men er klar.

Bak, som spillede en halvleg i Haderslev, trænede med igen.

I spil til to mål, var Pimpong i hopla. Han giver godt nok noget kollorit på banen, han prøvede meget, med skiftende succes.

Frank var skarp, man lagde ikke så meget mærke til ham, men han er satans træfsikker og lavede mange mål. Specielt bed jeg mærke i den høje % af flugtninger han rammer.

Nick Ragus, var også en fornøjelse at se, han er teknisk meget velfunderet, og ret hurtig, men han mangler noget krop, og kommer tit til kort.

Da regnen begyndte at stå ned i stænger, kom Ørgaard, over og stod under min paraply, så jeg hørte en mase sladder, som jeg nok må holde for mig selv som baggrundsviden. Vi snakkede dog lidt om turneringen i Brøndby, som JØ. ikke havde set, og om den stakkels Argentiner der var på besøg som blev udstillet af Thorningspillere.

Målmændene var ca. lige så gode/dårlige som de plejer at være. De spillede til sidst et spil med rigtigt mange afslutninger, hvor man kunne se lidt om hvad træthed gør ved målmændenes præstationen. Jeg fik forøvrigt lejlighed til at studere dem lidt, og det viser sig at deres stil, er stort set den sammme. De parrere og bokser, ca. den samme type bolde.
Jeg synes Ola var en lille smule bedre end Arved idag, og fik at vide at Ola har haft en fingerskade, som han var ved at være ovre, lige som han har haft problemer med ryggen. Han skulle være klar nu. Som jeg forstår det er det stadig meningern AR starter mog BIF.

Håber i kan bruge det til lidt?
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 19. jul 2005, 00:17, rettet i alt 1 gang.

kenny

Re: Træning idag lørdag

Indlæg af kenny »

Hørte du noget nyt om Pim et evt salg??

Mathias Flodgaard

Indlæg af Mathias Flodgaard »

Takker, Hekler!
Fremragende at der er nogen som giver sig tid til sådanne referater/rapporteringer! :)
Når man, som jeg, bor for langt væk til at komme og overvære træningerne, er det virkelig fedt at kunne følge klubben og spillerne på denne måde. -ellers bliver det let bare blive kamp, kamp og kamp, så det er virkelig noget jeg sætter pris på!

Håber der i fremtiden vil komme mere af samme slags:)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ja tak Hekler !

Det føles næsten som om man selv var der idag :-)

Hvis jeg havde haft min originale Madsen-trøje på idag, så havde jeg nok fået et fyldestgørende svar fra ham ;-)

Mackay

Indlæg af Mackay »

Kom nu, hvad sagde Ørgaard? Vi vil have noget insiderviden.

Mvh Mackay

YahooSeeker [Bot]

Hvis man ikke kan holde på en hemmelighed, fortjæner man heller ikke at få en ny at vide!

NME

Re: Træning idag lørdag (OT)

Indlæg af NME »

Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis man ikke kan holde på en hemmelighed,
> fortjæner man heller ikke at få en ny at vide!

Måske rigtigt nok, men så burde man også kunne lade være med at skrive at man har fået en hemmelighed af vide.. Det er jo ik fordi, det var noget du lige kom til at fortælle, som du ikke måtte.. Det var jo en velovervejet handling..

YahooSeeker [Bot]

Re: Træning idag lørdag (OT)

Nå.

YahooSeeker [Bot]

Det er da ikke så sært at målmændene parrerer og bokser de samme typer bolde, de har jo den samme målmandstræner og får den samme vejledning.
For øvrigt kan jeg ikke se at AR ikke er god nok til superligaen. Det kan være han mangler rutine for det får han ikke af at sidde på bænken.
AR har haft flere kampe der er endt målløse for modstanderen end den tidligere målmand, det siger vel noget om hans kommunikation med forsvaret, hvilket I altid anker over.
Jeg vil også lige minde om at han var på ugens hold efter sidste spillerunde.

Forzajuvebianconeri

Målmænd!

Indlæg af Forzajuvebianconeri »

Først, Hekler - mig kender du ikke, men jeg har fulgt FCM en del og debatten på graven ligeså.
Supert indlæg - dejligt informativt, detaljeret beskrivelse, ingen tilsvininger og flot tastearbejde - det tyder på en gennemlæsning ;-)

Til det som interesserer mig mest i dit indlæg - målmændene!
For en som selv er keeper og har været med på et ok niveau, er det direkte uforståelig, at AR fortsat er førstevalg i FCM.
Han parrere, fister og bokser til alt for mange "lette" bolde. Dette giver unødvendig uro, usikkerhed og panik bladt de folkene foran ham. Han sudspark er et kapitel for sig - fornærmende ringe - og det kan godt være, at vi skal spille bolden frem, men ethvert hold, har brug for de "lette" kontra-chancer som et udspark ofte resultere i, hvorfor det SKAL være til at arbejde med (for andre end bolddrengene!). Da AR samtidig ikke (for mig at se) er speciel god til at komuniker med sit forsvar, mener jeg faktisk, at vi har en af suppens mindst kompetente bagerste mænd.

Om Ola så er bedre skal jeg være usagt, da jeg som mange andre før mig har påpeget, finder at 2-3 kampe er et alt for tyndt grundlag at bedømme på. Men det han viste i disse kampe, var eftermin mening klasser over Rasmussen.

Men du kan måske hjælpe mig lidt. Det er før set at en målmand er verdensklasse til træning, men så falder i niveau når det gælder i kamp - der det der skoen trykker ? Det bedste lokale eksempel er fra IFS tiden, hvor Steen Mølby spillede andenviolin efter vores nuværende målmandstræner. "Mølle" var flere klasser bedre end den "halvdovne" Rindum til træning, men de gange han fik chancen i 1. division, var det rent katastrofe. Rindum kunne virke nok så lad til træning, men i kamp var han altid "næsten ;-)" klar.

Et slut spm.: Hvem er bedst til træning efter din (eller andres) vurdering, AR eller Ola ? Og er det reelle problem, at ingen af vores keepere har det fornødne niveau ?

Forzajuvebainconeri

Besvar