Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
madsom

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af madsom »

Augsburg interesseret i Erik. Ikke nogen katastrofe at miste ham nu med købet af Kian! :)

http://www.bold.dk/nyt/avis-augsburg-vi ... viatchenko

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Lige til info: http://mobil.bold.dk/nyt/steinlein-inge ... o-kontrakt

Så vi kan godt forvente mere end 12 millioner.

fcplastikjylland

Indlæg af fcplastikjylland »

Lupus1999 skrev:Lige til info: http://mobil.bold.dk/nyt/steinlein-inge ... o-kontrakt

Så vi kan godt forvente mere end 12 millioner.
Steinlein siger jo ikke noget om, at der ikke skulle være en klausul? Eller at der er for den sags skyld. Han taler da bare flot udenom på spørgsmålet.... Han kan da heller ikke svare andet

Sådan læser jeg det ihvertfald

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er trist, Erik er en nøglespiller for os, et stort tab hvis vi mister ham inden CL-kval. Men omvendt, Augsburg er den perfekte klub at skifte til. Jeg vil godt nok gerne beholde Erik næste sæson med.

Det ligner en regulær åreblødning vi står overfor i transfervinduet.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Paradoksalt nok kan FCM ende med det "brandudsalg", som vi alle frygtede efter sidste sæson, da klubben manglede penge. Nu er penge ikke et issue mere, men nu ser det ud til, at udsalget kommer.

Haugaard er allerede solgt, og selvom den direkte afløser og vel startende keeper allerede er i klubben, må der forventes at der efterlades et hul på positionen. Ydermere er Dahlins skadehistorisk bekymrende.

Izzu er tabt for holdet, og selv der er flere åbenlyse afløsere, skal man altså ikke negliserer Izzus værdi og betydning for holdet. Det er en meget dygtig 6'er som forlader klubben.

Ydermere ser det ud til, at både Sly og Erik er på vej videre, og hvis Sisto også sælges, så er det mange nye, som skal spilles ind og lærer kulturen i klubben..

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Yderligere tænker jeg også at rilwan måske også gerne vil videre og ikke være den sidste tilbage fra det nigerianske trekløver Sly-Izu og Hassan har udgjort..

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Erik's betydning for holdet skal på ingen måde undervurderes! Han er en leder på banen, og i topform en superliga top profil. Jeg mener dog at timingen til et Erik salg ligger lige for. Vi skal i Benhams millioner ikke glemme vores dna som talent og udviklingsklub, hvor unge talenter kan komme via akademiet, videre på førsteholdet og senere videre til større klubber i Europa. Det er dem vej man åbent har sagt man gerne vil gå med talentudviklingen og Erik har om nogen fulgt den plan, og fortjener nu at komme videre.

En pris på 12 mio er nogenlunde hvad jeg havde forventet. Erik's skadeshistorik med 2 korsbåndsskader skræmmer, ligesom han som årgang 91 ikke længere kan betegnes som et ungt og uprøvet talent med ubegrænsede udviklingsmuligheder. Jeg ser i Erik en FCM og superliga profil, men er samtidigt skeptisk iforhold til om talentet rækker til også at lave gennembruddet på den store scene. Dermed ikke være sagt at man ikke kunne have solgt Erik dyrere, men med 18 mio på kontoen for en samlet pakke bestående af Erik og Haugaard havde jeg øjeblikkeligt sagt ja tak:)

Nu bliver det spændende at se hvem der ellers smutter (bedste bud som nævnt Sylvester Igboun og Pione) og så må vi se hvad man erstatter med den anden vej, og om man kan leve op til forventningerne om at stå 10-15% stærkere næste sæson.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Synes da Steinlein svarer meget direkte her og hentyder til en mundtlig aftale, som der har været med flere andre spillere. Vi er bestemt ikke kendte for at have frikøbsklausuler i vores kontrakter.

http://sporten.tv2.dk/2014-09-18-krypti ... kan-smutte

Andro

Indlæg af Andro »

Oliver Kragl fra SV Ried skulle efter sigende skrive under på en kontrakt hos os indenfor de næste par uger. Han er venstrekant, så vidt jeg kan se. Det er umiddelbart svært at finde noget nævneværdigt brugbar info om ham, så hvis der sidder nogle eksperter på den østrigske liga, må I gerne byde ind.

Noe

Indlæg af Noe »

Andro skrev:Oliver Kragl fra SV Ried skulle efter sigende skrive under på en kontrakt hos os indenfor de næste par uger. Han er venstrekant, så vidt jeg kan se. Det er umiddelbart svært at finde noget nævneværdigt brugbar info om ham, så hvis der sidder nogle eksperter på den østrigske liga, må I gerne byde ind.
Troværdig kilde?

Transfermarkt mener at han dækker venstre back og fløj. http://www.transfermarkt.com/oliver-kra ... eler/56513

Uanset, er ti assists i 31 kampe denne sæson meget fint.

WBW

Indlæg af WBW »

Andro skrev:Oliver Kragl fra SV Ried skulle efter sigende skrive under på en kontrakt hos os indenfor de næste par uger. Han er venstrekant, så vidt jeg kan se. Det er umiddelbart svært at finde noget nævneværdigt brugbar info om ham, så hvis der sidder nogle eksperter på den østrigske liga, må I gerne byde ind.
Jeg har forhørt mig lidt hos et par bekendte med kendskab til den østrigske liga. Af hvad jeg kan forstå på dem, er han oprindeligt venstre back som de dog har brugt nogen gange på venstrekanten.

Han er en rigtig powerspiller, som buldrer løs. Derudover er han lidt kendt for hans gode dødbolde, især hans frispark. Han har angiveligt et knaldhårdt spark. Den ene af mine bekendte beskrev ham som en Kristian Bak med bedre teknik og en langt bedre spark.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ja, det ligner umiddelbart en offensiv venstreback, når man lige skimmer google.

Konkurrence til Lauridsen? Farvel til Møller?

Vi får da nogle tyskkundskaber ind på holdet!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

WBW skrev:
Jeg har forhørt mig lidt hos et par bekendte med kendskab til den østrigske liga. Af hvad jeg kan forstå på dem, er han oprindeligt venstre back som de dog har brugt nogen gange på venstrekanten.

Han er en rigtig powerspiller, som buldrer løs. Derudover er han lidt kendt for hans gode dødbolde, især hans frispark. Han har angiveligt et knaldhårdt spark. Den ene af mine bekendte beskrev ham som en Kristian Bak med bedre teknik og en langt bedre spark.
Nu er jeg mere inklineret til at tro på dine venner, der rent faktisk har et kendskab.

Men jeg kan se på http://www.transfermarkt.com/oliver-kra ... aison/2014 at han har spillet ligeså mange kampe andre steder som han har på venstre back. I denne sæson spillede han næsten 50/50 venstre back og venstre kant og i sidste sæson spillede han omkring 33/33/33 på Venstre back, kant og som defensiv midtbane.

Alle disse rokeringer kan være udtryk for skader og altså give et falsk billede af hvor han er bedst/helst spiller, men det vidner da i al fald om en spiller med en stor fleksibilitet.

En sådan spiller med stor fleksibilitet tror jeg faktisk kunne være enddog meget vigtig i en sæson hvor vi får den nye udfordring at både skulle præstere på højeste niveau i midtugen og i weekenden.

WBW

Indlæg af WBW »

Stoffer skrev:Nu er jeg mere inklineret til at tro på dine venner, der rent faktisk har et kendskab.

Men jeg kan se på http://www.transfermarkt.com/oliver-kra ... aison/2014 at han har spillet ligeså mange kampe andre steder som han har på venstre back. I denne sæson spillede han næsten 50/50 venstre back og venstre kant og i sidste sæson spillede han omkring 33/33/33 på Venstre back, kant og som defensiv midtbane.

Alle disse rokeringer kan være udtryk for skader og altså give et falsk billede af hvor han er bedst/helst spiller, men det vidner da i al fald om en spiller med en stor fleksibilitet.

En sådan spiller med stor fleksibilitet tror jeg faktisk kunne være enddog meget vigtig i en sæson hvor vi får den nye udfordring at både skulle præstere på højeste niveau i midtugen og i weekenden.
Jeg faldt ligeledes selv over nogen info vedrørende hans skiftende position. Mine bekendte har dog hovedsageligt fuldt ligaen i år, grundet studieudveksling.

Men jeg er helt enig i at en spiller med en sådan fleksibilitet kunne blive rigtig vigtig! Kunne sagtens se en mere rutineret spiller dække venstre back positionen i de europæiske kampe. I ligaen ville han ved skader eller karantæner til Sparv eller Sly/Royer, kunne udfylde disse positioner og derved overlade venstre backen til Lauridsen. Dette ville samtidig give Lauridsen stor konkurrence til positionen, samt en mere erfaren spiller han kan lære af. Alt dette mens Lauridsen stadig ville være sikret en god portion kampe i pokalen og ligaen.

4096

Indlæg af 4096 »

Spændende med nye rygter om tilgange til klubben - har aldrig hørt om gutten, så håber og tror på at Smartodds rammer rigtigt.. :)
Ved ikke hvad man skal ligge i at han har spillet flere forskellige pladser - det borger selvfølgelig for en fleksibilitet vi sagtens kan bruge fremadrettet i vores forhåbentligt hårde og stramme kampprogram, med europa, ligaen og pokalen in mente..
Modsat kan det også være tegn på en "fornuftig" allrounder der behersker forskellige pladser hæderligt, uden at have mesterskabsklasse på en enkelt af dem. Er det sidste scenarie tilfældet er signingen nok ikke umiddelbart med til at løfte truppens kvalitet med de 5-10 procent Steinlein taler om, i hvert fald ikke hvis man udelukkende tænker på de startende 11.

In Smartodds/Benham we trust - tror sgu de har styr på pisset når alt kommer til alt! :D

Låst